Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620Ti] Plany tuningu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620Ti] Plany tuningu
Autor Wiadomość
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Wto Cze 24, 2008 18:28   

witam
jestem posiadaczem roverka 620sdi i powiem tak jestem z niego niesamowicie zadowolony, ALE po przesiadce z probe I GT (150 Km i prawie 300Nm po moich modach duzo więcej ;p ) stwierdziłem ze to autko w ogóle nie jedzie :beczy: :beczy: :beczy:

do czego zmieżarzam .... a no do tego że planuje kupic 620ti jednak tak jak w probe nie zostawie silnika w "spokoju" i zaczne poważne mody .

Na stage I poleci
- zwiększenie doładowania turbo,
-nowy wiekszay intercooler,
-mbc (jak doprowadze plany do końca to i EBC zrobie)
całkowicie przelotowy wydech z tłumikiem mugen na końcu.(fi 2,5' do 3')
-nowa pompa paliwa walbro.
-regulator ciśnienia
- dodatkowe wskaźniki (egt egr boost, ciśnienie oleju)
całkowicie przerobiony dolot
- nowe hamulce(tarcze nawiercane i nacinane
- wspomagacz hamowania
przyciemnianie szyb
polerka

to są takie moje małe plany, i mam po przeczytaniu tego tematu wątpliwosci czy na prawde warto pakowac sie w to autko.

oto autko które planuje oblukać http://moto.allegro.pl/it...ver_620_ti.html

bradzo mi sie 600 podoba choc myslełem nad 75 2.5 v6 jednak mozliwość łatwego podniesienia mocy w ti przemawia na jego kożyść .

sam nie wiem co robić , nie mam zamiaru wpakować sie w g.... ale zrobic sobie konkretnego przecinaka.

oczywiście bez żadnej wiochy czy cos , zalezy mi na tyym aby tej mocy nie było widac.

to co radzicie bawic się w to??
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 24, 2008 18:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 24, 2008 18:49   

Na stage 1 to poczytaj czemu Ti ma ograniczony moment obrtowy do 240NM :wink: czemu?? bo lozyska w skrzyni biegow nie wytzrymuja wiecej bo skrzynia jest od diesla!!!!! zalozyc wyczynowe lozyska i wywalic ogranicznik i masz wtedy moc jaka ten silnik powinien generowac:) to auto z ogloszenie sobie odpusc bo dzwonilem do niego, rover mial zmieniany licznik przebieg nie ejst znany, silnik byl remontowany ale na zadne czesci nie ma rachunkow, przebieg bedzie bardzo douzy sadzac po przetarciach na fotelach bo u mnie w 623 przy 280tys km byly w lepszym stanie...
czy sie warto pchac, kolega w tym temaci kupil zajechany egzemplarz i zamaist posluchac tego co moiwa ludzie tutaj, ktorzy Rovery znaja od podszewki poszedl do jakiego druciarza i teraz sa efekty....kupsiz dobrego TI to bedziesz skakal pod sam sufit ze szczescia:) czemu? bo to autko robi jak chce nawet audi a3 1.8T 180KM w najlzeszjesz budzie:) zreszta poczytasz poszuaksz i wszytkiego sie dowiesz:)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Wto Cze 24, 2008 22:57   

to szkoda mojej zabawy zebym sciagal te lozyska i tak kombinowal a 240 to za malo ja celowalem przynajmniej pod 320
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 07:34   

heheheh Kolego:) przed zmiana lozysk on ma ogranicznki do 240nm. kilku userow tego forum bez zmiany lozysk krecilo ten silnik, ktos zalozyl kompletny wydech z kwasowki, dalo to chyba 23koniki....nie jestem pewnien:) zobacz sobie w galerii na stronie klubowej www.roverki.pl wykresy silnikow z hamowni, zoabcz 620Ti i zrozumiesz w czym rzecz z tym ogranicznikiem:)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 08:39   

ZTCP ostatnio kolega mr sponiewierał łożyska skrzyni, bo "troszkę" podniósł ciśnienie doładowania w Tomcat'cie turbo.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 08:56   

davidlive Plan jest ambitny, proponuje na początek doprowadzić do serii... określ ile KM chcesz docelowo osiągnąć. Myślę ze na początek zmiana IC plus Podniesienie doładowania do bara plus dobry wydech i dolot pozwolą złamać 250-260km jeśli cię to satysfakcjonuje to gra jest warta zabawy. Jeżeli chcesz jechać na grubo to trzeba by coś pomyśleć nad skrzynia... chociaż ja z drugiej strony swoja zregenerowałem włożyłem nowe oryginalne łożyska i jak narazie nie narzekam :)

Markzo jeśli skrzynia jest faktycznie od diesla to powinna wytrzymać dużo więcej niż zwykła benzynówka bo w D doładowania są na poziomie 1,2-1,5 bara (benia 0,4-0,7 oczywiście w seriach)co daje naprawdę dużo większe momenty niz 240Nm :) Musze wreszcie ruszyć tyłek i zobaczyć ile jest w tej chwili u mnie ale myślę ze dużo więcej niż legendarne 240Nm...

Maciej jeśli myślę o tej samej osobie co ty to nie było to troszkę tylko full Boost przy rozkręconym westgate, a skrzynia raczej nigdy ruszana nie była :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 09:05   

dobryziom napisał/a:
Maciej jeśli myślę o tej samej osobie co ty to nie było to troszkę tylko full Boost przy rozkręconym westgate, a skrzynia raczej nigdy ruszana nie była

"Troszkę" było w cudzysłowie ;) - chodzi mi o byłego docentowego Tomcata.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 09:07   

No to dobrze myślałem :) i te troszkę to była seria x2
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 12:44   

ahhaaa...:D wlasnie tez czytalem jzu chwile temu o tym co Docent zrobil i wtedy on chyba dmuchnal 1,8bara ale nie dam sobie reki uciac...w kazdy badz razie pisal ze auto zapier***az milo :mrgreen:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 12:58   

nie no bez przesady... 1,8 bara to z T25 nie wyciśniesz :roll: wiem ze w saabach udawało sie kręcić 1,5 bara ale to po zdjęciu westgat'a ale sprężarki siadały po 10tys. ... u nas po zdjęciu EBC doładowanie może pójść maks do 1 bara wyżej ucina westgate...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Cze 25, 2008 19:56   

Skrzynia w tomciu i w klekotach serii L to PG1 tyle, że ma rózne przełożenia zapewne (nie sprawdzałem) no i w tomciu masz torsena. W klekocie przy doładowaniu jak naoisałeś masz w serii ok 210Nm (po zmianach w silniku w 2000r podniesione do 240Nm) czyli teoretycznie jedziesz na granicy skrzyni.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Sro Cze 25, 2008 21:34   

dobra dobra pocieszyliście mnie w tym momencie

dobry ziomku 260 koni mnie absolutnie zadowala , choc wiadome ze apetyt rośnie w mierę jedzenia ale bez przesady

znalazłem sobie pieknego roverka w ślicznym kolorku tylko ciekawe jaki jest na live

http://cgi.ebay.pl/_W0QQitemZ250260433153

no nie ma bata kupie sobie takiego roverka i pokarze na co mnie stać


mam plany aby może kiedyś w przyszlości jak już go poznam dokładnie zapakować jakies t28 :twisted:
:twisted: :twisted:
do jakiej mocy wystarczy seryjna pompa paliwka , i jakie ciśnienie mogę dmuchać bez zmian w kompie {mapy}

p.
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
Ostatnio zmieniony przez davidlive Sob Sie 15, 2009 22:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 22:33   

Z tego co liczyłem to pompa do 1,2 bara daje rade tak samo wtryski wiec nie powinno być problemów. Żeby pobawić sie z doładowaniem trzeba wywalić EBC... co do kompa to w sumie nie wiem bo ostatnio jestem tak zabiegany ze jeżdżę na 0,7 bara i nie mam czasu go podkręcić i wystroić ale na początku lipca napewno sie ogarnę i sprawce jak reaguje komp na doładowaniach od 0,8 do 1,2 bara i jak będzie wyglądał AFR... :ok:
_________________
Tomcata na części info na PW
Ostatnio zmieniony przez dobryziom Sro Cze 25, 2008 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Cze 25, 2008 22:35   

Brt napisał/a:
Skrzynia w tomciu i w klekotach serii L to PG1 tyle, że ma rózne przełożenia zapewne (nie sprawdzałem) no i w tomciu masz torsena. W klekocie przy doładowaniu jak naoisałeś masz w serii ok 210Nm (po zmianach w silniku w 2000r podniesione do 240Nm) czyli teoretycznie jedziesz na granicy skrzyni.

Wersja 115 ma chyba 260 niutków :P

[ Dodano: Sro Cze 25, 2008 23:37 ]
dobryziom napisał/a:
z tego co wiem to pompa do 1 bara daje rade tak samo wtryski wiec nie powinno być problemów.


Z tego co wiem, silnik daje radę do 0,8-0,9 max :) . Powyżej to juz chyba trzeba go zakuć.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 22:42   

Zobaczymy Tomi ale myślę ze 1bara to na miekka da rade :ok: zresztą obserwując EGT przy mocnym palowaniu silnik nie przekracza skrajnych temp, myślę ze na pierwszym zlocie w lipcu przyjadę już na barze :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Cze 25, 2008 22:43   

Tomi napisał/a:
Wersja 115 ma chyba 260 niutków :P


fakt :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Czw Cze 26, 2008 16:49   

gdzie kupic kute tłoki i jak wywalić ebc???

nie mozna go po prostu odczepic i zastapic na poczatek mbc??


ja sadzilem ze w tym silniku 1.4-1.6 bra to nie bedzie problem ale widze Ze 1 bar i zaczynaja sie schody :beczy:
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
bosniak 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2004
Posty: 163
Skąd: Nowy Sącż



Wysłany: Sob Cze 28, 2008 19:18   

NIe wysiagniesz więcej niż 1.0 bara przy wywalonym EBC, komp odetnie paliwo przy około tej wartości, trzeba mapy Panowie, mapy na jakimś piggyback'u, a silnik jak jest seria w idealnym stanie to bez kucia lekkie 300 KM zniesie, ja w swoim na 311 nM latałem oczywiście po wymianie łożysk w skrzyni biegów z rok czasu i nic z tym, że Torsen strasznie w d.pe dostaje. Jezeli chcecie robić tak bez map to juz na 0.8 bara to na EGT wam pokaże jakieś 890-910 stopni, a to już lekki dramat. Oczywiście pomijam sprawy związane z dużym IC, wolny wydech z down pipe'm i takie tam, na hamulcach koncząc bo i tak, każde ze średnica serii po kilku szybkich startach i hamowaniach klękaja.
_________________
MG TF 160 z 2004r.
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Nie Cze 29, 2008 13:13   

dibra dobra tylko ile dales za lozyska???

ja to wszystko rozumie ale ja nie chce 300 koni choc nie powiem jak by sie to dalo latwo zrobic to ok.

moj cel to 320NM (bo to one swiadcza o przyspieszeniue)
i ok 250 koni

jak dla mnie to karzde autko moze latac 200 i nie wiecej , zalezy tylko w jakim czasie sie do tych 200 zrozpędzi :twisted:
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
bosniak 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2004
Posty: 163
Skąd: Nowy Sącż



Wysłany: Nie Cze 29, 2008 13:48   

200 km/h wykrecałem ponizej 18 sek nie pamietam dokładnie, a łozyska zostały wymienione na SKF, na dobrym chip'e w firmie z hamownia w cenie do 1200 zł. przy wolnym wydechu z 2,5-3 cali i duzym IC zrobisz bezpieczne 260 KM i z 320 nM.
_________________
MG TF 160 z 2004r.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R75 CDT po tuningu vs Vectra 2.5 V6
Dam-Kam Tuning mechaniczny 103 Pon Sty 26, 2009 14:14
maniek35
Brak nowych postów Naprawa silnika 1.8 po uprzednim tuningu
Polon Tuning mechaniczny 20 Wto Paź 01, 2019 07:45
flapjck1
Brak nowych postów bardzo duzo czesci do Tuningu R...
Gość Tuning mechaniczny 8 Pią Lut 13, 2009 16:40
pgrad
Brak nowych postów [R620Ti] max power
edi06 Tuning mechaniczny 15 Wto Mar 13, 2012 17:37
edi06
Brak nowych postów [R620Ti] blow-off
edi06 Tuning mechaniczny 1 Pon Sty 02, 2012 01:31
roiven



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink