Wysłany: Wto Mar 31, 2015 11:22 [Rover 75] Centralny Zamek - Światło Podsufitki
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Witam,
Zapewne tematów było już wiele, znalazłem wiele przydatnych informacji,
lecz wciąż nie określają one jasno mojego problemu.
Napiszę objawy, mam nadzieję że ktoś w łatwy sposób opisze rozwiązanie.
Jakiś czas temu, działanie zamka było kwestią jego humoru, raz działał raz nie...
Czasami w bardziej lub mniej odpowiednim momencie, wraz z nim przestawało działać oświetlenie podsufitki przód i tył, otwarcie bagażnika a także zapalniczka. Na chwilę obecną zamek nie działa wcale wraz z całą resztą wymienioną wcześniej, zarówno z pilota jak i przycisku wewnątrz pojazdu. Auto otrzymuje sygnał alarmu, uzbraja auto, lecz go nie zamyka tj, przy otworzeniu drzwi włącza się alarm...
Sprawdziłem bezpieczniki koło akumulatora, oraz kabinowe tj. te za schowkiem. Próbowałem różnych kombinacji, sekwencji przycisków od lampki podsufitki, pilota itp. Niestety efektu to nie dało. Prawdopodobnie każdy zaraz krzyknie (skończył się siłownik). Jeśli tak faktycznie jest byłbym wdzięczny za jakiekolwiek informacje dotyczące weryfikacji usterki siłownika, lub innych przydatnych rzeczy.
Jeśli macie jakieś inne pomysły, rady z chęcią ich wysłucham - zaznaczę iż mechanik któremu zlecona była naprawa, nie mógł sobie poradzić z tą usterką, niestety nie wiem jaki jest poziom jego wiedzy w przypadku tego konkretnego modelu.
edytowano :
Na chwilę obecną auto otwieram i zamykam z kluczyka, resztę drzwi otwieram od środka, a zamykanie to wciśnięcie skobelka i zatrzaśnięcie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Patiarch Wto Mar 31, 2015 11:40, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 31, 2015 11:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Możliwe że coś mogłoby robić zwarcie, ostatnio zauważyłem usmażoną lampkę podświetlenia tylnej tablicy. Lecz wciąż jest dużo niewiadomych...
Cholera, nie mam zielonego pojęcia, siedzę i szukam w każdym temacie jakichś wskazówek, co każdy to inny nawet nie zbliżony do mojego...
Wiem tylko jedno, gdy np centralny zamek zaczął działać to w tym samym momencie zaczęły funkcjonować inne elementy. Na pewno nie są to osobne usterki, wszystkie razem są ze sobą powiązane.
Mam za małą wiedze dotyczącą mechaniki to tez elektryki, wymiana żarówek ewentualnie modułu zapalniczki, lub czegoś co steruje przyciskiem otwierania bagażnika wygląda całkiem sensownie. Lecz na chłopski rozum to nic nie da, skoro te elementy są sprawne, a przestają działać w tym samym monecie.
Czy moduł bcu może odpowiadać za wszystkie te elementy oraz za centralny zamek ?
Czy np brak obiegu prądu po przez spalenie siłowniczka głównego mógł zaważyć o funkcjonowaniu reszty.
Czy komputer główny (o ile taki jest ) może odpowiadać za funkcjonowanie całego układu ?
Odpowiedzi, lub wskazówek takich rozwiązań oczekuje... gdyż łopatologicznie - nie mam prądu w całym wnętrzu auta, działają tylko zegary i radio.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Mar 31, 2015 14:07
Patiarch napisał/a:
Czy moduł bcu może odpowiadać za wszystkie te elementy oraz za centralny zamek ?
tak , BCU to moduł komfortu i odpowiada głównie za wewnętrzne oświetlenie , zamki, alarm. Sprawdź bezpieczniki ,dostań się do modułu BCU , może coś nie kontaktuje , może wysusz BCU.
Ogólny stan, gdzie tylko byłem w stanie zajrzeć sprawiał wrażanie dobrego. Przed chwilą wróciłem z oględzin, gdzie raz jeszcze wszystko sprawdziłem. Co prawda lekko zacinał deszczyk i tam gdzie woda mogłaby się dostać nie było żadnych wiązek kabli...
Przeanalizowałem działanie tego zamka, gdy zamykam drzwi otrzymuje w rezultacie :
Sygnał dźwiękowy 0,5 sekundy informujący że np (drzwi są otwarte i nie mogę zamknąć)
Włączenie się wszystkich kierunkowskazów - meldujących o gotowości do zamknięcia i uzbrojenia auta.
Wydaje mi się iż bezpieczniki oraz cały układ bcu jest sprawny. Moje obawy skierowałbym na (niezamkniętym układzie elektrycznym, lub też błędem w komputerze)
Nie mam zielonego pojęcia... niestety nie mam części zamiennch by móc sobie wymieniać aż w końcu trafie...
Ewentualnie, czy może ktoś zna jakiegoś mechanika/elektryka w Toruniu ? Specjalizującego się w tej Marce.. ?
Słyszysz sygnał i drzwi sie nie zamykają?
Dioda led na zegarach po próbie zamknięcia mruga na czerwono czy jest ciemno?
Jak siedzisz w aucie wszystko pozamykane przekręcasz kluczyk to pojawia się ikona, ze któreś drzwi są nie zamknięte?
[ Dodano: Wto Mar 31, 2015 18:00 ]
I jeszcze jedno bo zapomniałem... Jak występują objawy awarii pomaga odlaczenie akumulatora i podpięcie na nowo po chwili?
*Jest sygnał tak jak pisałem, gdy siedzę w środku, próbuje zamknąć z panelu to po 3-4 naciśnięciach zaczyna pojawiać się dźwięk jak w przypadku zamknięcia z kluczyka.
Gdy zamknę auto będąc w nim (zamki się nie zamkną, lecz uzbroi alarm, to niewielki ruch powoduje włączenie syren alarmu )
*Dioda mruga
*Nie ma takiej, jedynie przy otwartych drzwiach
*Klemy odłączane (resetowane) po wielokroć
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Mar 31, 2015 19:54
Patiarch napisał/a:
Czy np brak obiegu prądu po przez spalenie siłowniczka głównego mógł zaważyć o funkcjonowaniu reszty.
jakiego siłowniczka głównego , nie ma czegoś takiego.
Patiarch napisał/a:
Czy komputer główny (o ile taki jest ) może odpowiadać za funkcjonowanie całego układu ?
nie , bo nie ma głównego , można tak mówić o sterowniku silnika ECM , ale on nie wpływa na to.
Patiarch napisał/a:
Wydaje mi się iż bezpieczniki oraz cały układ bcu jest sprawny. Moje obawy skierowałbym na (niezamkniętym układzie elektrycznym, lub też błędem w komputerze)
tym "komputerem " jest właśnie B C U .
Patiarch napisał/a:
Wydaje mi się iż bezpieczniki oraz cały układ bcu jest sprawny.
jak układ BCU moze być sprawny jak nie działa zamykanie , oświetlenie wewnętrzne ?.
W kwestii błędów merytorycznych jak już wcześniej pisałem, nie znam się na tym, a staram się podać jak najwięcej informacji które mogłyby być użyteczne.
Ok, załóżmy że walnięty jest układ BCU, więc co teraz ?
Otóż dostałem się do bezpieczników odkręcając 4 śruby pod schowkiem, lecz nie udało mi się odkręcić, wyjąć schowka... nie wiedziałem gdzie są zatrzaski.
Co dalej, co powinienem zrobić ? Jak dokładnie wygląda ten BCU, jak się do niego dostać, oraz czy wstawienie innego, będzie wiązało się z nieprzewidzianymi następstwami.
Pytanie : Jak dostać się do niego, skoro jest ciasno upchnięty pod schowkiem, lub jak zdemontować schowek?
Pytanie : A co jeśli to nie moduł, po wymianie wciąż będzie to źle działało ?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Mar 31, 2015 21:11
Patiarch napisał/a:
lecz nie udało mi się odkręcić, wyjąć schowka... nie wiedziałem gdzie są zatrzaski.
4 śrubki u góry i trzy po odchyleniu wykładziny schowka , odpiąć kostkę oświetlenia i wysunąć schowek. Wszystko jest opisane w forum.
[ Dodano: Wto Mar 31, 2015 22:11 ]
Patiarch napisał/a:
Pytanie : A co jeśli to nie moduł, po wymianie wciąż będzie to źle działało ?
najłatwiej jest wysuszyć BCU , sprawdzić i poprawić ,zakonserwować np. elektrosolem połączenia . Poprawić węzeł masy przy prawym przednim słupku pod wykładziną. Później instalacja multipleksowa K-bus.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Wto Mar 31, 2015 21:19, w całości zmieniany 1 raz
Witam, proszę mi wybaczyć za zwłokę dopiero teraz miałem czas na to by się tym zająć.
Zamówiłem BCU, lada chwila przyjdzie. Sam moduł był suchutki, wszystko było piękne, czyste, pachnące. Wszystkie bezpieczniki sprawne.
Po wymianie modułu BCU stało się to co oczekiwałem, czyli - kompletnie nic.
Nic się nie naprawiło, mało tego teraz z kluczyka nie dawało znaku życia, nie świeciła się dioda, oraz kierunkowskazy.
Założyłem stary oryginalny moduł...
Tak jak pisałem, moduł BCU sprawny, musiał gdzieś robić na stykach, coś jakieś zwarcie.
Ale to już tym zajmie się specjalista - elektryk... bo ja się na tym nie znam.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 19:52
Patiarch napisał/a:
Sygnał dźwiękowy 0,5 sekundy informujący że np (drzwi są otwarte i nie mogę zamknąć)
Włączenie się wszystkich kierunkowskazów - meldujących o gotowości do zamknięcia i uzbrojenia auta.
Patiarch, ten sygnał jest też wysyłany jak BCU uzna , że jest przegrzany silniczek w zamku i go eliminuje z użycia. Może jest zwarcie w którymś zamku ; to tak pod rozwagę dla specjalisty elektryka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum