Forum Klubu ROVERki.pl :: [214i 8V LPG] Objawy HGF?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214i 8V LPG] Objawy HGF?
Autor Wiadomość
mmelvis
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 26, 2008 19:39   

To jest mój pierwszy post na forum dlatego chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać.
Nie zaczynam nowego tematu ponieważ mam pytanie odnośnie uszczelki pod głowicą czyli tego o czym tu piszecie.
Jestem posiadaczem rovera 214i 8V z instalacją LPG i podejrzewam HGF ponieważ zauważyłem plamy oleju w zbiorniczku wyrównawczym. W sobotę rozmawiałem z mechanikiem z mojej miejscowości i mnie wystraszył ponieważ powiedział że robił już trzy takie rovery i tego nie da się uszczelnić ponieważ silnik jest aluminiowy. Mówił też że to jest wada tych silników i że powinienem sprzedać ten samochód ponieważ będę miał ciągle problemy z HGF-em?? Czy to prawda tego nie da się uszczelnić?Nie chce sprzedawać auta bo bardzo mi się ono podoba!

Przeczytałem też na forum o nowym rodzaju uszczelki która podobno eliminuje problem HGF-u ale to jest uszczelka do Land Rovera z silnikiem serii K. Mam takie pytanie o co chodzi z tą serią K? Czy silnik 1.4 8V też do niej należy? I czy dostane do mojego rovera taka nową uszczelkę skoro jest on 8V a wszyscy piszą o 16V silnikach?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 26, 2008 19:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lut 26, 2008 20:26   

mmelvis napisał/a:
Mam takie pytanie o co chodzi z tą serią K?
Seria K to seria silników benzynowych rovera.
mmelvis napisał/a:
Czy silnik 1.4 8V też do niej należy?
Jak najbardziej.
mmelvis napisał/a:
I czy dostane do mojego rovera taka nową uszczelkę skoro jest on 8V a wszyscy piszą o 16V silnikach?
Dostaniesz, liczba zaworów nie ma tu znaczenia.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 26, 2008 22:57   

i powiedz mechanikowi zeby bzdur nie wygadywal, tylko sie poduczył
tak dla testu zapytaj jakim momentem dokrecal sruby glowicy :)
podejzewam ze 80% obecnie produkowanych silnikow jest aluminiowa :-)

jesli silnik nie byl mocno przegrzany to ewentualna usterke da sie naprawic

ja tez mialem slady oleju w petrygo, bo mialem butelke z petrygiem po oleju na dolewke :mrgreen:
masz jeszcze jakies objawy ??
dlugo masz ten samochod ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
mmelvis
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 26, 2008 23:35   

Samochód mam od połowy lipca 2007 i przejechałem nim około 10 tyś km. Do grudnia było z nim wszystko ok. Aż powoli zaczął tracić moc (tzn na 1,2,3 przyspieszenie i siłę miał jak mu gaz wduszałem stopniowo i powoli, jak mu wdusiłem do końca to wył a przyspieszenie było znikome. O 4 i 5 nawet nie wspomnę. Auto rozpędzało się do 90km/h bardzo powoli i dalej nie chciało iść). Myślałem że może gaz nie taki zatankowałem ale na benzynie też szedł gorzej więc zaprowadziłem go do mechanika.

Mechanik dłubał w nim 3 tygodnie, przekładał tłumik, wymienił sonde lambda, sprawdził czujnik temp. i silnik krokowy ale nic nie pomogło. Przyspieszenie trochę się poprawiło niby po przeczyszczeniu silniczka krokowego ale to nadal nie jest to. W końcu mechanik oddał mi auto i przyznał że nie potrafi zlokalizować usterki.
Co istotne oddał mi auto z plamami oleju w zbiorniczku wyrównawczym jak zauważyłem na drugi dzień po odbiorze. Na 100% wiem że dawałem mu samochód z czystym płynem chłodniczym bez plam oleju. Tylko jak mu udowodnić że to stało się u niego??Nie będę robił awantury bo podejrzewam że prędzej czy później u mnie czy u niego ta uszczelka dałaby o sobie znać.

I zostałem teraz z samochodem z HGF-em i bez przyspieszenia i mocy. Za plamy oleju wiem co odpowiada ale za brak przyspieszenia nie mam pojęcia. Jak myślicie co może być przyczyną?? Tamten mechanik powiedział że po prostu mam już wysłużony silniczek krokowy i to dlatego. Czy to może być to??

Samochód odpala na dotyk nawet jak stoi kilka dni. Przejechałem już od odbioru od mechanika tyś km z tym olejem w zbiorniczku i brakiem mocy. Temperatura trzyma się zawsze na stałym poziomie i auto nie przegrzewa się.

Mam jeszcze pytanie co do tej nowej uszczelki pod głowicę. Czy oprócz niej daje się też jakąś podkładkę aby zrównoważyć ubytek po szlifie głowicy? Bo gdzieś widziałem to na forum ale nie do końca rozumiem. Gdzie ją można dostać??
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 27, 2008 00:38   

mmelvis napisał/a:
jak mu wdusiłem do końca to wył a przyspieszenie było znikome


znaczy silnik wchodzil na obroty ale nie przyspieszal ??
jesli tak, to jest to wina pewnie sprzegla

mmelvis napisał/a:
Przyspieszenie trochę się poprawiło niby po przeczyszczeniu silniczka krokowego ale to nadal nie jest to.


silnik krokowy odpowiada za obroty po zdjeciu nogi z gazu, nie ma wplywu na przyspieszenie !!

mmelvis napisał/a:
I zostałem teraz z samochodem z HGF-em


to jest na razie tylko zalozenie, ja bym wyplukal uklad, zmienil plyn i obserwowal

mmelvis napisał/a:
Tamten mechanik powiedział że po prostu mam już wysłużony silniczek krokowy i to dlatego.


:mrgreen:
na ten temat wypowiedzialem sie wyzej

za brak przyspieszenia moze odpowiadac wiele rzeczy
np.
slabe sprezanie
sonda lambda
czujnik polozenia przepustnicy
czujnik cisnienie/podcisnieneia w kolektorze ssacym
tyle z glowy

mmelvis napisał/a:
Czy oprócz niej daje się też jakąś podkładkę aby zrównoważyć ubytek po szlifie głowicy?


ta nowa sklada sie z dwóch czesci, ja jej w rekach jeszcze nie mialem, byc moze ze to wlasnie w tym celu jest stosowana ta "druga" , ale niech mechanicy sie wypowiedza :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Sro Lut 27, 2008 20:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mmelvis
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lut 27, 2008 17:20   

Ale tego majonezu w zbiorniczku mam już dużo a jest go co raz więcej więc co to może być jak nie uszczelka pod głowicą?? Jest sens czyścić cały układ chłodzenia i sprawdzać to jeszcze raz czy lepiej dać go od razu do mechanika?

Co do tego przyspieszenia to samochód wchodzi na obroty równomiernie co do prędkości czyli nie ślizga się na sprzęgle ale słychać takie przytłumione buczenie jakby chciał przyspieszyć ale nie miał już siły, jakbym miał gdzieś dziurę w układzie wydechowym. Trudno to opisać. Jeżeli wduszam pedał gazu powoli to jako tako przyspiesza i tego buczenia nie ma ale jak od razu mu depnę to mam takie wrażenie jakby samochód ważył z 3 tony i silnik sobie nie radzi z masą.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lut 27, 2008 17:47   

moim zdaniem to klasyczny HGF :( kupuj uszczelki itp. i dawaj go do roboty ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 27, 2008 20:08   

wczesniej pisales

mmelvis napisał/a:
zauważyłem plamy oleju w zbiorniczku


a teraz

mmelvis napisał/a:
Ale tego majonezu w zbiorniczku mam już dużo a jest go co raz więcej więc co to może być jak nie uszczelka pod głowicą??


to zasadniczo zmienia postac rzeczy :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
mmelvis
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lut 27, 2008 22:43   

To sprostuje:

Zauważyłem że są plamy oleju jakiś miesiąc temu jak go odebrałem od mechanika. Teraz po przejechaniu około tysiąca km powierzchnia płynu w zbiorniczku jest cała pokryta olejem.

Umówiłem się już w czwartek z nowym mechanikiem, oby ten coś pomógł, a nie że będzie mi kazał sprzedać samochód.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214i] Rover 214i popychacze hydrauliczne
Sierzant Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Lis 24, 2016 19:35
sobon
Brak nowych postów [r 214i 1.4 97r] Filtr przeciwpyłkowy ROVER 214i
TomaszBarczyk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Lis 09, 2009 15:37
PTE
Brak nowych postów [ R200 1,4 8V 98' ] Objawy uszkodzonej przekładni...
kzrr Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Cze 15, 2010 08:07
truten23
Brak nowych postów [214i] Silnik z poloneza do 214i?
Sliver Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pią Lut 22, 2008 19:56
PHJOWI
Brak nowych postów [R200] Objawy pękniętej uszczelki pod głowicą
kachna Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Mar 25, 2013 19:27
Sirk



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink