Forum Klubu ROVERki.pl :: Auta na gaz wygrywają rajdy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Auta na gaz wygrywają rajdy
Autor Wiadomość
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

  Wysłany: Nie Lis 11, 2007 07:55   Auta na gaz wygrywają rajdy

Klik, klik. :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 11, 2007 07:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lis 11, 2007 11:05   

Myślę, że to nie takie LPG jak mamy w samochodach :mrgreen: i nie ten gaz.
Swoją drogą mogę w swoim roverku tak podciągnąć komputer gazowy (sekwencja), że jedzie lepiej niż na benzynce :mrgreen:
Mam w lapku specjalną mapkę wtrysków dla tych co obrażają mojego Roverka eLPeGie Pałer :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Owsik 




Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 164



Wysłany: Nie Lis 11, 2007 13:02   

Kozik, bo to nie LPG a CNG ;-) A i wkładka mięsna odpowiednia ;-)

[ Dodano: Nie Lis 11, 2007 15:56 ]
piter34, jednak nie wygrywają :

http://autoklub.pl/17762,news.html

;-)
_________________
BYŁ Rover 200 '99 1.4 16v - Midnight Blue
 
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Nie Lis 11, 2007 21:45   

Kozik napisał/a:
Swoją drogą mogę w swoim roverku tak podciągnąć komputer gazowy (sekwencja), że jedzie lepiej niż na benzynce :mrgreen:

A to bardzo ciekawe. Jak to jest realizowane? :lol:
Wg mojej wiedzy nie ustawisz tak sekwencji, aby było lepiej (no chyba, że się odepnie lambdę).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kozik 




Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lis 12, 2007 08:30   

Jest to realizowane za pomocą mapy poprawek w interfejsie gazowym oto przykładowe screeny:

Tu jest mapka z Roverka - kompromis pomiędzy mocą a spalaniem (0,5sek gorzej do setki od benzynki - GPS):



Rover ma przełączenie na benzynę przy 6000obr

A tutaj screen mapki z berlingo mojego fadera, którą również sam przerabiałem - jedzie lepiej niż na benzynie i spala 10L gazu przy konkretnym obciążeniu:




Berlingo ma przełączenie na benzynę przy 5500obr


piter34 napisał/a:
A to bardzo ciekawe. Jak to jest realizowane?


A no właśnie przez tą mapkę poprawek i poprawkę multi, jeśli na offsecie się podciągnie to spalanie idzie do góry :mrgreen:

Jeśli to co zrobie jest mi mało mogę założyć filtr powietrza z większym przepływem i mam kolejnych parę eLPeGie pałer Hors :wink:

[ Dodano: Pon Lis 12, 2007 08:43 ]
piter34 napisał/a:
Wg mojej wiedzy nie ustawisz tak sekwencji, aby było lepiej (no chyba, że się odepnie lambdę).


Nie neguję Twojej wiedzy ale wg mojej się da :lol:
A słyszałem (od mojego już kolegi gazownika), że z silników benzynowych z turbem można wycisnąć duuużo więcej niż z normalnych benzynowych w porównaniu do serii.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lis 15, 2007 16:19   

Kozik napisał/a:
A no właśnie przez tą mapkę poprawek i poprawkę multi, jeśli na offsecie się podciągnie to spalanie idzie do góry :mrgreen:

No dobrze, ale przecież mamy sondę lambda, która wykryje, że mamy za dużo LPG podane w stosunku do powietrza (bo zwiększyliśmy współczynnik), skróci czas wtrysku benzyny, ten zostanie odczytany przez sterownik LPG i czas wtrysku gazu zostanie zmniejszony...
Czyż nie?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kozik 




Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Lis 15, 2007 18:13   

Chodzi o to żeby tak wyregulować aby było na styk, jeśli się przesadzi to po prostu silnik będzie się zalewał i będzie słabszy niż mocniejszy. Ale przy mojej instalacji robię tak, że jest dużo mocniejszy na gazie i nie dzieją się dziwne rzeczy. A jak raz ściągnąłem filtr powietrza (wiem to nie mądre) i ustawiłem wtedy mapkę to przy dodaniu gazu na 2 biegu zrywał przyczepność :mrgreen:

[ Dodano: Czw Lis 15, 2007 18:15 ]
piter34 napisał/a:
No dobrze, ale przecież mamy sondę lambda, która wykryje, że mamy za dużo LPG podane w stosunku do powietrza (bo zwiększyliśmy współczynnik), skróci czas wtrysku benzyny, ten zostanie odczytany przez sterownik LPG i czas wtrysku gazu zostanie zmniejszony...
Czyż nie?


Takie ustawienie na styk mapki (od podstaw) żeby było wszystko oki zajmuje mi od 50-100km, wiadomo że na hamowni udałoby się to zrobić duużo dokładniej. Ale pod swoją nogę ustawiam.

[ Dodano: Czw Lis 15, 2007 18:20 ]
Ja się nie znam za dobrze na tych sprawach ale czasy wtrysków zmieniają się przy odpowiednim wciśnięciu gazu i nie zauważyłem żeby mi czas wtrysku się skracał przy regulacji - najlepiej to zauważyć przy maksymalnie wciśniętym gazie.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lis 22, 2007 11:30   

Kozik napisał/a:
Ale przy mojej instalacji robię tak, że jest dużo mocniejszy na gazie i nie dzieją się dziwne rzeczy.

Bardzo chciałbym zobaczyć jakiś wynik z hamowni, bo wg "wszelkich znaków na niebie" auto nie będzie bardziej zrywne na LPG (wtrysk gazu w fazie lotnej) niż na benzynie. ;-)

P.S. A może w wyniku manipulacji współczynnikami się mapy benzynowe poprzestawiały i po prostu na benie jeździ słabiej niż kiedyś? ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kozik 




Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Lis 22, 2007 21:29   

piter34 napisał/a:
A może w wyniku manipulacji współczynnikami się mapy benzynowe poprzestawiały i po prostu na benie jeździ słabiej niż kiedyś?


Testuję co jakiś czas na GPSie i wyniki są cały czas podobne a na gazie mam od 0.5 sek do 1sek gorzej - bo tak ustawiłem żeby było oszczędnie.

Komputer gazowy zczytuje mape benzynowa i na jej podstawie chodzi GAz.
To co ja reguluję to są odchyłki od mapy benzynowej.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 05, 2007 13:35   

Kozik napisał/a:
To co ja reguluję to są odchyłki od mapy benzynowej.

...która nie jest stała, tylko się zmienia.

Przykład:
Zmieniłeś współczynnik na mapie gazowej, np. na dłuższy czas wtrysku gazu.
Nagle lambda wykryje, że mamy zbyt bogatą mieszankę (bo za dużo gazu) i skróci czas wtrysku benzyny. Następnym razem w tych samych warunkach zostanie odczytany już ten skrócony czas wtrysku benzyny.

Ja tylko rozważam hipotetyczną możliwość przestawienia się mapy benzynowej, przez co na benzynie teraz przyspiesza słabiej niż kiedyś.

Kozik napisał/a:
Ja się nie znam za dobrze na tych sprawach ale czasy wtrysków zmieniają się przy odpowiednim wciśnięciu gazu i nie zauważyłem żeby mi czas wtrysku się skracał przy regulacji

Zrób test na wolnych obrotach. Zwiększaj dawkę gazu i patrz co dzieje się z czasem wtrysku benzyny. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kozik 




Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Gru 05, 2007 20:52   

U mnie lambda nie jest podłączona pod kompa gazowego się dowiedziałem, podobno jak jest podłączona lambda a jest nie do końca sprawna to rozjeżdża mapę benzynową przy instalacji gazowej, nie wiem nie znam się.
Ale wiem jedno na mapie jestem w stanie sporo zdziałać :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4530
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 05, 2007 20:57   

Kozik napisał/a:
U mnie lambda nie jest podłączona pod kompa gazowego się dowiedziałem, podobno jak jest podłączona lambda a jest nie do końca sprawna to rozjeżdża mapę benzynową przy instalacji gazowej, nie wiem nie znam się.

To tak troche kowalsko zrobione - nie podłączę radia, bo się może zepsuć i szumieć. ;)

W takiej sytuacji, to rzeczywiście możesz kombinować, tylko nie wiem, czy to najlepsze dla silnika... :/
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Kozik 




Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Gru 05, 2007 21:03   

Silnik mało pali dobrze jedzie więc nie wiem w czym problem. Zobaczę po jakimś czasie :razz:

Póki co to zatrudniłem się u owego gazownika i montuję instalacje w ten sam kowalski sposób :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4530
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 05, 2007 21:05   

Kozik napisał/a:
Póki co to zatrudniłem się u owego gazownika i montuję instalacje w ten sam kowalski sposób

Ale jaki ma sens podłączenie instalacji bez sondy lambda, bo ta może się kiedyś zepsuć?
Jeśli się zepsuje, to i tak trzeba ją wymienić...

Nie widzę tu logiki...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Kozik 




Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Gru 05, 2007 21:07   

Ja się na tym nie znam, chodzi o to że jeśli samochód jest niepewny to mu się sondy nie podłącza bo może być skopana, w samochodach nowych podłączamy sondę.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Gru 06, 2007 10:45   

Kozik napisał/a:
Ja się na tym nie znam, chodzi o to że jeśli samochód jest niepewny to mu się sondy nie podłącza bo może być skopana, w samochodach nowych podłączamy sondę.

Yyyyy.... Jakby to powiedzieć...

Sondy lambda NIE TRZEBA podłączać do sekwencyjnej instalacji gazowej. A dlaczego?
Bo sonda jest przecież połączona ze sterownikiem wtrysku benzyny! :lol:

A skoro sterownik LPG odczytuje czasy wtrysku sterownika benzyny korygowane przez sondę lambda, to...

Nie rozumiem Twojego gazownika i śmiem twierdzić, że on trochę sam nie wie co robi.
Oczywiście sondę można podłączyć pod komp gazowy. Wtedy stanowi ona bardzo ciekawy, dodatkowy sygnał diagnostyczny, pomocny w prawidłowej regulacji instalacji gazowej. :mrgreen:

Mnie gazownicy sondy też nie podłączyli, bo przecież nie jest to wymagane ;-)

Jeżeli coś niejasno napisałem, to chętnie doprecyzuję.

Cytat:
U mnie lambda nie jest podłączona pod kompa gazowego się dowiedziałem, podobno jak jest podłączona lambda a jest nie do końca sprawna to rozjeżdża mapę benzynową przy instalacji gazowej, nie wiem nie znam się.

Nie jest to prawdą. Mapa rozjeżdża się, jeżeli mamy bez sensu ustawioną mapę gazową. Przy źle ustawionej mapie gazowej mamy złą mieszankę, wykrywa to sonda lambda i każe kompowi benzyny skracać/wydłużać czasy wtrysków. Potem przełączamy się na benzynę i nam komp czyta te poprzestawiane czasy, czyli jest rozjazd...

A po drugie, to jeśli sonda jest padnięta to rozjedzie mapę benzynową nawet w aucie bez instalacji LPG ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kozik 




Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 06, 2007 19:10   

Ok juz się nie kłócę, ja wiem jak jest u mnie i mi się to podoba, samochód ma kopyto zdrowe, niewiele pali i to mnie interesuje (na benie tez chodzi idealnie).
Jeśli jest idealnie to co jest złego w mojej instalacji, że nie zatwierdził jej piter34??? :lol:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Gru 06, 2007 22:17   

Kozik napisał/a:
Jeśli jest idealnie to co jest złego w mojej instalacji, że nie zatwierdził jej piter34??? :lol:

Kozik. Skąd ta ironia? ;-)
Czy ja gdzieś napisałem, że mi się Twoja instalacja nie podoba? Raczej nie... ;-)
Czy ja pisałem, że samochód nie ma kopyta i dużo pali? Też nie.

Jest wręcz przeciwnie. Cieszę się, że wszystko jest OK i że jesteś z LPG zadowolony.
A że czasem przeczytam coś z czym się nie zgadzam i co jest sprzeczne ze stanem wiedzy, to komentuję. Taki jestem. ;-)
Zapraszam do dyskusji.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kozik 




Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Gru 07, 2007 00:10   

Damy rade
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Skradzione auta, części
szoso Offtopic 34 Wto Paź 02, 2018 07:03
majsterrr
Brak nowych postów Auta Po Tuningu
radomraptile Offtopic 12 Pon Mar 28, 2011 16:46
radomraptile
Brak nowych postów Najgorsze auta lat '80 i '90
leszczu Offtopic 7 Pon Lis 16, 2009 23:05
Pływak
Brak nowych postów Zmiana auta
kasjopea Offtopic 93 Czw Lis 05, 2009 00:23
Mayson
Brak nowych postów Tuning auta.
staf Offtopic 1 Pon Sie 17, 2009 11:47
Mayson



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink