Witam wszystkich. Z rana przyszedł mi do głowy temat na dzisiejszy pościk. Dzięki Waszej pomocy udało mi się doprowadzić wiele spraw związanych z niedomaganiem mojego nowego nabytku do stanu względej używalności. Został mi jeno ostatni feler związany na 100 % z zaworkiem zwrotnym w instalacji spryskiwania szyb. Wszystko byłoby fajnie gdybym owy zaworek lub zaworki poprostu znalazł. Niestety prześledziłem drogę wężyka od dysz do blachy przy zbiorniczku płynu oraz pobieżnie za nadkolem i nic co by choć troszkę taki zawór przypominało nie odnalazłem. Czy ktoś wie gdzie to g....no może się znajdować? Moim zdaniem powinien być gdzieś w miarę blisko trójniczka, chyba?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 13, 2007 10:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
...Niestety prześledziłem drogę wężyka od dysz do blachy przy zbiorniczku płynu oraz pobieżnie za nadkolem i nic co by choć troszkę taki zawór przypominało nie odnalazłem. Czy ktoś wie gdzie to g....no może się znajdować? ...
zaworek będzie się znajdował tam gdzie go sobie założysz ...
w składzie instalacji fabrycznej spryskiwacza niestety nie występował ..
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Lis 13, 2007 20:32
Zaworek zwrotny występuje w Roverze 200 z przodu w okolicach zbiorniczka płynu chłodzącego , pzy samym połączeniu z wężykami idącymi do dysz, a z tyłu przy wejściu do silniczka wycieraczek , a co do montażu to nie bardzo się zgodzę z thef-em montuje się go jak najbliżej samych dysz spryskiwaczy.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Lis 13, 2007 22:03
przemo285 napisał/a:
a co do montażu to nie bardzo się zgodzę z thef-em montuje się go jak najbliżej samych dysz spryskiwaczy.
Możesz rozwinąć, tzn zaargumentować? Bo wg mnie w przypadku montowania go daleko od pompki to i tak spłynie płyn do zbiorniczka. Przecież takie zaworki nigdy nie są superszczelne i nie utrzymają płynu na zasadzie podciśnienia .
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Lis 14, 2007 07:23
Jeżeli zaworek zwrotny montowanoby jak najbliżej silniczka to za każdym razem musiałbyś zbyt długo pompować aż by płyn w wężyku podszedł na koniec czyli do dysz spryskiwaczy , a tak w momencie zadziałania na włącznik spryskiwaczy ta droga przebycia płynu w wężyku jest mniejsza.Dlatego w taki sposób się go montuje
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Lis 14, 2007 09:04
przemo285 napisał/a:
Jeżeli zaworek zwrotny montowanoby jak najbliżej silniczka to za każdym razem musiałbyś zbyt długo pompować aż by płyn w wężyku podszedł na koniec czyli do dysz spryskiwaczy , a tak w momencie zadziałania na włącznik spryskiwaczy ta droga przebycia płynu w wężyku jest mniejsza.Dlatego w taki sposób się go montuje
No chyba właśnie jest na odwrót, zaworek utrzymuje płyn w układzie rurek, aby były one całe napełnione a płyn nie spływał do zbiorniczka. Jak go zamontujemy przy samych dyszach to wszystko przed nimi nam spłynie.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Lis 14, 2007 18:13
Panowie gdzie go zamontujecie to wasza sprawa (napewno nie przy silniczku) macie jakieś dziwne teorie bo to jest normalna sprawa, jak zamontujecie go w połowie to też będzie ok. a jak go nie będzie to również spryskiwacze będą działać , uważam że temat nie jest warty rozprawiania , a co do Rovera to wszystkie modele zaworki mają Pozdrawiam
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Lis 14, 2007 18:34
Przemo, proszę Cię uzasadnij, dlaczego nie przy silniczkach? Przecież zaworek ma zapobiegać cofaniu się płynu do zbiornika, zatem na mój chłopski rozum im bliżej zbiorniczka tym lepiej, bo płyn utrzymywany jest wtedy na całej długości od zaworka do dysz. I zaznaczam od razu, że nie zadowoli mnie argument, że płyn nie cofnie się przez pompkę do zbiorniczka, bo wtedy, IMHO, zaworki nie były by w ogóle potrzebne. No chyba, że jest tak, że cofka przez pompkę spryskiwaczy w roverze jest niemożliwa i zaworki nie występują w nich ogóle .
PS>Wiem, że temat może mało poważny, ale trochę mnie to dręczy jak czegoś nie rozumiem .
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Lis 14, 2007 19:35
Zaworki zwrotne są montowane dalej od silniczka (w większości blisko dysz spryskiwaczy) po to by aby płyn był utrzymywany na całej długości w wężyku i po zadziałaniu na włącznik spryskiwania szyb , płyn nie musiałby być tłoczony przez całą jego długość od silniczka aż do dysz (a tak jest tłoczony od zaworka do dysz) dobry przykład - Rover 200 zaworek znajduje się przy samym silniku wycieraczki tylnej tak samo z przodu , Rover 400 zaworek zwrotny zaczepiany na masce przed samymi dyszami itd.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Sro Lis 14, 2007 20:01
przemo285 napisał/a:
Zaworki zwrotne są montowane dalej od silniczka (w większości blisko dysz spryskiwaczy) po to by aby płyn był utrzymywany na całej długości w wężyku
jak na moj rozum, to plyn jest wlasnie utrzymywany od zaworku zwrotnego do dysz, czyli im blizej dysz jest zaworek tym mniej jest plynu utrzymywanego w wezyku a im dalej od dysz (przy silniczku) to praktycznie cale wezyki sa napelnione plynem.
A i tak do duszy jest cisnienie w roverku, taki nedzny sik
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Lis 14, 2007 20:08
Płyn jest utrzymywany w wężyku na odcinku od zaworka do silniczka , po załączeniu spryskiwacza silniczek ma do podpompowania płynu tylko na odcinku od zaworka do dysz , dlatego gdy zaworek puszcza to trzeba długo przytrzymać włącznik spryskiwacza aż silniczek podpompuje płyn do dysz
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Sro Lis 14, 2007 20:18
zaworek jest stosowany po to, aby utrzymywal plyn nad soba
przemo285 napisał/a:
po załączeniu spryskiwacza silniczek ma do podpompowania płynu tylko na odcinku od zaworka do dysz
na odwrot, gdyz od zaworka do dysz plyn utrzymuje wlasnie ten feralny zaworek. Jesli tego plynu tam nie bedzie to tym bardziej nie bedzie go nizej w wezyku
Przemo, wydaje mi się, że nie masz racji.
IMO zaworek zatrzymuje płyn przed cofaniem się od dyszy do pompki. W przypadku dobrego zaworka nie ma problemu, będzie trzymał, gdziekolwiek go założysz
Jeżeli jednak będzie trochę nieszczelny, to prędzej go zamknie ciśnienie w węzyku niż podciśnienie, w dodatku na krótkim odcinku.
Miejsce zamontowania zaworków w R podyktowane jest prawdopodobnie wygodą tylko
Ćwiczyłem z zaworkami (zakładałem gdzie ich nie było wcale) i z doświadczenia wiem, że przy pompce najlepiej zdają egzamin
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Lis 14, 2007 20:29
Nie rozumiemy się , w takim razie inaczej powiem-dlaczego np. w Roverze 200 z tyłu jest zaworek przy samym silniku wycieraczek (dyszy)a nie przy silniczku ? Płyn nie cofa się do silniczka spryskiwaczy (zbiorniczka) dlatego że zaworek jest zamontowany w najdalszym (najwyższym punkcie) w momencie pompowania płyn jest podpompowany do góry (zaworka) i po odpuszczeniu włącznika spryskiwaczy nie cofnie się z powrotem , po ponownym zadziałaniu na włącznik silniczek ma za zadanie podpompować płyn (wypełnić wężyk tylko na tym krótkim odcinku od zaworka do dysz)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
... dlaczego np. w Roverze 200 z tyłu jest zaworek przy samym silniku wycieraczek (dyszy)a nie przy silniczku ? ...
zakładając, że w ogóle jest zamontowany w miejscu. o którym piszesz to chodzi tylko i wyłącznie o zminimalizowanie lub całkowite wyeliminowanie okresu gdy wycieraczka chodzi po szybie na sucho ...
pompka podczas pracy zaciąga płyn ze zbiorniczka, który w drodze do dyszy pcha powietrze (zgromadzone miedzy zbiornikiem, a zaworkiem), a w dalszej kolejności płyn, który znajduje się NAD zaworkiem
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Lis 14, 2007 20:56
Powiem tak - Spiskowa teoria dziejów
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Rover 400 zaworek zwrotny zaczepiany na masce przed samymi dyszami itd.
u mnie akurat był przy ścianie grodziowej, ale co ja tam wiem;)
osobiście też jestem zdania, że dopóki zaworek jest szczelny to nie robi mu różnicy gdzie jest, a ciśnienie jest tak samo skutecznie jak podciśnienie, ostatecznie membranę dociska różnica ciśnień przed i za nią, a do tego zaworki jeszcze są wyposażone w magiczne urządzenie zwane sprężynką
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum