Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Nie dział klima
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Nie dział klima
Autor Wiadomość
rip_80 



Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 37
Skąd: Jelenia Góra



  Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 14:03   [R416] Nie dział klima
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam ponownie.

dzis razem ze szwagrem sprawdzalismy klime w moim roverku. co sie okazalo jest szczelna, nabita tylko ze po włączeniu nie załacza sie sprzeglo elektromagnetyczne, czyli pasek napedza rolke ale jak włączam klime to to środkowe kolo powinno sie załączyc i zacząć krecic razem z ta rolką. Gdzie moze tkwic przyczyna tej awari? czy moze ktos z was mial podobny problem. Wiem ze sa za to odpowiedzialne jakies czujniki minimum sa 3 na układzie klimy. Od czego zacząć diagnostykę
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 13, 2011 22:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 14:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 14:06   

zacznijmy od "pierdółki" ...
mam nadzieję, że wiesz, że klimatyzacja uruchamia się dopiero po przełączeniu włącznika dmuchawy w pozycję minimum 1 :wink:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
rip_80 



Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 37
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 14:12   

tak wiem, ale ani na 1 ani na 4 nie kreci sie to srodkowe kolo w tej rolce. Dodam ze nie jest zapieczone bo normalnie recznie moge nik zakrecic
_________________
Pozdrawiam
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 14:20   

jednym z najczęstszych problemów związanych z odpaleniem klimatyzacji jest brak czynnika ... w jaki sposób, tzn. na jakiej podstawie twierdzisz, że w układzie jest odpowiednia ilość czynnika, jak to zostało sprawdzone ?
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 14:23   

rip_80 skąd dokładnie jesteś ?
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
rip_80 



Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 37
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 14:35   

Sprawdzilem to na zasadzie "nacisnij zawór" i sykneło dość mocno wiec cos w układzie napewno jest . a jestem z jeleniej góry :mrgreen:

Wiem ze mój test byl bardzo a nawet bardzo bardzo mało profesjonalny.
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 16:27   

Możliwe, że jest czynnik, ale jest go bardzo mało (syknąć syknie, bo jest różnica ciśnień) - dlatego nie załącza się klima. Podjedź na normalny serwis, tzn. ściągnięcie czynnika, próżnia (15 min), nabicie (odpowiednią ilością), UV itp
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 16:35   

Skiba napisał/a:
próżnia (15 min)
nie jest jest to miarodajne bo jeśli jest dziura w przewodzie gumowym to jej nie pokaże .... sprawdź czy presostat jest sprawny, nie wiem jak w R 4xx ale w R2xx jest takie ustrojstwo jak czujnik temp. oleju jeśli jest to podłączony jest przed sprzęgłem sprężarki, jego uszkodzenie może być przyczyną nie włączenia sie klimy.... może zestaw przekaźników jest uszkodzony.... sprawdź jeszcze czy napięcie dochodzi do sprzęgła sprężarki....
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 16:38   

Chester napisał/a:
nie jest jest to miarodajne bo jeśli jest dziura w przewodzie gumowym to jej nie pokaże ....


UV ją pokaże ;)
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 16:42   

Skiba napisał/a:
UV ją pokaże ;)
tak ale dopiero jak włączysz klimę ja miałem taki przypadek, że przewód był dziurawy przy podciśnieniu było OK ale jak nabiłem klime i już uruchomiłem to aż zielono się zrobiło od UV :cool: , a później wyszły jeszcze inne dziurki :twisted:
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 19:46   

a ja i tak koledze bym radził podjechać do serwisu klimatyzacji ... w końcu i tak zbliża się pora corocznego wiosennego serwisowania ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
rip_80 



Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 37
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 21:58   

giewu napisał/a:
a ja i tak koledze bym radził podjechać do serwisu klimatyzacji ... w końcu i tak zbliża się pora corocznego wiosennego serwisowania ;)


i tak wlasnie trzeba bedzie zrobic. :roll: jak znajde czas ... ale wczesniej jeszcze sprawdze czy faktycznie jest tam jakis czujnik, a raczej musi cos tam byc.
_________________
Pozdrawiam
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 09:05   

podciśnienie nie służy do sprawdzania szczelności, tylko do opróżnienia i osuszenia układu. Szczelność sprawdzać można albo azotem + osłuchanie + pianka do wykrywania nieszczelności, albo nabijając klimę czynikiem z markerem UV i ją uruchamiając i szukając wycieku.
rip_80, podjedx do serwisu, żeby xbyć pewnym prawidowej ilości gazu w układzie. Jak to będzie OK + brak wycieków, a klima dalej nie będzie działać, wtedy bierzesz schemat z RAVE w łapę i szukasz w instalacji elektrycznej problemu, zaczynając od bezpieczników (2 lub 3 bezpieczniki mają wpływ na klimę)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
rip_80 



Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 37
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 13:51   

tak wlasnie zrobie, a Rava juz mam tylko ze z niego to tak nie bardzo mozna sie czegos dowiedziec, wczaraj troche nad nim siedzialem, i fakt ze jest kilka istotnych informacji i rysubków, ale nie wiem czy mi to pomoze przy tym problemie. mimo wszystko wielkie dzieki jak bede juz cos wiecej wiedzial to napewno sie z wami podziele. :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 14:09   

rip_80 napisał/a:
tak wlasnie zrobie, a Rava juz mam tylko ze z niego to tak nie bardzo mozna sie czegos dowiedziec, wczaraj troche nad nim siedzialem, i fakt ze jest kilka istotnych informacji i rysubków, ale nie wiem czy mi to pomoze przy tym problemie. mimo wszystko wielkie dzieki jak bede juz cos wiecej wiedzial to napewno sie z wami podziele. :mrgreen:
Z rave można się dowiedzieć bardzo wiele rzeczy, ale niestety trzeba dobrze szukać, bo faktycznie wiele istotnych informacji dotyczących jednej rzeczy znajduje się w kilku różnych rozdziałach i trzeba mieć trochę zacięcia ;)
PS>Jest na pewno coś takiego jak diagnostyka usterek klimatyzacji, gdzie opisane jest krok po kroku jak szukać usterki.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 14:37   

nawet na stronie jest o tym artykuł ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Yassu
[Usunięty]






Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 14:50   

Mam nadzieję że nie jest jak u mnie i nie padła Tobie sprężarka. od 250zł wzwyż są na allegro, nowa 600zł. Tyle że u mnie czyszczenie całego układu, nabicie na nowo bla bla bla 1200zł z nową sprężarką ;] Podziękowałem :D
 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 21:15   

Jeśli chcesz najpierw sam sobie poradzić ( :lol: jak my wszyscy ), zacznij od końca i najprostszej do sprawdzenia rzeczy: czy na sprzęgło sprężarki dochodzi napięcie +12V po włączeniu klimy. Być może awaria-to sam elektromagnes, potem szukaj kolejno po bezpiecznikach, przekaźnikach i czujnikach.
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Klima
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Cze 09, 2008 11:45
piter34
Brak nowych postów [R416] Klima
tomi78 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Nie Mar 16, 2008 16:21
tomi78
Brak nowych postów [R416] Jeszcze raz klima!
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Kwi 05, 2009 17:53
Brt
Brak nowych postów [R416] Problem z klimą
[R416 16v 97r sedan]
Kaze Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Sie 21, 2008 19:56
Kaze
Brak nowych postów [R416 1,6Si] wymiana silnika a klima?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Paź 09, 2010 18:26
tronsek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink