Wysłany: Sob Wrz 11, 2010 11:30 [R75] Ustreka kolektora dolotowego - VIS
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002
Witam.
Od jakiegoś czasu dochodzi mnie spod maski klekot przypominający pracę silnika diesla. Ewidentnie dochodzi on z wnętrza kolektora dolotowego. Dużo naczytałem się na temat usterki systemu VIS na forum. Nigdzie jednak nie przeczytałem czy jest możliwa naprawa rzeczonego systemu.
Dodam, iż nie czuje wielkiego spadku mocy, niemniej jednak mogłem jeszcze nie wyczuć do końca mojego auta gdyż zrobiłem nim zaledwie 5000 km.
Jeśli byłaby możliwość naprawy VIS byłbym wdzięczny za polecenie kogoś z Trójmiasta, względnie woj. pomorskiego.
Z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Maj 21, 2011 17:53, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 11, 2010 11:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witaj,
Jesli masz objaw klepania oznacza to ze Twoj kolektor, a w zasadzie klapki ktore w nim sa koncza powoli swoj zywot.
Spadku mocy nie doswiadczysz, gdyz przy sprawnych silniczkach one nadal beda dzialac, jednakze maja aktualnie juz luzy na swoich oskach.
Poszukaj sobie w internecie fotek jak wyglada taki kolektor rozebrany. Generalnie masz chyba szesc klapek ktore ktore sa ze soba zloczone i otwieraja sie przed 5000rev/min
oraz jedna klapke ktora otwiera sie przy ok 2700rev/min
Jesli klekocze tylko ta jedna to mozesz sprobowac ja naprawic [nawet mialem pomysl na jej naprawe], jesli te 6 to nie mam pomyslu innego niz wymienic caly kolektor.
UWAGA ! Musisz pamietac, ze przy tych objawaj jak Ci sie ta klapka ostatecznie rozleci to zniszczysz samochod, amatorska naprawa tej klapki rowniez moze doprowadzic do uszkodzenia silnika.
Ja zdecydowalem sie na wymiane na nowy kolektor, bo samochod zamierzam trzymac bardzo dlugo. Gdy za 100 000 km znow mi sie klapka wyrobi wtedy zregeneruje
Pzdr D@n!el
P.S. Silniczki to juz troche inna historia, one generalnie nie stukaja ;-P
P.P.S. W zalaczniku fotografia klapki o ktorej pisalem. Zaznaczylem tam w kolku miejsce ktore sie 'wyrabia' i klapka przez ten luz zaczyna sobie stukac.
Jeżeli chodzi o fachowca w Trójmieście to może być ciężko. Napisz do Grzesiek_Gdynia to poda Ci namiary na fachowca w Rumi który naprawia jemu auto. Może się podejmie. Możesz spróbować też w serwisie KIA dlatego, że silnik 2,5 KV6 montowany był w KIA Carnival.
Bardzo dziękuję za szybki odzew. Musze się przespac z tematem i zobaczę. Może zrobię tak, że kupie sprawną używkę a tego "dziada" wyjmę i z nim pogadam. Może coś z tego wyjdzie. Zobaczymy. Tak czy owak dzięki.
Uzywki szczerze odradzam. Popatrz sobie na swoj kolektor w srodku, zrozumiesz, ze on sie poprostu zuzywa. Niestety jest przewidziany na konkretna ilosc cykli i tyle. Jesli zamierzasz samochodem sie dlugo cieszyc to warto kupic nowke. Ewentualnie probowac wykonac z innego materialu ta klapke ktora jest jedna jedyna i otwiera sie przy 2700
P.S. Masz juz zamontowany odolejacz? Tez dosc istotna sprawa. Procz zuzycia i stukania ten kolektor cierpi rowniez na awarie silniczkow sterujacych, ktore sa spowodowane wlasnie przez zalanie olejem.
Dzięki za podpowiedź.Poczytałem już co nieco na temat problemów z silniczkami sterującymi. Póki co okazało się ,że mam inny problem . Mam do wymiany sworzeń wahacza PP, a co za tym idzie cały wahacz w tym modelu, poduchy zawieszenia silnika i skrzyni też dają znać o sobie. Nie wiem w co pakować kasę najpierw, ale zawieszenie to podstawa bo nie chcę skończyć na drzewie albo co gorsza na kimś także póki co walczę z tym, sprawę kolektora zostawiam na później
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Paź 01, 2010 07:59
Bartmilinio napisał/a:
Nie wiem w co pakować kasę najpierw, ale zawieszenie to podstawa bo nie chcę skończyć na drzewie albo co gorsza na kimś także póki co walczę z tym, sprawę kolektora zostawiam na później
A czy w moim przypadku, takiego samego silnika jest ten taki sam klekot spod maski ale tylko z rana i po 3 minutach jazdy cichnie i jest ok. To tez oznacza ze mam rozgladac sie za nowym kolektorem czy to tak zwany piston effect opisany w artykulach na stronie glownej?
Jesli masz klekot tylko z rana to trudno rzec czy to bedzie VIS. Puki jest cieplo to znajdz sobie kilka godzin w tygodniu i sciagnij kolektor. W sumie to nie ma z tym wiele roboty. Sciagasz kolektor i go rozkrecasz po czym zagladasz do srodka. Jesli nie masz odolejacza to sobie przy okazji wyczyscisz silniczki krokowe. U mnie po kupnie samochodu byly w zasadzie zalane i dzialaly.
Daniel, ale w KV6 nie można rozkręcić kolektora... Co prawda jest kilka nakrętek na pokrywie dolnej ale sama pokrywa jest zgrzana z kolektorem. Ja rozkładałem ale kupa roboty i problem z ponownym uszczelnieniem.
Sprawdziłbym silniczki bo jak padną to też potrafi klepać.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
tak jak pisze zukowaty, ja mialem otwarty ten VIS od 4000rpm i lekko klekotało naprawiłem silniczki bo drugi nie otwieral (zalane olejem były) i bryka jak nówka. Bez ściągania kolektora to sie robi.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
pajda, silniczki masz przykręcone po lewej stronie kolektora (jeden od góry, drugi z boku-śrubokręt gwiazdkowy). Odkręcasz je i otwierasz (zatrzaski). Następnie czyścisz wszystko z oleju benzyną ekstrakcyjną i sprawdzasz na krótko czy chodzą. Najczęściej poluzowane są krańcówki odpowiedzialne za informowanie i pozycji zamknięte/otwarte, trzeba zgrzać ich plastikowe wciski (zobaczysz to załapiesz). Będziesz też pewnie musiał przelutować wszystko od nowa bo pękają luty.
[ Dodano: Pon Paź 04, 2010 23:53 ]
Gdzieś na forum był schemat jak podłączyć te silniczki poza autem (ale nie pamiętam gdzie szukać. Zjawi się Sknerko to Ci podeśle linka.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Fakt klejony jest kolektor, jednak mozna go otworzyc zreszta zrob tak jak chlopaki pisza zacznij od silniczkow bo najprosciej, a luz na tej jednej klapce chyba bedzie mozna wyczuc sciagajac silniczek i nie rozbierajac kolektora na czesci.
BTW Zukowaty w Borewiczu 1.4? swietny woz, przynajmniej na fotkach ladnie wyglada Teraz gdy moj ZS stoi w garazu woze sie moim FSO PN Zlombol 2010
Bestia stoi i czeka na sprzeglo :-( Nie orientujecie sie ktora tarcza podejdzie pod ZS180? Moze z diesla? Gdyby ktos temat sprzegla przerabial to prosze na priva bo mi na sprzeglo 6tygodni przyjdzie czekac. [dlatego tak sobie pozwolilem ten watek tutaj wrzucic
Zukowaty to zycze powodzenia ze szczerego serca. Za mna nadal chodzi polonez, mam nadzieje, ze kiedys sprawie sobie jako drugi samochod poldoroverka [moze przeszczep zrobie na 1.6 lub 1.8] Wypas bylby poldorover o wygladzie borewicza, nawet na allegro pojawily sie juz kilka razy takie stworki, przerabiany cara na borka. To bylo OFF_TOPIC
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Witam jeszcze raz pozwole sobie troche odgrzebac ten temat, wedlug instrukcji udalo mi sie uruchomic tylko jeden z tych visow, drugi pomimo ze silniczek sam w sobie chodzi to nie uruchamia sie w kolektorze wiec albo cos ze stykami albo na sciezkach jest nie tak, bo na komputerze pokazal jego blad. Nie wiecie moze gdzie mozna je kupic takie silniczki, bo napisalem juz na forum w dziale kupie wertowalem allegro i inne tego typu i ciagle nic nie moge znalesc ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum