Wysłany: Nie Cze 01, 2008 22:31 [R420] Problem z biegami
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Czytałem na forum już na ten temat, ale zauważyłem jeszcze dodatkowe objawy, których nikt wcześniej nie wymienił. A mianowicie...., zacząłem mieć problem z wrzuceniem wstecznego (zgrzyt). Znacznie gorzej jest na rozgrzanym silniku. Silnik zaczął pracować nierónomiernie. Sprzęgło zaczyna brać w połowie wysokości, czyli chyba normalnie. Może troszkę ciężej zaczęły także wchodzić pozostałe biegi. Mam jeszcze pytanie, jaki rodzaj jest to sprzęgła...? A może walę w jednym temacie. Zauważyłem także, że co jakiś czas zapala się kontrloka od akumulatora. Szczególnie przy chamowaniu. Spotkał sięjuż ktoś kiedyś z powyższymi problemami??? Proszę o porady.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 16, 2011 20:05, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 01, 2008 22:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 45 Skąd: Radom
Wysłany: Nie Cze 01, 2008 22:41
co to biegów to też miałem podobny problem. Wsteczny mi nie wchodził jedynka też a piątka na dużych prędkościach wyskakiwała. Okazało się że nie miałem oleju w skrzyni. Po zalaniu wszystko jest ok. Więc zacznij może od sprawdzenia oleju.
A co do kontrolki ładowania to w polonezie miałem taki przypadek. Wina była w naciągu paska. O dziwo nie piszczał ale się ślizgał.
Kolego, sprawdź układ wodzików drążka dźwigni zmiany biegów. Następnie sprawdź poziom oleju w skrzyni (najlepiej wymień olej na nowego MTF). Wsteczny w skrzyniach PG1 trzeba "poznać" i wrzucać z czuciem.
Wysłany: Nie Cze 01, 2008 22:50 [420 SDi] Problem z biegami
Właśnie jak dotychczas nie miałem problemów z wyczuciem. Wchodził dobrze. Skorzystam z porad i sprawdzę układ wodzików i poziom oleju w skrzyni.
[ Dodano: Sro Cze 04, 2008 21:15 ]
Panowie, rano odpaliłem samochód i chodzi jak nowy. Biegi chodzą lekko i bez zgrzytów. Problem pojawia się na mocno rozgrzanym silniku. Czy to może być problem nagrzewającego się wysprzęglika??? Ktoś już opisywał taki właśnie problem na forum.
Może warto sprawdzić pompę i wysprzęglik, zregenerować reparaturkami (nie są drogie), wymienić płyn i dobrze odpowietrzyć układ. Do tego sprawdzić poziom oleju w skrzyni (wymiana na odpowiedni na pewno nie zaszkodzi).
Wysłany: Pią Cze 06, 2008 22:00 [420 SDi] Problem z biegami
Kurde.... Za tydzień idę na urlop to coś pogrzebię. Jak samemu mi się nie uda naprawić, to wybiorę sie do majchra jakiego. Napiszę co i jak. Dzięki za zainteresowanie.
PS: Mam prośbę. Mianowicie nie mam żarówki (nawet spalonej) w podświetleniu zegarka. Czy może któś napisać jaki to jest dokładnie typ żarówki? Ewentualnie foto do tego?
Wysłany: Sob Cze 07, 2008 22:35 [420 SDi] Problem z biegami
Dzięki wielkie NEOSSS. Na forum znalazłem coś o żarówce w zegarku, ale tam ktoś napisał, że jest to R3.
[ Dodano: Sro Lip 02, 2008 17:27 ]
Obiecałem to napiszę. Byłem na sprawdzeniu i nic nie znaleziono więc jeżdżę dalej. Jak na razie jest ok. Nie wiem co to było, ale zrobiłem ponad 2000 km na urlopie i wszystko w porządku, na szczęście A spalanie wyszło 5,7 l
[ Dodano: Czw Paź 23, 2008 13:17 ]
Witam,
c.d.
Problem z biegami powrócił. Okazało, się iż padł wysprzęglik, koszt 250 zł (nowy). Wymiana 0,00 zł. Ze szwagrem włożyliśmy . Trzeba było go jeszcze odpowietrzyć, zrobił to już mechanior, i gra gitara , koszt 30 zł. Nie wyszło tak źle.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum