Wysłany: Sro Lis 07, 2007 18:56 [214si '98] Proszę o pomoc
Witam, jeżdżę od niedawna Roverkiem 214 1,4 benzyna i od pewnego czasu zauważyłem coś dziwnego. Podczas jazdy, a dokładniej zmiany biegów, po wciśnięciu do końca sprzęgła obroty spadają do 1500 i utrzymują się tam przez około 1 do 2 sekund, a po tym spadają do 1000 obrotów. Taka sytuacja zachodzi podczas jazdy przy około 80% zmiany biegów, bez różnicy z jakiego biegu na jaki dokonuję zmiany. Pozostałe 20% to spadek od razu do 1000 obrotów. Jeżdżąc innymi autami (różne marki) obroty po wciśnięciu sprzęgła zawsze spadały do ok 1000. Bardzo proszę o jakąś wskazówkę co z tym mogę zrobić.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 07, 2007 18:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Sro Lis 07, 2007 20:21 Re: [214si '98] Proszę o pomoc
keraj83 napisał/a:
Witam, jeżdżę od niedawna Roverkiem 214 1,4 benzyna i od pewnego czasu zauważyłem coś dziwnego. Podczas jazdy, a dokładniej zmiany biegów, po wciśnięciu do końca sprzęgła obroty spadają do 1500 i utrzymują się tam przez około 1 do 2 sekund, a po tym spadają do 1000 obrotów. Taka sytuacja zachodzi podczas jazdy przy około 80% zmiany biegów, bez różnicy z jakiego biegu na jaki dokonuję zmiany. Pozostałe 20% to spadek od razu do 1000 obrotów. Jeżdżąc innymi autami (różne marki) obroty po wciśnięciu sprzęgła zawsze spadały do ok 1000. Bardzo proszę o jakąś wskazówkę co z tym mogę zrobić.
może to występować na nierozgrzanym silniku, w zasadzie na 100% występuje, jeśli obroty wieszają się w okolicy 2000 - 3000 podczas zmiany biegu jest to zapewne przepustnica, trzeba ją wyczyścić jakąś bęzynką ekstrakcyjną czy czymś podobnym, problemem może być także silnik krokowy, ale najpierw wykluczyłbym te dwie pierwsze opcje.
Witam
Nie wiem jakimi samochodami poprzednio jeździłeś ale w fordzie mondeo jest to jak najbardziej prawidłowy odruch po prostu silnik czeka na wrzucenie kolejnego biegu. Obroty spadają do 900obr/min dopiero wtedy gdy koła przestają się kręcić. A przykładem może być jazda w korku po prostu wrzucasz luz żeby się dotoczyć do świateł a obroty silnika to ok 1500obr/min dopiero gdy się zatrzymasz spadają do 900, ale jak to jest w roverku to musi sie wypowiedzieć ktoś kto takiego posiada.
Pozdrawiam
Wysłany: Sro Lis 07, 2007 20:39 Re: [214si '98] Proszę o pomoc
keraj83 napisał/a:
...Podczas jazdy, a dokładniej zmiany biegów, po wciśnięciu do końca sprzęgła obroty spadają do 1500 i utrzymują się tam przez około 1 do 2 sekund, a po tym spadają do 1000 obrotów. Taka sytuacja zachodzi podczas jazdy przy około 80% zmiany biegów, bez różnicy z jakiego biegu na jaki dokonuję zmiany.
gdyby nie to, że tak często się to w Twoim przypadku dzieje to napisałbym, że jest wszystko ok ...
ale poczytaj sobie dostępne na naszej stronie głównej Porady nt. eksploatacji, a szczególnie temat dotyczący czyszczenia przepustnicy
i jeszcze uwaga na koniec ... obroty biegu jałowego w twoim autku powinny się wahać w okolicach 850 obr/min, a nie 1000
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
w silnikach z gaźnikiem obroty spadają od razu jak puścisz gaz
w silnikach z wtryskiem jest to proces sterowany, żeby nie zdławić silnika.
Najpierw przez chwilę obroty się utrzymują, bo jak chcesz tylko zmienić bieg to potem nie będą musiały szybko wzrosnąć, potem spadają do ok 1500, potem do ok 1000 i powoli zjeżdżają na swoje miejsce
od tego m.in. jest tam wmontowany krokowiec
jeśli tak to wygląda to jest ok, jeśli dzieje sie tak nie za każdym razem to już coś jest nie tak
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
... obroty biegu jałowego w twoim autku powinny się wahać w okolicach 850 obr/min, a nie 1000
Masz rację. Obroty są w okolicach ok 850 do 900 (szkoda że nie ma w tym miejscu podanej wartości na zegarze, a jest tylko cienka kreska i mogłem pisać poniżej 1000 ). Więc zajmę się najpierw przepustnicą.
jeśli to o czym pisałeś zdarza się aż tak często to zbyt spokojnie nie pośpisz ...
u mnie np. zdarzają się takie zawieszenia obrotów, ale co jakiś czas jedynie ... przy zmianie biegów tego nie zauważyłem, sporadycznie raczej przy wyrzuceniu na luz
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Zawieszanie obrotów świadczy o obecności jakiegoś błęu w układzie wtryskowym. Trzeba poszukać. Normalnie powinny spadać na 1000 i wolno zejść w dól. Tak mam w 200 już 9 lat. Wieszał się na 1500 jak miałem błąd - dziura w podciśnieniu, ale był też wtedy mułowaty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum