Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Po wymianie paska rozrzadu.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Po wymianie paska rozrzadu.
Autor Wiadomość
colorone 




Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 22
Skąd: Oxford



Wysłany: Sro Paź 31, 2007 23:33   [R400] Po wymianie paska rozrzadu.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Witam wszystkich forumowiczow.

Dzis odebralem auto od mechanika, ktory wymienil mi rozrzad (pompe wody i napinacz).
Od tego momentu silnik zachowuje sie dosyc dziwnie.
Mianowicie:
1) Na wolnych obrotach slychac w okolicy paska strzelanie - cos podobnego jak przy przebicu pradowym (jakby przeskakiwaly iskry - nie wiem jak to inaczej wytlumaczyc).
2) Podczas przyspieszania zdarza sie, ze silnik zachowuje sie jakby mial chwilowy spadek mocy, szarpnie delikatnie, a potem znow wraca wszystko do normy. Dodam, ze nie wystepuje to jakos cyklicznie w jakis ustalonych okresach czasu... raz jest, potem cisza... i za jakis czas kolejny skok. Nie mam zielonego pojecia co to moze byc.

Dziekuje za wszelkie porady.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 31, 2010 13:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 31, 2007 23:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Lis 01, 2007 00:16   

Dla pewności pojechałbym do sprawdzenia tam gdzie to było robione , lepiej dmuchać na zimne , każdemu sie może zdarzyć coś przeoczyć.
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Wazzabii 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 176
Skąd: Piła/Poznań



Wysłany: Czw Lis 01, 2007 11:06   

po wymianie paska chyba nie powinno byc zadnych zmian w pracy silnika :roll:
jak juz to powinien ciszej chodzic z powodu nowej pompy wody

jak kolega wyzej, ja bym tam pojechal jak najszybciej (ale na niskich obrotach :mrgreen: )



co do chwilowej zamulki, to moze to byc spowodowane czy innym
 
 
 
colorone 




Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 22
Skąd: Oxford



Wysłany: Czw Lis 01, 2007 18:43   

Wazzabii napisał/a:

ale na niskich obrotach :mrgreen:

No niestety, to raczej nie mozliwe... dzis wracajac z pracy naslilily sie objawy... na wolnych obrotach czuje sie jakbym "na zabie" jechal. :mrgreen:
Jutro jade do niego... zobaczymy jak sie bedzie tlumaczyc.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3637
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Lis 03, 2007 15:21   

najpierw sprawdz czy przewody wysokiego napiecia siedza dobrze na swoich miejscach, nie zapomnij o przewodznie laczacym cewke z kopulka
potem zalecam sprawdzic znaki na kolach rozrzadu
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
colorone 




Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 22
Skąd: Oxford



Wysłany: Sob Lis 03, 2007 20:43   

Swiece i kable juz wymienilem, troszke pomoglo (juz nie mam efektu zajaca jak przyspieszam, jedynie jak staram sie jechac powoli na 2 biegu)... jeszcze kabelek laczacy cewke z kopulka (czy jakos tak) - na to nie mialem czasu. Jutro sie tym zajme.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10908
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 13:17   

to jeszcze zmień kopułkę i palec i ten pozostały kabel i będzie ok ;)
Jego wymiana wcale nie zajmuje wiecej czasu niż pozostałych ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 05, 2007 07:41   

Myślę, że poprostu podczas montażu paska majster załozył paseczek nowy i przeskoczył o jeden ząbek lub jak to napisał AndrewS problem z układem WN przeskoki iskry pomiędzy kabelkami.

A tak na marginesie jaki był koszty wymiany tych części bo i u mnie czas na taką wymianę.
Ostatnio zmieniony przez greg_szczytno Wto Lis 06, 2007 07:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
colorone 




Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 22
Skąd: Oxford



Wysłany: Pon Lis 05, 2007 20:23   

Niestyty, po wymianie tego ostatniego feralnego przweodzika... nadal szarpie.
Na ten moment nie mam za bardzo czasu zeby sie zajac kopulka itd.
Jak znajde chwile, wymienie to zdam relacje z poprawy (lub jej braku).
Dziekuje serdecznie za wszelkie podpowiedzi.
 
 
 
Sparki 



Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 9
Skąd: Silesia



Wysłany: Pon Lis 05, 2007 22:57   

To może być źle założony rozrząd tak jak kolega pisał jeśli był robiony na pisaka to prawdopodobnie przeskoczył sobie o ząbek. Ja bym czym prędzej gonił do tego mechanika i pokazał mu to bo mogą się zrobić wydatki
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lis 23, 2007 15:15   

colorone, wyjaśniła się sytuacja?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
colorone 




Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 22
Skąd: Oxford



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 13:09   

piter34 napisał/a:
colorone, wyjaśniła się sytuacja?


Niestety jeszcze nic sie nie wyjasnilo... z winy braku czasu.
Jedynie pasek sprawdzony - siedzi jak ma byc.
Na domiar zlego, okazalo sie, ze musze wymienic uszczelke pod pokrywa zaworow (czy jakos tak to sie zwie), bo sie olej saczy :???:

Zaraz wyciagne kopulke, zobacze w jakim stanie.
I stad pytanie.

Moge ja tak bez zadnych skrupulow wykrecic??
Czy moze mam na cos zwrocic uwage??

Aha... i jeszcze jedno.
Z uwagi, ze mieszkam w angli, to jak po "ichniemu" sie to nazywa?? :grin:
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10908
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 13:24   

można bez skrupułów wykręcić, spowrotem pasuje tylko w jeden sposób :cool:
kpułka to distributor's cap, a palec to distributor's rotor :cool:
colorone napisał/a:
Na domiar zlego, okazalo sie, ze musze wymienic uszczelke pod pokrywa zaworow (czy jakos tak to sie zwie), bo sie olej saczy :???:

to akurat żadna tragedia, tyko że silnik trochę tłusty, chyba, że Ci się trochę mocno sączy ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
colorone 




Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 22
Skąd: Oxford



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 13:56   

No to wykrecilem kopulke. Na stykach byla dosc gruba warstwa bialego osadu.
Po usunieciu i zrobieniu malego koleczka, jest jakby lepiej... okaze sie jak pojezdze troszke wiecej.
 
 
 
irro1 




Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 14
Skąd: mordy koło siedlec



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 14:15   

Zaraz wyciagne kopulke, zobacze w jakim stanie.
I stad pytanie.

Moge ja tak bez zadnych skrupulow wykrecic??
Czy moze mam na cos zwrocic uwage??

Aha... i jeszcze jedno.
Z uwagi, ze mieszkam w angli, to jak po "ichniemu" sie to nazywa??




Kopułkę możesz śmiało wykręcić i najlepiej ją wymień na nową, kopułka to "distributor cap"
tylko pamiętaj aby nie pomylić przewodów wysokiego napięcia.
Jeśli chodzi o sączenie się oleju, ta uszczelka nazywa się " gasket camshaft cover"
czasami wystarczy odporny na wysokie temperatury uszczelniacz sylikonowy+ stara uszczelka.
Wszystko powinieneś kupić w sieci sklepów HALFORDS , dziś czynne do 16.00
powodzenia
 
 
 
colorone 




Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 22
Skąd: Oxford



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 14:27   

sTERYD napisał/a:

to akurat żadna tragedia, tyko że silnik trochę tłusty, chyba, że Ci się trochę mocno sączy ;)


Ciezko stwierdzic czy mocno... z rozmowy z mechanikiem wynikalo, ze najbardziej na pasek rozrzadu i w okolicach alternatora, a ilosciowo, to jest ok. 2-3 setek na ok. 6000 km.
Wlasnie zblizam sie do wymiany oleju i chcialbym sie tego pozbyc, przed wymiana.

Choc najbardziej mnie martwi jeszcze jeden fakt. Na ok. 1600 km znika mi ok. litra plynu chlodniczego. A najgorsze, ze nie widze zadnego wycieku. Co prawda na chlodnicy zauwazylem, miejscowe, zielonkawe naloty

Jak nie urok.... :lol: .
 
 
 
irro1 




Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 14
Skąd: mordy koło siedlec



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 14:27   

Zapomniałem dodać że jeśli wymienisz kopułkę (co polecam bo w niej jest taki mały węglik który z czasem moze sie skończyć ) to również zmień palec rozdzielacza, to się chyba nazywa "rotor arm"
W poprzednim R100 wymieniłem kopułkę i palec. Pomogło, a koszt około Ł 20
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3637
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lis 25, 2007 22:56   

colorone napisał/a:
z rozmowy z mechanikiem wynikalo, ze najbardziej na pasek rozrzadu


hmm to moze tez cieknac prawy uszczelniacz walka rozrzadu
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lis 26, 2007 16:59   

irro1 napisał/a:
Jeśli chodzi o sączenie się oleju, ta uszczelka nazywa się " gasket camshaft cover"

Ja bym prosił raczej o "camshaft cover gasket". ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [rover 420 di 98r] po wymianie paska klinowego piszczy
mikel1806 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Paź 13, 2011 19:06
szoso
Brak nowych postów [R45 2,0 iDT 2001 r.] pisk po wymianie paska wieloklinowego
piasek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Lis 06, 2009 09:16
SeevS
Brak nowych postów [R45] Wymiana paska rozrządu
snake0908 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Maj 06, 2007 09:04
Lechos
Brak nowych postów [R45] Wymiana paska rozrządu
snake0908 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Kwi 27, 2007 14:07
kqba
Brak nowych postów [R45 1.6 16v] - rodzaj paska rozrządu
gregor13 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Mar 26, 2010 12:02
gregor13



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink