Forum Klubu ROVERki.pl :: [all R] Ciekawy test olejow silnikowych
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 19:15
[all R] Ciekawy test olejow silnikowych
Autor Wiadomość
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Maj 29, 2008 11:49   

Remi55 napisał/a:
i za to ladnie konserwuje spod auta :mrgreen:


Dokładnie ;) Wujek ma Audi 200 z silnikiem suchym jak pieprz i zaczyna mu miska olejowa rdzewieć ;) :P
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 29, 2008 11:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 20, 2009 21:04   

Panowie musze za niedługo wymienić olej i mam pytanko co najlepiej wlać do mojego diesla? Do tej pory lałem Elf Turbo Diesel 15w40 i nie było problemów teraz planuje zalać Valvoline też 15w40, zastanawiałem się też nad 10w40 ale chyba dam sobie spokój i zaleje mineralem. Czy Valvoline jest lepszy od Elfa jakie jeszcze oleje są warte uwagi?
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sro Maj 20, 2009 21:24   

Ja bym wybrał Valvoline ;)
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 20, 2009 21:29   

Tak przeglądam strony producentów czytam specyfikacje i wszyscy producenci zalecają do mojego Rovera 10w40 ale boje się, ze zaczną się wyciek po przesiadce z 15w40...
 
 
brand 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 75
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Maj 20, 2009 21:53   

Z własnego doświadczenia ja Valvoline Maxlife'a odradzam jak macie przejechane więcej blisko 200tyś. km i więcej. Maxlife ma właściwości wypłukujące kilkakrotnie większe niż inne oleje. 3tyś km jest ok, a potem...
- diesel w volvo v40 tak się rozszczelnił że lało się praktycznie zewsząd (*15tyś na Max'ie).
- żony Honda Concerto 1.5 Pb jakieś 5 tyś. km było ok nawet lepiej! (!!), teraz ma 19tyś przejechane na tym oleju (wymiana co 10tys) i silnik osłabł jak nie wiem, kopci na niebiesko jak się depnie.. także trzeba uważać z wyborem. jak wypłuczcie mocno zużyty silnik tym olejem, wyjdzie mu tylko na gorsze.
_________________
był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka ;p
 
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Maj 20, 2009 22:36   

ja mam magnatek 5w40 olej jak olej :mrgreen: nic nie bierze silniczek i w zimie czuć różnice kreci super przy rozruchu :mrgreen: takie moje spostrzeżenia i zostal zalany przy 67tys na liczniku
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
dan12 




Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 42
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Maj 20, 2009 22:42   

Ja zalałem swojego Mobil 10w40 tak jak zaleca producent a jaki olej wcześniej miałem tego nawet najstarsi Indianie nie wiedzą. Na razie jeździ i czuć jest go jak się mu depnie:)
_________________
Może jestem wolny ale zawsze przed Tobą...
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 20, 2009 22:46   

Chyba jednak pozostanę przy 15w40 boje się, że jak zaleje 10w40 to się zaczną wycieki... Jak dorwę gdzieś w sklepie Valvoline Turbo Diesel 15w40 to kupię, a jak nie to starego sprawdzonego Elfa...

P.S Jeszcze pytanko czy warto kupować jakis lepszy filtr oleju czy zwykły Filtron najlepszy?
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Maj 20, 2009 23:00   

warto zainwestować w lepszy filtr oleju
co do samego oleju to został bym przy tym ELFie, jeśli był lany cały czas
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 10:22   

niech zgadnę -sponsorem testu był producent oleju penrite ? :mrgreen:
jaki sens jest porównywać oleje w pełni syntetyczne i półsyntetyczne... :roll:

[ Dodano: Czw Maj 21, 2009 10:24 ]
brand napisał/a:
Z własnego doświadczenia ja Valvoline Maxlife'a odradzam jak macie przejechane więcej blisko 200tyś. km i więcej. Maxlife ma właściwości wypłukujące kilkakrotnie większe niż inne oleje. 3tyś km jest ok, a potem...
-max life to olej do mocno zużytych silników o bardzo dużym przebiegu ze specjalnymi dodatkami działajacymi na wszelkie uszczelnienia gumowe (simeringi)......
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Czw Maj 21, 2009 11:53   

poradnik o olejach
http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf

w starych autach to może lepiej nie wymieniać tylko dolewać :lol:
http://www.eioba.pl/a8319...odowa_tajemnica
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
brand 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 75
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 12:26   

tetryk, o mocno wypłukującym działaniu wiem od przedstawiciela Valvoline, prowadzącego szkolenie dla dealerów. Rozmowa w przerwie na kawę. Lejcie Elfy, magnateci, ale z Valvoline trzeba mieć młody silnik.
Max life jest to olej do silników w których przebieg przekroczył 100000. Olej nie jest zły, można go stosować, ale nieszczelności naprawia jak STP w baku.. ;)
Co do drugiego artykułu, cyt.:"Te cząsteczki sadzy (węgla) mają wyśmienite właściwości smarownicze i powodują, że rozgrzany olej lepiej spełnia swoje funkcje także są właśnie korzystne dla pracy i osiągów silnika" - Maxlife nie wiąże się w pełni z cząstkami sadzy.. dalej komentować nie ma co.
_________________
był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka ;p
Ostatnio zmieniony przez brand Czw Maj 21, 2009 12:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 21, 2009 12:30   

spider666 napisał/a:
w starych autach to może lepiej nie wymieniać tylko dolewać :lol:
http://www.eioba.pl/a8319...odowa_tajemnica

To kto pierwszy do testów? ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 21, 2009 14:29   

z tym nie wymienianiem oleju to az sie zdziwilem:P

a koledzy co sadzicie o oleju MOTUL...moj ojciec wlal taki olej do swojego auta (BMW E49 2,5 tds) do tego zmienil filtr oleju, paliwa i powietrza i skacze pod sufit z radosci, ze odmulil samochod;)

Wg testu na poczatku zarzuconego przez dobregozioma wychodiz na to ze motul nie bardzo daje rade:P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 14:47   

faecd napisał/a:
odmulil samochod;)

To pewnie za sprawą tych filtrów co powymieniał a nie oleju.

maciej napisał/a:
To kto pierwszy do testów? ;)

Z tego co pamiętam to kolega oprawca_1978 nie wymienia oleju od ponad 35tyś km. i jakoś jeździ. Dobry początek do dalszych testów. I tak spisuje go na straty :razz:
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 16:25   

brand napisał/a:
tetryk, o mocno wypłukującym działaniu wiem od przedstawiciela Valvoline, prowadzącego szkolenie dla dealerów. Rozmowa w przerwie na kawę. Lejcie Elfy, magnateci, ale z Valvoline trzeba mieć młody silnik.


Mlody silnik? Zarty sobie robisz? Jak niby olej, ktory na opakowaniu ma nawet napisane, ze jest do aut powyzej 100tys. przebiegu ma byc wyplukujacy i tylko do nowych silnikow? To nowe silniki maja ponad 100tys. km przebiegu? Wedlug opisu ma "zmniejszac wycieki", wiec nie wiem skad twoje wnioski. Ja od 20tys. mam zalany maxlife diesel a przebieg mojego auta to pewnie ponad 200tys. i jakos nie narzekam. Nie ubywa go.

"Zalety MaxLife:
- Regeneruje i poprawia elastyczność uszczelek by minimalizować wycieki oleju
- Zawiera dodatki zmniejszające tarcie i modyfikujące lepkość oleju
- Zmniejsza powstawanie osadów i jest odporny na utlenianie
- Specjalna formuła pomaga zredukować zużycie oleju i paliwa
- Hamuje proces zużycia silnika
- Ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach"

Ale lepiej przeciez wierzyc jakiemus gosciowi w przerwie na kawe. Jakos na forum tez mnostwo ludzi na tym jezdzi, wszyscy polecaja i nikt jeszcze nie narzekal.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 21, 2009 16:30   

xtek napisał/a:
Mlody silnik? Zarty sobie robisz? Jak niby olej, ktory na opakowaniu ma nawet napisane, ze jest do aut powyzej 100tys. przebiegu ma byc wyplukujacy i tylko do nowych silnikow? To nowe silniki maja ponad 100tys. km przebiegu? Wedlug opisu ma "zmniejszac wycieki", wiec nie wiem skad twoje wnioski. Ja od 20tys. mam zalany maxlife diesel a przebieg mojego auta to pewnie ponad 200tys. i jakos nie narzekam. Nie ubywa go.

Ale Valvoline produkuje też inne oleje - nie tylko MaxLife i chyba o tamte chodziło. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 16:49   

zgodzilbym sie, gdyby brand od poczatku nie pisal, ze:

"Z własnego doświadczenia ja Valvoline Maxlife'a odradzam jak macie przejechane więcej blisko 200tyś. km i więcej. Maxlife ma właściwości wypłukujące kilkakrotnie większe niż inne oleje. 3tyś km jest ok, a potem..."
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Maj 21, 2009 16:55   

faecd napisał/a:
z tym nie wymienianiem oleju to az sie zdziwilem:P

a koledzy co sadzicie o oleju MOTUL...moj ojciec wlal taki olej do swojego auta (BMW E49 2,5 tds) do tego zmienil filtr oleju, paliwa i powietrza i skacze pod sufit z radosci, ze odmulil samochod;)

Wg testu na poczatku zarzuconego przez dobregozioma wychodiz na to ze motul nie bardzo daje rade:P


ja mogę polecić motula ale jako płyn hamulcowy z własnych doświadczeń co to silnikowego oleju paru znajomych zalewa hondy i sa zadowoleni. Prawda jest takla ze jak samochód jest używany do normalnej jazdy to każdy olej ze średniej półki i regularne jego wymiany łącznie z filtrami będą wystarczające dla silnika.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 21, 2009 16:59   

xtek napisał/a:
"Z własnego doświadczenia ja Valvoline Maxlife'a odradzam jak macie przejechane więcej blisko 200tyś. km i więcej. Maxlife ma właściwości wypłukujące kilkakrotnie większe niż inne oleje. 3tyś km jest ok, a potem..."

Ups, przeczyłem, że w pierwszym poście było o MAXLife, bo potem już nie. :oops:
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [All] Test olejów silnikowych
poziom1989 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Sro Paź 16, 2013 11:51
poziom1989
Brak nowych postów [ Ankieta ] [R All] Ranking olejów silnikowych
violinerpl Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 35 Pią Gru 20, 2013 19:56
tronsek
Brak nowych postów [R All] Uszlachetniacze olejów I Lucas Oil U.S.A
Czy ktoś stosował ?
Greeg1987 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Pią Maj 07, 2010 16:02
Boncky
Brak nowych postów [all K-series] Termostat - ciekawy artykuł
niestety po angielsku
AndrewS Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Czw Lut 07, 2008 06:24
koalaup
Brak nowych postów [R all] Test Alarmu
Jak przetestować wszystkie czujniki
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Pon Cze 14, 2010 10:21
aldona



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink