Wysłany: Sob Kwi 07, 2007 15:19 [R600] Zmiana koloru podświetlania licznika i reszty
Przekopałem forum łącznie z archiwum i właściwie nic nie znalazłem na ten temat.
Sprawa otarła się juz o temat ALURAMEK na liczniki, ale postanowilem zalozyc oddzielny topic, poswiecony jedynie temu zagadnieniu.
Chcę zmienic kolor podswietlania zegarów w swoim R620 , azeby wygladał podobnie do tego :
to samo tyczy się podświetlenia przycisków , regulatorów el. szyb i nawiewu. Czy znajdzie się ktoś , kto już "zasmakował" trudów zwiazanych z ta operacja ?
Na co trzeba uwazac ?
Od czego zaczac ?
Jakiej wielkości sa oryginalne zarówki i jakie kupic diody ?
Czy w naszych ROVERACH montowane sa te same żarówki , co np. w autach grupy VW - czyli R3 i R5 ?
Będe wdzieczny za wszelką pomoc ...
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 07, 2007 15:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Sob Kwi 07, 2007 16:13
I tu znowu ja się wtrącę.
Przerabiałem temat mając Hondę Civic 95`
Myślę, że w Roverach 600 (czyli Accord w angielskim garniturze) będą podobne hity.
Możesz spróbować opcję mniej praco- i czasochłonną - folia na fitry do reflektorów scenicznych - sklepy z nagłośnieniem estradowym, muzyczne. Wtedy wystarczy zmienić żarówki, które pewnie będą zakurzone i zaopatrzone w "kondomki" z białej(lub już lekko przygrzanej na czarno) gumy na nowe i o troszkę większej mocy. Wiem, że istnieją na rynku o różnej mocy na to samo mocowanie - miałem tak z Astrą.Nie załatwia to jednak kwestii wyłączników.
Druga opcja to zabawa z diodami. Zwyczajne 1,5V trzeba łączyc szeregowo po 4 żeby się nie przepaliły lub do pojedynczej dodać rezystor ok 1kOhm (o ile dobrze pamiętam). Jak będziesz kupował diody to powiedz, że potrzebne Ci do instalacji w samochodzie - dobiorą Ci oporniki.
Honda miała o tyle gorzej, że np włącznik ogrzewania tylnej szyby miał dwie żaróweczki: 1 przy zapaleniu świateł, 2 przy "załączeniu" - pamiętam, że lutowanie diody z opornikiem wykonywałem przez pensetę.
Jeśli zdecydujesz się - służę pomocą - a może zdopingujesz mnie do zmiany podświetlenia w moim 620
Tarcze w Civicu również robota własna - skan oryginału, zamiana kolorów, obróbka, wydruk + logo"Type-R" i "Leo" - jako, że jestem spod Lwa
Echhh - to były czasy, a potem przyjechał gość z Warszawki i kupił samochód, a wszystkie przeróbki dostał za free, podobno jeszcze nią śmiga po stolycy.
fabryk [Usunięty]
Wysłany: Sob Kwi 07, 2007 23:19 Re: [R600] Zmiana koloru podświetlania licznika i reszty
zarowki sa wszedzie inne bo inne jest napiecie tam.ja prponuje Ci kupic diody jezeli juz chcesz sie w to bawic i oporniki od ktorych bedzie zalezalo natezenie swiatla.ale nie uda Ci sie nigdy zrobic jednolitego koloru na tarczach i na nawiewach....wiem ze mozna juz kupic gotowe diody na allegro ktore wlozysz...ale pamietaj ze Twoje tarcze od drugiej strony(przynajmniej tak mi sie wydaje) maja naklejona zolta (czy tam w zaleznosci od koloru Twojego podswietlenia) folie na tarczach ktorej nie da rady zedrzec.Tzn tarcze sa nadrukowane na plastik o takim kolorze.Jedynym rozsadnym rozwiazaniem jest zmienic tarcze i odrazu dam jakis lekko niebieski poswiat i z tylu wlozyc diody.Z nawiewami to samo...ale nie wiem juz kto Ci zrobi nawiewy na innym plastiku...duzo rzezby...czy warto?sam sie zastanow bo zamiast polepszyc zrobisz WT.
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Nie Maj 13, 2007 20:45
Założyłem alu-ramki i jak już miałem na stole liczniki postanowiłem na szybko coś pokombinować przy podświetleniu. Na razie to wersja robocza, ale już zaczyna mi sie podobać. Wasze oceny mile widziane
Kolor zmieniłem przy pomocy folii (filtr do reflektorów scenicznych) poklejając ją od spodu tarcz obrotomierza i prędkościomierza. Zegary od temp i poziomu paliwa zostały beż zmian, chociaż na zdjęciach niezbyt to widać. Mam pomysł, jak wzmocnić świecenie żarówek, ale jak mi się sprawdzi to Wam powiem.
Pawciu87 podsunął mi pytanie:"co z oświetleniem dziennego licznika kilometrów?" - jeszcze o tym pomyślę. Jedno jest pewne - zlikwiduję żarówki świecące z góry na całą deskę.
wyglada to nie powiem - bardzo interesujaco chociaz mi podswietlenie zegarow i przyrzadow w moim roverku zueplnie odpowiada wiec nie bede sie w to bawic, natomiast ramki w tle nocnym pieknie sie blyszcza i naprawde daje to piekny efekt i tu moja prosba - bialy114 mozesz zapodac wiecej zdjec ramek ale troche z innej perspektywy wnetrza ? chcialbym zobaczyc jak to sie komponuje za cala deska rozdzielcza i druga rzecz o ktorej mysle do mojej R600... zauwazylem ze na allegro koles sprzedaje zegary do R600 w kolorze bialym i bezowym, mianowicie interesuje mnie tylko bezowy, wygladaloby to mniej wiecej tak jak na zdjeciu nizej:
i do tego oczywiscie chromowane ramki co Wy o tym myslicie ? pasowaloby to do bezowego wnetrza? czy lepiej zostawic zegary seryjne i ramki tylko zalozyc
_________________ "Tylko auta z duszą..."
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 08:00
Moim skromnym zdaniem beżowe tarcze moga wyglądać u Ciebie rewelacyjnie biorąc pod uwagę kolor tapicerki.
Zdjęcia wrzucę dziś wieczorem.
Musisz tylko wziąć pod uwagę fakt, że do wymiany tarcz trzeba zdjąc wskazówkę, a to grozi "powikłaniami".
Moim skromnym zdaniem beżowe tarcze moga wyglądać u Ciebie rewelacyjnie biorąc pod uwagę kolor tapicerki.
Zdjęcia wrzucę dziś wieczorem.
Musisz tylko wziąć pod uwagę fakt, że do wymiany tarcz trzeba zdjąc wskazówkę, a to grozi "powikłaniami".
wlasnie wiem o tym, i chyba wolalbym zlecic to jakiesmus warsztatowi do zrobienia, zreszta koles ktory sprzedaje te zegary za dodatkowa oplata oferuje montaz tego w profesjonalnym warsztacie musze sie z tym przespac... czekam na fotki wieczorem
_________________ "Tylko auta z duszą..."
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 18:49
Zgodnie z obietnicą:
Dalej myślę,że przy beżowym środku i drewnie efekt będzie o dwa nieba lepszy.
super juz sobie zdjecia na dysu zapisalem... teraz tak mniej wiecej moge przypuszczac jak to bedzie u mnie wygladac, i chyba zdecyduje sie na te bezowe zegary
_________________ "Tylko auta z duszą..."
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 18:53
qrde - jesteś jak błyskawica - ja 19.49 - Ty 19.52
Ja właśnie mam problem z otwieraniem obrazków: ani IE, ani Firefox nie radzi sobie - chyba, że to blokada dla sympatyków
nie sadze ze blokada - jak bylem sympatykiem nie mialem z tym problemow ale z czym mianowicie masz problem?
_________________ "Tylko auta z duszą..."
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 19:47
Z otwarciem zdjęć. Obojętne, czy chodzi o moje, czy o inne. IE wywala mi komunikat w nowym oknie:
Program Internet Explorer nie może wyświetlić witryny sieci Web
Najbardziej prawdopodobne przyczyny:
Nie masz połączenia z Internetem.
Witryna sieci Web napotyka problemy.
W adresie może być błąd w pisowni.
Możesz spróbować wykonać następujące czynności:
Diagnozuj problemy z połączeniami
Więcej informacji
Ten problem może mieć różne przyczyny, w tym następujące:
Łączność z Internetem została utracona.
Witryna sieci Web jest tymczasowo niedostępna.
Serwer nazw domen jest nieosiągalny.
Serwer nazw domen nie zawiera listy dla domeny witryny sieci Web.
Jeśli to jest adres HTTPS (bezpieczny), kliknij menu Narzędzia, kliknij polecenie Opcje internetowe, kliknij kartę Zaawansowane i upewnij się, że w sekcji Zabezpieczenia są włączone protokoły SSL i TLS.
Dla użytkowników w trybie offline
Wciąż możliwe jest wyświetlanie subskrybowanych źródeł i niektórych niedawno wyświetlonych stron sieci Web.
Aby wyświetlić subskrybowane źródła
Kliknij przycisk Centrum ulubionych , kliknij kartę Źródła, a następnie kliknij źródło, które chcesz wyświetlić.
Aby wyświetlić niedawno odwiedzone strony sieci Web (może nie udać się dla wszystkich stron)
Kliknij menu Narzędzia , a następnie kliknij polecenie Pracuj w trybie offline.
Kliknij przycisk Centrum ulubionych , kliknij przycisk Historia, a następnie kliknij stronę, którą chcesz wyświetlić.
I - że tak powiem "du.. blada"
Sprawdzałem też na "blaszaku" syna - tam mam Firefoxa - to samo
Szwagier się logował zamiast mnie i też to samo.
Nota bene:
Jak kliknę "pokaż moje posty" lub "pokaż posty nieprzeczytane" to czasami antywirus mi wyczytuje wirusa.
Tym sposobem to od razu 3
Mój notebook, syna "blaszak i szwagra !
Na razie muszę uzbroić się w cierpliwość. Jutro i pojutrze nie będę miał dostępu do sieci. Potem pomyślę...
Ale dzięki za chęć pomocy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 200 Skąd: Bojanowo, Leszno
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 20:42
Hmm, ja mam Firefoxa i wszystko działa mi ok, jak dotąd zero problemów.
Btw. THX za fajnie fotki Widzę, że masz założony czujnik parkowania. Widziałem takie na allegro, dobrze to działa?
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 21:46
UncleAllEvil napisał/a:
dobrze to działa?
Niektórzy mówią, że dobremu kierowcy to niepotrzebne
Dzięki czujkom dojeżdżam tyłem na 10 cm od przeszkody.
Wyświetlacz pokazuje z której strony mam przeszkodę i w jakiej odległości(w metrach np 0,2)
Ja jestem baaardzo zadowolony.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Maj 15, 2007 20:33
Tak sobie oglądam te Wasze zdjęcia i powiem: te aluramki na zegarach wyglądają bardzo ładnie, ale czy nie macie wrażenia że te na pokrętłach konsoli środkowej byłyby ładniejsze gdyby były cieńsze lub płytsze? Nie wiem jak to wygląda live, ale troszkę mi się wydają za masywne. Ale same zegary cacy
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Sro Maj 16, 2007 08:31
piter34 napisał/a:
Ty tak od nowości nie masz przełącznika powietrze zimne/ciepłe pomiędzy kratkami nawiewu środkowego?
Tak było jak kupiłem - to coś oznacza (następna "niespodzianka" po alarmie)?
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Maj 16, 2007 10:03
Oznacza tylko tyle, że nie masz możliwości wyboru nawiewu pomiędzy powietrzem przechodzącym przez nagrzewnicę a powietrzem z zewnątrz (a dokładniej mieszanką powietrza z zewnątrz z tym w nagrzewnicy). Bardzo fajna sprawa, czasem (przy odpowiednich temperaturach otoczenia) można użyć zamiast klimy, a efekty podobne , zresztą przydaje się w naprawdę w wielu okolicznościach.
Wygląda na to, że po prostu brakuje Ci tej opcji w autku, chociaż wydawało mi się, że wszystkie 600 miały ten patent (ale mogę się mylić). Żeby się przekonać trzeba by sprawdzić czy ktoś nie włożył tego nawiewu od accorda (bo część z nich na pewno była bez tej opcji) i po prostu olał system. Może ktoś bardziej zorientowany ode mnie będzie wiedział konkretniej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum