Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 96 Skąd: polska
Wysłany: Sro Wrz 05, 2007 15:52 [R75] Komputer diagnostyczny2 - VIS i ABS
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam,
wlasnie wrocilem z serwisu o nazwie AM Serwis w Wawie na Jana Olbrachta 94a.
Bardzo sympatyczni ludzie z nastawieniem na rozwiazywanie problemow - moge polecic.
Mieli komputer ktorym skasowali inspekcje i olej i odczytali bledy (wzieli za to 80 zl w morgan 150 netto, w kobylce 250) i wyszly mi dwa:
- prawy przedni czujnik ABS,
- VIS (zawsze zamkniety).
Czy myslicie, ze warto zainwestowac w uzywany czujnik ABS? Czy lepiej kupic nowy?
Choc wlasciwie to chyba bardziej chcialbym wiedziec, czy jest jakis sposob na sprawdzenie, czy uzywany czujnik jest ok?
Jak sprawdzic czy VIS dziala? Czy to sie jakos naprawia, poza przelutowaniem opisanym w faku?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 07, 2010 22:46, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 05, 2007 15:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Choc wlasciwie to chyba bardziej chcialbym wiedziec, czy jest jakis sposob na sprawdzenie, czy uzywany czujnik jest ok?
Jest sposób. Trzeba sprawdzić opór czujnika, powinien się zmieniać jak przyłożysz jakiś magnetyczny metal
Co do konkretnych wartości to nie wiem, ale google Twoim przyjacielem
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
A nie świeciła się kontrolka ABS i prędkościomierz działał poprawnie? Przy uszkodzonym prawym czujniku prędkościomierz powinien być "martwy" - jeśli u Ciebie tak nie było, to nie wydaje mi się, żeby czujnik był uszkodzony...
Ja sprawdziłbym jeszcze ten czujnik, który masz aktualnie zamontowany.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
rozumiem, ze naderwanych przewodow sie nie naprawia?
IMHO nie ma przeciwskazań - trzeba to solidnie polutować i zaizolować i będzie cacy
Obejrzyj dokładnie miejsce, gdzie jest przerwa (o ile jest), żeby zidentyfikować przyczynę i zabezpieczyś się "na zaś".
IMHO nie ma przeciwskazań - trzeba to solidnie polutować i zaizolować i będzie cacy
ZTCW to raczej się nie naprawia, bo w czujnikach ABS dość istotne są też oporności przewodów, a lutując raczej nie utrzymasz wartości fabrycznych...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 96 Skąd: polska
Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 09:43
tak mysle, ze jesli jest to zwiazane z kwestia opornosci to przewody musza byc nielaczone i nie lutowane - to zmienia odczyt ... cyna ma inna opornosc niz miedz itd...
nie mniej jednaj zanim doktoryzuje sie z fizyki zobacze co jest z tym czujnikiem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ooo... To ciekawe - moja okolica.
Jak do nich trafiłeś?
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Ja bym zaryzykował lutowanie. Opornosć czujnika ABS to 1-2 kOmy, więc nawej jeśli będzie jakaś opornosć na połaczeniu lutowanym, to nie powinna wpływać na odczyt. O ile dobrze pamietam, to przewody do czujników są miedziane (linka) więc z lutowaniem ich nie powinno być problemów. Oczywiście później dobra izolacja (np. taśma scotch);)
mieszcza sie na samym koncu olbrachta po prawej stronie brama z napisem "glazura, terrakota"
z tego jak mnie obsluzyli i ile wzieli za to jestem bardzo zadowolony
nie mam uprawnien do dodania ich na stronie bo juz bym to zrobil
[ Dodano: Czw Wrz 06, 2007 11:03 am ]
Brt napisał/a:
Ja bym zaryzykował lutowanie....
pojde na kompromis i jesli znajde pekniety, przetarty przewod to najpierw sprobuje go naprawic a dopiero potem bede biegal i szukal czujnikow do kupienia.
zakladam, ze skoro nie dzieje mi sie to czesto to moze uszkodzenie nie jest jakies strasznie duze
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jeśli ktoś ma możliwość to może wrzucić ten serwis do działu warsztatów, jadę tam niedługo na wymianę chłodnicy (moja chłodnica, płyny itp) koszt max.100zł za wymianę wydaje się być ok.
Mam prosbe - jesli ktos moze niech poda mamiary telefoniczne na ta firme lub zdobedzie informacje na temat sprzetu/oprogramowania/okablowania jakim sie posluguja do diiagnozowania roverkow.
Z opisu x440 przychodzi mi na mysl tylko serwer IBM'a
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 157 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 11:23
HdM, wiesz co ja osobiście nie preferuję zakładania części używanych jeżeli cena nowych nie odbiega znacznie.
Już pisałem wcześniej, że wymieniałem czujnik ABS i koszt nowego(zamiennika) wraz z wymianą i sprawdzeniem na komputerze wyniósł niecałe 300 zł.
Za nowy czujnik na allegro wołają 420 - 440 zł a używany... jaką masz pewność że za 2 tygodnie Ci nie padnie? zamiennik masz za 200 zł przelicz sam co Ci się opłaca.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum