Wysłany: Nie Kwi 13, 2008 21:42 [R400] Problem z ABS
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Problem z ABS pojawil się po wymianie ukłau hamulcowego na tylnej osi, oryginalnie były zamontowane hamulce tarczowe ale w zwiasku z tym ze były z nimi małe problemy (blokowanie klocków) , padła propozycja zeby zamienic je na bębny. Do mojego R400/97/ zostały zaadoptowane hamulce z Diesla /98/ własciwie w komplecie łaczne z kablami do czujników.
Teraz co sie dzieje z ABSem, wiec podczas awaryjnego hamowania koła nie blokuja sie wiec jest ok ale kiedy delikatnie uzywam hamulca to właściwie za kazdym razem kiedy auto zwalnia i osiaga okolo 10 km/h ABS zaczyna działać!!!!, czuje drgania na pedale hamulca i słychac specyficzny dzwiem, co dziwne czasami nawet jak puszcze hamulec, ABS dalej działa....ale tak jak pisalem, dzieje sie to tylko przy małej szybkości, zawsze w granicach 10 lub troszke mniej KM/h.
Na forum znalazłem jedna podpowiedz która sugerowała pękniecie pierścienia.....no wszystko jest mozliwe aczkolwiek te zamontowane , byly dobre !
Jeśli ktos ma jeszcze jakies sugestie to bylbym wdzięczny za nie
a czy razem z hamulcami zmieniane byly piasty?
moze maja po prostu inna liczbe zebow niz te stare
pekanie pierscieni dotyczy tylko przodu
Zmieniany był cały komplet ponieważ inaczej sie nie da. Piasta od bębnów są inne i mają opaskę ABS prostopadłą do podstawy bębna a w tarczach jest pierścień pod kątek 45 stopni. Jednak zarówno w opasce jak i pierścieniu jest po 43 ząbki. Najbardziej dziwi mnie fakt, ze kolega wooy11 wrócił do domu 60km i było ok. Problem powstał dziś. Najwyraźniej przód sie obraził ze z tyłu jest nowy komplet i sie uszkodził . Biorąc pod uwagę objawy wykluczam uszkodzoną pompę. ABS działa i to nawet za wcześnie. Doszukuje sie jeszcze przyczyny w czujnikach ponieważ pochodzą z 99r a autko jest z 97. Są inne pompy ABS a możliwe ze inna elektronika. Czujniki też są inne nawet patrząc optycznie. Lub oczywiście przednie pierścienie.
Może wypowiedzą sie bardziej doświadczeni w tym temacie Odpisujcie szybko bo jutro zamierzam ujarzmić ten ABS
dodatkowo grzebie przy bylym swoim autku ......a jeśli chodzi o zabrudzenie to raczej odpada , wymiana byla w sobote, powrot do domu po suchej drodze wiec raczej to nie to, ale pekniecia pierscienia nie moza wykluczyc bo to zawsze sie moze przytrafic, wszystko okaze sie dzisiaj po poludniu
Problem rozwiązany Okazało się, że duże znaczenie ma odległość czujnika od pierścienia tylnej piasty. Można to prosto zdiagnozować. Wystarczy ściągnąć bębny. Później przekręcić kluczyk w stacyjce w III pozycję aby pompa była zasilana. Następnie kręcimy piastą - jeśli czujnik jest za blisko pierścienia pompa będzie się załanczać. Należy zwiększać odległość do momentu aż podczas kręcenia piastą pompa ABS nie będzie się załanczać. trzeba uważać aby nie odsunąć czujnika za daleko ponieważ w tym przypadku ABS nie będzie działał pomimo , iż kontrolka świecić nie będzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum