Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Pią Cze 27, 2008 13:51 [R25] Jakie opony?
Witam. Przymierzam sie od zkaupu opon do mojego Śmigacza Szosowego R25.
Kupiłem auto na oponach "nóweczkach". Nóweczki jak to nówki są nowe tyle że z Chin, kupione prawdopodonie tylko po ty by je sprzedac, nie trzymaja sie drogi zupełnie przy mokrej nawierzchni, powiem nawet, ze sa wtedy dramatyczne chyba że ktos lubi sanki.
Felgi mam 15 cali, opony 185/55
Teraz chciałbym opone:
1) Troszke wyzsza zeby wypełnic nadkola (dziura) - wtedy auto bedzie jezdzic szybciej kosztem zbierania, zgadza sie? Jaki byłby rozmiar optymalny i czy bedzie to odzczuwalne i jak?
2) Troszke szersza, minimalnie - lepsza przyczepnosc, wieksze spalanie, tak? Tylko nie wiem o ile szersza to danej felgi moge założyc. Jaka wartosc tego parametru bedzie optymalna.
No i sedno sprawy jakie opony polecacie? Ja mysle o Continental Premium Contact 2 i Eco Contact 3, ale otwarty jestem na wszelie propozycje, wazne zeby była trwała, miałą przyczepnosc dobra na zakretach i an mokrym, zeby po prostu nie mozna jej było nawzwac szajsem:)
miękka a po rozgrzaniu bardzo miękka
sztywny profil boczny
rant przeciwko obtarciu felgi
bardzo dobrze sie klei na suchym jak i na mokrym dobrze odprowadza wodę (z uwagi na unikalny wzór)
oczywiście dość szybko sie ściera myślę ze 2-3 sezony przy mojej jeździe może wytrzymać
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Pią Cze 27, 2008 14:46
pykalodaniel napisał/a:
195/55 R 15 Uniroyal raly 550 lub wersja rain sport1
Obecnie mam uniroyal raly 550 i to co mogę powiedzieć:
- opona miętka.
- przyczepność rewelacja
- nie są aż tak głośne.
- dość szybko się zużywa patrz pkt. 1
Dosc szybko to znaczy?
Jak zachowuje sie na mokrym?
[ Dodano: Pią Cze 27, 2008 15:50 ]
dobryziom napisał/a:
Durun Sport One grupa Brigstone 215/40/17
miękka a po rozgrzaniu bardzo miękka
sztywny profil boczny
rant przeciwko obtarciu felgi
bardzo dobrze sie klei na suchym jak i na mokrym dobrze odprowadza wodę (z uwagi na unikalny wzór)
oczywiście dość szybko sie ściera myślę ze 2-3 sezony przy mojej jeździe może wytrzymać
MAło wiem o tej oponie ale podoba mi sie cena (mogło byc gorzej) i ten rant chroniacy felge. MArtwi mnie jedynie miekkosc, nie chce opony tylko na jeden sezon góra dwa, chyab ze Twoja jazda jest bardzo dla opon nietolerancyjna... No i na koniec ja mam 15 alu.
u mnie zwykle opony trzymają sie jakieś 2-3 lata przynajmniej te z przodu... u kogoś innego może to być 5-6 lat to zależy Wybrałem je z uwagi na zastosowana mieszankę wzór oraz cenę i nie żałuje
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Pią Cze 27, 2008 23:49
Hahaha i wyszła moja nieznajomosc tematu.
Po Waszych odpowiedziach jak wsiadałem do auta postanowiełem raz jeszcze sprawdzic jakiej firmy mam opony. Co sie okazało?
Przód: Uniroyal The Rain Tyre Raylle 540
Tył: Marangoni Verso
Co do tyłu kolega powiedział mi jak na nie kiedys patrzył ze z 2007 roku, tylko że ja nie wiem jak sie to sprawdza dlatego nie potwierdze tego i nie wiem jak stare mam z przodu? Jak to sprawdzic? Szczerze to juz mam swoja wersje wydarzen która mówi ze opony przednie sa z 2000 roku i straciły juz swoje właciwosci.
"Jak określić wiek opony? Odczytując cyfry umieszczone na prostokąciku z boku opony. Ostatnia cyfra określa rok produkcji, a dwie poprzedzające tydzień tegoż roku, np. 149 oznacza 14. tydzień roku 1999" Tak kombinowałem z ta ostatnia cyfra, wiec ja kz dobrego niejsca sczyałem moja teoria sie potwierdzi, fajne opony tylko stare.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sob Cze 28, 2008 07:56
niuton napisał/a:
"Jak określić wiek opony? Odczytując cyfry umieszczone na prostokąciku z boku opony. Ostatnia cyfra określa rok produkcji, a dwie poprzedzające tydzień tegoż roku, np. 149 oznacza 14. tydzień roku 1999" Tak kombinowałem z ta ostatnia cyfra, wiec ja kz dobrego niejsca sczyałem moja teoria sie potwierdzi, fajne opony tylko stare.
Zgadza się. Dobrze myslisz.
Data produkcji opony zakodowana jest w tzw. nr DOT, 12 cyfrowym, w którym 4 ostatnie to właśnie data produkcji, np. 2302 oznacza 23 tydzień 2002 roku.
Starsze opony, wyprodukowane przed 2000 rokiem są oznaczone 3 cyframi i znakiem trójkąta właśnie na takiej zasadzie jak napisałeś - 2 pierwsze to nr tygodnia w roku, a trzecia to nr roku w dekadzie.
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Sob Cze 28, 2008 09:28
ja nie tak dawno zakupiłem nówki Firestone 195/50 R15 tutaj
na 600 opinii dostały ocenę 4,9. Dla porównania, w zbliżonej cenie są Toyo PX4 (ocena 5.0 przy 11 opiniach) lub Toyo Proxes T1-R ( ocena 5.3 przy 131 opiniach)
Mój wniosek był taki: lepiej wziąć opony, na których jeździ więcej ludzi i sobie chwalą, niż mieć "jodełkę"
No to prosze. PAsowała by z takimi parametrami do rovera? Nie wiem jak z ta szerokoscia, mam 185 jak dam 195 moga byc jakies problemy? Ze nie iwem łatwiej sie z niszczy albo nie bedzie pasowac na felge?
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Sob Cze 28, 2008 11:25
1. - 41 opinii - moim zdaniem trochę mało
2. - mi na R25 1,4 16V nie przeszkadza w niczym (tyle, że 195/50)
Powiem więcej - 185/55 - (czyli oryginał) były duużo droższe, więc wybór padł na FZ
niuton napisał/a:
albo nie bedzie pasowac na felge
a jakie masz felgi ? oryginalne ? 6J ?
Też zasięgałem rady na forum przed zakupem i nie żałuję wyboru.
Może to Ci się przyda: click
DZieki jakbym wiedział wczesniej, ze na stronie takei cos znajde to bym nie pytał, ale chyba nic sie nie stało?
Sprawdziłem biały ten link, fajna rzecz, i teraz rodzi sie pytanie, na jakie opony ustawiony ma Rover predkosciomierz? Po zmianie bedzie mi inaczej pokazywał, a to nie jest mała roznica, da sie to jakos zmienic zeby przystosowac do nowych opon?
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Nie Cze 29, 2008 10:30
zouza napisał/a:
6J jak widać
Dobrze mówi - wódki Jej dać
U mnie 195 opona bez problemu weszła na felgę 6J (6 cali szerokości) - żadnych obtarć o nadkola
Ty chcesz wyższy profil (65) czyli 65% z szerokości opony (185 mm)
Rachunek:
Ja: 195/50 - 50% z 195 mm = 97,5 mm(wysokość opony)
Ty: 185/65 - 65% z 185 mm = 125,25 mm
Różnica 27,75 mm (prawie 3 cm x 2, bo chodzi nam o średnicę zewnętrzną koła) - najprościej myśląc - będziesz miał 3 cm wyżej postawiony samochód i 3 cm mniejszą "dziurę" w błotniku niż ja.
Chyba nie zamotałem za mocno
niuton napisał/a:
da sie to jakos zmienic zeby przystosowac do nowych opon?
nie da się - ale różnica nie będzie zbyt widoczna, tak jak przekłamanie
Ostatnio zmieniony przez bialy114 Nie Cze 29, 2008 10:31, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Nie Cze 29, 2008 11:50
To drugi parametr jets procentem z pierwszego? Jej jaki jajestem zacofany ja myslałem ze to centymetry W takim razie 195/65 to bardzo podnosi auto za bardzo. 195/60 lub nawet 195/55 wystarczy w zupełnosci. Nie denerwuja was te dziury w nadkolach? Co do licznika racja ze da sie jezdzic ale jednak przykładowo róznica ok 8% to nie jest juz mało chyba, tzn chodiz mi o to że chciałbym wiedziec dla siebie ile mknąłem...
Mnie tak - szukam niższych sprężyn - bo to lepszy sposób na pozbycie się wyglądu "pasikonika gotowego do skoku" niż wysokie opony - Niechcący możesz zamienić "pasikonika" na "traktor" z oponami jak w terenówce
Zouzę - na pewno nie - bo ma już niskie zawieszenie
niuton napisał/a:
chciałbym wiedziec dla siebie ile mknąłem...
może przy okazji kontroli radarowej sobie porównasz i już będziesz wiedział
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum