Wysłany: Sob Maj 31, 2008 15:56 [Polonez 1.4 K16] swiruja obroty
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: wszystkie
Witam.
Mam poloneza z silnikiem rovera 1.4 K16.
Mam taki problem ze wolne obroty zostają na 1,5 tys w upalne dni co skutkuje ze przy hamowaniu biegami szarpie autem
krokowy miał miedzy stykiem nr 3 a pozostalymi te okolo 15KOhm. Działać też działa kreci sie w lewo i w prawo.
czujnik położenia przepostnicy ma nastepujace wartosci:
zakladajac ze pin 1 jest od gory, 2 w srodku a 3 na samym dole to:
miedzy 1 - 2 przy zamknietej przepostnicy mam 4,37 KOhm, przy otwartej do tego ograniczenia 1.39 kOhm
miedzy 2 - 3 przy zamknietej przepostnicy mam 0.93 KOhm, przy otwartej do tego ograniczenia 3.93 kOhm
miedzy 1 - 3 mam 5.07 KOhm niezalenie od pozycji przepostnicy.
przyszla kolej na czujnik temp powietrza
po wyjeciu z auta mial okolo 800Ohm w miare spadku jego temp miał 1.9KOhm
włożyłem drugi inny jednak nic to nie zmieniło.
jednakze gdy odlacze silnik krokowy obr sa 1tys i faluja miedzy 1 a 1,1tys ... no ale krokowy wydaje sie byc sprawny po przemierzeniu
najgorsze jest to ze nigdzie w katowicach i obrebie niechca podlaczyc tego auta pod kompoter a ja niemam juz pomyslu co to moze byc...
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Pią Lis 19, 2010 23:29, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 31, 2008 15:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 163 Skąd: chorzow
Wysłany: Sob Maj 31, 2008 16:17 Re: [1.4 K16] swiruja obroty
hi
mialem tak samo, mierzylem czujniki itp. kupilem nawet alu przepustnice ale nie pomoglo.
sprobuj tak goracy silnik w aucie naciskasz noga gaz i obserwujesz obroty
nastepnie maska w gore i na pzrepustnicy dajesz gaz i reka szybko ja zamykasz, jesli wtedy obroty spadaja znaczy sie, ze linka przyciera.
ja chce zrobic wspomaganie powrotu przepustnicy dodatkowa sprezyna-juz nawet ja mam, lub nowa linka
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Maj 31, 2008 16:50
Joker napisał/a:
krokowy miał miedzy stykiem nr 3 a pozostalymi te okolo 15KOhm. Działać też działa kreci sie w lewo i w prawo.
Kręcić to on się będzie. On a dokładnie ten metalowy stożek ma się wysuwać i chować po podaniu napięcia.
Ma zadanie przymykać dopływ powietrza z przed przepustnicy.
Moim zdaniem najpierw dokładnie wyczyść ten stożek i gniazdo silniczka krokowego.
Później możesz zdjąć całkiem linkę z przepustnicy i ręcznie dodawać i ujmować gazu może coś wybadasz
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
dokładnie wyczyść ten stożek i gniazdo silniczka krokowego
chodzi Ci o ten trzpien ktory sie wysowa i chowa? juz to czyscilem ba nawet posmarowalem bo troche wytarty od gory byl bez smaru chodzil
on działa jak robilem reset przepostnicy (5 razy przepostnica na max) to trzpien sie wysunol, wsunol do konca i troche wysunol i tak zostal
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum