Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1.4 8V '98] Pytanie o sterowanie sprzęgłem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 1.4 8V '98] Pytanie o sterowanie sprzęgłem
Autor Wiadomość
wuszumaster 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 89
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Sie 28, 2007 23:32   

marthinez napisał/a:
Zientas napisał/a:
ADAM1 napisał/a:
Jak by sie sprzeglo konczylo, to by ci bralo wysoko
Chyba raczej niskko - tzn. tuż po oderwaniu nogi z pozycji max. pedału.

ADAM1 dobrze pisze. Bierze wysoko, czyli przy samej górze.


WITKA wszystkim (świerzy nabytek ROVER 214 1,4 8v, 75 kucy, 1998 rok(celnik mówi że 1997 :))
MR. martinez
Ja gorąco prosze o wyjasnienie terminów:
1. sprzęgło bierze WYSOKO
2. sprzęgło bierze NISKO
Czy WYSOKO oznacza pedal sprzęgła gdy jest np: nieruszane, nie wciśnięte?
Czy NISKO oznacza pedał wsiśniety na MAX, lub po prostu mocno wcisnięty przy podłodze?
tez mam problem ze sprzęgłem. Na jedynce i dwójce szarpie, buja a często nawet gaśnie.Biegi czasem nie chca wejść-zwłaszcza jedynka-robie dwójke i znow jedynkę i wchodzi. Sprawdzalem u znajomego(ten sam rocznik i model) i ruszanie jest miodzio. Zimny silnik, duzo lepiej sie rusza(bo wyższe obroty)
_________________
był Poznań jest Kraków
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 28, 2007 23:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Sie 29, 2007 06:33   

wuszumaster napisał/a:
MR. martinez
Ja gorąco prosze o wyjasnienie terminów:
1. sprzęgło bierze WYSOKO
2. sprzęgło bierze NISKO
Czy WYSOKO oznacza pedal sprzęgła gdy jest np: nieruszane, nie wciśnięte?
Czy NISKO oznacza pedał wsiśniety na MAX, lub po prostu mocno wcisnięty przy podłodze?

Dokładnie tak. :wink:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
wuszumaster 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 89
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Sie 29, 2007 08:57   

Czyli co? u mnie sprzęgło jest ok? - pytam bo mechannior stwierdził że sprzęgło jest kaput przy takich objawach szarpania?
jak zrobić żeby nie brało tak nisko?- pytam o regulację bo rózne opinie sa na forum, jedne że sie da wyregulowac a drugie że sie nie da wyregulować to samoregulujące sprzęgło :/
Dzis sprawdzę ten płyn w układzie sprzęgła...jak go znajde :)
_________________
był Poznań jest Kraków
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 29, 2007 09:34   

wuszumaster napisał/a:
Dzis sprawdzę ten płyn w układzie sprzęgła...jak go znajde
Nie znajdziesz ;) U Ciebie jest linka prawdopodobnie z samoregulatorem. Możesz spróbować go podciągnąć i niech się ponownie sam ułozy. Moze wtedy sprzęgło będzie wyżej brało.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
wuszumaster 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 89
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Sie 29, 2007 15:02   

jak mam naciągnąc te linkę? znaczy ręcznie ją pociagnąc "naciagnąc" zeby sie poluzowala czy jak?
sorki laik jestem:)

[ Dodano: Sro Sie 29, 2007 4:04 pm ]
a przy okazji...
jaki może byc powód że mi pedał gazu mega ciężko chodzi? mam porównanie:
inny rover 214-98r, fiat uno 98r,escort 1,6 zetec 95r. I wszedzie chodzi słabiej lub z wiekszym opotem...ale nie tak mega ciężko
_________________
był Poznań jest Kraków
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sie 29, 2007 15:40   

wuszumaster napisał/a:
jaki może byc powód że mi pedał gazu mega ciężko chodzi?

najprawdopodobniej to zatarta/załamana linka. Możesz ją wymontować i sprawdzić jak chodzi sam pedał i sama przepustnica, ale najczęściej to jednak linka.
Jeśli jest zatarta to przesmaruj jeśli jest stalowa, a wyczyść (można przepłukać benzyną) jeśli jest pokryta plastikiem :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wuszumaster 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 89
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 12:44   

czy mogę jakieś podkladki podłożyć pod koniec/zaczep tej linki? czy będzie "brało sprzęgło wyżej" i nie bedzie tego szarpania przy ruszaniu?
_________________
był Poznań jest Kraków
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 13:23   

ja nie wiem czy poprzednie posty dobrze zrozumiałem, ale chciałbym Wam uściślić pozycję pedału sprzęgła przy dobrym i przy złym sprzęgle w przypadku aut z linką sprzęgła i samoregulatorem
jeśli sprzęgło jest dobre (tarcza gruba, docisk nie uszkodzony) to wtedy przy puszczaniu pedału sprzęgła (np. przy ruszaniu) pedał powinien brać nisko (przy samej podlodze)
jeśli sprzęgło jest w gorszym stanie (cienka, kończąca się tarcza) to wtedy pedał sprzęgła zaczyna iść w pracę dopiero u samej góry czyli niemal w najwyższym swoim położeniu
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Wrz 03, 2007 11:43   

giewu napisał/a:
jeśli sprzęgło jest dobre (tarcza gruba, docisk nie uszkodzony) to wtedy przy puszczaniu pedału sprzęgła (np. przy ruszaniu) pedał powinien brać nisko (przy samej podlodze)

Przy nowym sprzęgle pedał zdecydowanie nie musi brać nisko, przy samej podłodze.
Nie powinien brać za wysoko, to fakt, ale nie musi przy samej podłodze. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
wuszumaster 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 89
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Wrz 30, 2007 10:27   

no więc kupiłem sprzęgło, mechanior rozebrał...i stwierdził że mu przykro że kazał mi kupic sprzęgło(stwierdził że na 10000000% sprzzęglo do wymiany).
Teraz jakby sie trochę lepiej zmieniało biegi (czytaj "rzadziej mi gaśnie").
Ale i tak kultura jazdy w tym temacie jest beznadziejna. Ogólnie autko fajnie ale... w stosunku do jazdy escortem 95 stwierdzam że ... to MEGA PORAŻKA.
*Pali 11 litrów-essi z mocniejszym i wiekszym silnikiem palił mniej. Escortem jechalem i myslałem "co dzis mam jeszcze do załatwienia", w R200 myslę"znowu skrzyżowanie...szarpnie/nie szarpnie, zgasnie / nie zgasmie". Na starcie R200 musze piłowac na 2000 obrotów zeby nie szarpał.
*Przy chamowaniu kierownica telepie jakby sie miała rozlecieć, wymieniłem klocki tył/przód+ tarcze przód.. Dalej telepie. opony na przód wymieniłem wyważyłem/ dalej bije kierownica.
*świece, filtry,olej, rozrząd, chłodnica, łącznik wydechu-nowe
*po wymiane rozrządu-silnik jakby zaczął na niskich obrotach klekotać??
heh...fajne autko...ale problematyczne
_________________
był Poznań jest Kraków
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Wrz 30, 2007 10:33   

wuszumaster napisał/a:
Na starcie R200 musze piłowac na 2000 obrotów zeby nie szarpał.


Piłować?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
wuszumaster 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 89
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Wrz 30, 2007 15:45   

no musze dać wysokie obroty i powolutku puszczać sprzęgło-bodajże nazywa sie to ruszanie na półsprzęgle. riszam ale sprzęglo jeszcze nie zostało do końca puszczone.
Dziadki kaszlem tak zawsze piłują :)
_________________
był Poznań jest Kraków
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Wrz 30, 2007 17:09   

wuszumaster napisał/a:
no musze dać wysokie obroty i powolutku puszczać sprzęgło-bodajże nazywa sie to ruszanie na półsprzęgle. riszam ale sprzęglo jeszcze nie zostało do końca puszczone...
takie zachowanie się sprzęgła wskazuje na uszkodzony docisk sprzęgła
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
TomaszFa 



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 22
Skąd: Czechowice-Dziedzice



Wysłany: Nie Wrz 30, 2007 19:21   

Co do sprzęgła nisko i wysoko - to po to jest samo regulator aby zawsze było jednakowo, najlepiej w środku. A szarpanie i potrzeba ruszania na pół sprzęgle to może być problem z zapłonem. U mnie była to sprężynka grafitu w kopułce a raczej jej brak (skorodowała). Autko poniżej 2 tysięcy obrotów szarpało. Problem z zapłonem wyjaśniał by również wysokie zużycie paliwa, przy czym powinien być wyczuwalny zapach niespalonego paliwa (na postoju) Pozdrawiam i życzę powodzenia - Tomek.
 
 
 
wuszumaster 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 89
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Wrz 30, 2007 20:51   

hmmm, raczej stawiam (choc sie nie upieram) na sprzęgło. bo jak mam czas, to ruszę powoli i spokojnie i sie da. Ale w korku co chwila....tak sie nie da.
_________________
był Poznań jest Kraków
 
 
 
basick1 



Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 26
Skąd: Gadka



Wysłany: Nie Kwi 27, 2008 18:41   

mam praktycznie ten sam problem i nie wiem co to. w korku to mnie doprowadza do białej gorączki...
 
 
 
wuszumaster 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 89
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Kwi 29, 2008 23:31   

No nic z tym nie zrobisz, ja się po prostu przyzwyczailem
_________________
był Poznań jest Kraków
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 Si pb+gaz] sterowanie pompą paliwa
michal_michal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Sie 20, 2014 06:18
zacekpl
Brak nowych postów [R214] Pytanie o rezystory
pestek84 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Sty 28, 2012 15:06
pestek84
Brak nowych postów [R214 Si]96 Pytanie o rozrząd.
sobon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Lip 17, 2010 08:48
gorgoroth80
Brak nowych postów [R214 I] pytanie o szybe przednia
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Paź 24, 2008 17:52
przemo285
Brak nowych postów [R214 8v 99r]Pytanie o 'dobry gaz' do samochodu?
Wybór instalacji i zakładu w okolicach Katowic, Myslowic, Tychów etc.
Maska Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Lut 15, 2008 18:53
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink