Wysłany: Pią Sty 10, 2014 00:06 [R620] LUX bezpiecznik odpowiadający za radio
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam. Dziś wymieniałem radio ze starego rupiecia na jakiegoś pionierka. Nie podłączyłem tego czarnego kabelka którego się przykręca (chyba chodzi o mase) i po przekręceniu zapłonu usłyszałem jakby "zwarcie" nie wiem teraz który bezpiecznik odpowiada za radio, dodam że zapalniczka normalnie działa. Sprawdzałem 15A wymieniłem dwa ale to chyba nie są te...
Jakieś rady? Bez muzyki jak bez życia...
I czy mogło się stać coś poważniejszego?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 10, 2014 00:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 311 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Sty 10, 2014 09:14
Raczej nie.Od radia R600 są chyba 3 bezpieczniki. 2 pod nogami kierowcy na słupku i jeden pod maską. Mogłeś również radio spalić.Sprawdź czy ci dochodzi wogóle prąd na przewód czerwony i żółty w instalacji.
_________________ Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
Ja mam LUX to chyba wersja poliftowa tak? Chromowane progi to chyba też jest ten LUX. Nie mam pojęcia właśnie. A pod maską w którym miejscu jest skrzynka z bezpiecznikami?
oskar063, a sprawdzałeś czy radio ma bezpiecznik obok Wtyczek na tyle obudowy? Może za daleko szukasz tego bezpiecznika. Wyciągnij radio i sprawdź czy jest.
Lux to i ja mam mimo "biednej" wersji wyposażenia.Nie wiem co to słowo oznacza.
Lift byl jakoś na przełomie 96/97.
Skrzynia pod maską jest po lewej stronie na górze
_________________ Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C
Nie wiem już sam. Pod nogą w skrzynce bezpieczników wymienilem te dwie 15A ale dalej nic. Wymieniłem 7.5A w masce który odpowiada za RADIO (jest nawet tam napisane coś radio/audio) i dalej nic. W kostce w radiu jest mniejszy bezpiecznik 10A ale on nie wygląda na spalony. Zresztą spalony oznacza, że jest przerwany po środku drucik czy niekoniecznie? Bo nie wiem sam już jak sprawdzić czy spalony.
A jak mogę sprawdzić czy radio nie jest spalone? Jakoś się da?
Jeśli zapalniczka i zegarek na konsoli środkowej działają to bezpieczniki są ok.
Sprawdź miernikiem, czy na kostce od radia jest Napięcie. Jeśli tego nie potrafisz sam to oddaj auto do elektryka. Za drobna opłatą on wszystko sprawdzi.
Bez opłaty może jeszcze podłączyć stare radio. A to Nowe w miarę możliwości podłączyć u kogoś innego. Jeśli stare radio zadziała to najwidoczniej nowe jest zepsute.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 311 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Sty 12, 2014 22:00
Najprawdopodobniej upaliłeś radio. Zrób fotki kostek do radia w samochodzie i w radiu to pomogę ci to ogarnąć. Najprościej weź miernik a jak nie masz to żarówkę (H4 albo H7 bo tam najłatwiej 2 kable podpiąć) jeden kabel na masę,chociażby między kluczyk a stacyjkę a drugim po kolei dotykaj każdy kabel w instalacji do radia. Tam gdzie ci się żarówka zaświeci to masz +. Powinieneś mieć 2 kable z +12v i jeden z -. Minus znajdziesz tak że tam gdzie masz + wtykasz 1 kabel od żarówki/miernika a drugim macasz resztę (NIE ZRÓB ZWARCIA BO SPALISZ BEZPIECZNIK ALBO INSTALACJĘ) i tam gdzie żarówka zaświeci masz-. W radiu które kupiłeś jest na 99% standardowa kostka ISO. czerwony to stały +,zółty pamięć stacji radiowych i sygnał po stacyjce a czarny to - czyli masa. Czarnego kabla nigdzie nie przykręcasz na obudowę radia. Jak znajdziesz te 3 kable to jesteś w domu bo radio będzie działać. Kolejna rzecz głośniki. Kable do nich masz w 2 części kostki. 8szt. Zauważysz bo są dobrze oddzielone od reszty.
_________________ Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum