Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Turbina
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Turbina
Autor Wiadomość
hanka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 44
Skąd: Górki



Wysłany: Wto Gru 11, 2007 18:40   [R420] Turbina
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

takie pytanie, poniewaz posiadam 420 od ponad roku i jeszcze nigdy nie słyszałem turbiny. jest troszkę spocona olejem, ale mechanik powiedział, że r-ki nigdy nie nalezały do najczystszych a zwłaszcza turbiny. mam 192 tys i jeżdzę na pełnym syntetyku. Pytanie, czy mam uszkodzoną turbinkę?? na niższych biegach 1-3 czuć jak w okolicach 2,5 tys obrotów zbiera się lepiej, ale wyaje mi się, że na te 86 kobyłek to mimo wszystko powinien chodzić trochę lepiej. druga sprawa, jak obserwowałem przewód od turbiny (lejek) to puchł aż miło jak mu podgazowałem. czy ktoś mi pomoże??
:?: :?:

[ Dodano: Wto Gru 11, 2007 18:41 ]
jeszcze jedno, od wymiamy do wymiany oleju nic nie dolewam, bo nie ma takiej potrzeby. prawie wogóle nie bierze.

[ Komentarz dodany przez: thef: Wto Gru 11, 2007 18:52 ]
Wydzieliłem Twój post z innego tematu.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 13, 2011 21:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 11, 2007 18:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ramzes1410 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 10
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Gru 11, 2007 20:15   

hanka napisał/a:
takie pytanie, poniewaz posiadam 420 od ponad roku i jeszcze nigdy nie słyszałem turbiny. jest troszkę spocona olejem, ale mechanik powiedział, że r-ki nigdy nie nalezały do najczystszych a zwłaszcza turbiny. mam 192 tys i jeżdzę na pełnym syntetyku. Pytanie, czy mam uszkodzoną turbinkę?? na niższych biegach 1-3 czuć jak w okolicach 2,5 tys obrotów zbiera się lepiej, ale wyaje mi się, że na te 105 kobyłek to mimo wszystko powinien chodzić trochę lepiej. druga sprawa, jak obserwowałem przewód od turbiny (lejek) to puchł aż miło jak mu podgazowałem. czy ktoś mi pomoże??
:?: :?:

[ Dodano: Wto Gru 11, 2007 18:41 ]
jeszcze jedno, od wymiamy do wymiany oleju nic nie dolewam, bo nie ma takiej potrzeby. prawie wogóle nie bierze.

[ Komentarz dodany przez: thef: Wto Gru 11, 2007 18:52 ]
Wydzieliłem Twój post z innego tematu.


Skoro "puchnie" jak to napisałeś ,to jest wszystko OK :ok: Sprawna turbosprężarka wydaje dzwięki wysokiej częstotliwości (leciutki świst) przy wkręcaniu się na obroty, których prawie nie słychać-nie każde ucho wychwyci taki detal a gdybyś zaczął wyraźnie słyszeć-zbieraj kaskę na remont :beczy:
Jeśli chodzi o długie życie turbosprężarki to 3 żelazne zasady.
1.Po uruchomieniu zimnego silnika,jedź powoli i pozwól aby olej się rozgrzał i nie dawaj od razu POWERA do dechy!
2.Po dłuższej jeździe na wysokich obrotach-poczekaj na wolnych obrotach (biegu jałowym)aż olej wystudzi nieco turbinę i dopiero po kilkudziesięcu sekundach wyłącz silnik.
3.Olej-im częściej wymieniany tym lepiej (oczywiście z filtrem) to medium odpowiedzialne jest za wszystko w turbinie(smarowanie,chłodzenie) :rotfl3: :evil:
:rotfl3: :hejka2:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 11, 2007 20:37   

a jeśli masz wątpliwości, co do dynamiki, to najlepiej zmierz przyspieszenie na którymś biegu i porównaj z wynikiem innej R400 SDi ;) To najskuteczniejsza metoda.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Gru 11, 2007 20:48   

Z doświadczenia wiem, że wymienia się olej, filtr oleju, filtr powietrza ale rzadko filtr paliwa, który ma wpływ na dynamikę (czy był wymieniony?). Często na forum wymienia się kończący się przepływomierz jako przyczyna spadku dynamiki.
_________________
DEBEC
 
 
hanka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 44
Skąd: Górki



Wysłany: Wto Gru 11, 2007 21:00   

filtry wymieniam sukcesywnie wzystkie, łącznie z filtrem paliwa. Jak poznać czy przepływomierz jest dobry?? to jest to, za filtrem, taka rurka z jakąś blaszką w środku, tak?? pozdrawiam
 
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Gru 11, 2007 22:03   

Wpisz w opcji szukaj "przepływomierz" a wyskoczy ci kilka postów na ten temat - warto to poczytać niż tutaj jednym zdaniem skwitować prze ze mnie ten temat.
_________________
DEBEC
 
 
hanka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 44
Skąd: Górki



Wysłany: Sro Gru 12, 2007 18:22   

jeszcze jedno pytanie, sprawdzałem jak w opisie raportowanie błędów na str http://www.roverki.pl/article.php?sid=420 i nawet nie mignął ani raz, a powinien przynajmniej liczbę 12, druga sprawa, przy turbinie jest taki tłoczek, i czy on powinien jakiś ruch wykonać?? u mnie prawie wogóle się nie rusza. jeszcze jedno, po odłączeniu przepływomierza turbina działa tak samo, czyli lejek puchnie jak puchł, nic więcej ani mniej. Czy turbina bez przepływomierza tez działa??
 
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Gru 12, 2007 19:55   

Oczywiście, że działa a przepływomierz sprawdzałeś podczas jazdy? Czy jesteś pewny, że dokładnie wykonałeś wszystkie czynności przy raportowaniu błędów?
_________________
DEBEC
 
 
hanka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 44
Skąd: Górki



Wysłany: Sro Gru 12, 2007 20:19   

jestem.
znalazłem gniazdo diagnostyczne, przy wyłączonym zapłonie zwarłem pin 4 z pin 15, załączyłem zapłon i cisza.nic się nie działo.
kontrolki zaświeciły się jak zawsze, przy załanczaniu zapłonu, po czym silnik i żarowe zgasły. nic więcej się nie działo.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Gru 13, 2007 09:26   

hanka napisał/a:
znalazłem gniazdo diagnostyczne, przy wyłączonym zapłonie zwarłem pin 4 z pin 15, załączyłem zapłon i cisza.nic się nie działo.

Może jakoś źle piny policzyłeś albo ktoś wcześniej grzebał w złączu?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
hanka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 44
Skąd: Górki



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 17:14   

pin 4 czarny troszkę grupszy od pozostałych przewód a 15 (jak dobrze pamiętam) zielony. wygląda dobrze, nic tam nie wiać by ktoś coś robił przy nim.

[ Dodano: Czw Gru 13, 2007 17:15 ]
odłączyłem przepływonierz i jechałem kawałek, ale bardzo dziwnie się zachowywał, jakby nie palił na jeden cylinder, potem ruszył, za chwilę, jakby mu paliwa brakło, potym zaskoczył i za mną powstała taka wielka chmura dymu... nie wiem, już sam.
 
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 18:58   

Poczekajmy co powiedzą inni, którzy zawodowo zajmują się mechaniką co do pracy auta po odpięciu przepływki.
_________________
DEBEC
 
 
hanka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 44
Skąd: Górki



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 19:19   

jeśli ktoś się jeszcze dołączy do rozmowy.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 19:31   

Witam , w tym konkretnym przypadku do sprawdzenia jest:

- zawór EGR
-kąt wtrysku ,a raczej stan paska ,czy czasami nie jest wyciągnięty .

na odłączonej przepływie powinien normalinie jechać i się nie dusić.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
hanka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 44
Skąd: Górki



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 19:53   

pasek nie powinien być naciągnięty, ponieważ zminiałem go jakieś 20 tys temu.
gdzie szukać i jak mogę sprawdzić zawór EGR?? chętnie podjechałbym do Nowego Miasteczka, ale ja mieszkam kawał drogi, koło mielca, podkarpacie:( może jakoś sobie poradzę?? a co z autodiagnostyką?? czemu nic nie pokazuje?? czy z uszkodzonym zaworek ERG mogę jeździć?? coś się może stać??
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 20:03   

dobrze by było przemyć go . Ja się w samodiagnostykę nie bawię , mam tester i nie mam czasu ,ale postępujesz tak jak jest na www?
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
hanka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 44
Skąd: Górki



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 20:44   

dokładnie kolego, a tu nic. powiedz mi, jakim testerem mi to zdiagnozują?? czy musi być jakiś specjalny tester?? czy na zwykłej stacji kontroli pojazdów mi to sprawdzą??
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Gru 13, 2007 22:40   

Ja mam jeszcze taka małą sugestię - czy po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon, kontrolka silnika gaśnie sama czy może jednocześnie z jakąś inną?
 
 
hanka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 44
Skąd: Górki



Wysłany: Pią Gru 14, 2007 21:33   

kolego gaśnie sama, świece nie długo po niej (zależy od temperatury). a powinno coś się jeszcze świecić??

[ Dodano: Pią Gru 14, 2007 21:38 ]
jeszcze jedno pytanie odnośnie turbiny. Z turbo wychodzi gruby przewód zasilający i cienki ta cylinderek od przepustnicy spalin. Gruby jest nabity podczas pracy, a cylinderek ma ruchu ok 2-3 mm. wymontowałem i sprawdziłem sprężarką, pod 2 atmosfery wychodzi ok 2 cm. Pytanie, jakie powinno być ciśnienie na cylinderku?? pytanie 2, jakie zadanie spełnia górna "nasadka" na pompie wtryskowej?? wydaje mi się, że przyspiesza zapłon lub coś takiego. Podałem na nią ok 1.5 atmiswery na biegu jałowym i żadnej reakcji. Zasilana jest s w.w. cylinderka obok turbiny. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.:)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Gru 14, 2007 22:21   

hmmmm a Ty masz na 100% wersję 105km ?? :roll: Na cylinderek przy turbinie normalnie przychodzi 1 - 1,2 bar max. A o nasadce na pompie to pierwsze słyszę. Tym bardziej że jest podłączona do turbiny. W SDi z pompą elektroniczną nic takiego nie ma. Czy masz intercooler u siebie ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Turbina?
nowyczlonek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Gru 02, 2010 15:20
adamsky
Brak nowych postów [R420] Turbina gwizda
wolf1021 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sro Cze 22, 2011 10:26
sobrus
Brak nowych postów [R420] Turbina czy uszczelka?
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Nie Kwi 19, 2009 10:44
Brt
Brak nowych postów [R420 SDi `98] Problem z turbina.
colorone Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Sro Cze 17, 2009 23:13
colorone
Brak nowych postów [R420] kiedy załącza się turbina?
liroy79 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sob Lut 12, 2011 08:55
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink