Forum Klubu ROVERki.pl :: [all R] Ciekawy test olejow silnikowych
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 19:15
[all R] Ciekawy test olejow silnikowych
Autor Wiadomość
MiL999 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 118
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 11:42   

Moj znajomy mieszka w Niemczech i olej 5L kupował w sklepie, więc to nie argument za tym że to podrabiany olej. Może tam sprzedawcy nie zdzierają z klienta i nie każą kupować 4L + 1L za sporo większą cenę. Tak tylko gdybam.
_________________
Rover 214i Lublin
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 28, 2008 11:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 13:17   

no to pięknie, ja jeżdzę na motulu z 5 litrowej bańki z allegro. Już od samego początku wydawał mi się podejrzany, brak jakby lepkości w palcach, teraz jak go sprawdzam co jakiś czas to też tak jakby nie miał właściwości smarnych mimo że jest gęsty.

Czyli nawet kupienie o 50% droższej bańki w intercarsie nie gwarantuje oryginalności? W tym kraju wałki są na porządku dziennych, wszystko co sprzedają to drugi sort, słyszałem nawet o przypadkach że zagranicą przepakowują przeterminowane chipsy do nowych opakowań i eksportują do Polski.
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 14:14   

ja nie mowie ze jestem pewien na 100% :-) ale wszyscy handlarze z allegro mowia ze maja towar pakowaly 5l z Niemiec, a ja z ciekawosci sprawdzilem ebay'a niemieckiego i angielskiego i takich nie znalazlem. Nie oznacza to ze tak nie moze byc ;-) chociaz ceny nizsze 20-30% niz w polskim sklepie daja do myslenia ;-) a jest to towar na rynku ktorego istnieje konkurencja wiec nie do konca wierze w wywindowane sztucznie ceny.

Ja teraz wleje sobie Lotosa 10w40 semi i ciekaw jestem jak bedzie. Skoro ma on certyfikat jakosci VW i Mercedesa, a co wazniejsze skoro KIA sugeruje zalewac swoje nowe auta Lotosem to chyba nie jest tak zle:) A moze zle opinie opini publiczne wynikaja po czesci z tego ze jest to olej tanszy od markowych konkurentow;)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 14:57   

Lotos kiedyś miał również certyfikat Rovera :) ale po upadku firmy chyba zrezygnowali z wpisywania go na etykietkę.

Mój brat jest posiadaczem R620i (2.0 benzyna - silnik Hondy), kupił go przy przebiegu 70 000km - obecnie ma około 240 000 - od samego początku jeździł na lotosie i w ciągu 7 lat nie widział innego oleju. Dodatkowo przy przebiegu ok 100 000 założono mu LPG II gen - zrobił to jakiś kowal i nie jest to idealna instalacja. Jak na razie nie ma potrzeby dolewania oleju pomiędzy wymianami -czyli nie jest tak źle z tym naszym lotosem - ja również używam :wink:
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 18:04   

Jednak coś musi być na rzeczy, 4 litrowa bańka maxlife 5W40 kosztuje podejrzanie mało jak na Intercars:
Cytat:

Indeks katalogowy Nazwa Stan Cena
MAXLIFE SYNTHETIC 5W40 1L SYNT.OLEJ SILNIK.5W40 API SL/CF ACEA A3,B3 - 47,53zł
MAXLIFE SYNTHETIC 5W40 4L SYNT.OLEJ SILNIK.5W40 API SL/CF ACEA A3,B3 - 154,28 zł

Podczas gdy ta sama bańka na allegro kosztuje 143zł +11zł wysyłka, a w innych internetowych sklepach cena oscyluje 170-190 zł
Natomiast 1 litrowe opakowania są wszędzie mniej więcej w tych samych cenach co potwierdzałoby tezę o ich oryginalności.

Ad. Lotosa to właśnie na początku roverka zalałem 10W40 lotosem i złego słowa nie mogę powiedzieć, właściwie poprzednim autkiem tylko na lotosie jeździłem i nie znam nikogo ktoby się skarżył na lotosa. Natomiast w necie można się doszukać że niby szlam zostawia w silniku, albo nie jest odporny na wysoką temperaturę i się zwęgla. U mnie poprostu stawał się coraz ciemniejszy w miarę nabijania kilometrów, taka zresztą jest m.in. rola oleju tzn wchłanianie produktów spalania. Ciekawe jakby wypadł Lotos w tym tytułowym teście.
------------------

edit:
Albo jak to wytłumaczyć? Oferta Intercarsu, do wyboru bańka 4l lub 5l:
Cytat:

MAXLIFE 10W40 4L PÓŁSYNT.OLEJ SILNIK. 10W40 API SL/CF 4L VA 113,29 zł
MAXLIFE 10W40 5L PÓŁSYNT.OLEJ SILNIK. 10W40 API SL/CF /4L+1 107,40 zł
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 18:35   

LOTOS w naszych warunkach ma tą zaletę, że jest na pewno oryginalny natomiast kupując produkt zachodni, szczególnie z wątpliwego (allegro) źródła nie mamy żadnej gwarancji co będzie w środku.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 28, 2008 18:51   

Co do tych 5l bankach to tutaj np. w Austrii można w każdym sklepie kupić 5l od razu a nie 4l i jedna 1l jak to w Polsce jest :roll:

Valvoline zakupie przy następnych 15.000km sobie w Wiedniu (Euro niskie wiec nie oplaca się w Polsce kupować) przejechane bo jak narzazie kupiłem sobie Castrol Magnatec 10W40 i zobaczymy jak się będzie sprawiał ale drogo mnie to kosztowało bo dałem za 4l+1l oraz filtr oleju az 175zl :evil:

Do tej pory jeździłem na Lotosie 10W40 półsyntetyk i było w sumie ok. Mi moj Rover oleju nie bierze do tej pory, zobaczymy jak będzie na Castrol :lol:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Nilbul 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 108
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 22:42   

Według mnie:
Lepszy tłusty wróbel w garści niż wypchany gołąb na dachu.
Co do pochodzenia oleju z ALLEGRO i Marketów.
A tak serio to wole lać LOTOSA 2x częściej niż CASTROL, MOBIL

choć ostatnio miałem FINE i też było ok - mechanik mnie namówił ( tak z 15k na nim zrobiłem i tak na oko nawet nie bardzo ściemniał w Peugeocie 405 z 254 tyś przebiegu)
 
 
ernesto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 110
Skąd: Krakow



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 22:57   

Remi55 napisał/a:

Valvoline zakupie przy następnych 15.000km sobie w Wiedniu (Euro niskie wiec nie oplaca się w Polsce kupować) przejechane bo jak narzazie kupiłem sobie Castrol Magnatec 10W40 i zobaczymy jak się będzie sprawiał ale drogo mnie to kosztowało bo dałem za 4l+1l oraz filtr oleju az 175zl :evil:

Też na niego wymieniałem tydzień temu - zobaczymy...mam nadzieje, ze będzie ok.
A dałem 160+przesyłka za dwie banki po 5L. I tez z Niemiec. Oglądałem go w sumie dosc mocno, bo sie naczytałem o rożnym pochodzeniu - ale doszedłem do wniosku, że opakowanie/bańka/zabezpieczenie oraz sam olej, jego konsystencja nie budzą moich zastrzeżeń, nawet bym powiedział ze ten magnatec Castrola to zapakowany i zabezpieczony był lepiej niż większość naszych rodzimych oryginałów..no cóż, zobaczymy.

pzdr
E
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 23:30   

Nilbul napisał/a:
A tak serio to wole lać LOTOSA 2x częściej niż CASTROL, MOBIL

uzasadnij
jka wymienialem olej w tamtym roku na castrol 10w/40 po 10 tys km olej miał identyczny kolor jak zaraz po wymianie, natomiast miesiąc temu jak wymienilem olej na ten sam ale w innym serwisie to po 4 tys km olej już ma kolor czarny
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Maj 28, 2008 23:32   

mój jest czarny po 1000km :mrgreen: jeżdżę na Valvoline i zauwazyłem róznicę w pracy silnika i w rozruchu po przejściu z minerala. A pozatym zero problemów :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 28, 2008 23:43   

Ja wiem ze następny olej będzie Valvoline :wink: Chodź zobaczymy jak będzie wyglądał jak będzie ten Castrol 10W40 wygadał po 15k km

Tym razem jak z puściłem ten Lotos to po tych 10k km był czarny jak smoła już sobie :lol:

Na allegro można nawet dostać Castrol z data produkcji 09.2007 5l za 78zl :shock:

Jak wypróbuje Valvoline to będę miał juz trochę porównanie i w tedy będę się decydował co będzie dalej lane czy Castrol czy Valvo a może i tańszy Lotos. Będę to musiał przekalkulować sobie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sro Maj 28, 2008 23:46   

Remi55 napisał/a:

Tym razem jak z puściłem ten Lotos to po tych 10k km był czarny jak smoła już sobie :lol:


To że olej, nawet w krótkim czasie po wymienia, jest czarny to NORMALNE w silnikach diesla.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Czw Maj 29, 2008 00:09   

Skiba napisał/a:
To że olej, nawet w krótkim czasie po wymienia, jest czarny to NORMALNE w silnikach diesla.

fakt ale ......
Remi55 napisał/a:
Chodź zobaczymy jak będzie wyglądał jak będzie ten Castrol 10W40 wygadał po 15k km

Tym razem jak z puściłem ten Lotos to po tych 10k km był czarny jak smoła już sobie

w dieslu chyba czesciej trzeba wymieniać olej, to znaczy co jakies 7 tyś km ?
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Maj 29, 2008 00:12   

Ciufcia napisał/a:
7 tyś km ?


Ja wymieniam co 10 kkm ... 7 to wg mnie jeszcze o 3 kkm za wcześnie :P ;)
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Maj 29, 2008 00:15   

7kkm to w starszych klekotach VW było, w serii L tak co 10kkm jest OK. Ja czasem przeciągnę odrobinke ,ale staram się pilnować wymiany ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Maj 29, 2008 00:32   

Brt napisał/a:
ale staram się pilnować wymiany ;)


:hahaha: filtrów też :P ? ;>
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Maj 29, 2008 10:00   

tak :P
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
MiL999 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 118
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Maj 29, 2008 11:35   

Moj samochod ma 90tys przebiegu (teoretycznie bo kto wie) i silnik skutecznie się poci. Jezdzę na Magnatecu 10W40 i przy nastepnej wymianie mam ochote zalac go MaxLife 10W40. Podobno ma on właściwości uszczelniające i zastanawiam się czy dobrze zrobię? Niby to do starszych silników powyżej 100tys.
_________________
Rover 214i Lublin
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 29, 2008 11:45   

No ja tez sie staram co 10k km wymienić olej, raz tylko przeciągnąłem na Lotosie do 15k km bo jakoś czasu nie miałem żeby zrobić wymianę :cry: Ale tak to co 10k km idzie wymiana ronwiez i umnie. Według Castrol to co 15k km niby na tym oleju można szmigac :twisted:

To ze się robi olej już po chwili czarny to się zgadza :lol: Moj ma juz 155k km i sie od kupna przy 119k km poci jak cos ale nic nie ubywa od wymiany do wymiany i za to ladnie konserwuje spod auta :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [All] Test olejów silnikowych
poziom1989 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Sro Paź 16, 2013 11:51
poziom1989
Brak nowych postów [ Ankieta ] [R All] Ranking olejów silnikowych
violinerpl Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 35 Pią Gru 20, 2013 19:56
tronsek
Brak nowych postów [R All] Uszlachetniacze olejów I Lucas Oil U.S.A
Czy ktoś stosował ?
Greeg1987 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Pią Maj 07, 2010 16:02
Boncky
Brak nowych postów [all K-series] Termostat - ciekawy artykuł
niestety po angielsku
AndrewS Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Czw Lut 07, 2008 06:24
koalaup
Brak nowych postów [R all] Test Alarmu
Jak przetestować wszystkie czujniki
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Pon Cze 14, 2010 10:21
aldona



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink