Forum Klubu ROVERki.pl :: [400Di 1998] wycieki z układu chłodzenia? gdzie szukać.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:26
[400Di 1998] wycieki z układu chłodzenia? gdzie szukać.
Autor Wiadomość
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

  Wysłany: Sob Paź 23, 2010 20:21   [400Di 1998] wycieki z układu chłodzenia? gdzie szukać.

Witam,

pojawił się w moim Roverku problem z wyciekami. Całość imprezy dzieje się na przedniej części silnika.
Wszystko wskazuje na ubytek płynu z układu chłodzenia, lecz nie mogę zdiagnozować miejsca ubytku. Mam już ściągniętą osłonę silnika, i przyglądam się co się dzieje po dłuższej jeździe. Kapie. Konsystencja i zapach wskazuje na płyn chłodniczy- lekko zalatuje ropą takie odnoszę wrażenie. Ale mogę się mylić. Ewentualnie skąd się może pojawić np. olej silnikowy z przodu że brudzi to co widać na poniższym zdjęciu- włącznie z tą oznaczoną częścią?
Wielkiego pocenia silnika nie zauważyłem, teraz jedynie wymieniałem uszczelkę miednicy, bo jakoś ją wypłukało i przestała pełnić swoją powinność. Samochód nie dymi, nie wylatują kolory z rury wydechowej więc chyba uszczelka pod głowicą ok, jak i również pierścienie na tłokach.

Na zdjęciu jest zaznaczona część (taka jak by gruszka) - była cała mokra, ale również przewód będący zaraz nad nią też był mokry od dołu jak by coś na niego pryskało.
Czy ktoś mi może powiedzieć, co to za zaznaczona część i za co jest odpowiedzialna?


Zdjęcie było wykonane po czyszczeniu, aby ładniej było wykryć gdzie jest wyciek po jeździe więc nie widać tutaj żadnego płynu. Ale wygląda to tak, że spływa coś z góry i brudzi wszystko po drodze. Nawet te węże w dolnym lewym roku nie są oszczędzone.

Czy przyczyną wycieków może być np. uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego? Czyli jak płyn osiągnie dużą temperaturę, zwiększa się ciśnienie i np. korek nie zadziałał tak jak powinien i płyn znajduje ujście w innym miejscu?

Z góry dziękuję za sugestię i pomoc..
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 23, 2010 20:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wkn 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 19
Skąd: Złotniki kujawskie



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 10:26   

mi to wygląda na termostat to co zostało oznaczone na tym zdjęciu
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 12:31   

tak, to jest termostat, może rozszczelniła się jego plastikowa obudowa
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 482
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 20:47   

szoso420 napisał/a:
tak, to jest termostat, może rozszczelniła się jego plastikowa obudowa

jest to możliwe??
u mnie też się leje myślałem że to pompa ale kiedy wczoraj zajrzałem wygląda jak by to ciekło z termostatu i zastanawiam się czy to ścieka po przewodach czy może coś z termostatem...
możliwe że mógł się rozszczelnić czy to mało realne??
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 21:52   

Ja cały czas prowadzę obserwacje, czyli wycieram do sucha jak tylko się da, dokręcam opaski gdzie podejrzewam wyciek i tak do skutku.
Za pierwszym razem cały termostat miałem mokry (mowa oczywiście o obudowie), teraz ani kropli na niej nie było... tak że widać że obserwacje nie przerwane i do skutku.
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 482
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Wto Paź 26, 2010 22:47   

luki_pj napisał/a:
teraz ani kropli na niej nie było

tylko że u mnie to leci prawie ciurkiem na pewno kapie z termostatu, tylko nie wiem czy to jego wina czy pompy lub któregoś węża a nie mam jak zerknąć od spodu ale też powycieram i poszukamy...
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 27, 2010 07:03   

Mazak napisał/a:
jest to możliwe??

jest, plastikowa obudowa nie jest wieczna :wink:
niektórzy kuszą się o wymianę samego wkładu termostatu rozszczelniając obudowę i sklejając ją z powrotem, co powoduje wycieki
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 28, 2010 22:01   

hmmm,
chyba mi się udało zlokalizować wyciek, i wygląda to na olej silnikowy.
Odnoszę wrażenie, że w okolicach tej zaznaczonej części wszystko się zaczyna.


wedle tego co oglądam i czytam, to jest to chłodnica/chłodzenie oleju.
http://www.hondaoriginalp...0&block_03=7811

Podczas nagrzania i jazdy olej rozbryzguje się na górę i na dół przez co brudzi się parę innych części, ale zawsze w okolicy tych rurek wychodzących widzę płyn, co wygląda i pachnie olejem. Choć pewności 100% nie mam. Olej jako tako jest bezzapachowy- ale troszkę przepracowany może coś pachnieć, a od chłodzenia ma specyficzny, lekko drażniący zapach.
Być może któryś z dwóch oringów (oznaczone na powyższym linku jako 8 ) nie spełnia już swojej funkcji, ale to się komuś zdarzyło, bo być może źle dedukuję i jest tam za pewnie uszczelka jakaś pomiędzy tą czescią zaznaczoną, a silnikiem. Ktoś w tej okolicy wskazanej z was miał już kiedyś wycieki i mnie naprowadzi na trop??
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 482
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Czw Paź 28, 2010 23:42   

chłodnica oleju hmmm... temat rzeka już pare osób poruszało ten temat i wycieki z niej to raczej,pocenie się standard ale z tego co wiem to jeszcze nikt nie wymyślił żadnego patentu na to a rozczelnia się najczęsciej łączenie metalowego przewodu z gumowym
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
admmic 



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 3
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Paź 29, 2010 14:18   

Wymiana tych oringów powinna pomóc, u siebie wymieniłem wszystkie 4 (po obu stronach tych przewodów) i problem znikną. Dla pewności możesz założyć odrobinę grubsze od oryginalnych. Na zdjęciu jeszcze widać że te przewody olejowe są przerabiane - oryginalnie powinny być zaprasowane a tutaj masz opaski zaciskowe które też mogą puszczać olej wiec możesz po dociągać dla pewności te opaski.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [400Di 1998] Odpowietrzanie układu hamulcowego z ABS?
luki_pj Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Wto Mar 15, 2011 23:29
zdenek
Brak nowych postów [400Di 2.0 1998] Interfejs diagnostyczny USB
luki_pj Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Maj 20, 2013 10:51
szoso
Brak nowych postów [400Di 1998 r. 105 KM] Sonda lambda
harinezumi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Sie 16, 2010 13:49
harinezumi
Brak nowych postów [400Di 1998] Rozrząd - poglądowe koszty
luki_pj Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pią Maj 06, 2011 17:31
Remigiusz
Brak nowych postów [400Di 1998] Ściąganie osłony przednich reflektorów
luki_pj Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Wrz 22, 2011 22:50
bizon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink