Forum Klubu ROVERki.pl :: [220 SD 1997r.] zasłona dymna
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:45
[220 SD 1997r.] zasłona dymna

Mała usterka
Autor Wiadomość
Malgosia 



Dołączyła: 18 Sie 2007
Posty: 6
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Sob Sie 18, 2007 15:43   [220 SD 1997r.] zasłona dymna

Witam wszystkich.
Cchciałabym prosić was o pomoc a mianowicie w dniu wczorajszym wracając do domu samochód zaczął strasznie "kopcić" z rury wydechowej. Dodatkowo z rury wylewał sie olej!! Co to może być??? Pękniete pierscienie?? Turbo czy co??
A po drugie to chciałabym sie zorientować ile kosztuje "nowy" silnik do tego samochodu?? I czy ma ktoś może??
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Sob Sie 18, 2007 15:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 18, 2007 15:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Sie 18, 2007 17:03   

Hmmm przyczyn może być klika. Obawiam się, że mogą to być i pierścienie i turbo, a moze jeszcze coś innego. Proponowałbym najpierw właśnie zacząć od sprawdzenia turbiny, tzn. odkręcić wąż pomiędzy kolektorem ssącym a turbiną, lub sam kolektor ssący (nie znam dokładnie budowy silnika bez IC) i zobaczyć czy jest w kolektorze dużo oleju. Jesli tak, to znaczy, że padło turbo. Jeśli oleju jest mało, tzn. kolektor jest po prostu wilgotny wewnątrz od oleju, to znaczy, że turbo jest wporządku i coś padło w silniku. Pewnie ta zasłona dymna była koloru niebieskiego ;) Ja obstawiam padniete turbo ;) Jeśli padło turbo, to zregenerować i jeździc dalej ;) Jeśli silnik to chyba bym się skłaniał ku wymianie całosci. Powinny jakieś silniki być na allegro.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Malgosia 



Dołączyła: 18 Sie 2007
Posty: 6
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 09:09   

Dzięki za info. Odkręciałm to wczoraj i wydostaje sie olej. Nawet dużo. Na samym początku własnie wydawało mi się iż prawdopodobnie będzie to turbo ale mechanik powiedział ze prawdopodobniej pierścienie. Wczoraj się okazało. Ok teraz mam drugą sprawę ile kosztuje regeneracja i gdzie mogłabym to zrobić na śląsku. Pszczyna i okolice.
Pozdrawiam
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Sie 21, 2007 09:16   

Malgosia napisał/a:
Dzięki za info. Odkręciałm to wczoraj i wydostaje sie olej. Nawet dużo. Na samym początku własnie wydawało mi się iż prawdopodobnie będzie to turbo ale mechanik powiedział ze prawdopodobniej pierścienie. Wczoraj się okazało. Ok teraz mam drugą sprawę ile kosztuje regeneracja i gdzie mogłabym to zrobić na śląsku. Pszczyna i okolice.
Pozdrawiam


Jak nie znajdziesz nic w swojej okolicy, zawsze możesz zregenerować wysyłkowo.

pozdrawiam
Damian
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 21:08   

Podejrzewam, że cena regeneracji zawiera sie pomiędzy 500 a 1000PLN. O ile pamiętam, to kolega Marcinek82 regenerował swoją turbinę, a jest gdzieś z Górnego Sląska. Płacił chyba 700PLN. Spróbuj go złapać na priv.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Malgosia 



Dołączyła: 18 Sie 2007
Posty: 6
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Pon Sie 27, 2007 19:56   

Hej Ludziska.Jeśli jest ktoś z okolic Bielska Białej - to chciałam poinformować iż bardzo dużo częsci można znaleźć w Kurnikach. Dziś własnie kupiłam turbine którą szlag trafił. A teraz prosze jeszcze koledzy o informacje na temat jaki olej lać do silnika?? Mineralny, syntetyk czy pół syntetyk. Bowiem koleś powiedział mi iż to turbo zarżneło się porzez to iż lany był olej mineralny a konkretnie ELF TD.
Pozdro
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 12:20   

Malgosia napisał/a:
Bowiem koleś powiedział mi iż to turbo zarżneło się porzez to iż lany był olej mineralny a konkretnie ELF TD


Nie strasz, mam wlany taki sam Elf Turbo 15W40..
 
 
Malgosia 



Dołączyła: 18 Sie 2007
Posty: 6
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 14:24   

Tak mi powiedział mechanik. Ale jeszcze musze popytać, na forum www.autokacik.pl gdzies znalałam ze tez proponują połsyntetyk - dla turbo diesli.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 14:42   

Do tego silnika powinien być lany półsyntetyk.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 14:51   

No tak, ale ja już miałem taki wlany jak kupiłem. Zbliża się wymiana (listopad) wymieniać na półsyntetyk przy 190kkm przebiegu? Myślę, że za jakiś czas będę coś robił z roverkiem u pana Midowicza, to też go popytam czy zmiana nie zaszkodzi.
 
 
Malgosia 



Dołączyła: 18 Sie 2007
Posty: 6
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 18:45   

Hej. Zajechałam dziś do innego mechanika, ten oświadczył mi ze mineralny jest jak najbardziej ok do tego typy silnika zwłaszcza przy przebiegu jaki mam ok 150tyś. Zwłaszcza ze był tam lany ELF TD 15W40 to lepiej gdybym pozostała przy mineralnym. Sama nie wiem co tam już wlać. W każdym razie dziś montują turbinkę, jutro będą wlewać olej. Doradźcie.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 18:52   

to o przebiegu to chyba jakieś zabobony... :???:
lej półsyntetyk i się nie stresuj :)
napewno silnik się za to na Ciebie nie pogniewa :D :D:D
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Malgosia 



Dołączyła: 18 Sie 2007
Posty: 6
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 18:57   

Hej znalazłam coś takiego:
http://www.mitsubishi-gra...e5877f28e005571
Pozdro
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 20:15   

Malgosia napisał/a:
Hej. Zajechałam dziś do innego mechanika, ten oświadczył mi ze mineralny jest jak najbardziej ok do tego typy silnika zwłaszcza przy przebiegu jaki mam ok 150tyś. Zwłaszcza ze był tam lany ELF TD 15W40 to lepiej gdybym pozostała przy mineralnym. Sama nie wiem co tam już wlać. W każdym razie dziś montują turbinkę, jutro będą wlewać olej. Doradźcie.
ja na Twoim miejscu nalałbym po wymianie czy naprawie tej turbiny olej 10W-40 czyli półsyntetyk, a następnie dokonałbym kolejnej wymiany oleju silnikowego po około 1-2 tys. km znów na półsyntetyk. Tak krótki okres międzyobsługowy pozwoli na ewentualne przepłukanie układu olejowego, a jednocześnie nie bardzo pozwoli na rozpanoszenie się ewentualnych "syfów" po oleju mineralnym.
No i później oczywiście kolejna wymiana po 10 tys. zgodnie z zaleceniami producenta samochodu ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 21:29   

Ja swojego zalalem półsyntetykiem, po 30kkm jazdy na mineralnym mobilu. I jak narazie, po 15kkm nie zauważam żadnych negatywnych następstw tego posuniecia. A wręcz przeciwnie. Zaraz po pierwszej zmianie zauważyłem jakby rozrusznik szybciej kręcił podczas odpalania. moim zadaniem nie ma sieco zastanawiać, tylko lać półsyntetyk, i jak radził giewu pierwsząwymianęzrobić szybko (po kilku kkm), a później już standardowo po 10kkm ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 21:38   

Okay, Panowie, zdaję się na Was :) . I tak będę chciał się wybrać koło listopada do pana Midowicza więc myślę, że po konsultacji z nim, zalejemy półsyntetykiem. Szkoda, że nie wiem na czym mój klekocik jeździł w Austrii przed sprowadzeniem :/ . W Polsce jeździł tylko na Elfie mineralnym.
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 29, 2007 08:09   

Malgosia napisał/a:
Hej znalazłam coś takiego:
http://www.mitsubishi-gra...e5877f28e005571
Pozdro


W życiu większych bzdur nie czytałem :!: :!: :!:
Użytkownicy innego forum napisali:
Pierwszy cytat: "W instrukcji od Gala zalecaja wlasnie 15W40 czyli mineral."
Drugi cytat: "Powinienes zalać 10W-40 czyli półsynettyk."
Od kiedy parametry oleju określają jego skład??? :roll:

Zresztą..... zawsze się czepiam choć to tu niepotrzebne :oops:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 214 1997r] dużo pali
waldi80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Cze 12, 2008 16:15
am_k
Brak nowych postów [216 Si, 1997r]ustawienie zbieznosci
Raval Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Cze 05, 2008 09:45
Raval
Brak nowych postów [Rover 200 1997r.]Problem z SRS
PAWELOOO Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Cze 13, 2010 20:49
leszek95b
Brak nowych postów [216 Si, 1997r]Temp.silnika
Raval Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Nie Maj 18, 2008 11:41
Raval
Brak nowych postów [216Si, 1997r]rozrusznik...
Raval Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Mar 29, 2008 17:15
Raval



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink