Mam zamiar za okolo miesiac zwiekszyc stado chasajce pod maska.
Gdzie najlepiej, w krakowie podniesc osiagi silnika? Ale jezeli lepiej zrobic to gdzie indziej, nie ma problemu moge zrobic to poza Krk.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 08, 2008 18:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 186 Skąd: Włocławek
Wysłany: Wto Lut 12, 2008 18:13
Hm..
Chiptuning grozi utratą gwarancji, ale także kosztownym w naprawie uszkodzeniem podstawowych elementów silnika. Dekra przeprowadziła test sześciu zestawów tuningowych (boxy + chipy). Wyszło, że chiptuning prowadzi często do wzrostu zużycia paliwa i zwiększenia emisji zanieczyszczeń w spalinach, ale przede wszystkim przeciąża silnik samochodu, co naraża na jego awarię. Podstawa w tuningu silnka zwiększajacym moc o powyżej 10-15 % to równoczesna wymiana sprzęgła na mocniejsze i głównie mowa tu o dieslach :jezor: Jeśli tego się nie zrobi to poleci szybko obecne sprzęgiełko, może również dojść do uszkodzenia koła dwumasowego.
Skrzynia biegów wzrost wyżej wspomnianej mocy powinna wytrzymać bez problemów.
Większa moc wiąże się nie tylko w wydatkiem na chipa
Jak zawsze są zwolennicy i przeciwnicy. Jeżeli ktoś chce mocne autko to niech je kupi, a nie kombinuje i naraża się na spore wydatki.
Takie jest moje skromne zdanie z którym na pewno dużo osób się nie zgadza, i dobrze :jezor:
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Wto Lut 12, 2008 21:14
10-15% (bezpiecznego) zwiększenia mocy razem z przesunięciem wzrostu wartości momentu obrotowego dla niższych obrotów daje dosyć odczuwalną różnicę.
Wzrost zużycia paliwa - prawdopodobnie ok. 10-15%. Trudno uzyskać coś za nic.
przemciooo napisał/a:
chiptuning prowadzi często do wzrostu zużycia paliwa i zwiększenia emisji zanieczyszczeń w spalinach
przemciooo napisał/a:
Jeżeli ktoś chce mocne autko to niech je kupi
rozumiem, że mocniejsze auta mniej palą i mają mniejszą emisję zanieczyszczeń niż auta o mniejszej mocy? - bo tak to chyba należy rozumieć?
Utratę gwarancji w R można jakoś przeboleć.
A skąd się biorą kosztowne naprawy uszkodzeń podstawowych elementów silnika aut bez boxów i chipów?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 186 Skąd: Włocławek
Wysłany: Wto Lut 12, 2008 21:30
Spoko, jeżeli ktoś chce zrobić przecinaka z silnika 1.4 to na dłuższą metę powodzenia. Chcesz szaleć to od razu kup ZR 160 KM.
henryk_w napisał/a:
rozumiem, że mocniejsze auta mniej palą i mają mniejszą emisję zanieczyszczeń niż auta o mniejszej mocy? - bo tak to chyba należy rozumieć?
A skąd się biorą kosztowne naprawy uszkodzeń podstawowych elementów silnika aut bez boxów i chipów?
Niektóre mocniejsze auta palą mniej, ale to już jest kosmos, a nie technika dla zwykłego śmiertelnika. Jeżeli dbasz o auto to pali tyle ile powinno. Jeżeli jeździsz, bo jeździsz to wcześniej czy później zużycie wzrasta, a jeżeli dołożysz do tego jeszcze chipa to już w ogóle. Takie jest moje zdanie i zdanie znajomych, którzy się w to bawią. Wiedzą co mówią, bo mają z tym do czynienia na codzień. Możesz to rozumieć na swój sposób.
Co do uszkodzeń to pewnie, że są i zawsze będą. Jeżeli włożysz do mocnego auta chip'a to też będzie się psuło, jak każde auto. Kwestia tylko, jak często, ale myślę, że częściej. Nie wystarczy pobawić się laptopem, pospinać kabelki i podmienić "procesorek".
Myślę, że jeżeli ktoś się na to decyduje to wie co go może czekać.
Pytanie po co robić z mocnego auta jeszcze mocniejsze autko do jazdy na codzień?
Piratów drogowych w Calibrach wystarczy.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Wto Lut 12, 2008 21:57
przemciooo napisał/a:
Podstawa w tuningu silnka zwiększajacym moc o powyżej 10-15 %
Pisałem: "10-15% (bezpiecznego) zwiększenia mocy." Nie odnosiłem się do konkretnych marek samochodów, a do zasady.
Można jeździć bezpiecznie mając 200KM pod maską, a można być zagrożeniem w CC.
Jeżeli piszesz "w odpowiedzi" na mój post, to go przeczytaj najpierw ze zrozumieniem i nie przypisuj mi poglądów, których nie wyrażałem.
Chiptuning grozi utratą gwarancji, ale także kosztownym w naprawie uszkodzeniem podstawowych elementów silnika. Dekra przeprowadziła test sześciu zestawów tuningowych (boxy + chipy). Wyszło, że chiptuning prowadzi często do wzrostu zużycia paliwa i zwiększenia emisji zanieczyszczeń w spalinach, ale przede wszystkim przeciąża silnik samochodu, co naraża na jego awarię.
Gdzie ten test można znaleźć?
On jest taki ogólnikowy, czy może tam zakatowali na śmierć jakiś chipowany silnik?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum