Forum Klubu ROVERki.pl :: [R618] Kłopoty z wolnymi obrotami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R618] Kłopoty z wolnymi obrotami
Autor Wiadomość
krzysztof_p. 



Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: WROCŁAW



  Wysłany: Wto Sty 29, 2008 20:16   [R618] Kłopoty z wolnymi obrotami
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

Witam, mam problem z moim Roverkiem 618i. Otóż po uruchomieniu silnika kiedy jest zimny obroty utrzymują się na właściwym poziomie. Kłopot zaczyna się po nawet lekkim dodaniu i puszczeniu pedału gazu, wtedy obroty zaczynają pływać ( spadają prawie do 0 aż kontrolka smarowania się zapala a potem obroty wędrują do ok 1000 obr/min. Kłopot znika gdy silnik się troszkę podgrzeje. Miał ktoś podobną historię i czy da się to jakąś usunąć? Silniczek krokowy był sprawdzany i podobno jest OK. Aha tak przy okazji to wie ktoś może czy prawy drążek kierowniczy pasuje może od jakiegoś modelu Hondy?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 27, 2011 23:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 29, 2008 20:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Wto Sty 29, 2008 20:29   

a sprawdzałeś zawór termiczny ssania?? można też sprawdzić wydech np czy kolektor wydechowy nie jest pęknięty, czy sonda lambda poprawnie działa, czy katalizator nie jest zapchany, sprawdź też przewody podciśnienia do kolektora ssącego czy nie są pęknięte lub obluzowane, ja tak miałem w R620 Si identyczny przypadek, u mnie był pęknięty kolektor wydechowy (pospawanie znacznie poprawiło ten problem) a później usunąłem katalizator, którego i tak nie było tylko sama puszka i włożyłem strumienice na to miejsce i problem znikną :)
 
 
 
krzysztof_p. 



Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: WROCŁAW



Wysłany: Wto Sty 29, 2008 20:51   

Dzięki serdeczne za radę. Jutro sprawdzę bo będę u mechanika. Dam znać.

Pozdrawiam :wink:
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 30, 2008 10:04   

Kolejna osoba z tym samym problemem - poszukaj wątku o 620 i 623.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 30, 2008 10:13   

Krzysztof P. napisał/a:
Miał ktoś podobną historię i czy da się to jakąś usunąć?

Mam identyczną historię i jeszcze jej nie usunąłem. :lol:

maciej napisał/a:
Kolejna osoba z tym samym problemem - poszukaj wątku o 620 i 623.

Tutaj jest ten wątek: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=22920
Maciek. Moim zdaniem to jest jeden problem z tą samą przyczyną, ale mogą być różne objawy.
Taki jak m.in u Ciebie, czyli obroty falują w wyższym zakresie, nie można utrzymać wolnych obrotów.
Drugi typ to tak jak u Krzysztof P. lub u mnie, czyli obroty spadają prawie do zera, wahną się kilka razy i wrócą na stabilne jałowe.

Ja w celu usunięcia problemu wymieniłem silnik krokowy (mój był wcześniej czyszczony), wyczyściłem zawór termiczny, przepustnicę, sprawdzałem sondę lambda. Nic to nie dało.
Dodatkowo obserwuję jeszcze nie do końca ładną pracę silnika rozgrzanego na biegu jałowym. Sporo drgań przenosi mi się na kierownicę i karoserię (ale to akurat może być równie dobrze wina jakiejś poduszki zawieszenia silnika).

herc napisał/a:
ja tak miałem w R620 Si identyczny przypadek, u mnie był pęknięty kolektor wydechowy (pospawanie znacznie poprawiło ten problem) a później usunąłem katalizator, którego i tak nie było tylko sama puszka i włożyłem strumienice na to miejsce i problem znikną

To jest dobry trop. Być może trzeba będzie się tym elementom przyjrzeć.
herc, jak najprościej zdiagnozować pęknięcie kolektora? Wzrokowo? Na słuch?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 30, 2008 10:26   

piter34 napisał/a:
To jest dobry trop. Być może trzeba będzie się tym elementom przyjrzeć.
herc, jak najprościej zdiagnozować pęknięcie kolektora? Wzrokowo? Na słuch?
Też tak myślę.
Teraz czekam na info od Mariusza, czy coś wymyślił...

A może dać temat w FAQ nt. falujących obrotów w R600 benzyna (bez turbo), a jak już znajdziemy ostateczne rozwiązanie to wtedy się dopisze...

Krzysztof P. napisał/a:
Aha tak przy okazji to wie ktoś może czy prawy drążek kierowniczy pasuje może od jakiegoś modelu Hondy?

Na 99% Od Hondy Accord CC7/CE7 '96 z tym samym silnikiem, ale zamów w Tomateam, to będziesz miał pewność.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 13:55   

piter34 napisał/a:
jak najprościej zdiagnozować pęknięcie kolektora? Wzrokowo? Na słuch?


ja ściągnąłem tą osłonę z kolektora i moim oczom ukazała sie rysa na kolektorze na lewej-lewej rurce myślałem że to tylko rysa, spojrzałem na tą osłonę od środka była cała w sadzy, na większych obrotach był wyczuwalny podmuch z tego miejsca, dla pewności na warsztatach szkolnych razem z instruktorem zbadaliśmy to dokładniej wziął słuchawki prawie jak lekarskie (używa się ich do wykrywania nieszczelności, przedmuchów itp) i stwierdził że faktycznie jest pęknięte, u kumpla w zakładzie zdemontowaliśmy kolektor i pospawany został migomatem i teraz jest lepiej :) i nawet auto teraz mniej pali :)

[ Dodano: Sro Sty 30, 2008 13:58 ]
piter34 napisał/a:
Dodatkowo obserwuję jeszcze nie do końca ładną pracę silnika rozgrzanego na biegu jałowym. Sporo drgań przenosi mi się na kierownicę i karoserię (ale to akurat może być równie dobrze wina jakiejś poduszki zawieszenia silnika).


U mnie też tak jest :/ ale to jest w 80% wina którejś poduszki

[ Dodano: Sro Sty 30, 2008 14:05 ]
Posprawdzajcie sobie katalizatory, u mnie była tylko pusta puszka. Nasuwa się pytanie w czym to przeszkadza że jest sama puszka ?? a przeszkadza i to dużo szczególnie na zimnym silniku, ponieważ w tej puszcze wytwarza sie ciśnienie i blokuje wylot, wlot spalin i auto się dławi, wiem po moim przypadku, wywaliłem tą puszkę i włożyłem strumienice i problem z falującymi obrotami zniknął nie mal do zera, teraz mi obroty falują w granicach 1100 - 800 RPM. I już auto po odpaleniu i dodaniu gazu czy po odpaleniu i włączeniu biegu nie gaśnie, ani obroty nie spadają poniżej 800 :) a jak się silnik nagrzeje to po włączeniu biegu obroty ani nie drgnął, a dodam że mam automata, miałem też problemy z dziurami w obrotach tak ok 5000 - 6500 RPM po tych zabiegach nie ma już problemu, kręci sie w pełnym zakresie na każdym biegu bez żadnych przerw i szarpań jak to było wcześniej :)
 
 
 
krzysztof_p. 



Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: WROCŁAW



Wysłany: Pią Lut 08, 2008 22:48   

Dzięki Wam serdeczne za rady i wskazówki. Jutro jest sobota, zatem trzeba się wspomnianym elemetnom przyjrzeć. Dzięki raz jescze :lol:
 
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pią Lut 08, 2008 22:56   

To daj znać jak już sprawdzisz :)

[ Dodano: Nie Lut 10, 2008 13:43 ]
Odkryłem jeszcze jedną rzecz która może powodować takie wariacje obrotów, ale wymienię wszystko co u mnie było (to tak dla potomnych)
1. pęknięty kolektor wydechowy (ja pospawałem)
2. zapchany katalizator lub sama puszka po katalizatorze (robi się w niej ciśnienie i blokuje wypływ spalin) wstawiłem strumienice
3. regulacja zaworów
4. wyczyszczenie całego układu dolotowego (ja wyczyściłem całość zaczynając od rurek przed filtrem na przepustnicy kończąc)
5. wyczyszczenie styków kopułki
6. wymiana świec
Po tych zabiegach autko trzyma obroty na zimnym silniku ok 1000- 1100 nawet po dodaniu i puszczeniu gazu obroty sie trzymają :) na gorącym silniku ok 800-900 :) silnik kręci się równo w pełnym zakresie czyli do ok 6500 bez żadnych szarpań (jak miało miejsce przed zabiegami) dziur w obrotach czy braków mocy :)
 
 
 
csdark 




Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 66
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Lut 10, 2008 19:21   

herc napisał/a:
Po tych zabiegach autko trzyma obroty na zimnym silniku ok 1000- 1100 nawet po dodaniu i puszczeniu gazu obroty sie trzymają
czy takie obroty powinny być na ssaniu ? U mnie na ssaniu mam 2000 czy tak ma być ?
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Nie Lut 10, 2008 19:34   

wg mnie to nie jest zle, a jak sie juz nagrzeje to ile ma obrotów ??
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 10, 2008 19:47   

ZTCW to na początku powinno być 1500 obr. i proporcjonalnie maleć do 850 w miarę nagrzewania silnika.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
csdark 




Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 66
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Lut 10, 2008 19:56   

jak się nagrzeje to ma 1000 lub delikatnie poniżej
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 10, 2008 20:02   

Wg książki to chyba 890.
Na stronie hondaaccord.strefa.pl znajdziesz instrukcję po polsku od Accorda CC7, w której jest opisana regulacja jałowych itp.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
csdark 




Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 66
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Lut 10, 2008 20:06   

Z tym że nieda się tego ustawić tak idealnie, jeżeli ustawie odpowiednie obroty to po paru przygazówkach już są zupełnie inne :(
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 10, 2008 20:12   

No i jeśli masz pęknięty kolektor, to może się to zmieniać.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
csdark 




Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 66
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Lut 14, 2008 16:59   

Zrobiłem jeden test, tylko nie mogę go potwierdzić, otóż odpaliłem zimny silnik odczekałem chwilę zrobiłem przygazówkę, obroty oczywiście zaczęły wariować, wtedy odłączyłem silnik krokowy i obroty się uspokoiły z tym ze później silnik niedał się wkręcić w obroty, podłączając ponownie silniczek znowu zaczęło wariować, mam okazję kupić właśnie taki silniczek z tym że nie mogę go najpierw sprawdzić koleś sobie zażyczył odrazu kasę, ale twierdzi że jest na 100% sprawny pytanie jest takie czy ktoś obstawia że wina tych falujących obrotów to wina silniczka krokowego, a nie pękniętego kolektora ?
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 14, 2008 17:58   

Silnik krokowy też może być problemem, ale ja u siebie i kilku innych kolegów wymieniliśmy, a objawy pozostały. :/
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
gajowy 




Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 55
Skąd: Suwałki



Wysłany: Czw Lut 14, 2008 18:07   

U mnie przy odpaleniu chodzil normalnie a przy dodaniu gazu obroty spadaly do dolu - pomogło ustawienie zaworów natomiast teraz mam problem z falujacymi obratami na gazie, w wyjatkowych przypadkach na benzynie. Niestety nikt nie wie co to.
_________________
gajowy
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 14, 2008 22:55   

maciej napisał/a:
Silnik krokowy też może być problemem, ale ja u siebie i kilku innych kolegów wymieniliśmy, a objawy pozostały. :/

Mnie np. został jeden sprawny silnik krokowy (na sprzedaż) :lol:

gajowy napisał/a:
teraz mam problem z falujacymi obratami na gazie, w wyjatkowych przypadkach na benzynie. Niestety nikt nie wie co to.

Podejrzewam problem z instalacją LPG, zwłaszcza jeśli to jest II generacja (lub o zgrozo I gen.)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620si] Zawor sterowania wolnymi obrotami
Misiek620i Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Gru 03, 2013 19:39
Misiek620i
Brak nowych postów [R620] Problem z wolnymi obrotami gaz benzyna
nitzer242 Rover serii 600, Honda Accord 17 Wto Lip 03, 2007 09:29
maciej
Brak nowych postów [R620] Problem z wolnymi obrotami na LPG(II gen.BINGO)
soboc Rover serii 600, Honda Accord 20 Sob Maj 10, 2008 23:43
soboc
Brak nowych postów [R620] Problem z wolnymi obrotami na biegu jałowym
seyfer Rover serii 600, Honda Accord 5 Sob Cze 27, 2009 12:40
seyfer
Brak nowych postów [R620] Problem z wolnymi obrotami, silnik nierówno chodzi
W czasie jazdy traci moc,szarpie i zapala się kontrolka "Heck Engine" co się dzieje
ewdar2 Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Kwi 20, 2008 20:24
NEOSSS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink