Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Piszę bo szczerze mówiąc ręce mi opadły przy rozszyfrowywaniu tego.
ABS- system wspomagania hamowania - OK !
ASR - system zabezpieczający przed nadmiernym buksowaniem kół (ślizganiem się ich) podczas przyspieszania - inaczej nazywany kontrolą trakcji tak??
ESP - układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. Działa na zasadzie przyhamowywania (zwalniania), koła, które straciło przyczepność.
Czym jest ETC??
Skoro mam pompę abs z trakcją tzn., że mam ABS + ASR. Z tego co się orientuję w R75 nie ma ESP??
_________________ jarek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lis 26, 2010 23:25, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 18, 2009 21:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dzięki za odpowiedź. Moje auto ma trakcję, z racji, iż bardzo ciężko dostać pompę ABS + ASR na razie póki co zamontowałem z samym ABS, będę szukał lub naprawię tę, którą mam z ASR.
Przeglądając schematy odnoszę wrażenie, że tak naprawdę to jakie wyposażenie będzie miał R75 może zależeć od nas. Przykładowo:
Jeżeli do auta bez trakcji kupię liczniki z kontrolą trakcji i zamontuję pompę ABS+ASR i zamontuję na desce przycisk włączania trakcji to będę miał trakcję. Bo całe okablowanie istnieje w zasadzie.
Czy dobrze myślę?? Bo w moim R75 tak naprawdę brakuje tylko dwóch rzeczy do full wypas tj. spryskiwaczy reflektorów oraz podgrzewanych siedzeń. O ile spryskiwacze mi lataja, to siedzenia zastanawiam się w przyszłości, żeby wymienić i mógłbym kupić wtedy podgrzewane. Dam je radę podłączyć?? Bo nie ma problemu z zakupem konsolki gdzie są wszystki przyciski łącznie z włączaniem podgrzewania siedzeń.
Nie kupuje sie konsolki tylko same guziki.Mozesz sobie je poprzekladac miejscami wedle upodoban. Ja mam ASR wiec Ci nie powiem jak z okablowaniem ale zakladalem elektrycznie jezdzace i podgrzewane skory i cala wiazke juz mialem. To samo tyczylo sie rolety. Zegarow nie trzeba kupowac tylko zaprogramowac. Od tego jest czlowiek we Wroclawiu. Do pelnego brakuej Ci jeszcze xenonow i nie wiem jak w srodku wyglada u Ciebie. Na pewno swiatelka i silniczek V8 by tzrba dolozyc
[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 08:16 ]
jarek73 napisał/a:
ABS- system wspomagania hamowania - OK !
nie wspomagania tylko
Anti-Lock Braking System
Wspomaganie hamowania to System Wspomagania Awaryjnego Hamowania, zwieksza on cisnienie w ukladzie hamulcowym bo ktos madry doszedl do wniosku ze ludzie za slabo w pedaly depcza. .
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Do pelnego brakuej Ci jeszcze xenonow i nie wiem jak w srodku wyglada u Ciebie. Na pewno swiatelka i silniczek V8 by tzrba dolozyc
Silnik nie jest wymiernikiem full opcji - bo nie należy do wyposażenia dodatkowego
Światła ksenony to chyba dopiero w nowych wersjach są.
Jak na mój rocznik to raczej właśnie brakuje mi tylko spryskiwaczy i foteli podgrzewanych bo w zasadzie resztę mam - no i kierownica drewniana, ale ta jest już zamówiona na wiosnę/lato.
Cytat:
Zegarow nie trzeba kupowac tylko zaprogramowac.
Teraz to nie wiem czy masz rację - jeżeli masz licznik bez trakcji, a założysz trakcję, to przy przejechanych km dziennych będziesz miał błąd "err", którego przeprogramowanie ponoć nie usuwa. Dlatego konieczne jest chyba wtedy zakupienie licznika z trakcją. Przynajmniej ja tak zrozumiałem.
W środku wygląda ładnie heheh no prawie bo kierownica to jest do wymiany na 100% a na desce mam właśnie PANEL wg. tego co oglądałem to oprócz tych moich są tylko jeszcze dwa przycisku fotel lewy/fotel prawy
Nie wiem co ma piernik do wiatraka - ale taka jest prawda. Właśnie wymieniłem u siebie licznik i abs bez trakcji.
Padł mi licznik, po podłączeniu innego licznika (bez trakcji) wyświetla się błąd przejechanych dziennych km "err". Żeby to zniknęło muszę kupić taki sam licznik z trakcją, a najlepiej taki sam od tego samego modelu. Nie da się tego przeprogramować. Na forum już o tym było. A to, że możesz trakcję włączyć lub wyłączyć to ty poprostu włączasz mechanizm trakcji, natomiast licznik cały czas i tak komunikuje się z ABS+ASR. I nawet jak masz wyłączoną trakcję, a padnie ci ABS lub ASR będziesz miał na liczniku komunkat. On nie zniknie gdy wciśniesz przycisk wyłączania trakcji.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lut 19, 2009 12:28
jarek73 napisał/a:
Żeby to zniknęło muszę kupić taki sam licznik z trakcją, a najlepiej taki sam od tego samego modelu. Nie da się tego przeprogramować.
Według mnie , musi mieć odpowiedni rocznik i numery VIN , a wtedy można skonfigurować licznik jak się chce, poprzez przeprogramowanie pamięci EPROMU.
Czy kontaktowałeś się z kolegą roadking z Wrocławia jak radzi Zukowaty
[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 12:43 ]
Wydaje się , że tylko nie może być licznik z przed 2001 w aucie młodszym i na odwrót.
Żeby dołożyć trakcję w benzynie to jeszcze trzeba przepustnice mieć inną, taki siłownik na podszybiu i ponoć jeszcze jakiś moduł elektroniczny za schowkiem w kabinie no i standartowo włącznik i inna pompa ABS. Jak masz komputer pokładowy trzeba jeszcze wprogramować mu kontrolę trakcji.
[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 21:35 ]
A i gdzieś jeszcze doczytałem że w R75 jest ABS z EBD
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
nie zwiększa , tylko reguluje w odpowiednim kole by złapało przyczepność
Ty piszesz o EBD a to calkiem co innego.
[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 22:38 ]
jarek73 napisał/a:
Teraz to nie wiem czy masz rację - jeżeli masz licznik bez trakcji, a założysz trakcję, to przy przejechanych km dziennych będziesz miał błąd "err"
Dlatego trzeba kupic odpoweidni licznik do zaprogramowania albo go juz miec w aucie. Ja musialem akurat kupic i zaprogramowac i nie mam err. Byl o tym dluuugi temat na forum.
[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 22:39 ]
jarek73 napisał/a:
Padł mi licznik, po podłączeniu innego licznika (bez trakcji) wyświetla się błąd przejechanych dziennych km "err". Żeby to zniknęło muszę kupić taki sam licznik z trakcją, a najlepiej taki sam od tego samego modelu.
Nie z trakcja tylko do ktoregos tam roku mozna zmieniac a po nim juz nie.Poszukaj tematu i sie doinformuj.
[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 22:43 ]
SeniorA napisał/a:
Według mnie , musi mieć odpowiedni rocznik i numery VIN , a wtedy można skonfigurować licznik jak się chce, poprzez przeprogramowanie pamięci EPROMU.
sknerko napisał/a:
w R75 jest ABS z EBD
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lut 19, 2009 23:14
Zukowaty napisał/a:
Ty piszesz o EBD a to calkiem co innego
nic podobnego , układ ABS mierzy V obrotową kół i jeśli któreś zwolni na skutek poślizgu , to układ reguluje czyli odpowiednio zmniejsza ciśnienie płynu w tym kole , a koło odzyskuje przyczepność . Cykl ten może powtarzać się kilkadziesiąt razy w ciągu sekundy.
[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 23:50 ]
Zukowaty napisał/a:
Anti-Lock Braking System
Wspomaganie hamowania to System Wspomagania Awaryjnego Hamowania,
teraz zrozumiałem , że chodziło Ci o wspomaganie , a nie o abs. Wszystko jasne.Pardon
Zastanawiałem się nad tym EBD i właśnie się tu doczytałem. To, co napisał SeniorA, oznacza, że EBD działa tylko przy hamowaniu we współpracy z ABS? Z instrukcji jest to jakoś opisane i wynika z niej, że każdy egzemplarz R75 posiada EBD skoro posiada też ABS?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lut 18, 2010 22:44
EBD rozdziela siłę hamowania między osiami auta w zależności od jego obciążenia.Jak jest np. pięciu pasażerów to zwiększa ciśnienie w tylnych hamulcach , a jak tylko kierowca, to zmniejsza siłę hamowania tylnych hamulców.EBD działa w normalnym trybie hamowania.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Lut 19, 2010 10:16
SeniorA napisałeś definicje o typowym mechanicznym systemie rozdziału siły hamowania. W Polonezach takie były, a w R75 jest EBD.
Electronic Brake Force Distribution - elektroniczny rozdział sił hamowania. W celu maksymalnego skrócenia drogi hamowania układ EBD automatycznie reguluje sile hamowania przednich i tylnych oraz prawych i lewych kół.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Lut 19, 2010 10:25, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum