Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Twarde węże chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Twarde węże chłodzenia
Autor Wiadomość
marcco 



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 1
Skąd: piaseczno



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 11:19   [R420] Twarde węże chłodzenia
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Od jakiegoś czasu zaczęło ubywać płynu chłodniczego. Po poszukiwaniu miejsca wycieku pragnę podzielić się z Wami tym co zaobserwowałem. Jedynym miejscem w którym są znaki wycieku to okolice zbiorniczka wyrównawczego. Węże od chłodzenia zaraz po odpaleni robią się twarde jak kamień i nawet po kilku godzinnym postoju są twarde, miękną dopiero po odkręceniu korka czemu towarzyszy bardzo głośny syk. Silnik nagrzewa się normalnie i trzyma odpowiednią temp. pomimo to ogrzewanie działa bardzo słabo. Olej silnikowy czyściutki, zero "majonezu". Biały dymek z wydechu tylko przez chwilę po nocnym postoju.
Co może być przyczyną twardnienia węży i prawdopodobnie wywalania płynu przez korek?
Korek nowiutki oryginalny.

Radko
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 17, 2011 19:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 28, 2007 11:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 11:23   

chciałem napisać, że korek :|| ale skoro nówka, to prawdopodobnie jest dobry. A na starym to samo sie dzieje?? mój korek syczy jak silnik jest ciepły, ale czy węże są twarde to nie wiem :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
radko 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 62
Skąd: Kąty/k.Góry Kalwari



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 11:38   

Tak, na starym to samo. Ciśnienie w układzie jest bardzo duże, aż wyrzuca płyn przez zaworek w korku.
_________________
radko
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 12:22   

Obstawiam zaworek zwrotny na wlocie do zbiorniczka - pewnie się zatkał albo inaczej umarł :( Na jego temat było duuuuużo w innym wątku - poszukaj :D
 
 
radko 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 62
Skąd: Kąty/k.Góry Kalwari



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 14:25   

Kurcze tu mnie zaskoczyłeś. Pierwszy raz słyszę o tym zaworku. Czytam od wczoraj wszystkie posty na temat chłodzenia i ogrzewania i nie trafiłem na nic o nim.
Proszę podpowiedzcie gdzie on jest, bo mnie ciekawość zje.
_________________
radko
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 14:26   

Paul a to czasem w benzynkach nie było ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 14:34   

że zaworek zwrotny ? :shock: można wiedzieć gdzie się znajduje? Bo cos mi się wydaje, że jednak nie ma zaworka w naszych silnikach :wink: :mrgreen: :mrgreen:
A może ja nie widzę :/ hmm....
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 14:40   

Spróbuj powąchać te poranne spaliny czy nie mają czasem słodkawego zapachu. Zrób też test na obecność CO2 w płynie chłodniczym. Niestety mam trochę ciężkie podejrzenia, ale mam nadzieję, że okażą się nietrafione i przyczyną będzie jakiś "zator" w układzie chłodzenia.
 
 
radko 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 62
Skąd: Kąty/k.Góry Kalwari



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 14:56   

thef napisał/a:
Niestety mam trochę ciężkie podejrzenia


Czyżby tylko uszkodzona uszczelka, czy aż pęknięta głowica.
Po pracy sztachnę się tymi spalinami i spróbuję zrobić ten test. Tylko gdzie?
_________________
radko
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 15:06   

Brt napisał/a:
Paul a to czasem w benzynkach nie było

:ups: nie wnikałem, ale dla mnie jakoś oczywiste było, że coś takiego powinno być :shock:
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 15:19   

radko napisał/a:
thef napisał/a:
Niestety mam trochę ciężkie podejrzenia


Czyżby tylko uszkodzona uszczelka, czy aż pęknięta głowica.
Po pracy sztachnę się tymi spalinami i spróbuję zrobić ten test. Tylko gdzie?
Niestety, z własnego doświadczenia podejrzewam to drugie, choć ja miałem inne objawy, ale też w innym miejscu może być nieszczelna głowica. A może "tylko" uszczelka, choć w dieslach to "biały kruk". Najtańszym sposobem zbadania płynu na obecność CO2 jest test dostępny w każdym sklepie akwarystycznym (chyba kilkanaście zł), trochę droższym warsztat z odpowiednim testerem.
PS>Bądźmy dobrej myśli, ja w każdym razie trzymam kciuki za to, żeby moje podejrzenia sie nie sprawdziły ;) .
 
 
jaro121 



Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 7
Skąd: Lubin



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 21:50   

ja bym odkręcił śrubkę do odpowietrzania układu przy zakręconym i później przy odkręconym korku od zbiornika i pogrzebał trochę drucikiem, i poprzyciskał węże. Nie życzę wymiany uszczelki która też jest możliwa.... ale jeszcze można obstawiać na termostat, który się przyblokował.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 22:22   

w dieslu ciut inaczej to wygląda ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
radko 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 62
Skąd: Kąty/k.Góry Kalwari



Wysłany: Pon Gru 31, 2007 09:34   

Kupiłem test na obecność co2 w wodzie. Niestety nie jestem pewien wyniku. Działa to tak, po dodaniu paru kropel specjalnego płynu do próbki wody zabarwia się na odpowiedni kolor tj.:
niebieski - brak/bardzo mało co2
ciemno zielony - średnia ilość
jasno zielony - bardzo dużo
kurde, a u mnie zalane jest akurat zielonym "kulerem" i po dodaniu testu próbka zrobiła się jeszcze bardziej zielona. :/ Zrobiłem też próbę z płynem z R75 mojej żonki, tam jest niebieski i wynik analogiczny, czyli bardziej niebieski :lol: wiec jeszcze jedna próba na ponoć sprawnym Palio z zielonym płynem i to samo co u mnie. :shock: Próba na czystej wodzie z kranu, kolorek niebieściutki.
Nie wiem jak to interpretować.

Zaniepokoiła mnie jeszcze jedna rzecz. Dolny wąż od chłodnicy nawet po dość długiej (35km)i wcale nie ślamazarnej jeździe jest zimny. Położyłem kamień na pedał gazu tak żeby obr. były na 3000, odkręciłem korek od zbiorniczka i pompowałem wszystkie węże, aż ten dolny tez zrobił się gorący. Po wejściu do kabiny okazało się, że powietrze z nadmuchu daje takie gorące jak nigdy dotąd. Radość trwała krótko. Następnego dnia objawy powróciły.
_________________
radko
 
 
skupa 



Dołączyła: 08 Lis 2006
Posty: 43
Skąd: 3Miasto



Wysłany: Sro Sty 02, 2008 19:30   

Test na zawartość CO2 w płynie zrobiłam na stacji diagnostycznej (tam gdzie robi się przeglądy pojazdów) - kosztowałby mnie 30pln, ale koleś był w porządku i nie wziął ani grosza. :grin: :grin: :grin:
_________________
R214Si 1998r. 1,4L/16V
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 02, 2008 19:45   

a może pompa wody nie daje odpowiedniego przepływu?? :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Cze 19, 2008 23:48   

Radko, jak zakończyła się ta historia?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Układ chłodzenia
kamil1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Wrz 27, 2007 14:12
yoonior
Brak nowych postów [R420 Si Lux] Układ chłodzenia - c.d.
ArekL Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 42 Pon Kwi 29, 2013 21:28
Tomi1
Brak nowych postów [R420] Zapowietrzony układ chłodzenia
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pią Mar 07, 2008 20:35
grib
Brak nowych postów [R420] Spaliny w układzie chłodzenia
radko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Lut 06, 2008 19:19
Brt
Brak nowych postów [R45] Twarde sprzęgło na mrozie
Rov45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 32 Pon Sty 25, 2016 17:19
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink