Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: piter34
Wto Paź 02, 2007 17:45
[R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD

znalazlem tunera
Autor Wiadomość
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 18:26   

Rowan, podałem linki, sa ceny :P 340 - EGT, 200 - BOOST, kubków nie brałem bo chyba sa jakies w kpl.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 04, 2009 18:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Mar 04, 2009 19:01   

jak by ktos chciał jest do kupienia bardzo dobry zegar EGT http://www.racingforum.pl...2mm-t63789.html
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
goodhope 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 68
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 20:16   

ok,
normalnie głupio mi się zrobiło, że nie mam bieżących, więc, choć to nic nie wnosi do tematu, zrobiłem świeże fotki :)

tu widać ten sam wyciąg



a tu
w oddali, w kącie pod ścianą wspomniany nadmuch.



_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Mar 04, 2009 21:14   

widac ze jak sie chce to mozna i ze mozna czysto schludnie i profesjonalnie :) gratuluje wielki szacun
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Mar 06, 2009 20:44   

na dziś mam dość !! !! !! nie chcę widzieć 75-tki do końca tego dnia ;) zamontowałem wskaźniki :) Termopare zamontowałem zaraz za turbiną (za wirnikeim), w sumie myślę że to nie przeszkadza bo turbina jest z kolektorem więc to jest raptem te 10cm dalej. Trójnik wskaźnika BOOST wsadziłem w wężyk od turbiny co idzie do grzybka. Pierwsza jazda pokazała 1,3bara przy 2500obr/min a powyżej sprada gdzieś do 1-1,1bara a temp przy 4tys obr/min EGT wynosi nicałe 700st.C. Jutro jadę do Krk więc zobaczę jak to się bedzie sprawować w trasie :) W jutro wrzucę fotki.
A tak swoją drogą, w normalnym R jakie jest ciśnienie ??
I jeszcze coś, ponad 225kkm przebiegu, w tym jakieś 25kkm na chipie pierwszym i 2kkm na tym mocnym a turbina z zewnątrz suchutka :)
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Mar 06, 2009 21:52   

Dam-Kam napisał/a:
A tak swoją drogą, w normalnym R jakie jest ciśnienie ??

Podobno do 1.1, ale nie dam ręki uciąć.
Dam-Kam napisał/a:
a temp przy 4tys obr/min EGT wynosi nicałe 700st.C.

Czyli w sumie do granicy bezpieczeństwa masz 100* a to chyba sporo. :smile:
Dam-Kam napisał/a:
turbina z zewnątrz suchutka :)

Generalnie z tego co szukałem po necie i pytałem mechanikow to podobno turbiny BMW generalnie padają najwczesniej przy 280-300kkm, czyli calkiem sporo. No wiadomo zdażają się przypadki, ale jest ich podobno mało. :grin:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
goodhope 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 68
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Mar 06, 2009 22:20   

dla 1900 1,0 ,2000 1,1pomiędzy 2300 a 2500 1,2 i od 2000 do 4400 1,1 bara

chwilowy wzrost ciśnienia i spadek do wartości seryjnych oznaczać może, że ciśnienie doładowania nie jest w ogóle ruszone, (wzrost ciśnienia w piku z nagłego wzrostu dynamiki spalin) albo jedynie ruszona mapa overboostu, bez zlokalizowania limitera granicznego.

Stąd auto jedzie ci w sumie wyłącznie na paliwie, czego efekt widać na załączonym filmiku.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Mar 06, 2009 22:45   

Dam-Kam napisał/a:
EGT wynosi nicałe 700st.C. Jutro jadę do Krk więc zobaczę jak to się bedzie sprawować w trasie :)


mistrzu nie wiem czy wiesz ale czujnik EGT ma byc jak nablizej bloku i nie za turbina tyko przed na kolektorze u zejscia kanałow wylotowych. Roznica w temperaturze miedzy tym miejscem a tym w ktorym masz obecnie moze siegac nawet 100C poczytaj temat na SR... dobra rada zmien miejsce czyjnika bo innaczej to wrozenie z fusów :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 12:09   

problem jest taki że ja jestem w domu przeważnie właśnie w piątek i pół soboty. Żeby zdemontować kolektor jest trochę roboty a ja nie mam tylu kluczy (wczoraj w trakcie roboty musiałem jechać i kupić kpl kluczy z grzechotką bo się okazało że mi brakuje paru potrzebnych nasadek). Jeśli miałbym zamontować na kolektorze to byłoby to bezpośrednio przed turbiną a tak jest bezpośrtednio za nią. Chciałem zamontować tak jak mówiłeś ale naprawdę nie miałem fizycznie takiej możliwości :/ A przekłamanie napewno nie wynosi 100st.C. Zresztą dzisiaj byłem uzupęłnić zapasy do Krk i potem sprawdzałem największą wartość (PEAK) i było 450st.C tak że jestem spokojny. Jak znajdę na drodzę trochę miejsca to sprawdze przy wyższych obrotacha jak nie to przejadę się obwodnicą Krk ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Mar 07, 2009 14:45   

Dam-Kam napisał/a:
A przekłamanie napewno nie wynosi 100st.C. Zresztą dzisiaj byłem uzupęłnić zapasy do Krk i potem sprawdzałem największą wartość (PEAK) i było 450st.C tak że jestem spokojny.


na tym przykładzie widac ze jednak cos jest nie tak bo 450-500C powinien miec na wolnych obrotach...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 17:52   

przy spokojnej jeździe jest ok 300st.C. Po całej trasie pokazało mi 650st.C na 5 biegu przy 180kmh (licznikowych). Tzn. nie wiem czy to ma znaczenie ale sądzę ze diesel bedzie miał mniejszą temp. spalin. Przynajmniej teoretycznie diesle mniej energii oddają jako ciepło ;)
Ja już zaspokoiłem swoją ciekawość, wiem że mapa jest zrobiona poprawnie i nie mam się o co bać :) Nie zamontuje sobie już żadnego dodatkowego wskaźnika, czujnika i nie pojadę więcej na jakieś pomiary bo to nie ma sensu... część osób jest pesymistycznie nastawiona i wszystkie dowody które mogę przedstawić i przedstawiam i tak nie zdają się na nic bo i tak potrafią znaleźć dziurę w całym...
tym którzy są zainteresowani więcej dowodów na poprawność mapy nie trzeba. Dowodzi tego stan techniczny mojego R, (po ponad 25kkm brak "skutków ubocznych") jak i wskazania EGT. Wiem, że oferta Dominika jest konkurencyjna w porównaniu do ofert reszty tunerów. Ja nikogo nie namawiam i nie nawołuję, każdy ma wybór ale przyznajcie już, że faktycznie można śmiało jechać i oddać R w ręce Dominika. Konkurencja konkurencją ale nie szukajcie problemów tam gdzie ich nie ma...
of kors nikogo nie chciałem urazić i mam nadzieję że nikt się nie gniewa :)
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 18:16   

Dam-Kam napisał/a:
Konkurencja konkurencją ale nie szukajcie problemów tam gdzie ich nie ma...
of kors nikogo nie chciałem urazić i mam nadzieję że nikt się nie gniewa :)

Popieram, szukacie dziury w całym, byle jaki powód i już jest śpiewka, że Dominik, że Dominik tamto.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Mar 07, 2009 20:41   

Dam-Kam napisał/a:
przy spokojnej jeździe jest ok 300st.C. Po całej trasie pokazało mi 650st.C na 5 biegu przy 180kmh (licznikowych). Tzn. nie wiem czy to ma znaczenie ale sądzę ze diesel bedzie miał mniejszą temp. spalin. Przynajmniej teoretycznie diesle mniej energii oddają jako ciepło ;)
Ja już zaspokoiłem swoją ciekawość, wiem że mapa jest zrobiona poprawnie i nie mam się o co bać :) Nie zamontuje sobie już żadnego dodatkowego wskaźnika, czujnika i nie pojadę więcej na jakieś pomiary bo to nie ma sensu... część osób jest pesymistycznie nastawiona i wszystkie dowody które mogę przedstawić i przedstawiam i tak nie zdają się na nic bo i tak potrafią znaleźć dziurę w całym...


Dam Kam ale ja cie wcale nie atakuje tylko jak juz zakupiles wskazniki to fajnie zeby nie bylo to wrozenie z fusów i zeby miały jakies zastosowanie opocz wygladu... postaraj sie zamontowac czujnik jak najblizej glowicy w kolektorze i zobaczysz ze wskazania sie diametralnie zmienia...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 20:59   

ale ja się nie czuje atakowany :lol: tutaj masz obrazek jak wygląda kolektor, do niego bezpośrednio idzie turbo a następnie mam czujnik więc w porównaniu do tego i tak mam czujnik bliżej cylindrów niż jakbym w tym zamontował u zejścia rurek :)

[ Dodano: Sob Mar 07, 2009 21:06 ]
co do wskazań to faktycznie, może być jakaś różnica ale nie taka duża a po dzisiejszej jeździe jestem spokojny bo żebym wypalił tłoki i stopił wyrnik przekłamanie musiałoby być >200st.C.
Poza tym turbo jest na tylnej ściane, od dołu jest osłona silnika więc jakiś zawirowań które mogłyby to chłodzić jest niemożliwe. Samo działanie czujnika jest też chyba dobre, wystarczy przycisnąć i od razu wywala do ~500st.C a jak dłużej się trzyma to rośnie bardziej wraz ze wzrostem obrotów choć jak się już osiągnie prędkość (w tym wypadku wcześniejsze 180kmh) i odpuści gaz na tyle żeby tylko utrzymywać tą prędkość to temp spada do około 500st.C i tak się trzyma :)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Mar 07, 2009 21:07   

no tak tylko ze w NA zadko kiedy sie montuje taki czujnik :) chyba ze sie je uturbia ale wtedy kolektor idzie won :) Odnosnie kolektora który masz idealnym miejscem bylo by wjescie w podstawe ale to jak bedziesz mial czas i mozliwosc zobaczysz ze roznica naprawde moze siegac 100C.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 21:20   

jak będę miał czas to faktycznie z chęcią to przełożę. Ale tak jak pisałem... praktycznie jeden dzień i to jeszcze co 2 tygodnie. Nawet dzwoniłem wczoraj do mechaników żeby mi to wymontowali ale "jakoś się złożyło" że 3 pracowników wzięło sobie na dziś urlop i nie mają jak mnie wcisnąć nawet po znajomości... samochód rozbabrany, pod kierownicą osłony out, radio out, przed pasażerem schowek i osłony out, pod maską aku i obudowa out... wybór żaden, albo montować tak jak zrobiłem albo zostawić to na przyszłość i zmarnować tyle roboty :/ ale pewnie wiecie jak to jest... ma się coś nowego to ciekawość zżera jak to chodzi :D
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 08, 2009 13:07   

Dam-Kam napisał/a:
pewnie wiecie jak to jest... ma się coś nowego to ciekawość zżera jak to chodzi :D

dokladnie, nawet kosztem nie przespanej nocy :mrgreen:
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 08, 2009 13:08   

Gdzie obiecane fotki ;D ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 13:51   

obecnie mogę dać jedną fotkę którą wrrzucę za chwil parę. No niestety ale telefon na sznureczku pare razy podskoczył ze mną na schodach i sznureczek się urwał... :/ a tel. padł :/ jutro oddaję go na gwarancję a fotki rzucę z karty ale tylko jedną zrobiłem :/

Cytat:
dokladnie, nawet kosztem nie przespanej nocy

w tym przypadku nie tyle nie przespanej nocy ale bolących oczu !! w garażu oświetlenie jest kijowe a skończyłem to robić dopiero po 20h. Cały dzień robiłem przy takiej żarówce na przewodzie. Efekt - przesilone oczy :/ do dziś czuje "piasek" w prawym oku i biorę krople...

sorki za jakość... potem jadę do galerii (mam nadzieję ze obejdzie się bez ewakuacji) to zrobię drugim tel zdjęcie lepsze :)


i jakiś filmik

[ Dodano: Nie Mar 08, 2009 14:04 ]
aha, darujcie sobie że marne miejsce, że słaba widoczność pewnie... ustawiłem to tak że z pozycji kierowcy jest to idealnie widoczne. A dlaczego w tym miejscu ?? Bo z założenia wskaźniki mają być informacją dla mnie a nie robić za tuning wizualny.

[ Dodano: Nie Mar 08, 2009 14:08 ]
i jeszcze jedna rzecz :) kliknijcie na link w podpisie i zobaczcie moje spalanie średnie. Ci którzy przeglądaja to forum wiedzą, że w innym temacie pisałem że podczas 3 pomiarów spalania (przy dystrybutorze) wychodziło mi zawsze dokładnie 7,08l/100km. To spalanie które mam teraz to jest już po tym wzmocnionym chipie. Stylu jazdy nie zmieniłem, trasy którą jeżdżę też a spalanie spadło :) zobaczymy jak będzie dalej :grin:
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 08, 2009 14:38   

Przykro mi ale musze to napisac ;) Miejsce wybrales moim zdaniem zle - zepsules estetyke. Moze i widzisz dobrze wskazniki, ale chyba lekko zeszpeciles auto w srodku :)

Teraz czekam na filmik jak to sie ma do jazdy... wiec nagraj cosik i wrzuc ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Chiptuning
Robert_66_ Tuning mechaniczny 3 Nie Gru 16, 2012 10:38
Adrian
Brak nowych postów [R75] Chiptuning
115 do 150 - warto??
jarek73 Tuning mechaniczny 13 Nie Lis 30, 2008 20:30
Dam-Kam
Brak nowych postów [R400] Chiptuning na 130 KM 2.0 iDT
Kacpro Tuning mechaniczny 6 Pią Maj 22, 2015 14:46
Kacpro
Brak nowych postów [MG ZT] Chiptuning GOODHOPE
j0zek Tuning mechaniczny 9 Pon Mar 14, 2016 14:13
pietjak
Brak nowych postów WinOLS - Chiptuning
Naki17 Tuning mechaniczny 13 Sob Maj 24, 2014 23:44
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink