Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i 97r] Metaliczne stuki i branie oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214i 97r] Metaliczne stuki i branie oleju
Autor Wiadomość
crezykrk 



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 15
Skąd: Jawor



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 16:21   

mam roverka 214i 97r od jakiegos czsu sa dziwne stuki metaluczne na pierwsztm tloku i zaczol brac olej :neutral:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 11, 2008 16:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 11, 2008 16:29   

crezykrk napisał/a:
mam roverka 214i 97r od jakiegos czsu sa dziwne stuki metaluczne na pierwsztm tloku i zaczol brac olej

No OK, ale nie widzę pytania.
Poza tym jak piszesz coś publicznie, to używaj znaków przestankowych (kropki, przecinki). Wtedy będzie można bardziej zrozumieć o co Ci chodzi.

Ile bierze tego oleju?
Jaki przebieg silnika?

Jeżeli oczekujesz pomocy, to podaj jakieś szczegóły. Nasze szklane kule wróżbitów są ostatnio nagminnie w serwisie.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 17:28   

crezykrk napisał/a:
dziwne stuki metaluczne na pierwsztm tloku


Możliwe że zapieczone pierścienie i tłok sie obija o tuleje
 
 
 
crezykrk 



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 15
Skąd: Jawor



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 17:37   

przejechałem 2000tys. km i wziol ponad 05 litry oleju
przebieg to 142tys.
stuki sa cały czas na zimnym , jak i na cieplym silniku
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 18:24   

crezykrk napisał/a:
przejechałem 2000tys. km i wziol ponad 05 litry oleju
przebieg to 142tys.
stuki sa cały czas na zimnym , jak i na cieplym silniku


Stukać może: Panewka, Popychacz zlokalizuj czy stuka góra/dół

Ale moja diagnoza będzie taka:

Olej bierze dlatego, że masz uszczelniacze zaworowe do wymiany, stuka dla tego że masz popychacz do dupy któryś

Jak motor będzie zimny albo stał dłużej odpal i prze gazuj lekko do ok 3 tys i zobacz czy zostawiasz chmurę

Jak będzie ciepły to wciskaj do odcinki i też zobacz czy kurzy na kolorowo
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
crezykrk 



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 15
Skąd: Jawor



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 19:24   

stuka u gory na pierwszym tłoku, coc z dolu tez sa delikatne stuki
a co do przygazowki to kurzy jak cholera ale nie na kolorowo
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 19:33   

crezykrk napisał/a:
kurzy jak cholera ale nie na kolorowo


ale jaki jest kolor tego dymu bo jakiś kolor musi mieć, biały, niebieskawy, czarny ??
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 19:35   

Ja stawiam diagnoze,że stuka popychacz i uszczelniacze na zaworach do wymiany...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
crezykrk 



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 15
Skąd: Jawor



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 19:39   

kolor dymu jest bialy
i co sie orientuje trzeba wymienic wszystkie popychacze?
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 19:39   

kolin napisał/a:
Ja stawiam diagnoze,że stuka popychacz i uszczelniacze na zaworach do wymiany...


jak stuka od góry to tak jak kolin, mówi będą to rejony: zawór, popychacz, prowadnica. A olej, to pewnie uszczelniacz prowadnicy

[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 19:40 ]
crezykrk napisał/a:
kolor dymu jest bialy


jak biały to bierze olej :/
 
 
 
crezykrk 



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 15
Skąd: Jawor



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 19:44   

jutro sie wybieram z nim do mechanika
a pierscienie czasem tez ie mogly pojsc?
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 19:46   

Cytat:
pierscienie czasem tez ie mogly pojsc?


Mogą być zapieczone ale to by trzeba ciśnienie sprężania zmierzyć, albo szczelność cylindrów i będzie wiadomo wszystko
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Mar 11, 2008 19:49   

crezykrk napisał/a:
jutro sie wybieram z nim do mechanika
a pierscienie czasem tez ie mogly pojsc?


Piersćienie nie ruszajcie narazie...

Uszczelniacze na zaworach wymiencie 16 sztuk koszt ok 80zł, sprawdźcie który popychacz jest uszkodzony i też go wymieńcie, jak na moje oko to będzie wszystko

Jakbyś miał pierścienie dojechane to by ci zapewne walił na granatowo z rury pod obciążeniem albo przy wysokich obrotach

[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 19:51 ]
herc napisał/a:
Mogą być zapieczone ale to by trzeba ciśnienie sprężania zmierzyć, albo szczelność cylindrów i będzie wiadomo wszystko


jest opcja jeszcze, że motor został przegrzany i wtedy się zapiekły pierścienie ale w tą wątpie na początek sprawdź to co piszemy :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
crezykrk 



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 15
Skąd: Jawor



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 10:50   

niedawno wróciłem od mechanika, posłuchał stawił diagnoze; aotko zostało przegrzane! do wymiany komplet popychaczy, oraz pierwszy tłok- stad bierze olej.Powiedział jeszcze ze trzeba odrazu sprawdzic pozostałe tłoki, wymienic uszczelke pod głowica i zalecił zalac mineralny olej mobila. Powiedział ze robocizna bedzie mnie kosztowac około 1000zł plus czesci tak icze ze do 2500 tys powinienem sie zamknac, a nie lepiej wstawic drui silnik?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 10:53   

chyba lepiej wstawić drugi chociaż nigdy nie wiadomo na co sietrafi :roll: i od razu 16V jeśli już ;) i czasem NIE zalewać go mineralem :!: te silniki mają jeździć na półsyntetyku.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
crezykrk 



Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 15
Skąd: Jawor



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 19:04   

jakie ma byc cisnienie na tłokach?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 19:44   

min 9 bar na każdym, ale jak jest 8, ale na wszystkich równo to jest pozytywnie :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] Branie oleju i dziwne szarpanie.
Szakal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Pią Mar 16, 2012 09:27
Gość
Brak nowych postów [R214i 98] kontrolka oleju
szamot30 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Wto Sie 04, 2009 19:50
Lechos
Brak nowych postów [R214i 16V 103 km silverstone] SPALANIE OLEJU
PORADA
DeeBo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Czw Sie 23, 2007 14:42
Brt
Brak nowych postów [R214i] Filtr oleju MG ROVER
tomi83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Maj 24, 2011 11:02
PTE
Brak nowych postów [R214i 98r] Mrugająca kontrolka oleju
betex Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Sie 13, 2009 20:05
Mayday



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink