Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Który zamiennik pompy paliwa?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 14:04
[R400] Który zamiennik pompy paliwa?

Którego producenta zamienników i który model pompy paliwa wybrac? Najlepiej z wlasnego doswiadczenia
Autor Wiadomość
kuba81 



Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 9
Skąd: dublin



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 09:37   [R400] Który zamiennik pompy paliwa?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam ponownie. Doradzono mi już na forum aby moją poległą pompe paliwa zastąpić zamiennikiem raczej niż używanym elementem. Moje pytanie: którego producenta (Fabio wiem ze poleca Walbro) polecacie? Czy macie jakieś doświadczenia z pompami firm MTM lub QAP? Mam również pytanie dotyczące modelu pompy jeżeli Walbro to która, jeżeli inna firma to który model? Jakie ciśnienie powinna oferować taka pompa i czy to powinna być to pompa z wielowtryskiem czy nie (cokolwiek to znaczy). Niestety jestem zielony w sprawach mechaniki wiec prosze bardziej doświadczonych użytkowników o szczegóły tego co mam kupić. Z góry dziekuje za odpowiedź i pozdrawiam.
Kuba
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 31, 2010 14:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 21, 2007 09:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 09:57   Re: [R400; 1,4 benzyna, 99r.] Który zamiennik pompy paliwa?

kuba81 napisał/a:
...Niestety jestem zielony w sprawach mechaniki wiec prosze bardziej doświadczonych użytkowników o szczegóły tego co mam kupić. ...
Twoja pompa paliwowa to najprawdopodobniej ta.
Jednak, by mieć całkowitą pewność (gdyż wszystko zależy od numeru podwozia - do nr. podw. YD 471063) to sprawdź sobie swój VIN lub ewentualnie go tutaj napisz.
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 21:26   

kuba81 napisał/a:
Jakie ciśnienie powinna oferować taka pompa i czy to powinna być to pompa z wielowtryskiem czy nie


Powinna dawac okolo 3,2 bar cisnienia, oczywiscie powinna to byc pompa do silnika na wielopunktowym wtrysku.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 22, 2007 11:16   

Maciek321 napisał/a:
oczywiscie powinna to byc pompa do silnika na wielopunktowym wtrysku.

Czym się taka pompa różni od takiej przeznaczonej dla monowtrysku?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 11:25   

piter34 napisał/a:
Czym się taka pompa różni od takiej przeznaczonej dla monowtrysku?


Wydajnością.

DLa monowtrysku pompa daje mniejsze cisnienie, a wielopunktowego większe, a dla Turbo jeszcze większe.

NIe pamietam teraz dokładnych wartości, ale dla mono ok - 1,5 bar, dla MPI ok 3 bar A dla turbo ok 4 bar. Ale wszystko zalezy od mocy silnika, producenta.
 
 
kuba81 



Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 9
Skąd: dublin



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 12:45   

znajomy byl przed chwila w sklepie i sprzedawca poprosil o jakies numery, ktore powiny byc na pompie... czy ktos zna te numery i wie o co chodzi czy musze prosic mechanika zeby najpierw wymontowal pompe?

[ Dodano: Sro Sie 22, 2007 1:34 pm ]
Sam sobie odpowiadam: nr pompy oryginalnej to WFX100631 i do tego musze znalezc zamiennik. Znalazlem to w poscie uzytkownika gniewu, dokladnie w tym poscie: http://www.roverki.pl/for...04d39197#130121
(nie umialem tego pozadnie wleic wiec prosze moda o przerobienie)
Dzis lece do Polski i mam nadzieje ze dostane to czego szukam. W przyszlym tyg napisze co dokladnie mam i jak to dziala. Pozdrawiam!
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 15:31   

kuba81 napisał/a:
dokladnie w tym poscie: http://www.roverki.pl/for...04d39197#130121


Uwaga na zakupy u Nataliafs kiedys zamowilem pompe do poloneza, pompa przyszła oczywiscie nowa zapakowana. Założyłem ją razem z nowym siteczkiem jakie dostałem z pompą, do wyczyszczonego i wysuszonego baku. Niestety padła po tygodniu. Odesłałem do naprawy gwarancyjnej do sprzedawcy. Po 3 tygodniach ta sama pompa wrocila do mnie przecięta na pół. A w opisie , ktory był załaczony, napisano że uszkodzenie powstało z mojej winy... łopatki turbinki były połamane, co spowodowało zablokowanie i w efekcie spalenie wirnika (w samochodzie nie było gazu) dobrze ze ja sie nie spaliłem z pompą i z całym bakiem paliwa. Ale w sumie co mnie to.
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 17:22   

jeśli koledzy odradzają zakupy w pompy.net (bardzo możliwe, że słusznie ... ja tylko znalazłem możliwość zakupu) jest jeszcze ta firma będąca autoryzowanym przedstawicielem formy Bosch, co do której myślę, że nie zgłosicie pretensji.
Natomiast co z ceną :( ... poz.63 (numer Bosch tej pompy: 0 986 580 179)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Maciek321 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 139
Skąd: Skawina



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 18:39   

giewu napisał/a:
jeśli koledzy odradzają zakupy w pompy.net


Nie odradzam, ale przestrzegam. Moim zdaniem nieeleganckie zachowanie. A jakakolwiek awantura nie warta 135 zł
 
 
kuba81 



Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 9
Skąd: dublin



Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 14:29   

Witam ponownie.
Kupilem pompe firmy Walbro model ERJ 237 z filtrem-foto w zalaczniku mam nadzieje, ze komus sie przyda. Pompa zostala zamontowana i dziala. Niestety mechanik powiedzial, ze musial zdjac bak paliwa zeby dostac sie do pompy i dlatego sporo to kosztowalo... Pojawil sie jednak kolejny problem-gdy wskaznik paliwa dojechal do ok 2mm powyzej ostatniej wskazowki (sporo powyzej rezerwy) silnik stracil moc... mialem typowe objawy braku paliwa... zjechalem na stacje (nerwowka straszna bo myslalem ze znowu padla pompa) i zatankowalem-silnik ruszyl. Przejechalem pare kilometrow i niby jest ok ale obawy pozostaly... Teraz pozotaje pytanie co sie stalo??? Pompa przestaje podawac paliwo bo staje? Poszedl wskaznik paliwa i zle pokazuje? moze pompa zostala zalozona "za wysoko" i nie zbiera paliwa z dna? Jakies sugestie?
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 14:39   

kuba81 napisał/a:
... Pojawil sie jednak kolejny problem-gdy wskaznik paliwa dojechal do ok 2mm powyzej ostatniej wskazowki (sporo powyzej rezerwy) silnik stracil moc... mialem typowe objawy braku paliwa... Teraz pozotaje pytanie co sie stalo??? Pompa przestaje podawac paliwo bo staje? Poszedl wskaznik paliwa i zle pokazuje? moze pompa zostala zalozona "za wysoko" i nie zbiera paliwa z dna? Jakies sugestie?
podejrzewam, że zamiennik zakupiony przez Ciebie nie został identycznie wykalibrowany jak oryginalna pompa, stąd problem ze zbieraniem paliwa z dna zbiornika i wskazaniami zegara ... ale tym faktem akurat bym się nie przejmował, bo dzięki temu (pomimo zabezpieczeń) pompka nie zaciągnie żadnego syfu z dna zbiornika
... inna sprawa, że gdy wskanik pokaże połowę stanu to wtedy należy podjechać na stację, a nie przy jego minimalnych wskazaniach :twisted:
... pompy wyżej/niżej założyć się nie da ... ona ma swoją jedną jedyną pozycję :wink:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10901
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 22:51   

giewu napisał/a:
... pompy wyżej/niżej założyć się nie da ... ona ma swoją jedną jedyną pozycję

tutaj akurat bym się nie zgodził...
fakt, że jak się prawidłowo zamontuje pompę to nie ma prawa być inaczej niż fabrycznie, ale wystarczy ją przekręcić i już zasysanie będzie wyżej :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 03, 2007 09:50   

sTERYD napisał/a:
...
fakt, że jak się prawidłowo zamontuje pompę to nie ma prawa być inaczej niż fabrycznie...
ja to właśnie miałem na myśli :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Pompa paliwa-lepsza używana czy zamiennik?
potrzebuje pompy paliwa do Rovera 400, kupic uzywke czy zamiennik?
kuba81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Sie 21, 2007 09:17
kuba81
Brak nowych postów [R400] Przekaznik pompy paliwa
bolec0000 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pon Paź 16, 2017 21:57
bolec0000
Brak nowych postów [r400 416 ] wymiana pompy paliwa
irons122 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Maj 13, 2009 10:35
irons122
Brak nowych postów [R400] Wymiana pompy paliwa
MikeLD Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Sty 30, 2009 09:21
Lechos
Brak nowych postów [r400] zasada działania pompy paliwa
kunusek1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Sty 16, 2011 22:44
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink