Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw Cze 12, 2008 00:01 [R400] Światła drogowe - pytanie do posiadaczy R400
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
Witam serdecznie!
Tak jak w temacie mam pytanie do posiadaczy Rovera 400.
Czy u Was światła drogowe (tzw. długie) dają jakoś więcej światła na drodze? To znaczy czy oświetlają więcej przestrzeni? Wiem, że to pytanie brzmi dosyć dziwnie ale w moim przypadku światła te dają, (nie wiem jak to nazwać) robi się po prostu troszeczkę jaśniej, nie świecą dalej i szerzej. Jazda nocą nie jest za ciekawa, zwłaszcza jak sie jedzie przez lasy. Byłem na ustawianiu świateł ale wyszedłem na idiotę bo świateł drogowy się nie ustawia (o czym nie wiedziałem). Wymieniłem żarówki ale nic to nie dało. Macie może jakiś pomysł co z tym fantem zrobić? Może wymienić całe lamy? Sam już nie wiem, boje się że nowe lamy nic nie dadzą i będzie niepotrzebny wydatek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 17, 2011 19:49, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 12, 2008 00:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja troszkę się podepnę. Kilka razy już pytałem Was, czy znacie sposoby "regeneracji" lampy? Otóż u mnie szkło jest matowe i to samo z lutrem. Pytałem, czy ktoś wie, czy lampę da się rozebrać i wszystko wyszyścić, ale nikt mi wtedy nie odpowiedział - więc może teraz. Czy istnieją zakłady, które się tym zajmują?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Cherman, szkło możesz wypolerować sam jeżeli potrafisz, wystarczy pasta polerska, wiertarka wolnoobrotowa, gąbka na wiertarke i kąpiel w której będzie to robił aby nie przegrzać szkła bo pęknie... Lampę rozcinasz nożykiem i oczyszasz z kleju, myjesz w środku i trochę polerujesz a odbłyśnik to tylko do regeneracji do kogos kto się tym zajmuje... np. > http://www.allegro.pl/ite...swietlenie.html
Potem składzasz, sklejasz, montujesz i cieszysz się nowym światłami...
Ja na Twoim miejscu kupiłbym nowe oryginalne lampy Hella europejskie oczywiście...
Jasne. Kupno nówki byłoby najlepszym rozwiązaniem - niestety nie najtańszym - cena około 900zł nie napawa mnie optymizmem, zwłaszcza, że lampa świeci jak należy i przeszła juz 2 badania techniczne. Pomyślę zatem i samodzielnym grzebaniu jak tylko uporam się z pompą wspomagania.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 20 razy Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 233 Skąd: Leżajsk
Wysłany: Czw Cze 12, 2008 10:28
Witam,
Wprawdzie mam 45-kę, ale opiszę mój przypadek.Otóż przepaliła mi sie żarówka od swiateł drogowych (H7), więc kupiłem nową i ją wymieniłem, sprawdziłem - świeci, ok.
W niedługom czasie pojechałem na przegląd, bo termin. Pan sprawdzał światła i okazało się, że lampa ze "starą zarówką" świeci dobrze i jest ustawiona ok, natomiast z nową żle. Pan do mnie - wymieniano żarówkę i odwrotnie ją założono. Ja mówię, że zmieniałem zarówkę, ale czy można ją źle założyć ?. Okazało się że mozna - wyciągnął żarówkę obrócił ją o 180 stopni, włożył i wszystko jest OK, świeci jak ta "stara", a wcześniej dawała tylko jasniejsze światło, zamiast skupioną wiązkę, odpowiednio ustawioną.
Cytat:
Byłem na ustawianiu świateł ale wyszedłem na idiotę bo świateł drogowy się nie ustawia (o czym nie wiedziałem).
Jak to się nie ustawia - sprawdzenie ustawienia świateł i ewentualna ich korekcja na przeglądzie technicznym - to obowiązek serwisanta, za to m.innymi się płaci.
Może i kolega założył te żarówki odwrotnie, proszę sprawdzić, Pozdr....
oczywiscie ze sie ustawia, przeciez jest nawet regulacja
nie wiem jak w R 400, ale w kanciaku zapalaja sie 4 zarowki , dwie z mijania na drogowe h4 i w srodku dwie chyba h1
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Popieram kolegę Stacho. Faktycznie można włożyc H7 na odwrót i wtedy daje mniej światła. Kolega znawca zaklinał, że się nie da, a z drugim po prostu przekręciliśmy o 180st. i świecą tak samo lewa i prawa strona. Mniej więcej tak: __/ __/. Wcześniej było: __\ __/ (lewa strona właściwie nie dawała światła).
aiwer
Drogowe załączają się dodatkowo do mijania (czyli świecą się 4 żarówki z przodu) więc o ile odbłyśnik i klosz nie są uszkodzone to musi być lepiej - no chyba że świecą w niebo
Witam. U mnie swiatla nie sa najgorsze ale jesli chodzi o drogowe to nie jest super. Tzn owszem daja wiecej swiatla niz mijania ale w porownaniu np z moja sluzbowa fiesta to w R drogowe sa kiepskie a szczerze mowiac myslalem ze jak sa w osobnych kloszach to powinno byc lepiej. (fiesta ma tylko zarowke H4). Ale w R nie jest tak zle zebym musial cos kombinowac
Pozdrawiam
Można założyć żarówki odwrotnie. Sam tak zrobiłem. I oczywiście, że światła drogowe w R400 sie ustawia. Ostatnio byłem u diagnosty i odpłatnie ustawiłem sobie światła i krótkie i drogowe (10zł lewe + 10zł prawe). Diagnosta oczywiscie też odwrócił mi żarówki. Teraz świecą jak należy.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Cze 16, 2008 14:21
wolarz napisał/a:
aiwer
Drogowe załączają się dodatkowo do mijania (czyli świecą się 4 żarówki z przodu) więc o ile odbłyśnik i klosz nie są uszkodzone to musi być lepiej - no chyba że świecą w niebo
Powiem tak: Krótkie świecą nawet spoko ale jak włączę długie robi sie biała plama przed samochodem (tak jakby świeciły w ziemie), diagnosta ustawiał światła wiec na pewno są dobrze ustawione ale nie wiem czemu tak jest. Dzisiaj wziąłem sie za obracanie żarówek ale złapał mnie deszcz i musiałem to odłożyć. Ody to obrócenie pomogło bo jak nie to wymiana lamp będzie mnie czekała.
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 206 Skąd: Złoty Stok
Wysłany: Pon Cze 16, 2008 16:56
Mam ten sam problem,tylko u mnie są plastikowe klosze i dosyć zniszczone.Ogólnie myślę, że w R400 to normalne bo w żadnym poprzednim samochodzie nie miałem tego problemu.
A u mnie świecą bardzo dobrze. Tylko że ja kupiłem najdroższe żarówki jakie były w sklepie a nie jakiś szajs na stacji benz. Wcześniej też mi źle świeciły bo po prostu żarówki dziadowej firmy były... Teraz zastanawiam się nad xenonami, 200zł komplet no i tylko 35wat poboru.
Miałem podobny problem w moim R 416 , i rozwiązałem go tak.
Kupiłem lampy od anglika, rozebrałem jedne i drugie ze starych lamp wyjąłem soczewki Fresnela (szybki) i wymieniłem w lampie od anglika.
Poprawa zdecydowanie widoczna.
Dużo dłubaniny, ale w stosunku do ceny nowej lampy opłaca się.
_________________ Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Cze 25, 2008 22:12
Problem rozwiązany
Ale opowiem jak to było: przeczytałem odpowiedzi na mój temat odnośnie odwrotnie założonych żarówek. Sprawdziłem i NIE da się założyć tej żarówki odwrotnie. Nie po to ta żarówka ma ściętą blaszkę, w lampie jest wystający bolec który uniemożliwia zamontowanie tej żarówki odwrotnie. Wymieniłem żarówki na jakieś tanie ale było jeszcze gorzej. W końcu się wku... i kupiłem komplet żarówek za łączną sumę ok. 100zl (2xH1 + 2xH7) i problem się rozwiązał sam. Po prostu teraz cieszę się zajebistym światłem które oświetla całą drogę a nie jak było wtedy czyli 2m przed samochodem biała plama.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum