Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Szarpie całym samochodem na jedynce i dwójce
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Szarpie całym samochodem na jedynce i dwójce
Autor Wiadomość
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 18:45   [R620] Szarpie całym samochodem na jedynce i dwójce
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam

Jakiś czas szarpie mi całym samochodem na jedynce i dwójce ale tylko wtedy, gdy chce jechać z równą prędkości np na dojeździe do ronda, podczas parkowania. Jak mu się naciśnie po gazie to przestaje.
Czy jest to objaw zużytych poduszek silnika, czy raczej pompy paliwa? Dodam też, że zdarza się też podczas jazdy z stałą prędkością takie delikatne szarpnięcia w stylu choćby paliwo nie dochodziło.
Nie wyskakują żadne błędy, a filtr paliwa był wymieniany tydzień temu :P
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
Ostatnio zmieniony przez szoso Wto Wrz 20, 2011 07:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 18:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kulmas 



Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 64
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 23:00   

sprawdź kostke i przewody przy pompie paliwa. rozepnij, przeczyść styki, sprawdź czy żaden kabel nie jest uszkodzony. bardzo często jest z nią problem wieć pewnie i u Ciebie. ja też z nią miałem problem i objawy miałem podobne do Twoich. z resztą możesz sobie poczytać na forum o tym bo było baaaaaardzo dużo tematów.
 
 
neon_4u 




Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 39
Skąd: Krosno



Wysłany: Wto Wrz 06, 2011 12:17   

hej! nie musi sprawdzać to jest to ;-) , ta samo miałem dwa dni temu ... przestało i ma sie dobrze hehehe
 
 
fenomen1717 




Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 107
Skąd: Brzeszcze

Rover 600

Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 13:28   

a masz zaślepiony/sprawny zawór EGR?
_________________
Roverek sprzedany, miał Go zastąpić 25, ale...wyszło inaczej.
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 15:09   

A w jaki sposób to sprawdzić?
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 17:12   

pomiędzy kolektorem dolotowym właściwym idącym do komory silnika a jego przednią dokręcaną częścią u góry silnika sprawdź połączenie - tzn. jeden otwór tego elementu (przedniej części kolektora) zasila wąż od intercoolera (gruby wielki na na środku silnika) potem w takim jak gdyby (trójniku) odchodzi na lewo jedna mniejsza rura - i właśnie pomiędzy nią powinieneś mieć zaślepkę np. z kawałka blaszki, tak aby powietrze mogło iść tylko do przodu - na wprost od tego grubego węża :P

a teraz dla ułatwienia:



tutaj musi być zaślepiony element pomiędzy jedną rurą a 2gą :P

ale opis :mrgreen:
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
fenomen1717 




Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 107
Skąd: Brzeszcze

Rover 600

Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 21:52   

Widzę że kolega Kruszan mnie wyręczył...

z zaślepionym dla mnie bez różnicy, tylko więcej kopci :bezradny:

Ciekawostka - wiem,że dziwne porównanie,ale prawie każdy polonez jeździ na zaślepionym EGR-ze.

tutaj więcej o EGR:

http://forum.roverki.eu/v...ht=olej++filtry
_________________
Roverek sprzedany, miał Go zastąpić 25, ale...wyszło inaczej.
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 22:41   

hmmm, u mnie nie zauważyłem aby kopcił cokolwiek ani przed ani po manewrze, a wg. mojego złudnego odczucia mam na biegach 1-2 na starcie kapkę więcej mocy, bo i więcej świeżego powietrza wpada do silnika - nie wałkuje spalin raz jeszcze więc i kolektor nie będzie tak usyfiony za jakiś tam czas, bo mój górny i główny myłem myjką wysokociśnieniową i chemią do silników 40minumt ;/ :)
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Sob Wrz 17, 2011 11:34   

Ok dzięki, sprawdzę ten zawór.

Ale ogólnie po przeczyszczeniu wiązki, wszystkich wtyczek miałem 4 dni spokoju. Teraz znowu zaczyna silnik nierówno pracować na wolnych obrotach (raz chodzi równo, a raz nie) i powoli zaczyna szarpać w czasie równej jeździe.
To chyba raczej nie jest wina wiązki, już sam nie wiem.
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
 
 
fenomen1717 




Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 107
Skąd: Brzeszcze

Rover 600

Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 01:02   

"kopcił" chodzi mi o mniej "przepalone" spaliny...
a może już się poprostu czepiam SDi :roll:
_________________
Roverek sprzedany, miał Go zastąpić 25, ale...wyszło inaczej.
 
 
Kulmas 



Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 64
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 18:26   

no na moje oko to właśnie wiązka. czyszcząc poruszyłeś miejsce gdzie może jest słaby styk i dlatego miałeś kilka dni spokoju. silnik pracuję i wyszstko drga i jak jest słaby styk to znów mógł się osłabić. proponował bym bardzo dokładnie obejżeć te kostkę i styki. każdy kabelek po kolei.
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 18:30   

Ostatnio jak czyściłem tą wiązkę, to znalazłem całkowicie nie zaizolowany kabelek, nie wiem czy tak ma być, czy to masa czy co ?
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 18:33   

Wszystkie przewody powinny być zaizolowane (czyt. w koszulkach) plus dodatkowo cała wiązka (oryginalnie idzie w peszlu)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Pon Wrz 19, 2011 22:23   

Poprzedni właściciel zaślepił ten zawór. Znalazłem tą blaszkę w tym miejscu co pisaliście.
Czyli to nie wina tego zaworu?
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 09:04   

mariuszlol23 napisał/a:
Ostatnio jak czyściłem tą wiązkę, to znalazłem całkowicie nie zaizolowany kabelek, nie wiem czy tak ma być, czy to masa czy co ?
Niektóre przewody są ekranowane, stąd ten niezaizolowany przewód - to po prostu końcówka ekranu.
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 20:43   

Dzisiaj jeździłem bez ten blaszki w zaworze EGR i żadnej różnicy nie widzę.
Jak sprawdzić czy ten zawór działa? Bo nie wiem czy ją wkładać w z powrotem.:P

Ogólnie jak się przysłuchałem i przypatrzyłem wskazówce obrotomierza, to obroty nie falują, to raczej szarpie silnikiem.
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
 
 
bob1987 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 88
Skąd: Mielec



Wysłany: Wto Paź 04, 2011 22:45   

Zdaje się że miałem podobny problem, wskazówka na obrotomierzu stała sztywno a pod tyłkiem czuć było takie delikatne nieregularne szarpnięcia. Do tego jazda na 1 lub 2 biegu bez gazu kończyła się szarpaniem (ale po chwili silnik się uspokajał i auto jechało równo). Czyściłem i przeglądałem wiązkę kilka razy - niestety to nic nie dawało...
Pomogła wymiana poduszek silnika, grucha u mnie była pęknięta a dolna poducha silnika wytarta.

Pozdrawiam B
 
 
R.E.D. 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 311
Skąd: silesia



Wysłany: Sro Paź 05, 2011 15:36   

mariuszlol23 napisał/a:
Jak sprawdzić czy ten zawór działa? Bo nie wiem czy ją wkładać w z powrotem.:P

odkrec rurke przy kolektorze i zapal silnik - na wolnych obrotach powinien leciec z niej ladny dymek :wink:
 
 
Vornoff 



Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 26
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Wto Lip 31, 2012 17:24   

thef napisał/a:
mariuszlol23 napisał/a:
Ostatnio jak czyściłem tą wiązkę, to znalazłem całkowicie nie zaizolowany kabelek, nie wiem czy tak ma być, czy to masa czy co ?
Niektóre przewody są ekranowane, stąd ten niezaizolowany przewód - to po prostu końcówka ekranu.



No właśnie, mam pytanie w związku z tym. Przyglądałem się właśnie tej wiązce, która idzie do pierwszego wtrysku i w tej jej części przed kostkami - odchodzącą od głównej wiąchy - znalazłem coś takiego, jak urwany kabel. Kostka jest dwu pinowa, wchodzą do niej zatem dwa kabelki, a ten jest tak jakby dodatkowy. Czy to jest właśnie ten ekran, czy też urwany kabel, który powinien gdzieś lecieć?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lip 31, 2012 21:40   

Z tego co pamiętam czujnik ciśnienia oleju ma jeden PIN aktywny, a drugi nie i tak jest w każdej wiązce, że ten nieaktywny jest odcięty.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620]Trzesie całym autem podczas jazdy.
limahl000 Rover serii 600, Honda Accord 0 Pon Sty 14, 2013 19:46
limahl000
Brak nowych postów [R620 sdi] ] Płyn pod samochodem??
wlodi1991 Rover serii 600, Honda Accord 7 Pią Wrz 25, 2009 13:18
szoso
Brak nowych postów [R620] Plama pod samochodem
wlodi1991 Rover serii 600, Honda Accord 11 Pią Mar 12, 2010 21:14
wlodi1991
Brak nowych postów [R620] Szarpie
wlodi1991 Rover serii 600, Honda Accord 14 Sro Kwi 07, 2010 23:43
Mazak
Brak nowych postów [Accord 2.0tdi] Brak prądu w całym aucie
manhatan Rover serii 600, Honda Accord 3 Pią Mar 10, 2017 10:09
mustek3



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink