Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Dziwna usterka - co to może być?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Dziwna usterka - co to może być?
Autor Wiadomość
screemer 



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 15
Skąd: Dundalk Irlandia



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 10:27   [R420] Dziwna usterka - co to może być?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam !
Od kilku dni Roverek mi totalnie zwariowal i nie wiem co sie dzieje. Model auta to 420 SDi z silnikiem 2.0 turbo diesel (prawdopodobnie zmieniony silnik bo znajomy ma podobnego i ... nie ma sprezarki - nie wiem). Problem jest nastepujacy - jak wciskam gaz po zmianie biegu to auto sie dlawi i nie wchodzi na obroty - gaz w desce a auto stoi - puszczam lekko gaz ... wciskam jeszcze raz i ... rozpedza sie normalnie. Tak jest przy kazdej zmianie biegu i na kazdym skrzyzowaniu ;( Tutejszy mechanik sprawdzil na programie diagnostycznym i stwierdzil, ze to przeplywomierz, wiec ... zakupilem nowy i nie zmienilo to wcale sytuacji. Panowie - co to moze byc - komputer nic nie pokazuje a auto nie jezdzi ? Jest to moj pierwszy diesel i nie mam jeszcze doswiadczenia z takimi silnikami, wiec prosze o wszelkie porady - wczesniej mialem tylko benzynowce.

Pozdrawiam
AJ
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 15, 2011 16:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 21, 2007 10:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Sie 21, 2007 11:17   

screemer napisał/a:
Model auta to 420 SDi z silnikiem 2.0 turbo diesel (prawdopodobnie zmieniony silnik bo znajomy ma podobnego i ... nie ma sprezarki - nie wiem).

Chciałbym zobaczyć fotkę tego silnika bez (turbo)sprężarki zamontowanego... gdziekolwiek.

Co do problemu, to się nie wypowiem, bo na turbodieslach się nie znam. :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
screemer 



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 15
Skąd: Dundalk Irlandia



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 11:44   

piter34 napisał/a:
Chciałbym zobaczyć fotkę tego silnika bez (turbo)sprężarki zamontowanego... gdziekolwiek.


Hmmm po tym jak poczytalem to forum ... to mysle ze to jednak moj kolega ma "poprawiony" silnik - mea culpa - nie znam sie na tym zbytnio, bo przed Roverkiem jezdzilem tylko wolnossacymi benzyniakami, nigdy wczesniej nie mialem sprezarki. Po zasiegnieciu informacji na wikipedii i forum - poprawiam sie - kolega nie ma Intercoolera w tym modelu (a literka "i" na tylnej klapie to jednakze sugeruje).
Licze na wasza jakakolwiek pomoc, gdyz ... autem praktycznie nie da sie normalnie jezdzic.
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Sie 21, 2007 11:46   Re: [420 SDI 2.0 '97] Dziwna usterka - co to moze byc ?

screemer napisał/a:
Witam !
Od kilku dni Roverek mi totalnie zwariowal i nie wiem co sie dzieje. Model auta to 420 SDi z silnikiem 2.0 turbo diesel (prawdopodobnie zmieniony silnik bo znajomy ma podobnego i ... nie ma sprezarki - nie wiem). Problem jest nastepujacy - jak wciskam gaz po zmianie biegu to auto sie dlawi i nie wchodzi na obroty - gaz w desce a auto stoi - puszczam lekko gaz ... wciskam jeszcze raz i ... rozpedza sie normalnie. Tak jest przy kazdej zmianie biegu i na kazdym skrzyzowaniu ;( Tutejszy mechanik sprawdzil na programie diagnostycznym i stwierdzil, ze to przeplywomierz, wiec ... zakupilem nowy i nie zmienilo to wcale sytuacji. Panowie - co to moze byc - komputer nic nie pokazuje a auto nie jezdzi ? Jest to moj pierwszy diesel i nie mam jeszcze doswiadczenia z takimi silnikami, wiec prosze o wszelkie porady - wczesniej mialem tylko benzynowce.


A czy nie występuje ten objaw po hamowaniu ? Czy jak już rozpędza się normalnie i zmienisz bieg to znów nie chce ciągnąć ?
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
screemer 



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 15
Skąd: Dundalk Irlandia



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 11:53   

Jak zmienie bieg na wyzszy to znow musze "zapompowac jednokrotnie gazem" - czyli dlawi sie w momencie gdy z jalowych obrotow ma wejsc na wysokie. Zwiazku ze wczesniejszym hamowaniem nie zauwazylem.
 
 
Tomaszi 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 552
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 21, 2007 15:26   

Mogę się mylić, ale szukał bym tu odpowiedzi w ślizgającym się pasku na pompie.
Jak coś pochrzaniłem to mnie poprawcie :wink:
_________________
NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
 
 
 
screemer 



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 15
Skąd: Dundalk Irlandia



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 16:28   

Gdzie jest ten pasek - jak to mozna sprawdzic ?
A jeszcze jedna ciekawostka ... usterka wystepuje tylko w czasie jazdy gdy silnik jest obciazony. Na "luzie" bez problemu wchodzi na obroty i nie ma zadnego dlawienia. W czasie jazdy niestety musze "pompowac" gazem kilka razy po kazdej zmianie biegu ;( Przy normalnym wcisnieciu autko zamiast sie rozpedzac to zwalnia.
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 16:41   

screemer napisał/a:
W czasie jazdy niestety musze "pompowac" gazem kilka razy po kazdej zmianie biegu ;( Przy normalnym wcisnieciu autko zamiast sie rozpedzac to zwalnia.

A jesteś pewien, że filtr paliwa i powietrza masz OK?
 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 17:07   

Paul napisał/a:
filtr paliwa i powietrza masz OK?


Moim zdaniem to raczej nie jest wpływ filtra powietrza.
 
 
 
sombaty 



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 24
Skąd: Kielce



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 17:09   

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale jak wciśniesz gaz "do dechy" to nie chce iść?
A jak w ciskasz gaz po woli i proporcjonalnie do przyspieszenia go dodajesz?

[ Dodano: Wto Sie 21, 2007 5:20 pm ]
Dla czego pytam? Bo diesel to nie benzyna. Wciśnięcie gazu do dechy nie pomaga przy ruszaniu, bo i tak nie przyspiesza jak benzyniak. Różnicę czuć dopiero gdy włączy się turbina przy ok. 2 tys. obr.
W innych samochodach może być inaczej bo turbina może działać w pełnym zakresie obrotów, ale rover jest po prostu mułowaty do tych 2 tys.
Przy tym może jest przesunięty na na pasku od pompy wtryskowej.
Ślizgać się nie może bo by się go nie odpaliło.

[ Dodano: Wto Sie 21, 2007 5:22 pm ]
A jak z odpalaniem samochodu. Nie ma problemu czy trzeba go trochę potrzymać na rozruszniku.
 
 
screemer 



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 15
Skąd: Dundalk Irlandia



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 17:43   

Cytat:
A jak w ciskasz gaz po woli i proporcjonalnie do przyspieszenia go dodajesz?

Jaki wciskam po woli to prawie wcale nie jedzie :( ... trzeba kilka razy "podpompowac" - zlapie obroty i do nastepnej zmiany biegu na wyzszy jest normalnie (czyli tak jak bylo przed awaria).

Cytat:
Przy tym może jest przesunięty na na pasku od pompy wtryskowej.
Ślizgać się nie może bo by się go nie odpaliło.

Jak to sprawdzic ? Czy da sie to samemu ustawic ??

Cytat:
A jak z odpalaniem samochodu. Nie ma problemu czy trzeba go trochę potrzymać na rozruszniku.

Odpala bez problemu - usterka objawia sie tylko w czasie jazdy gdy silnik pracuje pod obciazeniem.

Filtr paliwa zmieniony dokladnie miesiac temu. Powietrza zmieniony jakis czas temu, ale tez stosunkowo niedawno. Przeplywomierz wymieniony wczoraj (model 0281 002 120)
 
 
sombaty 



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 24
Skąd: Kielce



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 17:56   

A mam jeszcze takie pytanko:
Czy przy zmianie biegów nie śmierdzi spalonym olejem? Bo przychodzi mi do głowy jeszcze ślizgające się sprzęgło. Mógł puścić uszczelniacz między skrzynią a sprzęgłem i dostaje się olej na tarczę sprzęgła.
Obejrzyj jeszcze czujnik położenia gazu ( chyba tak się to nazywa) jak zerkniesz pod maskę jest po lewej stronie, przed mcphersonem, przy błotniku. Dochodzi do niego linka gazu. Może tam jakiś kabelek nie łączy?
 
 
screemer 



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 15
Skąd: Dundalk Irlandia



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 18:31   

Chwilowo tego czujnika nie mam jak sprawdzic bo auta nie mam pod domem ... jak wroci to zobacze co sie tam dzieje z kabelkami. Co do sprzegla - jak mialem kiedys problemy w benzynowce, to pamietam, ze na obroty wchodzil bez problemu, ale nie bylo przeniesienia napedu na kola - a tutaj obrotomerz stoi w miejscu mimo wciskania mu gazu.

A wlasnie - pisales, ze czujnik jest po lewej stronie kolo mcpersona - ja mam kierownice i pedaly po brytyjskiej stronie - nie robi to roznicy ?? ?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 19:53   

Przyczyną takiego zachowania jest na 95% czujnik pedału hamulca ;) screemer, zrób taki test: na postoju dodaj gazu i trzymaj bez ponownego wciskania. Jeśli obroty są na poziomie 1200 - 1300 to z 95% robi się 99,9% ;)
Czujnik ma 4 wyjścia. Pierwsze dwa odpowiadają za światło stopu i podają sygnał do kompa, a pozstałe dwa podają tylko sygnał do kompa o wciśnięciu pedału hamulca.
Czynności do wykonania:
1. Sprawdź czy masz światło stopu. Jesli nie to masz czujnik do wymiany w trybie natychmiastowym.
2. Zanurkuj w okolice pedału hamulca, znajdż ów czujnik i zewrzyj ze sobą przewody: czarny i czerwono-czarny. (Nie pomyl się, bo wywalisz bezpiecznik ;))
3. Jazda próbna
4. Szukanie czujnika w trybie mniej pilnym ;)
5. Opisanie na forum, czy się sprawdziło :P :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
markos620SDi 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 103
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 20:37   

piter34 napisał/a:
.

Co do problemu, to się nie wypowiem, bo na turbodieslach się nie znam. :lol:


w temacie odnośnie spalania mojego 620 SDi znałeś się świetnie
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 20:56   

Osobiste wycieczki proszę załatwiać drogą prywatną. :!:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
screemer 



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 15
Skąd: Dundalk Irlandia



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 23:20   

Cholera mam 2 kable zielonobiale, czerwony i czarny !! !!! nie mam czerwono-czarnego. :( na pewno takie kolory ?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 23:37   

Już wiesz ;) :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
screemer 



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 15
Skąd: Dundalk Irlandia



Wysłany: Wto Sie 21, 2007 23:45   

Brt - jestes super - wszystko dziala, a ja sie meczylem z tydzien.... Pozdrowionka
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 22, 2007 11:30   

markos620SDi napisał/a:
piter34 napisał/a:

Co do problemu, to się nie wypowiem, bo na turbodieslach się nie znam. :lol:

w temacie odnośnie spalania mojego 620 SDi znałeś się świetnie

Proszę Cię. Czytaj wszystkie posty ze zrozumieniem. ;-)
Nigdy nie podważałem wyników spalania Twojego 620 SDi. :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 416 si ]Dziwna Usterka Ogrzewanie :( pomocy
seba323 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Paź 23, 2010 16:58
flapjck1
Brak nowych postów [R420] Dziwna praca silnika
Raftek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Sie 28, 2011 10:34
Raftek
Brak nowych postów [R420] dziwna praca silnika z włączona klimatyzacją
Raftek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Wrz 14, 2011 17:59
Raftek
Brak nowych postów [R420] Kod immobilaizera może być na pilocie?
mi_sza1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Lut 20, 2008 09:45
mi_sza1
Brak nowych postów [R420] Cewka zapłonowa (zdjęcie może się komuś przyda)
grib Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Mar 20, 2008 18:57
grib



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink