Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam !
Dzisiaj gdy temp spadła do - 10 stopnia , miałem problem z odpaleniem.
Zakasełem rekawy , zdjęłem obudowe silnika , chciałem wykręcić wszystkie świece żarowe aby je obejrzeć , sprawdzić pod akumulatorem , a tu zonnk.
Świecy pierwszej nie udało mi sie odkrecić , gdyż trzeba odkrecić kruciec przykrecony do głowicy (oczywiście spuścić płyn), aby go zdjęć wywalamy alternator
kolejne 2 swiece idą łatwo ,
Natomiast czwarta jest najtwardszym orzechem do zgryzienia , zasłonieta jest pompą wtryskową
zostało mi sprawdzenie miernikiem i co sie okazało ......... 3 sztuki są spalone
Macie koledzy jakieś sposoby aby zrobić to szybko i bez niepotrzebnego odkręcania połowy silnika
Pozdrawiam
_________________
Honda Civic Aerodeck
2.0 iTD '99
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 01, 2011 23:24, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 26, 2007 15:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tej 4-tej najprościej nie wykręcać w ogóle (ponieważ w niektórych turbodieslach są tylko trzy świece żarówe, a w niektórych - cztery, i żeby było ciekawiej - nie ma jakiejś reguły)
Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 45 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Gru 26, 2007 17:46
a tą pierwszą udało sie komuś jakoś wydostać z dziury ,
bo u mnie przeszkodza wąż wodny który wychodzi z głowicy i nasuniety jest na taki kruciec aluminiowy, który mi chyba bedzie przeszkodzał ( tak na oko) Pozostaje chyba odkrecić lub podszlifować
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Gru 26, 2007 19:17
ta pierwsza powinna wyjść bez problemów. Uważaj - nie rób nic na siłę - bo jak Ci pęknie świeca i zostanie w komorze, to dopiero będziesz miał rock'n'roll'a.
Niedawno wymieniałem swoje świece - ta pierwsza odpuściła po spryskaniu środkiem penetrującym. Ostatnia (ta za pompą wtryskową) nie została wymieniona - mimo usilnych prób. Jest podobno sposób na zablokowanie pompy i wyciągnięcie tej świecy - ale jak mi Przemo285 zaczął tłumaczyć co i jak - zrezygnowałem z imprezy. W tej chwili mam wymienione 3 i pali bez problemów. Jak będziesz wkręcał nowe - to posmaruj specjalnym środkiem do tego przeznaczonym, a następnym razem wymiana świec będzie przyjemnoscią (niestety ten środek kosztuje coś ok. 60 PLN za butelkę).
Pozdrawiam
-------
I Witam kolegę z Zielonej Góry - mam nadzieję że zobaczymy sie na następnym spocie w ZG
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
I w moim SDI dzialala tylko jedna z 4 swiec, a teraz juz dzialaja wszystkie 4. Ta za pompa wtryskowa tez zostala wymieniona i to nie na slowo, tylko widzialem w warsztacie, ze zostala wyjeta i wkrecona nowa. Niestety bez demontazu nastawnika sie nie obylo Pozdrawiam.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Posty: 139 Skąd: Brzeg Dolny/Wrocław
Wysłany: Czw Gru 27, 2007 12:10
Witam
Również noszę się z zamiarem wymiany świeć, bo gdy temperatura spadła poniżej zera zaczęły się problemy z odpalaniem, nie wiem tylko jak dobrze sprawdzić czy moje stare świece jeszcze grzeją, raczej nie chciałbym sprawdzać na dotyk, bo gdzieś wyczytałem, że w ciągu 4 sekund świeca żarowa rozgrzewa się do 850 stopni, czy będzie widać jak zmieni kolor, czy lekko przyłożyć rękę, żeby poczuć ciepło
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw Gru 27, 2007 17:48
świeca żarowa rozgrzewa sie do czerwoności w bardzo krótkim czasie.... bez obaw zobaczysz jeśli świeca jest sprawna jej rozgrzanie byle nie za długo.... a jak chcesz to ręką też możesz sprawdzić
mi 1wsza świeca zeszła bez problemu ale dopiero po odkręceniu gumowego węża ( niby dało to niewiele więcej mniejsca ale jednak dopiero wtedy wyszła ) 4ta też bez problemu wyszła i nie wiem czemu jednym czwartą bez problemu sie udaje wyciągnąć a innym przeszkadza pompa...... jakieś różnice w silniku czy ustawieniu pompy
chudson, a Ty masz pompę mechaniczną (dochodzi do niej linka gazu) czy elektroniczną Jesli tą pierwszą to wymiana jest możliwa (opis w FAQ technicznym), jeśli tą drugą to bez wyjęcia pompy się nie da
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum