Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 35 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sie 28, 2007 12:43 [R200 1.4 8V] problem z przewodem układu chłodzenia
Witam.
Mam mały problem z przewodem od układu chłodzenia. Chodzi o to że jest stary i się wziął i przedziurawił. Niby nic nadzwyczajnego ale....
no właśnie tu zaczyna się problem- nigdzie nie mogę dostać takiego przewodu.
Jest to przewód z trzema końcówkami łączący zbiornik wyrównawczy z blokiem silnika i chłodnica.
Myślałem żeby zrobić takiego węża ze zwykłego przewodu elastycznego i jakiegoś trójnika plastikowego, ale nie wiem czy takie elementy wytrzymają temperaturę i ciśnienie jakie jest w układzie. Może ktoś miał taki sam problem i ma jakieś sugestie?
Z góry dziękuję.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 28, 2007 12:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
...
Mam mały problem z przewodem od układu chłodzenia. Chodzi o to że jest stary i się wziął i przedziurawił. Niby nic nadzwyczajnego ale....
no właśnie tu zaczyna się problem- nigdzie nie mogę dostać takiego przewodu.
Jest to przewód z trzema końcówkami łączący zbiornik wyrównawczy z blokiem silnika i chłodnica...
spróbuj zapytać np. u tego sprzedawcy na allegro. Ma mnóstwo rzeczy do ROVERków i może akurat taki przewód dla Ciebie znajdzie.
Bo jak rozumiem w TOMATEAM oczywiście pytałeś ?
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Myślałem żeby zrobić takiego węża ze zwykłego przewodu elastycznego i jakiegoś trójnika plastikowego, ale nie wiem czy takie elementy wytrzymają temperaturę i ciśnienie jakie jest w układzie
mógłbyś coś takiego pokombinować pod warunkiem, że przewód, który byś zakupił nadawał się właśnie będzie do wysokich temperatur i ciśnienia jakie panują w układzie chłodzenia ... ciekaw jestem czy komuś w ogóle udało się już coś takiego wykonać
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 39 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sie 28, 2007 13:24
giewu napisał/a:
sledz11 napisał/a:
Myślałem żeby zrobić takiego węża ze zwykłego przewodu elastycznego i jakiegoś trójnika plastikowego, ale nie wiem czy takie elementy wytrzymają temperaturę i ciśnienie jakie jest w układzie
mógłbyś coś takiego pokombinować pod warunkiem, że przewód, który byś zakupił nadawał się właśnie będzie do wysokich temperatur i ciśnienia jakie panują w układzie chłodzenia ... ciekaw jestem czy komuś w ogóle udało się już coś takiego wykonać
Ja dziś będę wykonywał taką operację na tym właśnie przewodzie co kolega ma z nim problem, uszkodził mi sie na odcinku przy bloku silnika.
Kupiłem przewód do chłodnicy o śr. 4cm (chyba do citroena) , 3 cybanty i rurke metalową o śr 4cm i długości 12cm.
Utne ten dziurawy kawałek, połączę z nowym na rurce metalowej cybantami i mam nadzieje, że będzie OK.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 35 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sie 28, 2007 13:32
U mnie niestety jest to odrobinę bardziej skomplikowane - przewód pękł mi na rozgałęzieniu więc musiałbym znaleźć jakiś metalowy trójnik.
A tak przy okazji spytam.
Czy wymiana tego węża to jakaś bardzo skomplikowana sprawa. Są jakieś problemy np. z odpowietrzaniem układu? Czy tez zwyczajnie wystarczy odkręcić, wymienić i przykręcić?
PS. Gniewu dzięki za namiary na gościa z allegro - powiedział ze ma taki przewód w cenie 50 zł.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 39 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sie 28, 2007 13:53
sledz11 napisał/a:
U mnie niestety jest to odrobinę bardziej skomplikowane - przewód pękł mi na rozgałęzieniu więc musiałbym znaleźć jakiś metalowy trójnik.
A tak przy okazji spytam.
Czy wymiana tego węża to jakaś bardzo skomplikowana sprawa. Są jakieś problemy np. z odpowietrzaniem układu? Czy tez zwyczajnie wystarczy odkręcić, wymienić i przykręcić?
PS. Gniewu dzięki za namiary na gościa z allegro - powiedział ze ma taki przewód w cenie 50 zł.
Trzójniki o "fi" zbliżonym do tego co Ci trzeba widziałem w Obi. Nie wiem tylko jak z ich wytrzymałością termiczną. Wydaje mi się że najlepiej jednak kupić nie uszkodzony (jak moja operacja się nie powiedzie napewno tak zrobie, trzeba mi to na szybko bo jade w trase i nie mam czasu ściągać tego przewodu.).
Wymiana jest prosta, wyleje Ci sie ok 1,5l płyny przy demontarzu przewodu. Zacznij od odkręcania przy bloku silnika i podstaw coś pod spód to odzyskasz płyn.
W FAQ jest procedura wymiany płynu i jak zalejesz zgodnie z nią to nie powinno być problemu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum