Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Falujące obroty - regulacja zaworów???
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Falujące obroty - regulacja zaworów???
Autor Wiadomość
PeterSz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2004
Posty: 76
Skąd: Kraków



  Wysłany: Czw Lip 05, 2007 16:11   [R620] Falujące obroty - regulacja zaworów???
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam.

Moj Roverek620 Si (Hondowski F20Z1) nie ladnie chodzi na wolnych obrotach - faluja na gazie a na benzynie nie spadaja - trzymaja sie ciagle tak kolo 1100 - 1200. Na gazie z kolei spadaja az do 500 i podnosza sie do 800 i tak w kolko. Slyszalem ze silniki hondowskie tak wlasnie sie zachowuja jak maja zle wyrugulowane zawory.... Macie moze pomysl co powinienem zrobic? Moze to nie zawory..??

Dzieki za rade Peter

[ Dodano: Czw Lip 05, 2007 4:23 pm ]
A no i jeszcze jedno - jak przerwa na zaworach obowiazuje w tym silniku (F20Z1 - 131KM)?

AndrewS: dodalem nawiasy kwadratowe, stosuj sie do zasad na forum, wpisz pojemnosc silnika i rocznik auta w nawiasy kwadratowe
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 10, 2011 15:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 05, 2007 16:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Lip 05, 2007 17:37   

PeterSz napisał/a:
A no i jeszcze jedno - jak przerwa na zaworach obowiazuje w tym silniku (F20Z1 - 131KM)?

0,26 mm (ssące) / 0,30 mm (wydechowe)

Masz R620Si czy R620Ti (bo taki opis masz pod avatarem).
To są zupełnie inne sześćsetki.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 05, 2007 20:40   

o podobnym przypadku tzn. ze regulacja zaworow pomogla na falowanie obrotow przeczytalem chyba kiedys na naszym forum, albo jeszcze na grupach
sprobuj poszukac w archiwum
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
PeterSz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2004
Posty: 76
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lip 05, 2007 20:45   

Tak obecnie mam 620 SI oraz MG ZT 190. Moj opis to niestety juz przeszlosc (pisze niestety bo do dzisiaj wspominam ti - pieknie to auko smigalo - wrazenia w cale nie gorsze jak w MG ZT choc ten jest zdecydowanie bardziej sportowy - twardszy, bardziej przewidywalny, sztywniejszy itd). Zaraz zmienie sobie opis. :-)
 
 
 
jabco 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 119
Skąd: Golub-Dobrzyń

Rover 600

Wysłany: Czw Lip 05, 2007 20:54   

No ja miałem niedawno podobny problem.U mnie było na odwrót,czyli na gazie obroty wzrastały do 1500obr a na benzynie falowały jak szalone,do tego zaczeła się jeszcze palić kontrolka czek enge.Najgorsze było to,że nikt nie wiedział co mu dolega i jeździłem tak z tym jakieś dwa miechy.Ile to ja się najeżdziłem do mechaników hehe.Każdy wymyślał co innego ato błedy w kompie itd.Okazało się,że mam po prostu spalony silniczek krokowy.Spaliłem go w momęcie gdy kupiłem filtr stożkowy i przez własną głupote przegazowałem go do zamknięcia obrotów,bo odcięcia na gazie nie posiadam.Mechanik kazał mi go po prostu odłączyć i od razu sie wszystko uspokoiło.No ale i tak musiałem kupić silniczek krokowy bo z rana jak silnik był zimny nie właczało się ssanie i musiałem go gazować przez pare minut.Aaa zapomniałem wspomnieć,że spalanie było konkretne dochodziło do 18litrów heh.No ale po wymianie silniczka(oczywiście używany z allegro od angola) jak reką odjoł wszystko zaczeło pięknie cykać i spalanie również.Wiec jak wasze rowerki beda miały takie ojawy to niech od razy zamawiają silniczek krokowya.Pozdrawiam :wink: !! !
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4530
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 06, 2007 09:30   

Co do jałowych w silnikach Hondy to wg znajomego szefa serwisu Rover'a trzeba:
- sprawdzić silnik krokowy
- sprawdzić i uszczelnić zaworek podciśnienia w deklu zaworów
- wyczyścić przepustnicę (np. nitro)
- wyregulować zawory
- sprawdzić przewody podciśnienia

W silnikach Hondy regulacja zaworów ma duże znaczenie i powinno się ją robić co 40 kkm.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 06, 2007 11:41   

PeterSz napisał/a:
Moze to nie zawory..??

A są głośne?

PeterSz napisał/a:
A no i jeszcze jedno - jak przerwa na zaworach obowiazuje w tym silniku (F20Z1 - 131KM)?

Tę informację znajdziesz na stronie klubowej w dziale "modele" (no ale to trzeba poszukać...). ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PeterSz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2004
Posty: 76
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Lip 06, 2007 12:20   

Sa glosne. Juz wielokrotnie o to pytalem mechaniorow ale twierdza ze Hondy tak chodza i zebym sie tym nie przejmowal szczegolnie ze kompresja jest ok itd. Przyznam ze juz raz mialem taka akcje z zaworami - to znaczy silnik zachowywal sie bardzo podobnie i je wyregulowalem i sie poprawiolo. Jednak bylo to stosunkowo nie dawno (jakies 10 tysiecy kilometrow temu). Zaworki wymagaja sprawdzania co jakies 50 wiec zastanawiam sie czy aby przyczyna nie tkwi gdze indziej.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 06, 2007 12:34   

PeterSz napisał/a:
Sa glosne. Juz wielokrotnie o to pytalem mechaniorow ale twierdza ze Hondy tak chodza i zebym sie tym nie przejmowal szczegolnie ze kompresja jest ok itd.

Jak są głośne, to należy wyregulować.

Ja jedynie nadmienię, że jak w moim 620Si miałem totalnie źle wyregulowane zawory, to nie było żadnych "jaj" z obrotami.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PeterSz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2004
Posty: 76
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lip 09, 2007 18:27   

Piter34 widzialem na forum (rowniez Hondowskim) ze miales podobne problemy z obrotami jak ja mam teraz w moim. Powiedz czy udalo sie znalezc usterke i jak tam z obrotami u Ciebie teraz??? Dzieki!
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 19:10   

PeterSz napisał/a:
iter34 widzialem na forum (rowniez Hondowskim) ze miales podobne problemy z obrotami jak ja mam teraz w moim.

Moje problemy były (są) inne i nie są bardzo "denerwujące".
Dotyczą tylko fazy nagrzewania silnika. Opisałem to dokładnie tam na forum Hondowskim.

Moim zdaniem przyczyną jest silnik krokowy lub zawór termiczny obrotów ssania. W środę wymieniam krokowca. Zobaczymy.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Pon Lip 09, 2007 23:48   

piter34 napisał/a:
W środę wymieniam krokowca. Zobaczymy.


Jeszcze go nie podmieniles......
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 10, 2007 00:25   

ADAM1 napisał/a:
Jeszcze go nie podmieniles......

Jeszcze go nie rozpakowałem... :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Wto Lip 10, 2007 00:53   

piter34 napisał/a:
Jeszcze go nie rozpakowałem...


:lol:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PeterSz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2004
Posty: 76
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lip 10, 2007 08:28   

A wiec sprawa u mnie wyglada nastepujaco. Zaworki sa ok wiec przyczyna nie tkwi w zaworach. Pewnie teraz sie zabiore za czyszczenie krokowego. Wiecie moze jak go czyscic i czym zeby go dobrze wyczyscic i przy okazji nie zepsuc??
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4530
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 10, 2007 11:42   

piter34 napisał/a:
Moje problemy były (są) inne i nie są bardzo "denerwujące".
Dotyczą tylko fazy nagrzewania silnika. Opisałem to dokładnie tam na forum Hondowskim.

Podrzuć link, może mi to też coś pomoże, bo ciągle nie mam czasu podjechać do Mariusza.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 10, 2007 13:14   

Link:
http://www.mkh.strefa.pl/...2611&highlight=
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Wto Lip 10, 2007 19:37   

Z tym szarpaniem i niedocisnietym przewodem WN tez mialem u siebie :lol:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
jabco 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 119
Skąd: Golub-Dobrzyń

Rover 600

Wysłany: Sro Lip 11, 2007 00:30   

Jak krokowy jest do kitu to i czyszczenie ci nie pomoże.Ja u siebie czyściłem i nic.Dopiero jak go wymieniłem to wszystko wrociło do normy.Jak silniczek masz spalony to bedziesz miał problemy z obrotami podniosą ci sie aż do 1500obr a na benzynie zaczna falować jak popierdzielone.Najlepiej odłączyć go wtedy i już jest ok,tylko ssanie nie działa.Ja dostalem za 80zł od angola 98rok.Jak poszukasz to znajdziesz.[/scroll]
 
 
 
PeterSz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2004
Posty: 76
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lip 11, 2007 09:06   

Prawdopodobnie faktycznie to bedzie silniczek krokowy poniewaz jak go odepne to obroty na benzynie sie uspokaja (co prawda na poziomie 1000 ale mysle ze to jest kwestia regulacji) a przy wlaczonym krokowym faluja od 1000 do 1500 tak ze pewnie zaczne od wyczyszczenia krokowego - jak nie pomoze to poszukam jakiejs uzywki mam nadzieje ze wtedy bedzie ok.
A mozesz mi dac namiary na kolesia u ktorego kupiles krokowca (jak znam zycie pewnie sprowadza Angliki na czesci?

Pozdro
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Regulacja zaworów
szags Rover serii 600, Honda Accord 21 Sob Maj 24, 2008 18:44
szags
Brak nowych postów [R620] Regulacja zaworów
jabco Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Gru 06, 2007 21:54
jabco
Brak nowych postów [R620] Regulacja zaworów
BorysOpole Rover serii 600, Honda Accord 1 Nie Lis 21, 2010 01:46
Marrkus
Brak nowych postów [R620] Regulacja zaworów
skafolk Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Wrz 07, 2009 07:45
skafolk
Brak nowych postów [R620 SDI] Falujące obroty
dude26 Rover serii 600, Honda Accord 26 Wto Lut 11, 2014 22:21
Firq



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink