Forum Klubu ROVERki.pl :: [214i 97] Znikający olej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214i 97] Znikający olej
Autor Wiadomość
gollukas 




Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 29
Skąd: Ropczyce



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 12:57   [214i 97] Znikający olej

Wita

Mam pytanie do znawców Roverów.
Sytuacja wygląda tak: Mam dość znaczny ubytek oleju z silnika ok 1l/2-3tyś km. Głowicę nie dawno zmieniałem, (poprzednia miała wadę fabryczną). Nowa została przeszlifowana łącznie z gniazdami i zaworami, uszczelniacze wymienione. Żadnych wycieków ze silnika nie ma. Ciśnienie sprężania to 12,5; 12; 12,5; 13 bar. świece nie zaolejone. Płyn chłodzący czysty i na tym samym poziomie cały czas. W czasie jazdy zauważalne kopcenie z rury na biało oraz samochód nie ma moim zdanie odpowiedniego zrywu i jest słaby.

Proszę o jakieś sugestie co do sytuacji z moim silnikiem. Jeden mechanik twierdzi ze mogą być zapieczone pierścienie olejowe. Czy jest sens wymieniać pierścienie czy szukać innego silnika?
Pozdrawiam!

[ Dodano: Wto Sty 01, 2008 12:13 ]
Widze ze mój problem jest dość powazny bo nikt nie potrafi odpowiedziec na moje pytanie!!!!
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 28, 2007 12:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 08, 2008 17:50   

gollukas napisał/a:
Proszę o jakieś sugestie co do sytuacji z moim silnikiem. Jeden mechanik twierdzi ze mogą być zapieczone pierścienie olejowe. Czy jest sens wymieniać pierścienie czy szukać innego silnika?

Trudno powiedzieć, bo możesz przecież kupić silnik w stanie niewiele lepszym od Twojego...
Ja bym chyba raczej szedł w naprawę tego co masz.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
gollukas 




Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 29
Skąd: Ropczyce



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 21:00   

Witam!

Myślę nad sprowadzeniem z zagranicy rozbitego roverka z dobrym silnikiem o małym przebiegu! na razie kalkuluję koszty. Jak podejmę jakieś decyzje to sie na forum pochwale. pozdrawiam.
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Sty 09, 2008 20:52   

Moje zdanie jest takie że pierścień zgarniający nie nadąża i przepuszcza a co za tym spala olej

Pytanie

Dlaczego zmieniałeś głowicę silnik był przegrzany :?: jeśli tak to możliwe że pierścienie wtedy też dostały
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
gollukas 




Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 29
Skąd: Ropczyce



Wysłany: Czw Sty 10, 2008 12:59   

Witam!

Silnik był przegrzany niestety (zatkana chłodnica).

Koszt wymiany pierścieni jak sobie kalkuluje będzie zawierał:

1)komplet uszczelek na silnik 450zł
2)komplet pierścieni 480zł
3)komplet panewek korbowodowych 200
4)komplet popychaczy (bo klekoczą) 60zł
5)usługa mechanika( chyba ze sam zrobie hehe)

Srednio licząc 1200zł bez mechanika

Chyba warto zaryzykować w inny silnik!

pozdrawiam!
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Sty 10, 2008 13:10   

gollukas napisał/a:
4)komplet popychaczy (bo klekoczą) 60zł


Liczysz,że za 1 szt

Z jednej strony wolał bym posadzić 16v niż 1200zł inwestować

Chodź jak zrobisz,to będziesz wiedział czym jeździsz i zrobisz pewnie dużo kilometrów bez awarii
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
gollukas 




Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 29
Skąd: Ropczyce



Wysłany: Czw Sty 10, 2008 13:20   

Jak w jednym tak w drugim przypadku pozostaje niepewność co do bezawaryjności.
moze sie okazać po rozbiórce że tłoki i tuleje sa też do wymiany a wtedy kaplica!

Kupując silnik to jak kot w worku, myślałem nad wymianą na 1.6 16v
Zastanawiam sie nad kupnem rozbitka z zagranicy z małym przebiegiem, rozbiorę go bo mam gdzie silnik zostanie a co sie da to sprzedam. koszt takiego sam. ok 2500zł.
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Sty 10, 2008 14:02   

A nie taniej będzie Anglika kupić całego,przy okazji posprzedawasz jeszcze części z budy,wnętrza itd
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
gollukas 




Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 29
Skąd: Ropczyce



Wysłany: Czw Sty 10, 2008 14:10   

koszty anglika są owszem mniejsze, lecz nie wszystko z niego sprzedasz. (reflektory, pulpit, przekładnia kierownicza, wiązki.

Trzeba by liczyć koszty albo sie poradzić tych sprowadzali na części samoch. z anglii
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Znikający magicznie olej.
Krzysi3k Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Pon Kwi 18, 2011 18:54
GRZYBEK82
Brak nowych postów [R25 2.0iTD 01r] czarne spaliny, mała moc, znikający olej
weasel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Lip 22, 2010 13:20
Jugol
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [214i 96r] Jaki olej dokładnie?
Boyka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Lip 04, 2012 12:00
Adrian
Brak nowych postów [Rover 214i 96'] Jaki wlać olej ???
pakooo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Wrz 20, 2007 19:09
Lechos
Brak nowych postów [R25]Znikający płyn chłodniczy
Czy to uszczelka pod głowicą?
firefighter Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Sie 18, 2008 17:14
Ukasz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink