Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Potrzebuję porady
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 13:15
[R827] Potrzebuję porady

wzrastające ciśnienie w układzie chłodzenia
Autor Wiadomość
pedros_29 



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 12
Skąd: śląsk



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 22:04   [R827] Potrzebuję porady
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: < 1993

cześć, co może być przyczyna zwiększania sie ciśnienia w układzie chłodzenia i wypychania płynu z układu do zbiorniczka wyrównawczego?
dzieki za wszystkie wieści.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 00:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 21, 2007 22:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 21, 2007 22:10   

pedros_29 napisał/a:
wypychania płynu z układu do zbiorniczka wyrównawczego


czytam to trzeci raz!!! :shock:
sądzę że po to jest zbiorniczek wyrównawczy :!:

reasumując to normalne że zwiększa się ciśnienie ( rośnie znaczy działa!! :razz: )
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
pedros_29 



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 12
Skąd: śląsk



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 22:15   

wiem ze ma zbioerać nadmiar wody i cisnienia , ale mi tak wzrasta ze az sie rozszczelnił i ciknie, a jak wyłącze silnik to to cały płyn zostaje wypchany z układu do zbiornika a to chyna nie jest normalne, i czy istnie je taka mozliwość ze to uszczelka pod głowicą i spaliny dostaja sie do ukłagu chłodzenia ?
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 22:16   

Zwiększanie się ciśnienia to normalny objaw. Oczywiście w pewnych granicach. Jeżeli płyn tylko się podnosi i nie jest wyrzucany przez korek zbiorniczka, to znaczy, że wszystko jest ok. Po ostygnięciu silnika stan płynu powinien wrócić do normy.
Korek, ma za zadanie utrzymywać odpowiednie ciśnienie w układzie. Jeżeli będzie przepuszczał i będzie ono za niskie, płyn będzie miał niższą temp. wrzenia. Może też "za bardzo trzymać" i przy wzroście ciśnienia ponad normę doprowadzić do rozszczelnienia układu.
Napisz czy masz jakieś inne objawy oprócz podnoszenia się poziomu płynu.

[ Dodano: Wto Sie 21, 2007 10:20 pm ]
Może być to wina uszczelki, ale niekoniecznie. Sprawdź czy chłodnica nagrzewa się równomiernie. Jeżeli nie, może to oznaczać padnięty termostat i przegrzewanie płynu a w konsekwencji za duży wzrost ciśnienia i wyrzucanie go przez korek.
 
 
pedros_29 



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 12
Skąd: śląsk



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 22:27   

kilka razy (3-4) zdrżyło siue ze cały płyn z układu wywaliło i silnik sie przegrzał, za pierwszysm razem poszedł terostat, a za trzecim rozwliło naczynie wzbiorcze, a za 2 pourywało plastikowe kolankla od reduktora, az w końcu wymieniłem chłodnice bo poprzednia była w fatalnym stanie, i teraz pokazuje mniejszą temeperature ale płyn nadal wywala ale w mniejdszej ilości a po wyłaczeniu silnika cały czas tak jakby sie układ opowietrzał.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 22:31   

pedros_29, zapoznaj się z ZASADAMI i popraw swój temat przy pomocy przycisku w prawym rogu pierwszego posta.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 21, 2007 22:31   

Teraz z opisu widać że to nie żarty :shock:
Ja się zamknę bo moje doświadczenie w Roverkowym chłodzeniu małe :oops:
Powodzenia
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 22:48   

Ciężko w zasadzie stwierdzić co się dzieje, bo przyczyn może być wiele. Trzeba szukać od najtańszych rozwiązań. Na początek posprawdzać czy nie są np. pozamieniane węże od układu chłodzenia. Ściągnij sobie rave i porównuj wężyk po wężyku. Druga sprawa to termostat i korek. Mogło się zdarzyć, że termostat został źle założony. Na koniec dopiero uszczelka głowicy. Ja bym to robił w ten sposób chyba.

[ Dodano: Wto Sie 21, 2007 10:52 pm ]
TomC napisał/a:
Teraz z opisu widać że to nie żarty :shock:
Ja się zamknę bo moje doświadczenie w Roverkowym chłodzeniu małe :oops:
Powodzenia


Nie przesadna to czasem skromność :) ? Myślę, że wszelkie sugestie są tu na wagę złota. Rzeczowa dyskusja i przytaczanie własnych doświadczeń mogą tylko pomóc. Nawiasem mówiąc Twoja odpowiedź na post kolegi była prawidłowa - nie wiedzieliśmy przecież, że coś innego jest nie tak :) .

[ Dodano: Wto Sie 21, 2007 10:53 pm ]
Aha, jeszcze kwestia niedrożności układu może wchodzić w grę lub jego notoryczne zapowietrzanie się.
 
 
pedros_29 



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 12
Skąd: śląsk



  Wysłany: Wto Sie 21, 2007 22:54   

słyszałem że mozna sprawdzić układ na obecność CO2 za pomocą jakiegos specjalnego płynu, tylko ze nie znam nazwy :( ani producenta, bo do mechaników w arsztatch to nie mam zaufania, sam wszystko robie przy staruszku, skrzynie zrobiłem ale jak tobedzie uszczelka to nie dam rady rozebrac V6 24V :( (((

[ Dodano: Wto Sie 21, 2007 10:57 pm ]
DZIĘKI KOLEDZY ZA RADY. KAZDA RADA SIE PRZYDA, TRZYMCIE SIE BEDE DALEJ WALCZYŁ NA RZIE TYLKO ZE SOBĄ KARNISTER WODY NA WSZELKI WYPADEK WOZE :)
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 22:57   

Tak, można sprawdzić obecność CO2 i będziemy mieli pogląd na to czy to uszczelka czy nie. Ale domowego sposobu nie znam :/ . Może będzie coś w sieci? A jak nie to w dobrym warsztacie Ci zrobią taki test.

[ Dodano: Wto Sie 21, 2007 10:58 pm ]
Powodzenia w walce z usterką, no i daj znać jak coś będzie wiadomo. Każda wiedza się przyda.
 
 
pedros_29 



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 12
Skąd: śląsk



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 22:59   

nie ma problemu dam znac jak dalej potoczy sie sparwa :) a raczej usterka:)
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 23:57   

pedros_29 napisał/a:
i czy istnie je taka mozliwość ze to uszczelka pod głowicą i spaliny dostaja sie do ukłagu chłodzenia ?


Sprawdz czujniki temperatury odpowiedzialne za włączanie wentylatorów (ja mam je w chłodnicy), jesli nie działają poprawnie, będzie wywalać płyn po zgaszeniu silnika, zwłaszcza po jezdzie w upalne dni. Jesli wywala płyn tylko po zgaszeniu silnika, nie będzie to uszczelka. Jesli podczas jazdy również (tak samo mogą występować nagłe skoki temperatur) to (biorąc pod uwagę wymienione już elementy) najprawdopodobniej będzie to uszczelka pod głowicą. Test na obecność spalin w płynie chłodniczym, to dobry pomysł. Tak samo test na obecność płynu chłodniczego w oleju... Poza tym taka głupia sprawa jak uszkodzony korek (a ściślej jego zawór) zbiorniczka wyrównawczego może mieć w tym swój udział. Jednak tego ostatniego nie biore pod uwagę ponieważ jak piszesz, ciśnienie zaczęło rozwalać plastikowe elementy układu chłodzenia, znaczy ze zawór w korku powinien być ok.
 
 
pedros_29 



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 12
Skąd: śląsk



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 00:16   

czujniki temperatury działaja chyba poprawnie bo wentylatory działają ,jeśli jest słabo nagrzany to po wyłączeniu silnika przestaja krecić .Przed zmiana chłodnicy kręciły bardzo długo po wyłączeniu, a teraz po zmianie chłodnicy zauwazyłem tylko raz że sie załączyły powtórnie po zgaszeniu. no i jakby wskaźnik pokazywał mniejszą tempereture, a silnik najczęsciej przegrzewał mi sie przy używaniu klimy w korkach w czasie upałów. ostatnio zrobiłem 300km w upał i do tego korki w kraku i nic sie nie działo wiec już nie wiem co moze być padnięte, bo próbowałem nawet bez termostatu jeździc.Bede jeszcze musiał kupić nowy zbiornik wyrównawczy bo ten juz sie nie nadaje (klejenie nie dało efektu bo dalej nadmiar ciśnienia go rozszczelnia:(
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 00:17   

Maciek321 napisał/a:
ciśnienie zaczęło rozwalać plastikowe elementy układu chłodzenia, znaczy ze zawór w korku powinien być ok.

I tu się nie mogę zgodzić.
Gdyby był OK, to nadmiar ciśnienia by wypuścił zamiast dopuścić do uszkodzenia układu :(
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 00:40   

Pedro, kup koniecznie nowy korek do zbiorniczka wyrównawczego.
+Nowy termostat, polecam HKT z uszczelką, jest bardzo dobrej jakości, identyczny jak fabryczny.

Mam ten sam silnik, też wymianiałem chłodnicę bo stara była skorodowana, do tego wymieniłem termostat, korek zbiorniczka, nowe borygo alu. I takich akcji nie mam, wskazówka temperatury stabilna, nawet w korkach z klimą. Chociaż na zbiorniczku widać małe mikropęknięcia. Jaką chłodnicę tam zapodałeś, i ile kosztowała? jestem ciekaw.

2.7 to 'zimny' silnik, termostat powinien być 78'C. a Gaz spala się w wyższej temperaturze, i może twoje świece zawolno odprowadzają ciepło? czytałem że do gazu zaleca się stosowanie zimniejszych świec żeby odciążyć układ chłodzenia.

Jak wogóle spuszczasz płyn? przez śruby spustowe w blokach też? I czy odpowietrzasz przez odkręcenie sruby na silniku?
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 02:01   

Paul napisał/a:
Gdyby był OK, to nadmiar ciśnienia by wypuścił zamiast dopuścić do uszkodzenia układu :(


Ha.... Nie do konca. Zapewniam. Mimo całkowiecie "rozbrojonego" korka przy gwałtownym wzroscie cisnienia kanały odprowadzające cisnienie robią się za małe i cisnienie i tak przekracza kilkakrotnie dozwoloną granicę, co objawia się rozerwaniem mniej wytrzymałych elemntów. (Niedowiarkom udowodnię). A w skrócie wygląda to tak jak by chcieć wypuscic przez cienką igłę bardzo szybko gęsty plyn ze strzykawki.... Nie podejrzewam korka. Raczej robi się on nieszczelny niz "zaszczelny".

blue827 napisał/a:
i może twoje świece zawolno odprowadzają ciepło? czytałem że do gazu zaleca się stosowanie zimniejszych świec żeby odciążyć układ chłodzenia.


Przepraszam autora, ale powyższy tekst określę jako: "Jawną bzdurę". "Ciepłota" świec polega zupełnie na czym innym i niema nic wspólnego z chłodzeniem silnika. Jeszcze raz sorry, bo może ktoś w to wierzy.

[ Dodano: Sro Sie 22, 2007 2:04 am ]
pedros_29 napisał/a:
jeśli jest słabo nagrzany to po wyłączeniu silnika przestaja krecić .


To calkiem normalne zjawisko jesli wentylatory chłodnicy właczą się nawet kilka minut po zgaszeniu silnika, i właśnie dzięki temu (między innymi) nie wywala płynu.
 
 
zibi-gliwice 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Cze 2003
Posty: 62
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 23:49   

W roverze 827 po wyłączeniu silnika wentylator przestaje Zawsze kręcić.Chyba ,że klucz zostawisz przekręcony w pozycję 1. Odpowietrzałeś układ? Ale faktycznie kup nowy korek.Jak mi wywalało płyn -to przez korek.Zbiornika jeszcze nigdy mi nie rozwaliło.A miałem parę wywaleń płynu -do zera. Powodzenia i pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 800 0 Czw Lis 18, 2010 02:42
kasjopea
Brak nowych postów [R827] Klimatyzacja R827
soprano Rover serii 800 31 Nie Lip 18, 2010 10:54
soprano
Brak nowych postów [R827] S4 w 827 Si
[R827Si92]
bd Rover serii 800 20 Wto Maj 29, 2007 11:41
maciej
Brak nowych postów [R827] Problemy z LPG
saib_78 Rover serii 800 4 Sro Paź 28, 2009 20:47
blue827
Brak nowych postów [R827] Problemy z CB
blaz Rover serii 800 15 Sro Cze 13, 2007 17:43
maciej



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink