Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] ABS ASR ESP ETC
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] ABS ASR ESP ETC
Autor Wiadomość
jarek73 




Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 68
Skąd: Gorzów Wielkopolski



Wysłany: Sro Lut 18, 2009 21:17   [R75] ABS ASR ESP ETC
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Piszę bo szczerze mówiąc ręce mi opadły przy rozszyfrowywaniu tego.

ABS- system wspomagania hamowania - OK !

ASR - system zabezpieczający przed nadmiernym buksowaniem kół (ślizganiem się ich) podczas przyspieszania - inaczej nazywany kontrolą trakcji tak??

ESP - układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. Działa na zasadzie przyhamowywania (zwalniania), koła, które straciło przyczepność.

Czym jest ETC??

Skoro mam pompę abs z trakcją tzn., że mam ABS + ASR. Z tego co się orientuję w R75 nie ma ESP??
_________________
jarek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lis 26, 2010 23:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 18, 2009 21:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Lut 18, 2009 21:21   

W R75 montowano seryjnie ABS, a opcją było ASR.
 
 
 
jarek73 




Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 68
Skąd: Gorzów Wielkopolski



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 07:20   

Dzięki za odpowiedź. Moje auto ma trakcję, z racji, iż bardzo ciężko dostać pompę ABS + ASR na razie póki co zamontowałem z samym ABS, będę szukał lub naprawię tę, którą mam z ASR.

Przeglądając schematy odnoszę wrażenie, że tak naprawdę to jakie wyposażenie będzie miał R75 może zależeć od nas. Przykładowo:

Jeżeli do auta bez trakcji kupię liczniki z kontrolą trakcji i zamontuję pompę ABS+ASR i zamontuję na desce przycisk włączania trakcji to będę miał trakcję. Bo całe okablowanie istnieje w zasadzie.

Czy dobrze myślę?? Bo w moim R75 tak naprawdę brakuje tylko dwóch rzeczy do full wypas tj. spryskiwaczy reflektorów oraz podgrzewanych siedzeń. O ile spryskiwacze mi lataja, to siedzenia zastanawiam się w przyszłości, żeby wymienić i mógłbym kupić wtedy podgrzewane. Dam je radę podłączyć?? Bo nie ma problemu z zakupem konsolki gdzie są wszystki przyciski łącznie z włączaniem podgrzewania siedzeń.

pozdrawiam
_________________
jarek
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 08:07   

Nie kupuje sie konsolki tylko same guziki.Mozesz sobie je poprzekladac miejscami wedle upodoban. Ja mam ASR wiec Ci nie powiem jak z okablowaniem ale zakladalem elektrycznie jezdzace i podgrzewane skory i cala wiazke juz mialem. To samo tyczylo sie rolety. Zegarow nie trzeba kupowac tylko zaprogramowac. Od tego jest czlowiek we Wroclawiu. Do pelnego brakuej Ci jeszcze xenonow i nie wiem jak w srodku wyglada u Ciebie. Na pewno swiatelka i silniczek V8 by tzrba dolozyc :twisted:

[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 08:16 ]
jarek73 napisał/a:
ABS- system wspomagania hamowania - OK !

nie wspomagania tylko
Anti-Lock Braking System
Wspomaganie hamowania to System Wspomagania Awaryjnego Hamowania, zwieksza on cisnienie w ukladzie hamulcowym bo ktos madry doszedl do wniosku ze ludzie za slabo w pedaly depcza. .
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 10:03   

ASR i ETC to w R75 jedno i to samo
_________________
Rover 75 2.0i
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 10:12   

Zukowaty napisał/a:
zwieksza on cisnienie w ukladzie hamulcowym

nie zwiększa , tylko reguluje w odpowiednim kole by złapało przyczepność
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
jarek73 




Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 68
Skąd: Gorzów Wielkopolski



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 10:41   

Cytat:
Do pelnego brakuej Ci jeszcze xenonow i nie wiem jak w srodku wyglada u Ciebie. Na pewno swiatelka i silniczek V8 by tzrba dolozyc


Silnik nie jest wymiernikiem full opcji - bo nie należy do wyposażenia dodatkowego :)

Światła ksenony to chyba dopiero w nowych wersjach są.
Jak na mój rocznik to raczej właśnie brakuje mi tylko spryskiwaczy i foteli podgrzewanych bo w zasadzie resztę mam - no i kierownica drewniana, ale ta jest już zamówiona na wiosnę/lato.

Cytat:
Zegarow nie trzeba kupowac tylko zaprogramowac.


Teraz to nie wiem czy masz rację - jeżeli masz licznik bez trakcji, a założysz trakcję, to przy przejechanych km dziennych będziesz miał błąd "err", którego przeprogramowanie ponoć nie usuwa. Dlatego konieczne jest chyba wtedy zakupienie licznika z trakcją. Przynajmniej ja tak zrozumiałem.

W środku wygląda ładnie :) heheh no prawie bo kierownica to jest do wymiany na 100% a na desce mam właśnie PANEL wg. tego co oglądałem to oprócz tych moich są tylko jeszcze dwa przycisku fotel lewy/fotel prawy



pozdrawiam
_________________
jarek
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 11:02   

jarek73 napisał/a:
założysz trakcję, to przy przejechanych km dziennych będziesz miał błąd "
Co ma piernik do wiatraka . Zukowaty ma rację , przecież mając ASR, mam możliwość wyłączenia jej , jednym przyciskiem i mieć opcję bez ASR.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
jarek73 




Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 68
Skąd: Gorzów Wielkopolski



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 11:17   

Nie wiem co ma piernik do wiatraka - ale taka jest prawda. Właśnie wymieniłem u siebie licznik i abs bez trakcji.

Padł mi licznik, po podłączeniu innego licznika (bez trakcji) wyświetla się błąd przejechanych dziennych km "err". Żeby to zniknęło muszę kupić taki sam licznik z trakcją, a najlepiej taki sam od tego samego modelu. Nie da się tego przeprogramować. Na forum już o tym było. A to, że możesz trakcję włączyć lub wyłączyć to ty poprostu włączasz mechanizm trakcji, natomiast licznik cały czas i tak komunikuje się z ABS+ASR. I nawet jak masz wyłączoną trakcję, a padnie ci ABS lub ASR będziesz miał na liczniku komunkat. On nie zniknie gdy wciśniesz przycisk wyłączania trakcji.

Jarek
_________________
jarek
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 12:28   

jarek73 napisał/a:
Żeby to zniknęło muszę kupić taki sam licznik z trakcją, a najlepiej taki sam od tego samego modelu. Nie da się tego przeprogramować.
Według mnie , musi mieć odpowiedni rocznik i numery VIN , a wtedy można skonfigurować licznik jak się chce, poprzez przeprogramowanie pamięci EPROMU.
Czy kontaktowałeś się z kolegą roadking z Wrocławia jak radzi Zukowaty :?:

[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 12:43 ]
Wydaje się , że tylko nie może być licznik z przed 2001 w aucie młodszym i na odwrót.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 19, 2009 13:26   

Proponuję lekturę o licznikach ze stronki roverki. Myśle że dużo wyjaśni

http://www.roverki.pl/article.php?sid=470

Pozdr

Dukat11
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 21:33   

Żeby dołożyć trakcję w benzynie to jeszcze trzeba przepustnice mieć inną, taki siłownik na podszybiu i ponoć jeszcze jakiś moduł elektroniczny za schowkiem w kabinie no i standartowo włącznik i inna pompa ABS. Jak masz komputer pokładowy trzeba jeszcze wprogramować mu kontrolę trakcji.

[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 21:35 ]
A i gdzieś jeszcze doczytałem że w R75 jest ABS z EBD
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 22:19   

sknerko napisał/a:
Żeby dołożyć trakcję w benzynie to jeszcze trzeba
siłownik, czyli serwomotor , połączyć linką z tą rozbudowaną przepustnicą.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 22:35   

SeniorA napisał/a:
nie zwiększa , tylko reguluje w odpowiednim kole by złapało przyczepność

Ty piszesz o EBD a to calkiem co innego.

[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 22:38 ]
jarek73 napisał/a:
Teraz to nie wiem czy masz rację - jeżeli masz licznik bez trakcji, a założysz trakcję, to przy przejechanych km dziennych będziesz miał błąd "err"

Dlatego trzeba kupic odpoweidni licznik :) do zaprogramowania albo go juz miec w aucie. Ja musialem akurat kupic i zaprogramowac i nie mam err. Byl o tym dluuugi temat na forum.

[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 22:39 ]
jarek73 napisał/a:
Padł mi licznik, po podłączeniu innego licznika (bez trakcji) wyświetla się błąd przejechanych dziennych km "err". Żeby to zniknęło muszę kupić taki sam licznik z trakcją, a najlepiej taki sam od tego samego modelu.

Nie z trakcja tylko do ktoregos tam roku mozna zmieniac a po nim juz nie.Poszukaj tematu i sie doinformuj.

[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 22:43 ]
SeniorA napisał/a:
Według mnie , musi mieć odpowiedni rocznik i numery VIN , a wtedy można skonfigurować licznik jak się chce, poprzez przeprogramowanie pamięci EPROMU.
:ok:

sknerko napisał/a:
w R75 jest ABS z EBD
:shock: :?:
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 23:14   

Zukowaty napisał/a:
Ty piszesz o EBD a to calkiem co innego
nic podobnego , układ ABS mierzy V obrotową kół i jeśli któreś zwolni na skutek poślizgu , to układ reguluje czyli odpowiednio zmniejsza ciśnienie płynu w tym kole , a koło odzyskuje przyczepność . Cykl ten może powtarzać się kilkadziesiąt razy w ciągu sekundy.

[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 23:50 ]
Zukowaty napisał/a:
Anti-Lock Braking System
Wspomaganie hamowania to System Wspomagania Awaryjnego Hamowania,
teraz zrozumiałem , że chodziło Ci o wspomaganie , a nie o abs. Wszystko jasne.Pardon
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 18, 2010 22:00   

Zastanawiałem się nad tym EBD i właśnie się tu doczytałem. To, co napisał SeniorA, oznacza, że EBD działa tylko przy hamowaniu we współpracy z ABS? Z instrukcji jest to jakoś opisane i wynika z niej, że każdy egzemplarz R75 posiada EBD skoro posiada też ABS?
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lut 18, 2010 22:44   

EBD rozdziela siłę hamowania między osiami auta w zależności od jego obciążenia.Jak jest np. pięciu pasażerów to zwiększa ciśnienie w tylnych hamulcach , a jak tylko kierowca, to zmniejsza siłę hamowania tylnych hamulców.EBD działa w normalnym trybie hamowania.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 10:16   

SeniorA napisałeś definicje o typowym mechanicznym systemie rozdziału siły hamowania. W Polonezach takie były, a w R75 jest EBD.

Electronic Brake Force Distribution - elektroniczny rozdział sił hamowania. W celu maksymalnego skrócenia drogi hamowania układ EBD automatycznie reguluje sile hamowania przednich i tylnych oraz prawych i lewych kół.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Lut 19, 2010 10:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 19, 2010 10:19   

apples napisał/a:
automatycznie reguluje sile hamowania przednich i tylnych oraz prawych i lewych kół.
apples, z tego co napisali w instrukcji wychodzi, że rozdział siły hamowania tylko na przód i tył a nie na lewe i prawe.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 10:27   

Na stronie klubowej jest co innego. Po drugie nigdzie nie widziałem pod samochodem mechanizmu który za to odpowiada.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Lut 19, 2010 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink