Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 157 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Pią Sie 03, 2007 07:55 [R75] Tempomat - jak działa ?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Wracam do tematu działania a w zasadzie uruchomienia tempomatu w R75 korzystałem z porad Mariana_K i sTERYDA lecz pomimo wykonania czynności czyli włączeniu przycisku tempomatu rozpędzenia samochodu i wciśnięciu + tempomat nie działa (korzystałem z linku http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=14058 ) ja wynika z linku taki sam problem miał "Dam-Kam" lecz nie wiem czy ten problem został rozwiązany czy nie ponieważ dyskusja się urwała.
W związku z tym proszę o pomoc. co może być przyczyną?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 12, 2010 00:30, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 03, 2007 07:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 157 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Pią Sie 03, 2007 08:16
skierowałem prywatne zapytanie ale Dam-Kam raczej rzadko tu zagląda. A co do kontynułacji tamtego wątku podejrzewam, że byłby monologiem który umarłby smiercią naturalną bez uzyskania odpowiedzi.
Szczerze mówiąc założenie nowego wątku może niewiele zmienić
nie wiem, czy ktoś już miał większe problemy z tempomatem i je usunął (a napewno nikt się tym nie pochwalił na forum )
Możesz jeszcze spróbować kontaktu z PHJOWI, on ma chyba dość solidnie elektronikę w R75 obcykaną
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 157 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Pon Sie 06, 2007 07:40
dalej nic nie wiem jaka może być przyczyna niedziałania mojego tempomatu.
A korzystając jeszcze że jestem przy głosie zapytam odnośnie komputera a w zasadzie wyświetlnia spalania. W jaki sposób (po przyciśnięciu jakiego przycisku )powinno pokazywać się zużycie paliwa? bo zastanawiam się czy to że tempomat nie działa to może jest wina przycisków przy kierownicy.
Olo - a co ma guzik od tempomatu na kierownicy to przycisku komputera na dzwigni kierunkowskazów ? NIC - jedynie kable idą obok siebie w osłonie kolumny kierowniczej.
Komputer sterujesz guzikiem umieszczonym na szczycie wajchy kierunków.
Proponuje abyś odkręcił schowek i zajrzał czy w ogóle jest tam moduł tempomatu...
zamontowanie guzików przy kierownicy i guzika na konsoli to pryszcz... może poprzedni włąściciele dokładali tak jak ja skurę i wymienili panel przełączników .... no i w spadku dostali guziczek od tempomatu, podobnie mogło być przy wymianie kierownicy...
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Wrz 05, 2007 09:43
Olo12 napisał/a:
skierowałem prywatne zapytanie ale Dam-Kam raczej rzadko tu zagląda.
Witam,
Faktycznie mialem mala przerwe w zagladaniu na forum ale nie z mojej winy.
Co do tempomatu to nic mi nie pomogly wskazowki rover'kowiczow ja osobiscie dalem sobie spokoj z tym choc denerwujace jest to ze mam cos a ie moge tego uzyc
Chyba pojde teraz i rozkrece kierownice i sprawdze styki
Jak bede cos wiedzial to napisze
Wysłany: Sro Wrz 05, 2007 10:27 [R75 2000] tempomat - jak działa ?
Witam wszystkich!!
Miałem kiedyś podobny problem z tempomatem w moim Roverku. Raz działał a raz nie. Problem był w pedale sprzęgła (czujnik tempomatu) wystarczyło przed włączeniem tempomatu na kierownicy podnieść nogą pedał sprzęgła.
Pozdrawiam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 157 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Sro Wrz 05, 2007 11:20
dzięki za informacje sprawdzę bo jak narazie nie mogę dojść co jest grane
[ Dodano: Sro Wrz 05, 2007 12:26 pm ]
Dam-Kam Ja rozkręcisz swoją i uda Ci się naprawić to zapraszam do mnie nie dzieli nas duża odległość( możemy zrobić mini zlot Roverów)
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Wrz 05, 2007 13:46 Re: [R75 2000] tempomat - jak działa ?
Tomek0019 napisał/a:
Problem był w pedale sprzęgła (czujnik tempomatu) wystarczyło przed włączeniem tempomatu na kierownicy podnieść nogą pedał sprzęgła.
No i faktycznie to bylo to!! Choc podnoszenie sprzegla nic nie dawalo to rozebralem spód zeby dostac sie do tego czujnika. Faktycznie byl czujnik tylko jakis dziwny na moje oko wiec go wyjalem i pojechalem z nim do znajomych mechanikow (bardzo dobrych!!) i powiedzieli ze to jest... hallotron i ze on musi byc w malym odstepie od tej metalowej czesci ktora sie porusza z pedałem zeby byl sygnal a u mnie akurat byl odsuniety bo on jest na takiej "prowadnicy" z ząbkami i musialem go jedynie wysunac do konca przy wcisnietym sprzegle a potem powoli puscilem zeby go nie popchalo za daleko i od tej pory to dziala!!
FAJNIE jest miec cos, cos co dziala Dzieki "Tomek0019" za dobra rade, lepiej pozno niz wcale
Olo12 napisał/a:
Dam-Kam Ja rozkręcisz swoją i uda Ci się naprawić to zapraszam do mnie
No na szczescie "Tomek0019" zanim poszedlem rozkrecac kierownice poddal inny pomysl i sie obylo bez rozbierania kierownicy
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Sro Wrz 05, 2007 14:10, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 157 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 15:41
Dam-Kam jak dostałeś się do tego czujnika? co zdemontowałeś żeby dostać się do niego?
[ Dodano: Pią Wrz 07, 2007 7:27 am ] Dam-Kam, hej powiedz jak dostałeś sie do tego czujnika? co musiałeś odkręcić gdzie jest umiejscowiony? czy trzeba do niego dostać się z kanału czy od środka samochodu?
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 07:17
Olo12 napisał/a:
jak dostałeś się do tego czujnika? co zdemontowałeś żeby dostać się do niego?
Naprawde nic trudnego! sciagasz ten panel bezposrednio pod kierownica a potem jest tam taki czarny zastaniajacy m.in. pompke sprzegla i przegub kierownicy. Najlepsza pozycja to chyba polozyc sie plecami na podlodze a nogi wywalic na zewnatrz jak nacisniesz pedal reka zobaczysz ze obok razem chodzi taki "kawalek metalu" ktory jest polaczony chyba sprezyna. I na gorze jest taki czujnik, maly bez ruchomych elementow. z czola jest to kwadrat 5x5mm a dlugosci okolo 4cm ale osadzony jeszcze w takim czarnym korpusie. podlaczone sa trzy przewody ale mysle ze nie ma potrzeby odpinania ich, wystarczy przesunac ten czujnik wzgledem tej czarnej obudowy to przodu blisko tego metalu na sprezynie.
Mysle ze dasz rade bo to naprawde nie jest trudne gorzej jest z wyciagnieciem tego czujnika ale zacznij od przesuniecie go tak jak pisalem
pozdrawiam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 157 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 08:20
ok dzięki dziś postaram się dobraćdo tego urządzenia
[ Dodano: Pią Wrz 07, 2007 4:34 pm ]
I TO BYŁO TO przepraszam, żę krzyczę ale problem działania tempomatu został rozwiązany tak jak zasugerował Tomek0019 a później dobrał się do tego Dam-Kam cała wina leżała po stronie czujnika który wysuwa się i nie działą prawidłowo ale teraz jest OK.
Wysłany: Pią Lut 29, 2008 10:00 ten sam problem ale
ja mam R75 z 04 roku czy niedziałanie tempomatu wpływa na to ze włączając komputer (bo mam przy kierownicy jak inni zapewne ręczne przyspieszanie i spowalnianie przy włączonym tempomacie również na guzikach) i to mi nie działa również sprobuję dziś z tym czujnikiem ale co z tym kompem?
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Lut 29, 2008 10:54
jay_raf, to teraz tutaj troche popisze
włącznik głowny tempomatu jest na konsoli środkowej ale on włącza obwód ale nie włącza tempomatu w znaczeniu nie utrzymuje prędkości. Właśnie tymi przyciskami przy kierownicy włącza sie utrzymywaie danej prędkości (SET+) i wtedy zaświeca sie lampka na licznikach (jeśli jest włączony przycisk główny ) Jeśli masz włączony przycisk głowny a po po naciśnięciu SET+ nie zaświeca sie lampka i nie utrzymuje prędkości to tempomat Ci nie działa (no chyba że masz poniżej 45km/h). Gdzie jest czujnik przy pedale odpowiedziałem Ci w innym wątku
A co do przycisków to tak jak pisałem SET+ włączasz tempomat oraz możesz nim przyśpieszać. RES wyłączasz utrzymywanie zadanej prędkości lub np. gdy zachamujesz i tempomat się wyłączy po naciśnieciu RES włącza sie tempomat i sam przyśpiesza do ostatniej ustawionej prędkości. A co do spowalniania to nie ma takiej możliwości na guzikach przy kierownicy
z tego co ja czytałem to u mnie jest możliwość przyśpieszania i spowalniania na guziku ale nie mówię mogę się mylić.
no dobra ale po wciśnięciu guzika tempomatu powinna odrazu zaświecić sie kontrola na komie deski pod zegarami czy dopiero po wciśnięciu res (nie chodzi mi o ta diode na guziku)?
[ Dodano: Pią Lut 29, 2008 11:57 ]
z tego co ja czytałem to u mnie jest możliwość przyśpieszania i spowalniania na guziku ale nie mówię mogę się mylić.
no dobra ale po wciśnięciu guzika tempomatu powinna od razu zaświecić sie kontrola na komie deski pod zegarami czy dopiero po wciśnięciu res (nie chodzi mi o ta diodęe na guziku)?
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Lut 29, 2008 13:37
tak jak pisze matrix215, dopiero po wciśnięciu SET+ zapala sie kontrolka na zegarach. Jak właczysz głowny przycisk to zapala sie dioda na nim więc po co Ci jeszcze na zegarach a do przycisków zauważ że SET+ idzie tylko do góry, nie do dołu wiec nim nie zwolnisz. RES wyłacza utrzymywanie prędkości więc jeśli nie dasz gazu to Ci zwolni ale nie bedzie to zwalnianie na zasadzie ze np. "zwolnie o 5 naciśnięć przycisku"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum