Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 220 SDI '97] -wyciek miedzy skrzynią a silnikiem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 14:15
[Rover 220 SDI '97] -wyciek miedzy skrzynią a silnikiem
Autor Wiadomość
stan_w._j. 



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 40
Skąd: wrocław



Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 10:49   [Rover 220 SDI '97] -wyciek miedzy skrzynią a silnikiem

Po wymianie oleju(10w40 Castrol) zauważyłem dość duży wyciek między silnikiem a skrzynią biegów. Także turbina jest bardzo mokra. Po przygazowaniu i trzymaniu dużych obrotów: dym i sadza na chodniku.
Opinia mechanika:
1. Uszczelniacz między silnikiem i skrzynią
2. Turbina do regeneracji.

Ponadto nie wiem jaki olej przed wymianą był lany(auto wzięte od Niemca, który uzytkował cały czas, lecz nie potrafił powiedzieć co lał ). Także dalaszy wywód mechanika:
"Jeśli Niemiec lał wczesniej olej mineralny to teraz będzie po silniku, obecny olej(10w40) rozpuścił nagary, wypłukał silnik, i będzie kaput. "
Opinia drugiego mechanika:
"Te silniki nigdy nie powinny jeździć na mineralnym, one mają umrzeć na półsyntetyku. Patrzec na wycieki i pilnować żeby nie brakło oleju. Jesli juz będzie dramatycznie sie lało, wymienić uszczelniacze(jakie dokładnie jeszcze nie wiem) i dalej lać olej 10w40. ".

Co mam robić???
Wasza opinia jest dla mnie ostateczna.
Pozdro.
_________________
"Real is good, interesting is better"
Stanley Kubrick
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 10:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 11:21   

Wg mnie do tego silnika ma być 10W40. Co do wycieków to jeśli zostawia plamę po sobie to trzeba się powoli zabierać za wymianę uszczelniacza. Co do turbo, to czy kapie z niego, czy tylko jest wilgotne od oleju?? Jeśli już kapie, to też powoli mysleć o regeneracji. To że trochę sadzą rzuci to jeszcze nie powód do regeneracji. każdy klekot musi trochę zakopcić czasami :mrgreen: ;)
Reasumując to raczej się przychylam do opinii drugiego mechanika. Nie sądzę, żeby silnik padł. Jeśli juz to własnie tylko uszczelnienia i turbina.
Sam wróciłem 16kkm temu z minerala na półsyntetyk (Valvoline maxlife) i odpukać żadnych negatywnych konsekwencji, a wręcz poprawa pracy silnika. o castrolu słyszałem opinie, ze czasem własnie może powodowac rozszczelnienie silnika :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
stan_w._j. 



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 40
Skąd: wrocław



Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 11:30   

W sumie to moje trzecie auto i zawsze lałem Castrol. Szczerze mówiąc to zrobiłem jakieś 40 km na nawym oleju tak więc myslę, że może nastapiła reakcja rozpuszczania nagarów, ale w efekcie w końcu musza powstać nagary z tego oleju-chociaż te dewagacje chyba raczej zostawię, bowiem za wszelką cenę chcę się pocieszyć.
Plam oleju nie zostawiam na razie(jest osłona-one tez nie jest jakos przesadnie nasączona olejem), turbina jest mokra właściwie taka "spocona". Pomyslę o regeneracji wkrótce. Na razie dzięki.
_________________
"Real is good, interesting is better"
Stanley Kubrick
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 11:33   

Jesli nie zostawiasz plam, to narazie jezdzić i obserwować ;) moje turbo tez do suchych nie należy i to właściwie od początku kiedy go mam. Qrcze to już 50kkm :shock: :mrgreen: :cool:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
margareta 



Dołączyła: 05 Wrz 2007
Posty: 11
Skąd: kraków



Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 18:32   

Witam,pilnie potrzebuję informacji,bo mam rozgrzebane auto.Jaki olej wlać do skrzyni biegów,bo domorosły mechanik spuścił i nie wie.Ratunkuuuuuuuuuuuuuuuu :shock:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 19:15   

jedziesz do firmy Land Serwis bodajże i tam prosisz o olej MTF94 produkcji Texaco i żaden inny, ewentualnie może da sie go kupić w serwisie hondy. Poczekaj niech ktoś z Krakowiaków da cynk dokładniej gdzie można kupic MTFa w kraku ;) I niech Ci nikt nie wciska zamiennika. ma być ten i tylko ten olej ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
margareta 



Dołączyła: 05 Wrz 2007
Posty: 11
Skąd: kraków



Wysłany: Pią Wrz 28, 2007 19:37   

wieeeeeeeeeeeeeeelkie dzięki :grin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R214i 98'] Uszczelniacz między skrzynią biegów a półosią
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Gru 04, 2007 11:34
piter34
Brak nowych postów [R200 1.4 8V 98r] Wyciek oleju silnik-skrzynia
szulien Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Lip 26, 2008 17:48
kamil_luczak
Brak nowych postów [R200 8V 97] Spocona skrzynia biegów, wyciek oleju?
strala1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Kwi 17, 2009 10:25
strala1
Brak nowych postów [Rover200] Różnica między rover 200, a rover 200 YOUNG
westside123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Gru 06, 2018 03:28
westside123



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink