Forum Klubu ROVERki.pl :: [Honda Accord] Co to za część?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Honda Accord] Co to za część?
Autor Wiadomość
mcfaco 




Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: wielkopolska



  Wysłany: Czw Sty 17, 2008 11:37   [Honda Accord] Co to za część?
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam wszystkich klubowiczów:) Mam małe pytanie a moze i problem z moim nowym nabytkiem tj. accordzikiem z 1996roku wyposażonym w silnik rovera 2.0iTD. Mianowicie dostrzegłem wczoraj że mam odłączoną wtyczkę od jakiegos czujnika który pokazałem na dołączonej fotce. Co to jest za częśc i za co odpowiada? Bo nie rozumiem dlaczego jest odłączona:-/ i z tego co czytałem na forum jest to chyba jakis czujnik związany z klimą...
Jeśli sie ktos podczepi do tematu to bardzo dziękuje :ok:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 29, 2011 00:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 17, 2008 11:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 17, 2008 11:50   

Przeczytaj zasady tego kącika i zmień temat na zgodny z nimi (użyj przycisku "Edytuj" przy pierwszym poście w tym temacie) - to pozwoli łatwiej znaleźć Twój temat osobom znającym się na Twoim modelu - niektórzy zaglądają tylko do tematów dotyczących modelu, na którym się znają.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 11:55   

To jest czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssacym. Nie ma związku z klimą.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mcfaco 




Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: wielkopolska



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 11:59   

Aha.... A może wie ktos dlaczego jest u mnie odłączony i czy to normalne? A jeśli nie jest to normalne to z jakich powodów ktos mógł go odłączyc? Dziękuje za zainteresowanie tematem.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 12:02   

Spróbuj podpiąc i zobaczysz, czy jest różnica w pracy silnika i spalaniu. Moim zdaniem jeśli już, to będzie niewielka. Może ktoś przez przypadek to odpiął :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 17, 2008 12:04   

Nie sądzę, żeby to było normalne...

Jeśli czujnik źle działał, to komp dostawał złe informacje i spalanie mogło być iwększe niż normalnie, a mocy było mniej - jeśli czujnik jest odłączony, to komp działa na domyślnych wartościach - jest gorzej niż gdy czujnik jest dobry, ale lepiej niż gdy jest zły.

U MaRKa w ZT walnięta przepływka, która pełni trochę podobną rolę (choć ma większy wpływ na dawkowanie ropy), dawała efekt 50 KM zamiast 131 KM, a po jej odłączeniu auto jeździło ok, tylko paliło 1,5 l ropy za dużo.

Podejrzewam, że poprzedni właściciel zaoszczędził na naprawie, bo wiedział, że na 90% kupujący nie zauważy.

No jest szansa, że ktoś zapomniął podpiąć po naprawie, ale jakoś słabo w to wierzę... :(
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 12:09   

myślę, że w przypadku tego czujnika różnieca jednak będzie nieduża, ale to tylko domysły. Normalnie z osłoną to nie ma szans na wypatrzenie tego. bo właśnie pod ową osłoną jest ukryty ;) Pozatym zawsze można zmierzyć rezystancję czujnika ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mcfaco 




Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: wielkopolska



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 12:12   

No to w takim razie podłącze i sprawdze jaka będzie reakcja po podłączeniu... oby tylko więcej ropki nie palił bo narazie spalił mi ok 7litrów i jestem zadowolony z takiego rezultatu(zima i jeszcze szerokie opony...). Co do wtyczki to mysle ze raczej sie przypadkiem odpiąc nie mogła bo ma takie "zabezpieczenie drutem" dzięki któremu nie była by w stanie sie poluzowac sama.
Jak podłącze i stwierdze jak to chodzi po podłączeniu to sie odezwe. Dziękuje za zainteresowanie ponownie;)
Pozdrawiam
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 12:16   

mcfaco napisał/a:
Co do wtyczki to mysle ze raczej sie przypadkiem odpiąc nie mogła bo ma takie "zabezpieczenie drutem" dzięki któremu nie była by w stanie sie poluzowac sama.
miałem raczej na myśli, że ktoś odpiął i nie przypiął ;) a zgubienie spreżynki w warsztacie to nic trudnego... ale nieważne ;) Sprawdz i daj znać ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 17, 2008 13:25   

O matko, ale brzydki ten silnik. :mrgreen:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 13:40   

a Ten znowu swoje :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mcfaco 




Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: wielkopolska



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 16:27   

piter34 napisał/a:
O matko, ale brzydki ten silnik. :mrgreen:


Pedancikiem puki co to nie jestem więc wygląda jak wygląda... :cool:
 
 
mcfaco 




Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: wielkopolska



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 16:40   

A co do tematu to.... podłączyłem tą wtyczke i nie odczułem podczas jazdy żadnej różnicy w dynamice auta. Silnik z podpiętym czujnikiem trzyma stabilnie takie same obroty jak i bez niego i nie widze różnicy czy jest podpiety czy nie(oczywiście spalania ropy podczas jazdy z podłączonym czujnikiem nie jestem wstanie teraz okreslic).
Sprawdziłem omomierzem ten czujnik i przy zimnym silniku rezystancja na jego stykach wynosi 5.3kiloohma... tak po ok 3minutach są już około 3kiloohmy.... a po ok15minutach jazdy i rozgrzanym silniku jest już tylko 0,530kiloohma i jeszcze spada ta wartośc co dwie sekundy o jeden ohm... tak że spadło mi jeszcze do 0,520kilo przy stale przyłozonym mierniku i dalsze badania sobie podarowałem.

Czy jest mi ktoś w stanie powiedziec czy te moje pomiary wskazują jakos na sprawnośc tego czujnika lub jego uszkodzenie??
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 21:50   

Moim zdaniem jest w pełni sprawny :)

PS. Piterowi się nie podoba, bo to klekot :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mcfaco 




Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: wielkopolska



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 23:02   

hmm no to ciekawe z tym czujnikiem..;) Nie pisałem tego w ostatnim poscie ale miałem mały problem z podpięciem tej wtyczki dlatego że wiązka kabli była jakos zbyt daleko odsunięta od tej że wtyczki... no i była przypięta więc musiałem ja odpiąc i przepiąc bliżej tej wtyczki... Tak sobie pomyślałem że przy wymianie rozrządu moze ktos źle ta wiązke kabli przepioł i niechciało mu sie juz jej przemieszczac by sięgła z ta wtyczką do tego czujnika, no ale niewiem :neutral:
Ja przepiołem ją inaczej tak żeby sięgła... a musiała byc nie w tym miejscu chyba bo ta plastikowa osłona silnika przecierała w tej wiązce kable a teraz jest ok i jej już nie dotyka tak boleśnie :smile:
Teraz stwierdzam ze będe jeździł z tym czujnikiem podpiętym i oby wszystko grało tak jak trzeba :wink:

Brt napisał/a:
PS. Piterowi się nie podoba, bo to klekot :lol:

Ja tez bym wolał benzynke ale poprzedni accord rujnował mój portwel... a kopa i prędkośc maxymalna to to jak dla mnie miało i tak ponad moje wymagania na tych naszych super drogach...;)
 
 
mcfaco 




Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: wielkopolska



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 23:08   

mcfaco napisał/a:
odsunięta od tej że wtyczki...

mcfaco napisał/a:
i przepiąc bliżej tej wtyczki...

w obydwu przypadkach chodziło mi o czujnik a nie wtyczke-źle napisałem :wink:

Brt napisał/a:
Moim zdaniem jest w pełni sprawny :)

dziekuje Brt za opinie:) ale jeśli ktoś by sie jeszcze wypowiedział i mnie umocnił w wierze to nie bede miał nic przeciwko:)

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 23:12   

Jakie powinny być dokładnie rezystancje tego czujnika przy poszczególnych temperaturach to nie mam pojęcia, ale samo zachowanie czujnika jako takiego jest bardzo poprawne, zatem podzielam opinię Barta ;) .
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Sty 18, 2008 14:41   

Brt napisał/a:
PS. Piterowi się nie podoba, bo to klekot :lol:

Nie, nie. Ten silnik jest po prostu brzydki... podobnie jak niektóre benzynowe. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mcfaco 




Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: wielkopolska



Wysłany: Pią Sty 18, 2008 17:56   

Cytat:
Nie, nie. Ten silnik jest po prostu brzydki... podobnie jak niektóre benzynowe. ;-)


Grunt że dobrze gada elegansio nawet w mrozy :mrgreen: A jak chciał bys mi go całego wychromowac lub węże plakiem siknąc żeby były bardziej czarne to zapraszam :lol:
A tak poważniej to kiedyś sie nim i nie tylko troche zajme ale to na wiosne gdzieś.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sty 18, 2008 18:58   

jak się założy osłonę to wygląda ślicznie :P :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Honda Accord] Co to za przycisk?
maciej1 Rover serii 600, Honda Accord 12 Pon Lip 26, 2010 22:50
thef
Brak nowych postów [Honda Accord] Nie przyspiesza
emeste Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Cze 22, 2009 10:06
Brt
Brak nowych postów [Honda Accord] Jak wyłączyć ABS??
Pawlo153 Rover serii 600, Honda Accord 3 Nie Maj 31, 2009 12:19
NEOSSS
Brak nowych postów [Honda Accord] Obroty
panorafix Rover serii 600, Honda Accord 4 Sob Lip 14, 2007 08:39
panorafix
Brak nowych postów [Honda Accord] Szarpanie
maciej1 Rover serii 600, Honda Accord 4 Sob Maj 15, 2010 09:39
maciej1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink