Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 2.0 SDi '98] Ciężko odpalił jak nigdy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 2.0 SDi '98] Ciężko odpalił jak nigdy

Zakopcił biało-siwym dymem...
Autor Wiadomość
Yassu
[Usunięty]






  Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 19:32   [R200 2.0 SDi '98] Ciężko odpalił jak nigdy

Witam!
Dzisiaj po prostu jakby 13-nastego.
Jadąc do pracy urwał mi się samoczynnie emblemat z przedniego grilla, nawet nie pomyślałem że może odlecieć sam dlatego pojechałem dalej :(
Po pracy znowu zonk, auto nie chciało mi odpalić ! podgrzałem dwa razy świece i wreszcie podusiłem go trochę i załapał, ale wydobył się z niego biało-siwy (?) dym. Sprawdzę jutro z samego rana czy też będzie taka akcja...
Czy ktoś z Was miał podobny przypadek? Co może być przyczyną trudności w odpaleniu? Akumulator zakupiłem jakieś 5 m-cy temu (72Ah 680A).
Za wszelką pomoc dzięki ;)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 19:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 19:35   

Yassu, a nie przegrzał Ci się czasem ostatnio? Sprawdź poziom płynu chłodniczego.
 
 
Yassu
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 19:47   

Thef nie przegrzał się, jechałem do pracy ponad 20 km spokojnie czyli jakies 90-110 km/h poza tym zawsze czekam ok 15 sek żeby schłodzić turbinę, normalna jazda, nic się nie działo. Płyn w zbiorniczku jest ok, stan prawidłowy, trochę powyżej połowy zbiorniczka. Wcześniej miałem taką sytuację, jak robiło się zimno i miałem wtedy akumulator 55Ah 430A więc musiałem go grzać na 2 razy albo nawet 3 i dopiero odpalał. A teraz jestem w szoku :(
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 20:02   

Kurcze, no nie wiem za bardzo co to może być. Obadaj turbinkę i węże intercoolera i obserwuj. Może to taki jednorazowy wyskok był..
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 20:32   

thef napisał/a:
Kurcze, no nie wiem za bardzo co to może być. Obadaj turbinkę i węże intercoolera i obserwuj. Może to taki jednorazowy wyskok był..

Wtrące sie. a co ma wspólnego turbina i nieszczelności z odpalaniem? z tego co czytam na forum to zawsze wina kąta wtrysku, przekaźnika świec, albo samych świec żarowych. bo na zimnym mam takie same problemy ale tak sie własnie zastanawiam nad tymi nieszczelnosciami własnie. chociaz moze to i akumulator bo ma tylko 51Ah.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 21:06   

mi_sza1 napisał/a:
Wtrące sie. a co ma wspólnego turbina i nieszczelności z odpalaniem?
Obserwowanie turbiny poleciłem w związku z tym siwym dymem który się pojawił po odpaleniu. Ale jakby nie patrzeć turbina to część układu dolotowego powietrza więc np. zatarty wałek z łopatkami mógłby utrudnić rozruch.
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 21:14   

thef napisał/a:
zatarty wałek z łopatkami mógłby utrudnić rozruch.

No nie strasz mnie. jeszcze tego by mi brakowało. wmawaiam sobie, że to akumulator. bo przyśpieszenia nie odpiegaja bardzo od danych fabrycznych.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 21:41   

mi_sza1 napisał/a:
No nie strasz mnie. jeszcze tego by mi brakowało. wmawaiam sobie, że to akumulator. bo przyśpieszenia nie odpiegaja bardzo od danych fabrycznych.
Nie, no nie straszę, tak tylko dywaguję. Skoro auto jeździ ok, moc ma w przybliżeniu odpowiednią, to raczej wina ciężkiego odpalania będzie leżeć gdzie indziej. Masz moim zdaniem za mały ten akumulator i to niewątpliwie może być u Ciebie przyczyną. Ten kąt wtrysku też warto byłoby ustawić, no i świece pomierzyć. Dopiero jeśli to nie pomoże to można szukać przyczyny gdzieś głębiej. Jeżeli auto Ci nie dymi zanadto, to turbina raczej sprawna ;)
 
 
Yassu
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 22:09   

Kąt wtrysku u mnie odpada. Turbina? Hmmm...leje trochę mówił mi koleś 1000zł regeneracja z demontażem i montażem ;] tylko trochę dużo... Świece to jest większe prawdopodobieństwo ;] Muszę kupić 3 sztuki i wymienić. zobaczymy co będzie się działo po wymianie świec na nowe...

mi_sza1 napisał/a:
chociaz moze to i akumulator bo ma tylko 51Ah.


Taki akumulator to możesz mieć w Seicento ale nie w Roverze z silnikiem 2 litry ;] Tutaj potrzebuje kopa żeby go "zakręcić" duży prąd rozruchowy musi być.

Pozdro...
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 22:12   

Yassu napisał/a:
Czy ktoś z Was miał podobny przypadek?


Tak, gdy miałem padnięte 3 świece żarowe, też był biały dym, radzę Ci to sprawdzić :idea:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 22:42   Re: [R200 2.0 SDi '98] Ciężko odpalił jak nigdy

Yassu napisał/a:
Witam!
Dzisiaj po prostu jakby 13-nastego.
Jadąc do pracy urwał mi się samoczynnie emblemat z przedniego grilla, nawet nie pomyślałem że może odlecieć sam dlatego pojechałem dalej :(
Po pracy znowu zonk, auto nie chciało mi odpalić ! podgrzałem dwa razy świece i wreszcie podusiłem go trochę i załapał, ale wydobył się z niego biało-siwy (?) dym. Sprawdzę jutro z samego rana czy też będzie taka akcja...
Czy ktoś z Was miał podobny przypadek? Co może być przyczyną trudności w odpaleniu? Akumulator zakupiłem jakieś 5 m-cy temu (72Ah 680A).
Za wszelką pomoc dzięki ;)


Obstawiałbym, że ten siwy dym przypominał bardziej mgiełkę niż prawdziwy dym :)

Nie wiem jak temperatura była astatnio u Ciebie ale obstawiałbym padnięty przekaźnik świec żarowych.

Jeśli nie będzie Ci chciał odpalić normalnie (jak zawsze) nie kręć go, tylko spróbuj podłączyć świece na przewodem na krótko z akumulatora, na jakieś 10-15 sekund i spróbuj ponownie odpalić. Jeśli odpali normalnie będziesz znał odpowiedź.
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 08:10   

Ja bym zrobił tak (zresztą niedawno tak musiałem zrobić wrrrrrr). Tez nie mogłem odpalić:
1. odpiąłem przepływkę - samochód z problemami po kręceniu odpalił.
2. żona dodała gazu żeby zobaczyć czy twardnieją węże od intercoolera (u mnie były miękkie)
3. Na twoim miejscu - na zgaszonym silniku odkręciłbym wąż od intercoolera i sprawdziłbym czy w środku jest olej.
4 Jeśli będzie olej - to znaczy że czeka Cię regeneracja lub zakup nowej turbiny.

Nowe turbiny Garretta zaczynają się od 1900 PLN NETTO.
Ja za regenerację turbiny dałem 1100 PLN.
Ponadto trzeba wymienić olej silnikowy i filtry.

Mam nadzieje że to nie to - ale mam niejasne wrażenie że skończyła Ci się turbina.

[ Dodano: Sro Kwi 09, 2008 09:15 ]
mój przypadek masz tu: http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 08:52   

Eeee ja bym sie nie rozpędzał tak z tą turbiną. Jeśli po odpaleniu auto jeździ normalnie, to sprawdzić układ świec przede wszystkim. Później szukać dalej, no i przede wszystkim sprawdzic czy to cieżkie odpalenie to był jednostkowy przypadek, czy też powtarza się regularnie.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Yassu
[Usunięty]






Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 12:20   

Cytat:
Ja bym zrobił tak (zresztą niedawno tak musiałem zrobić wrrrrrr). Tez nie mogłem odpalić:
1. odpiąłem przepływkę - samochód z problemami po kręceniu odpalił.
2. żona dodała gazu żeby zobaczyć czy twardnieją węże od intercoolera (u mnie były miękkie)
3. Na twoim miejscu - na zgaszonym silniku odkręciłbym wąż od intercoolera i sprawdziłbym czy w środku jest olej.
4 Jeśli będzie olej - to znaczy że czeka Cię regeneracja lub zakup nowej turbiny.

Nowe turbiny Garretta zaczynają się od 1900 PLN NETTO.
Ja za regenerację turbiny dałem 1100 PLN.
Ponadto trzeba wymienić olej silnikowy i filtry.

Mam nadzieje że to nie to - ale mam niejasne wrażenie że skończyła Ci się turbina.


Spokojnie, sprawdzałem węże turbiny i jeszcze dają rade twarde są więc nie jest źle, słychać jak turbina wkręca się powyżej 2000 obr. Fakt że troszkę się leje z niej i mechanik mówił mi, że muszę pomyśleć o regeneracji. W Oleśnicy ponoć od 750zł regenerują turbiny. Dzisiaj jadę kupić świece żarowe nowe, być może to jest przyczyną ciężkiego rozruchu.
Rano też miał problem odpalić, ale dużo lepiej niż wczoraj. Kręciłem go może max 2-3 sek a wczoraj tak ok 7-9 sek...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200]-20 mrozu i rano nie odpalił
dozowacz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Wto Sty 13, 2015 19:20
robsson78
Brak nowych postów [r200 1.4 16v] Zgasł, a gdy wyschnął odpalił
krzys31 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sob Cze 06, 2009 19:51
krzys31
Brak nowych postów [R200 1998 1.4 16V silverstone] Stracił moc i nie odpalił.
Pietryk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sob Gru 08, 2007 17:53
Pietryk
Brak nowych postów [R200 2,0SD 98r] Ciężko pali
zywy30 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Sty 27, 2010 18:37
praktis



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink