Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 25 Skąd: Wiśniowa
Wysłany: Nie Maj 18, 2008 13:22 [r 216 16V 96r] gotuje sie woda i ...
Witam!!!
mam problem z układem chłodzenia - woda gotuje mi sie w zbiorniczku i znika po wyłączeniu silnika. nie zauważyłem żadnych wycieków. temp nie przekracza środka skali, wentylator włącza sie rzadko ale działa. pompa wody i rozrząd był wymieniony ok 1500km temu. nie wiem co może być przyczyną tej awarii termostat? korek zbiorniczka? zapowietrzony układ? silnik nie traci mocy, odpala za każdym razem bez problemu, w oleju nie ma wody. nie wiem co to może być
Ostatnio zmieniony przez uciu_85 Pon Maj 19, 2008 06:28, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 18, 2008 13:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Nie Maj 18, 2008 13:31 Re: [r 216 16V 96r] gotuje sie woda i ...
uciu_85 napisał/a:
Witam!!!
mam problem z układem chłodzenia - woda gotuje mi sie w zbiorniczku i znika po wyłączeniu silnika. nie zauważyłem żadnych wycieków. temp nie przekracza środka skali, wentylator włącza sie rzadko ale działa. pompa wody i rozrząd był wymieniony ok 1500km temu. nie wiem co może być przyczyną tej awarii termostat? korek zbiorniczka? zapowietrzony układ? silnik nie traci mocy, odpala za każdym razem bez problemu, w oleju nie ma wody. nie wiem co to może być
Zacząłbym od korka. Zobacz czy w ogole trzyma ciśnienie. Dmuchnij w niego od wewnątrz .
... i znika po wyłączeniu silnika. nie zauważyłem żadnych wycieków. temp nie przekracza środka skali, wentylator włącza sie rzadko ale działa.
Zakładam, że nie masz rzeczywiście żadnych wycieków i żadnych komplikacji typu HGF:
jeśli dobrze Cię zrozumiałem to przyczyną takiego stanu rzeczy jest najprawdopodobniej zbyt mała ilość płynu w układzie (co może sugerować nieodpowiednie zapełnienie układu chłodzącego podczas np. wymiany pompy wody)
Sprawdź poziom płynu oraz czy układ nie jest zapowietrzony przypadkiem. A i o korku zbiorniczka również pamiętaj
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Sprawdź termostat, gdy autko zacznie się grzać sprawdź, czy wąż idący do chłodnicy jest gorący, czy nie, jeśli nie, to winny jest termostat, jeśli jest gorący, to termostat prawdopodobnie masz sprawny. Później jak wróce do domu, to napisze Ci namiary na mechanika u którego ja naprawiałem rovera, bo niestety nie mam ich teraz przy sobie.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 25 Skąd: Wiśniowa
Wysłany: Pon Maj 19, 2008 11:24
wąż od silnika do chłodnicy jest gorący gdy auto sie nagrzeje i właśnie też myślę ze termostat jest sprawny, jak na razie kupiłem nowy korek do zbiorniczka i od tego zacznę, dzięki za zainteresowanie i czekam na namiary na tego mechanika
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 25 Skąd: Wiśniowa
Wysłany: Pon Maj 19, 2008 21:55
wlasnie wrocilem od mechanika, sprawdzalismy weze i trafilismy na zatkany waz w okolicach zbiorniczka, przedmuchalismy uklad powietrzem ale dalej gotuje, korek tez zmienilem i bez rezultatu, stwierdzil ze moze byc jeszcze tak ze termostat za pozno sie otwiera i gotuje wode, i zalejemy uklad plynem a nie woda
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 25 Skąd: Wiśniowa
Wysłany: Wto Maj 20, 2008 10:39
tak jak narazie w ukladdzie mam zalana czysta wode, niedawno plyn wyciekl mi przez pekniety gorny waz do chlodnicy, a po naprawie weza zalalem uklad woda
[ Dodano: Wto Maj 20, 2008 12:05 ]
po zalaniu płynu chlodniczego powinno byc ok???
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto Maj 20, 2008 11:24
uciu_85 napisał/a:
w momencie gotowania wody wskaznik jest nieco ponad polowe skali, a wskazowka nie przekroczyla mi jeszcze nigdy 3/4 skali
A mozesz sprecyzowac jak wyglada te gotowanie sie wody przy zamknietym zbiorniczku ? Wyrzuca wode przez korek ? Pytam powaznie, bo nie raz gotowal mi sie plyn jak walczylem z ogrzewaniem, ale zawsze przy otwartym zbiorniku, co, jak zauwazyl piter nie powinno dziwic. Podczas gotowania weze sa bardzo twarde? Ile tego plynu ucieka ? Sprawdzales czy termostacie i pompie wody czy nie ma wyciekow ?
Wiem jak denerwujace sa problemy z chlodzeniem,
dlatego powodzenia zycze .
Mariusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 25 Skąd: Wiśniowa
Wysłany: Wto Maj 20, 2008 11:30
wyglada to tak ze po wylaczeniu silnika zaczyna sie gotowac woda ucieka przez korek, w wezach slychac bulgotanie a weze sa gorace i twarde pewnie dlatego wczesniej rozsadzilo mi waz gorny od chlodnicy, a przy odkreconym korku tez gotuje, wody ubywa tak ok 1/3 stanu w zbiorniczku czasmi wiecej, nie zauwazylem zadnych wyciekow wody a pompa byla wymienaiana ok 15000 km temu
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto Maj 20, 2008 11:50
Odpowietrzales uklad za rada pitera34 ? (1) śrubka odpowietrzająca w okolicach filtra powietrza (2) Załączyć silnik, odkręcić korek i ściśkac węże które się da, żeby ewentualne powietrze mogło uciec. Pamiętać, że płyn zacznie się dosyś szybko gotować, żeby na czas zakręcić korek.
Wlasnie po to w ukladzie jest korek trzymajacy cisnienie, zeby temperatura wrzenia wody sie podniosła.
No tak, ale ciśnienie bezwzględne w układzie jest równe 1 bar, czyli atmosferyczne, a korek jest po to, aby ciśnienie w układzie się nie obniżało (czyli nie malała temp. wrzenia).
Jak się gdzieś pomyliłem, to popraw
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto Maj 20, 2008 12:13
piter34 napisał/a:
secio napisał/a:
Wlasnie po to w ukladzie jest korek trzymajacy cisnienie, zeby temperatura wrzenia wody sie podniosła.
No tak, ale ciśnienie bezwzględne w układzie jest równe 1 bar, czyli atmosferyczne, a korek jest po to, aby ciśnienie w układzie się nie obniżało (czyli nie malała temp. wrzenia).
Jak się gdzieś pomyliłem, to popraw
W Rave podają "Pressure caps opens - 0.9 - 1.2 bar"
W książce Morawskiego "Budowa eksploatacja i naprawa Poloneza" dla silnika Rovera juz po polsku jest "Nadciśnienie zaworu korka zbiornika wyrównawczego - 90..100kPa"
Nadciśnienie czyli ciśnienie względne .
Ciśnienie bezwzględne w takim razie to okolo 2 barow, a wtedy temperatura wrzenia wody to okolo 120 stopni. Tez sie moge mylic, pisze tylko na jakiej podstawie wnioskuje .
Ciśnienie bezwzględne w takim razie to okolo 2 barow
...względem próżni.
Czy ciśnieniem odniesienia dla układu chłodzenia nie jest ciśnienie atmosferyczne i czy w takim przypadku temp. wrzenia wody nie jest jednak równa 100 stopni?
Jest tu jakiś fizyk?
"Temperatura wrzenia - temperatura przy której ciśnienie powstającej pary jest równe ciśnieniu otoczenia"
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 25 Skąd: Wiśniowa
Wysłany: Wto Maj 20, 2008 13:24
odpowietrzylem uklad założyłem nowy korek(nie orginalny ale pasuje gwint i jest prosto ze sklepu cisnienie 1 bar) i po przejechaniu ok 2 km wskazówkla temp. wzrosła do ok 3/4 zatrzymalem się, podniosłem maske na włączonym silniku. woda byla juz przy samym korku a gorny wąż był bardzo twardy, popuściłem korek woda zaczęła wrzeć i wylewać sie po chwili ciśnienie opadło woda również do połowy zbiorniczka i wąż stał sie miękki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum