Wysłany: Wto Lis 20, 2007 19:44 [R620] Wwysprzęglik prawdopodobnie padł
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam panie i panowie na wstępie chciałem sie przywitać bo to mój 1 post
Poratujcie kupiłem wczoraj autko pięknego roverka 620 SDi w prawie pełnej opcji, miałem banana na twarzy przez całą droge i wogóle bo w końcu mi sie go udało kupić. I to takiego z wyposażenia i koloru jak chciałem.
W drodze do domu wpadł pedał sprzęgła podciągnąłem go nogą i działało ale co chwile sie powtarzała ta sama sytuacja. Aż wkońcu wpadł i po ptokach. Zatrzymałem sie na poboczu patrze a w zbiorniczku płynu nie ma poleciałem do jakiegoś gościa dolałem podpompowałem zaczął nagle działać jade zadowolony a po paru km znowu to samo, ale go podciągałem do góry nogą i jakoś jechałem. Aż padł całkiem i już mu nic nie pomogło do domu leeeeedwo dotarłem bez sprzęgła (nawet nie wyobrażacie sobie jakie to trudne żeby wrzucać biegi płynnie i bez zgrzytu).
I teraz tak ze zbiorniczka płyn ubywa czyli gdzieś musi cieknąć, pompa jest sucha czyli to musi być wyprzęglik, żeby znaleźć gdziekolwiek wyprzęglik to robiłem doktorat i nie znalazłem. Są tylko orginały a ten kosztuje 700zł (dzwoniłem do ASO w poznaniu) czy pasuje np z HONDY Accord 2.0? bo do chondy są po około 130, jest możliwość kupić zestaw naprawczy za 40 zł ale bez sprzęgła sie raczej niebezpiecznie jedzie a w tej kwestii musi być wszystko na 100% sprawne.
Jutro jade do mechaniora rozbierze mi to i popatrzy wyciągnie wyprzęglik i bede takiego szukał.
Wcześniej jeździłem samymi niemcami i tym aucie nie mam nic pojęcia gdzie co kupić i gdzie go w Krakowie naprawić, mam nadzieje że sobie go opcykam tak jak poprzednie auto.
Panowie pomóżcie coś autko pod domem patrze na niego z okna i ani nie moge sie nim przejechać ani nacieszyć
AndrewS: poprawilem literowke w temacie
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 17:02, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 20, 2007 19:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Lis 20, 2007 19:54
Reperaturki oryginalne wysprzęglika kupisz u Tomiego na www.tomateam.pl za około 50 zł, najlepiej dzwoń lub pisz na gg. Z tego co wiem, nie koniecznie po ich wymianie wysprzęglik będzie trzymał ciśnienie, ale warto spróbować. Co do mechanika polecam Ci pana Pawła Midowicza, os. Kliny Borkowskie, ul. Krzyżtoporska 7, telefon znajdziesz na www.roverki.pl w dziale "części i warsztaty".
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Wto Lis 20, 2007 20:14
Ja już ten temat przerabiałem. I ostatecznie po dobrym dobraniu uszczelki(choć nie oryginał) chodzi jak należy. Ale moje poszukiwania doprowadziły do pewnych rezultatów:
Oryginalny wysprzęglik ma numer katalogowy CDU1233EVA.
Faktycznie oryginał to kosztuje, ale znalazłem taką stronkę a mianowicie www.v12.com.pl
Sprzedają oni i oryginały i zamienniki i mają w ofercie z zamiennikami coś co kosztuje 264zł chyba i chyba powinno pasować. Jakbyś to u nich kupował to daj znać jak to wygląda.
w toma team powinni miec ten wysprzeglik kupowałem ostatnio za 190zł nówke. Polecam przy okazji wymienic pompe sprzegła, ja najpierw kupiłem reperaturki wysprzelika, dzaiałało to moze z 3 miesiące i zaczeło to znowu cieknąc i zeby jeszcze było mało to zaczeła cieknąż pompa.Teraz kupiłem jedno i drugie i mam nadzieje ze bedzie juz spokoj ze sprzęgłem.
Przejrzyj dokładnie tak jak napisał thef dział "części i warsztaty" bo jest sporo firm, które sprzedają części używane (i polecane przez forumowiczów) i naprawdę można sporo zaoszczędzić.
Chociaż po namyślę dochodzę do wniosku, że czasami na niektórych elementach nie ma co oszczędzać. Bardziej chodziło mi oto, że jak ktoś nie ma już kompletnie kasy (a wszystkim nam się to czasami zdarza) to może się w ten sposób posiłkować.
co ja bym bez was zrobił juz wiem co mi potrzeba dzięki dzięki już mi sie na forum podoba i bede codziennym bywalcem
tu masz link www.tomateam.pl/sklep/ind...&m_dzial=&c=835 do wysprzeglika powinien pasowac ale niech sie wypowiedza inni do mnie pasował wiec jak jest twoj taki jak ten to mozesz smiało zamawiac
[ Dodano: Wto Lis 20, 2007 21:03 ]
DEBEC napisał/a:
Chociaż po namyślę dochodzę do wniosku, że czasami na niektórych elementach nie ma co oszczędzać. Bardziej chodziło mi oto, że jak ktoś nie ma już kompletnie kasy (a wszystkim nam się to czasami zdarza) to może się w ten sposób posiłkować.
masz racje ale na swoim przykładzie sie przekonałem ze lepiej zrobić to za jednym razem, niż pózniej niemiłe zaskoczenie w trasie albo jakiejś przykrej sytuacji
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Wto Lis 20, 2007 21:06
Pomimo tego, że nie napisali, że pasuje do 620 SDI wydaje mi się że tak właśnie jest. Póki co narazie mi działa, ale dobrze wiedzieć, że w tomateam to mają....
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Lis 20, 2007 21:08
Co do tego wysprzęglika to trzeba by pogadać dokładnie z Tomim, czy to na pewno do diesla podejdzie. Niby podobny, no ale wiadomo.
PS>Powodzenia życzymy w naprawie, no i proszę nam tu oczywiście zdawać relację z postępów
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Lis 20, 2007 21:11
Ten sam wysprzęglik występuje w Roverze 800 po 1996 z silnikiem 2.0 benzyna serii T (tak dla informacji)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Lis 20, 2007 21:23
No z tego co widze to kolega misiek_KR potrzebuje do serii L ale w R800 serii T jest ten sam na 100% ja nie mam na miejscu niestety a na zamówienie oryginał to koszt jest powalający 600 zł. ale może zestaw naprawczy pomoże niestety nie w każdym przypadku to pomaga wszystko zależy czy nie ma wżerów w samym wysprzęgliku.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
auto już u mechanika okazało sie że z pompy też cieknie a wyprzęgnik ma straszne wżery i też cały upaćkany.
Jeszcze jedna sprawa czy przypasuje wyprzęgnik od Hondy Accord VI gen jest identyczny z wyglądu różni się średnicą bo do rovera ma 17,5 mm a do Hondy 19mm
ruszać by sie ruszał tyle że miałby mniejszy skok i kwestia czy by wysprzęglał dobrze. Zastanawiam sie czy ryzykować i kupić czy nie. W sumie to 1,5 mm różnicy ale to w tym przypadku może być duża róznica.
Jak myślicie?
jeśli chodzi o pompy to do diesla i benzyniaka i Hondy i Rovera z tego co poszukałem są takie same.
W tych dieslach i 2.0T benzyna są jedynie o mniejszej średncy tłoka wyprzęgliki czyli przy tej samej ilości przetłoczonego płynu wyprzęglik o mniejszej średnicy tłoka czyli ten dedykowany do SDi zrobi większy skok. Hmm z jakiegoś powodu producent tak przewidział
Miesiąc temu kupiłem i pompę i wysprzęglik w tomateam. Kupiłem ten wysprzęglik od MGf za 190 zł. Ma trochę większą średnicę(19 mm) więć musiałem ustawić pręt wciskający pompę tak aby był jak najdłuższy i zwiększyć skok pedału sprzęgła wykręcając trochę śrubę nad pedałem.Złożyłem i działa idealnie. Wcześniej próbowałem wymieniać gumki w wysprzęgliku ale to nie zdało egzaminu bo ciekł dalej.
kolego lodzia ten wyprzęglik od MGf ma 20,3 mm.
Gadałem dośc długo z gościem z tomateam przez telefon i też zamówiłem wyprzęglik od MGf.
A teraz taka ciekawostka dzwoniłem do Delphi Polska bo znalazłem że ten wyprzęglik oni właśnie produkują i Tomateam jest jedynym jego odbiorcą i jest robiony dla nich na zamówienie
Dzisiaj miałem w ręcach wyprzęglik od Hondy Accord i Rovera benzyniaka i jest prawie taki sam różni sie tym mocowaniem do skrzyni ten płaski uchwyt jest tak pod skosem na wyprzęgliku i nie dało by rady go zamontować.
Więc jedyną alternatywą orginału za 700zł jest właśnie ten od MGf za niecałe 200 z tomateam
jutro mam nadzieje że dojdzie i bede miał juz autko uruchomione Mam nadzieje że komuś sie przydadzą informacje z tego wątku.
Pazdrawiam i dzięki
[ Dodano: Wto Lis 27, 2007 19:21 ]
No i mam problem założyłem nową pompe założyłem wsyprzęglik od MGf i nie działa auto dalej u mechanika stoi i czeka bo nawet już on ręce rozkłada. Wysprzęglik wysprzęgla ale ma za mały skok na tyle że sie biegu nie da wrzucić da sie odpalić auto na sprzęgle z włączonym biegiem ale ślizga sie wyraźnie. Pompa wyregulowana na maxa.
Ja już nie wiem.
Mam prośbe do tych co zakładali wysprzęglik od MGf z Tomateam, jak wam bierze pedał sprzęgła czy zaraz nad podłogą czy jakoś wyżej?
Posiedziałem sobie nad kartką o poobliczałem na każde 20mm skoku tłoka pompy sprzęgła wysprzęglik rusza sie o niecałe 15 mm. przy orginalnym wyprzęgliku byłoby to około 17-18mm czy niecały centymetr w sumie w działaniu robiłby taką różnice? ja już zgłupiałem, już prawie tydzień auto w warsztacie
A może źle odpowietrzaliśmy? może jest jakiś niezrozumiały na to patent tak samo jak niezrozumiałe jest zastosowanie takiego wyprzęglika co go nie idzie dostać.
[ Dodano: Czw Lis 29, 2007 17:01 ]
po 2 tygodniach stania auta w warsztacie wkurzyłem sie i kupiłem nowy wysprzęglik w poniedziałek go będe miał bo musi dojechać z Warszawy - cena 702zł
auto jeszcze nie naprawione bedzie prawdopodobnie we wtorek jak dojdzie mi wyprzęglik z warszawy.
W warsztacie było robione u takiego znajomego porobił wszystko dobrze i dupa nie działa, potem dzwoniliśmy do Pawła Midowicza polecanego na stronie bo to znajomy mojego mechanika. I wychodzi na to że wszystko dobrze porobione poprostu ten wyprzęglik od MGf ma za dużą średnice bo 20,3 mm a orginał 17,5 i nie ma takiego skoku dużego a co za tym idzie nie wysprzęgla.
Całość tej zabawy czyli nowa pompa wyprzęglik od MGf i orginalny wyprzęglik + robota skrobnie mnie na jakieś 1200zł
Powiem tak mam założony ten wysprzęglik od mg- fa w swoim Roverku i powiem ,że rzeczywiście jest większa średnica tego ustrojstwa i ciezko było mi to odpowietrzyć , walczyłem z tym ze 3 godziny ale udało sie i działa , co prawda ma mniejszy skok ale na tyle że nie przeszkadza to w normalnym wrzuceniu biegu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum