Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Zerwany gwint sondy lambda
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R827] Zerwany gwint sondy lambda
Autor Wiadomość
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sob Maj 17, 2008 10:18   [R827] Zerwany gwint sondy lambda
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1994

Zobaczcie jak się urządziłem, chciałem wymienić sonde lambda z przedniego bloku, z wielkim trudem wykręciłem starą, musiałem nawet przedłużać klucz długą rurką, bardzo ciężko szło ale wkońcu wykręciłem.
Problem w tym że uszkodził się gwint w kolektorze i nowej sondy już nie mogę wkręcić, kilka fotek operacyjnych:







I teraz mam dziure w przednim kolektorze, najgorsze jest to że dostęp jest bardzo trudny, bo zaraz są wiatraki i chłodnica, i wogóle cały kolektor jest pod osłoną z blachy.
Tymczasowo będę się starał zatkać tą dziurę jakąś włokniną odporną na temperaturę, ale nie wiem czy to zda egzamin. Żeby zagwintować na nowo bym musiał demontować chłodnicę i tą osłonę z blachy :(
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 00:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 17, 2008 10:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 17, 2008 16:19   

nie zrobisz nic innego.. musisz zdemontować i nagwintować na nowo.
Przede wszystkim jesteś sam sobie winien, materiał ma określoną wytrzymałość jeżeli tak trzymało trzeba było kilka razy spryskać wd-40 poczekac godzinke i by pusciło w miare po ludzku...

Gwintuj.. nie ma wyjscia:)
_________________
Pamparampam
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sob Maj 17, 2008 20:02   

udało mi się starą sondą zatkać otwór, tzn załapałem troszkę gwintu tak aby się trzymała, jakbym dalej ją wkręcał to by znów puściła. Odpaliłem silnik i jest cicho, oby tylko podczas jazdy nie wyskoczyła.

Właśnie nie mogłem spryskać żadnym silikonem bo tam jest strasznie ciasno, nawet mała puszka nie wejdzie pomiędzy silnik a wentylatory chłodnicy.

Teraz musze kupić gwintownik 18mm i spróbuje nagwintować bez demontażu kolektora i chłodnicy, a dopiero jak to się nie uda to zdemontuje chłodnicę i wtedy spróbuje jeszcze raz nagwintować, a jak to też się nie uda to poprostu przyspawam nową lambdę do kolektora.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Maj 18, 2008 22:25   

eee piszesz ze tam nie ma miejsca na psikniecie nawet malym pojemniczkiem, a chcesz gwintownik z szerokimi ramionami wkladac ??
cos oszukujesz :mrgreen:
do tego gwintownik trzeba trzymac prostopadle

ee spawanie to jakos mi nie podchodzi, zeby bylo szczelne to musialbys ladnie dookoła,
a BTW sonda to wytrzyma ?? niby wydech tez sie bardzo rozgrzewa, ale tu jest dodatkowo luk elektryczny
cos mi sie zdaje ze kolektor bedziesz wyciagal :-)

przed ponownym wkreceniem sondy polecam posmarowac jej gwint wysokotemperaturowym smarem miedziowym
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 19, 2008 10:37   

Obawiam się, że bez wykręcania kolektora się nie obejdzie...
Miałem podobną sytuację. Mechanicy musieli coś dospawać i od nowa nagwintować..
Narobili się że hej ale sonda wymieniona :mrgreen:
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Maj 19, 2008 12:46   

Jeśli nie da rady przegwintować na ten sam rozmiar, to może spróbuj złożyć wkładkę typu HeliCoil?
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sob Maj 24, 2008 19:31   

Udało mi się trochę poprawić gwint gwintownikiem, ktoś mi pożyczył takie cztery gwintowniki, jednen do robienia zgrubnego gwintu, a drugi do finalnego, dwie długości, ale używałem tych krótszych i płaskiego klucza. Moje założenie było tylko zaczęcie gwintu, tak aby wogóle ta nowa sonda załapała i żeby można było ją już dalej wkręcić. Więc tak naprawdę gwint nadal jest skopany, ale nową sondę wkręciłem, szło bardzo ciężko ale trzyma się i działa.
Fotka z gwintownikami:


a odnosnie tego silikonu, to chyba by trzeba bylo miec bardzo długą rurką aby dosięgnąć sondy, dodatkowo ona jest pod osłoną kolektora i tylko troche wystaje, nawet na tej fotce jej nie widać, ten zielony kabelek do niej prowadzi. Nawet mała puszka się nie wciśnie pomiędzy osłonę kolektora a silnik wentylatora chłodnicy:


odczyty z nowej sondy są lepsze niż z drugiej starej (ale działającej), tzn wskaźnik afr lepiej reaguje, bardziej się się wychyla o jedną diodę, ale ogólnie przy ustabilizowanych obrotach wskazania są takie same dla obu sond, będę to jeszcze testował podczas jazdy, może tą drugą też wymienie, tymbardziej że dostęp do tylnej sondy jest bardzo dobry.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R820 coupe] Zerwany gwint w głowicy
Perez Rover serii 800 6 Czw Lip 14, 2011 11:41
Perez
Brak nowych postów [R827]Czujnik położenia wału i sonda lambda Rover 827
szugi Rover serii 800 1 Sro Maj 22, 2013 22:13
soviet100
Brak nowych postów [R827] Brak mocy + duże spalanie LPG. Sonda lambda ?
Filip_212 Rover serii 800 12 Sro Mar 05, 2014 20:02
soviet100
Brak nowych postów [R827] Klimatyzacja R827
soprano Rover serii 800 31 Nie Lip 18, 2010 09:54
soprano
Brak nowych postów [Rover820] Zmiana amortyzatorów /może gwint
Matexx Rover serii 800 2 Nie Maj 12, 2013 12:18
Matexx



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink