Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Mar 06, 2009 20:44
na dziś mam dość nie chcę widzieć 75-tki do końca tego dnia zamontowałem wskaźniki Termopare zamontowałem zaraz za turbiną (za wirnikeim), w sumie myślę że to nie przeszkadza bo turbina jest z kolektorem więc to jest raptem te 10cm dalej. Trójnik wskaźnika BOOST wsadziłem w wężyk od turbiny co idzie do grzybka. Pierwsza jazda pokazała 1,3bara przy 2500obr/min a powyżej sprada gdzieś do 1-1,1bara a temp przy 4tys obr/min EGT wynosi nicałe 700st.C. Jutro jadę do Krk więc zobaczę jak to się bedzie sprawować w trasie W jutro wrzucę fotki.
A tak swoją drogą, w normalnym R jakie jest ciśnienie
I jeszcze coś, ponad 225kkm przebiegu, w tym jakieś 25kkm na chipie pierwszym i 2kkm na tym mocnym a turbina z zewnątrz suchutka
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pią Mar 06, 2009 21:52
Dam-Kam napisał/a:
A tak swoją drogą, w normalnym R jakie jest ciśnienie
Podobno do 1.1, ale nie dam ręki uciąć.
Dam-Kam napisał/a:
a temp przy 4tys obr/min EGT wynosi nicałe 700st.C.
Czyli w sumie do granicy bezpieczeństwa masz 100* a to chyba sporo.
Dam-Kam napisał/a:
turbina z zewnątrz suchutka
Generalnie z tego co szukałem po necie i pytałem mechanikow to podobno turbiny BMW generalnie padają najwczesniej przy 280-300kkm, czyli calkiem sporo. No wiadomo zdażają się przypadki, ale jest ich podobno mało.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2008 Posty: 68 Skąd: Pleszew
Wysłany: Pią Mar 06, 2009 22:20
dla 1900 1,0 ,2000 1,1pomiędzy 2300 a 2500 1,2 i od 2000 do 4400 1,1 bara
chwilowy wzrost ciśnienia i spadek do wartości seryjnych oznaczać może, że ciśnienie doładowania nie jest w ogóle ruszone, (wzrost ciśnienia w piku z nagłego wzrostu dynamiki spalin) albo jedynie ruszona mapa overboostu, bez zlokalizowania limitera granicznego.
Stąd auto jedzie ci w sumie wyłącznie na paliwie, czego efekt widać na załączonym filmiku.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
EGT wynosi nicałe 700st.C. Jutro jadę do Krk więc zobaczę jak to się bedzie sprawować w trasie
mistrzu nie wiem czy wiesz ale czujnik EGT ma byc jak nablizej bloku i nie za turbina tyko przed na kolektorze u zejscia kanałow wylotowych. Roznica w temperaturze miedzy tym miejscem a tym w ktorym masz obecnie moze siegac nawet 100C poczytaj temat na SR... dobra rada zmien miejsce czyjnika bo innaczej to wrozenie z fusów
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Mar 07, 2009 12:09
problem jest taki że ja jestem w domu przeważnie właśnie w piątek i pół soboty. Żeby zdemontować kolektor jest trochę roboty a ja nie mam tylu kluczy (wczoraj w trakcie roboty musiałem jechać i kupić kpl kluczy z grzechotką bo się okazało że mi brakuje paru potrzebnych nasadek). Jeśli miałbym zamontować na kolektorze to byłoby to bezpośrednio przed turbiną a tak jest bezpośrtednio za nią. Chciałem zamontować tak jak mówiłeś ale naprawdę nie miałem fizycznie takiej możliwości A przekłamanie napewno nie wynosi 100st.C. Zresztą dzisiaj byłem uzupęłnić zapasy do Krk i potem sprawdzałem największą wartość (PEAK) i było 450st.C tak że jestem spokojny. Jak znajdę na drodzę trochę miejsca to sprawdze przy wyższych obrotacha jak nie to przejadę się obwodnicą Krk
A przekłamanie napewno nie wynosi 100st.C. Zresztą dzisiaj byłem uzupęłnić zapasy do Krk i potem sprawdzałem największą wartość (PEAK) i było 450st.C tak że jestem spokojny.
na tym przykładzie widac ze jednak cos jest nie tak bo 450-500C powinien miec na wolnych obrotach...
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Mar 07, 2009 17:52
przy spokojnej jeździe jest ok 300st.C. Po całej trasie pokazało mi 650st.C na 5 biegu przy 180kmh (licznikowych). Tzn. nie wiem czy to ma znaczenie ale sądzę ze diesel bedzie miał mniejszą temp. spalin. Przynajmniej teoretycznie diesle mniej energii oddają jako ciepło
Ja już zaspokoiłem swoją ciekawość, wiem że mapa jest zrobiona poprawnie i nie mam się o co bać Nie zamontuje sobie już żadnego dodatkowego wskaźnika, czujnika i nie pojadę więcej na jakieś pomiary bo to nie ma sensu... część osób jest pesymistycznie nastawiona i wszystkie dowody które mogę przedstawić i przedstawiam i tak nie zdają się na nic bo i tak potrafią znaleźć dziurę w całym...
tym którzy są zainteresowani więcej dowodów na poprawność mapy nie trzeba. Dowodzi tego stan techniczny mojego R, (po ponad 25kkm brak "skutków ubocznych") jak i wskazania EGT. Wiem, że oferta Dominika jest konkurencyjna w porównaniu do ofert reszty tunerów. Ja nikogo nie namawiam i nie nawołuję, każdy ma wybór ale przyznajcie już, że faktycznie można śmiało jechać i oddać R w ręce Dominika. Konkurencja konkurencją ale nie szukajcie problemów tam gdzie ich nie ma...
of kors nikogo nie chciałem urazić i mam nadzieję że nikt się nie gniewa
przy spokojnej jeździe jest ok 300st.C. Po całej trasie pokazało mi 650st.C na 5 biegu przy 180kmh (licznikowych). Tzn. nie wiem czy to ma znaczenie ale sądzę ze diesel bedzie miał mniejszą temp. spalin. Przynajmniej teoretycznie diesle mniej energii oddają jako ciepło
Ja już zaspokoiłem swoją ciekawość, wiem że mapa jest zrobiona poprawnie i nie mam się o co bać Nie zamontuje sobie już żadnego dodatkowego wskaźnika, czujnika i nie pojadę więcej na jakieś pomiary bo to nie ma sensu... część osób jest pesymistycznie nastawiona i wszystkie dowody które mogę przedstawić i przedstawiam i tak nie zdają się na nic bo i tak potrafią znaleźć dziurę w całym...
Dam Kam ale ja cie wcale nie atakuje tylko jak juz zakupiles wskazniki to fajnie zeby nie bylo to wrozenie z fusów i zeby miały jakies zastosowanie opocz wygladu... postaraj sie zamontowac czujnik jak najblizej glowicy w kolektorze i zobaczysz ze wskazania sie diametralnie zmienia...
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Mar 07, 2009 20:59
ale ja się nie czuje atakowany tutaj masz obrazek jak wygląda kolektor, do niego bezpośrednio idzie turbo a następnie mam czujnik więc w porównaniu do tego i tak mam czujnik bliżej cylindrów niż jakbym w tym zamontował u zejścia rurek
[ Dodano: Sob Mar 07, 2009 21:06 ]
co do wskazań to faktycznie, może być jakaś różnica ale nie taka duża a po dzisiejszej jeździe jestem spokojny bo żebym wypalił tłoki i stopił wyrnik przekłamanie musiałoby być >200st.C.
Poza tym turbo jest na tylnej ściane, od dołu jest osłona silnika więc jakiś zawirowań które mogłyby to chłodzić jest niemożliwe. Samo działanie czujnika jest też chyba dobre, wystarczy przycisnąć i od razu wywala do ~500st.C a jak dłużej się trzyma to rośnie bardziej wraz ze wzrostem obrotów choć jak się już osiągnie prędkość (w tym wypadku wcześniejsze 180kmh) i odpuści gaz na tyle żeby tylko utrzymywać tą prędkość to temp spada do około 500st.C i tak się trzyma
no tak tylko ze w NA zadko kiedy sie montuje taki czujnik chyba ze sie je uturbia ale wtedy kolektor idzie won Odnosnie kolektora który masz idealnym miejscem bylo by wjescie w podstawe ale to jak bedziesz mial czas i mozliwosc zobaczysz ze roznica naprawde moze siegac 100C.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Mar 07, 2009 21:20
jak będę miał czas to faktycznie z chęcią to przełożę. Ale tak jak pisałem... praktycznie jeden dzień i to jeszcze co 2 tygodnie. Nawet dzwoniłem wczoraj do mechaników żeby mi to wymontowali ale "jakoś się złożyło" że 3 pracowników wzięło sobie na dziś urlop i nie mają jak mnie wcisnąć nawet po znajomości... samochód rozbabrany, pod kierownicą osłony out, radio out, przed pasażerem schowek i osłony out, pod maską aku i obudowa out... wybór żaden, albo montować tak jak zrobiłem albo zostawić to na przyszłość i zmarnować tyle roboty ale pewnie wiecie jak to jest... ma się coś nowego to ciekawość zżera jak to chodzi
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Mar 08, 2009 13:51
obecnie mogę dać jedną fotkę którą wrrzucę za chwil parę. No niestety ale telefon na sznureczku pare razy podskoczył ze mną na schodach i sznureczek się urwał... a tel. padł jutro oddaję go na gwarancję a fotki rzucę z karty ale tylko jedną zrobiłem
Cytat:
dokladnie, nawet kosztem nie przespanej nocy
w tym przypadku nie tyle nie przespanej nocy ale bolących oczu w garażu oświetlenie jest kijowe a skończyłem to robić dopiero po 20h. Cały dzień robiłem przy takiej żarówce na przewodzie. Efekt - przesilone oczy do dziś czuje "piasek" w prawym oku i biorę krople...
sorki za jakość... potem jadę do galerii (mam nadzieję ze obejdzie się bez ewakuacji) to zrobię drugim tel zdjęcie lepsze
[ Dodano: Nie Mar 08, 2009 14:04 ]
aha, darujcie sobie że marne miejsce, że słaba widoczność pewnie... ustawiłem to tak że z pozycji kierowcy jest to idealnie widoczne. A dlaczego w tym miejscu Bo z założenia wskaźniki mają być informacją dla mnie a nie robić za tuning wizualny.
[ Dodano: Nie Mar 08, 2009 14:08 ]
i jeszcze jedna rzecz kliknijcie na link w podpisie i zobaczcie moje spalanie średnie. Ci którzy przeglądaja to forum wiedzą, że w innym temacie pisałem że podczas 3 pomiarów spalania (przy dystrybutorze) wychodziło mi zawsze dokładnie 7,08l/100km. To spalanie które mam teraz to jest już po tym wzmocnionym chipie. Stylu jazdy nie zmieniłem, trasy którą jeżdżę też a spalanie spadło zobaczymy jak będzie dalej
Przykro mi ale musze to napisac Miejsce wybrales moim zdaniem zle - zepsules estetyke. Moze i widzisz dobrze wskazniki, ale chyba lekko zeszpeciles auto w srodku
Teraz czekam na filmik jak to sie ma do jazdy... wiec nagraj cosik i wrzuc
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum