Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Dzień doberek. Co to może być? Podczas przechodzenia z benzyny na gaz usłyszałem coś w rodzaju strzału pod maska, najprawdopodobniej strzeliła klapka od filtru powietrza. Po tym "strzale" auto zgasło. Po ponownym odpaleniu zauważyłem że na benzynie ma znacznie wyższe obroty natomiast na gazie obroty bardzo falują. sprawdzałem przewody podciśnienia ale nie zauważyłem by któryś spadł. Zapewne pomoże jak udam sie na badanie komputerowe ale moze ktoś z was miał podobny problem więc wie co się mogło zdażyć. Z góry dzięki za pomoc.
_________________ gajowy
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 11, 2011 15:27, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 19, 2007 12:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
II generacja? Podejrzewam, że tak...
Na razie proponuję zrobić reset nastaw silnika krokowego. Ze skrzynki bezpieczników pod maską wyjmij ten opisany jako "radio" (np. na ok. minutę). Potem odpal zimny silnik i czekaj do momentu włączenia się wentylatora. Krokowiec powinien "nauczyć" się działać od nowa.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Ok zrobię tak jak mówisz. Ale czy po wyjęciu tego bezpiecznika i tzw zresetewaniu krokowca obroty będą normalne tak żeby on mógł je zapamiętać jako te właściwe. Z resztą nie ważne, za wiele nie łapię z mechaniki więc zrobię jak radzisz. A no i czy ślilnik musi być np. po nocy czy wystarczy godzinna przerwa od ostatniej pracy?
Czyli muszę go odpalić i nie dotykac gazu az do włączenia wentylatora? Ok, tak zrobie ale dopiero jutro po nocy. Dzięki za rade dam znać jak poszło. Pozdro.
Jak to nie pomoże, to ja bym szukał jeszcze dziury w układzie dolotowym.
Może strzał nie w całości poszedł w zabezpieczenie i gdzieś Ci się dostaje "lewe" powietrze.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Może strzał nie w całości poszedł w zabezpieczenie i gdzieś Ci się dostaje "lewe" powietrze.
Dokładnie. znajomy w Vectrze też miałproblem z obrotami. Standardowo czyszczenie a później wymiana krokowca i .... nic. W końcu się okazało, że krótki wąż łaczący kolektor z przepustnicą ma dziurę. Wymiana załatwiła sprawę
Siemano. Częściowo rozwiązałem problem obrotów, tzn pojechałem do serwisu gazowego i tam mechanik po ogledzinach stwierdził iż wszystkie przewody podciśnieniowe itd są w porządku. Jego teorią było wygięcie przepustnicy w czasie wystrzału. Pokręcił śrubką przy przepustnicy, następnie na reduktorze i obroty zarówno na gazie jak i benzynie wróciły do normalnego stanu. Aczkolwiek było to zrobione na ciepłym silniku. Zauważyłem natomiast że gdy silnik jest zimny obroty na gazie na początku przez chwilę falują a nastepnie wracają do normalnego stanu, na benzynie jest ok. Więc na razie chyba bedzie ok. Oczywiście w wolnej chwili obejrzę tą rurę między filtrem a przepustnicą. Dzięki wszystkim za rady.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum