Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] układ chlodzenia problem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] układ chlodzenia problem
Autor Wiadomość
Misiek7107 



Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 12
Skąd: Toruń



  Wysłany: Sob Paź 01, 2011 15:01   [R75] układ chlodzenia problem
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam,szukałem wszędzie tego problemu co mam ostatnio z nowo nabyta 75.Mianowicie ostatnio zauważyłem ze pod czas jazdy z włączona AC temp.układu chłodzenia gwałtownie mi rosnie az do końca.Staje momentalnie przy gazuje ze dwa razy i wskazówka opada dość szybko do polowy do normy.Ruszam dalej i wskazówka bardzo szybko znowu idzie do max,mam tez takie objawy ze w ciagu kilku sekund szybko rosnie do max troche opadnie,znowu do max i po chwili spadnie do polowy do normalnej tem silnika.Czy to mozliwe aby uklad chlodzenia tak szybko wskazywal zmiany tem ukladu chlodzeniaWczoraj jezdzilem bez klimy i dalem mu na kazdym bigu do 5000 obrotow i nic sie nie dzialo tem w polowie.Mysle ze ma cos wspolnego AC ze tak mi skacze skala tem silnika.Nawet jak mam max tem i komputer pokazuje mi ze tem jest juz na max to przejade kawalek i szybka spadnie albo wacha sie troche w dol,po tem do polowy i momentalnie na max.Plyn w normie nie ubywa korek odkręcałem to syczalo i wezykiem ze zbiornika uchodził plyn.Proszę o pomoc bo za bardzo nie wiem co robic .czytałem ze termostat ale jeżeli tak to bez AC tez tem powinna mi tak sakakc,tak myślę.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 01, 2011 15:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Paź 01, 2011 15:59   

Poziom płynu sprawdzaj zawsze przy zimnym silniku, objawy o których piszesz wskazują na zbyt niski poziom płynu chłodzącego, ewentualnie zapowietrzeniu układu ( w każdym razie w części dotyczącej działania układu przy włączonej klimatyzacji według Twojego opisu).
Spawdż i ewentualnie uzupełnij poziom, bo podejrzewam, że jest za niski
_________________
rom
 
 
Misiek7107 



Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 12
Skąd: Toruń



Wysłany: Sob Paź 01, 2011 16:19   

Plyn na zimnym jest ok nawet dolalem na zas troche.Ale to tylko przy AC moze cos klima wiatrak czy cos tam .Bez klimy automatycznej jest raczej ok.
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Paź 01, 2011 16:34   

No to faktycznie dziwne, czyżby przy pracującej klimie nie włączał się wentylator.
W silniku jaki masz wentylatorem steruje wyłącznik ciśnieniowy klimatyzacji.
Wentylator nie uruchamia sie w momencie włączenia klimatyzacji ale dopiero gdy ciśnienie wysokie przekroczy zadaną wartość tj. około 19-21atm.

[ Dodano: Sob Paź 01, 2011 17:32 ]
Można to sprawdzić na postoju po włączeniu klimatyzacji wentyłator uruchomi się z niewielką zwłoką. W dieslu natychmiast.
Ważną rzeczą jest również by wentylator działał w trzech zakresach obrotów.

[ Dodano: Sob Paź 01, 2011 17:34 ]
Przepraszam muszę kończyć, zajrzę na forum póżnym wieczorem.
_________________
rom
 
 
Misiek7107 



Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 12
Skąd: Toruń



Wysłany: Sob Paź 01, 2011 16:39   

wentylatro dziala jak mi wskaznik pokazuje max to stanolem raz i wylaczylem auto a wiatrak chwile jeszcze chodzil
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Paź 01, 2011 17:45   

Misiek7107, sprawdź w pkt. 7.0 OBC, jaka jest własciwa temperatura i jak się zmienia , a nie wskaźnikowa i wtedy dalej można szukać.
http://forum.roverki.eu/v...styka+komputera
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Misiek7107 



Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 12
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Paź 05, 2011 15:08   

Wielke dzieki jutro to sprawdze a tagrze czy wiatrak sie wla jak wlacze AC i dam znac.

[ Dodano: Sro Paź 05, 2011 16:08 ]
Witam
Zrobilem ten testkomputerem pokladowym.
-Na postoju wskaznik w polowie ,wskazania komputera od 78-98 sotp.C
-Właczenie wiatraka przy 102 stop.C
-Na postoju przy AC ustawionej na 19 sotp.C wskazania komputera pokazuje do 117 stop.C.Dochodzi czasem do 120 stop.C i wskaznik na max i kontrolka tem.sie zaswieci.Przygazuje ze dwa trzy razy spadnie do 102 stop.C.
-Jazda w korku wskazania kolo 107 stop.C.Jak stane na dluzej w korku dochodzi do 111 stop.C
-Jazda normalna po mieście wskazania 95/98 stop.C
Temperatura rosie strasznie na postoju z włączona AC,Jak tylko roszę to spada szybko albo ze dwa trzy razy przygazuje to tem. spada i wskaznik tez bardzo szybko.Moze to wina wentylatora ze ma tylko jeden bieg,i nie zdarzy zchłodzic cieczy.Na postoju wiatrak chodzi caly czas,czasem jak sie tem podniesie wysoko to po wył silnika chodzi dalej.Czy nie powinien zchodzic ciecz i sie wylaczyc,czy raczej to narmalne ze chodzi caly czas.Moze czujnik jakis.
W pozycji 14.0 Błedy pamieci:
-14,0 -F48400
-14,1 -C78100
-14,2 -F88400
-14,3 -F68400
-14,4 -F78400
Może to komuś da cos do myslenia co mam za klopoty.Z gory dziekuje za pomoc
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Paź 06, 2011 08:01   

A jesteś pewny że masz wszystkie biegi wentylatora? może nie masz któregoś i dlatego temp skacze?
Czy jak podchodzi na postoju do 120 to też wtedy działa wentylator?
Ewentualnie sprawdzić czy chłodnica jest cała ciepła bo może jest pozatykana i przez to się auto grzeje.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Misiek7107 



Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 12
Skąd: Toruń



Wysłany: Wto Paź 18, 2011 17:53   

tak wentylator chodzi.Jak właczesilnik to stoi wentylator jak wlacze AC to wolno chodzi wolniej niz w czasie jazdy.Jak moge sprawdzic te biegi wentylatora.A te kody błedow? co napisalem.
Mam jeszcze jedno wedlog opisu z forum: http://forum.roverki.eu/v...styka+komputera wychodzi na to ze :
- _ _ _ 098 to tem jest 9,8 stopni C ?
- _ _ _ 117 to tem jest 11,7 stopni C ? (wedlog tego co jest opisane na forum http://forum.roverki.eu/v...styka+komputera w pozycji 7.0 "_ _ _021" Temperatura płynu chłodzącego silnik = 2,1 st.C ).Jak mam to rozumiec.

[ Dodano: Wto Paź 18, 2011 18:53 ]
Witam problem narazie ok jeżdżę bez klimy bo nie potrzeba wiec spokój możne ktoś mam podobny przypadek.Zmieniłem płyn i mechanik stwierdził ze wiatrak ma biegi.Czekam na jakieś sugestie z góry dzięki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Układ chłodzenia problem
raffi5000 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Mar 13, 2011 00:55
raffi5000
Brak nowych postów [R75] Układ chłodzenia - 1.8 problem
Emil.P Rover serii 75, MG ZT 25 Czw Lut 15, 2018 21:32
cyborg
Brak nowych postów [V6 układ paliwa] Rozmiary oringów Układ paliwa 2,5 V6 pilne
SyntaX Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Sie 12, 2016 09:26
adam_26
Brak nowych postów [R75] Uklad chlodzenia
marynabiala Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Cze 01, 2015 11:04
sknerko
Brak nowych postów [R75] odpowietrzenie ukladu chlodzenia
grota10 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Mar 29, 2013 14:24
grota10



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink