Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SDi] przerywający silnik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SDi] przerywający silnik
Autor Wiadomość
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Cze 29, 2008 17:26   [R220 SDi] przerywający silnik

witam ostatnio jadąc silnik zaczał mi przerywać tzn do ok 2tys obr/min wszsytko jest ok, a powyzej tych obrotów zapala sie lampka check engine i silnik zaczyna przerywac .
I to przewaznie do 100km/h i wiecej nie idzie, i obojetnie czy na 5 czy 4 biegu to samo. :neutral:
jak obroty spadną (czyli poniżej 2k wszsytsko jest w normie).
Co o tym sądzicie ?
Za odp z gory thx :wink:
Ostatnio zmieniony przez kadzaf Nie Cze 29, 2008 18:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 29, 2008 17:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Nie Cze 29, 2008 18:44   

Benzyna czy Diesel?
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Cze 29, 2008 18:52   

praktis napisał/a:
Benzyna czy Diesel?

silnik taki jak twój 2.0 SDI
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Cze 29, 2008 19:07   

kadzaf, odepnij przepływke i sprawdź wiązke wokół silnika, standardowe bolączki Dieselka
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Cze 29, 2008 19:40   

NEOSSS napisał/a:
kadzaf, odepnij przepływke i sprawdź wiązke wokół silnika, standardowe bolączki Dieselka


kurde odpinałem juz przepływomierz i nadal to samo .
A co do kostek to nie moge wyjąc tej jednej (co jest przy pompie wtyskowej) bowiem nie ma tam za dużo miejsca aby ja wypiąc (czy wam tez cieżko sie wysuwają niektóre kostki :/
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Cze 30, 2008 00:16   

kadzaf, tak... Zdejmij obudowe silnika i rure IC, dostań się do każdej wtyczki, rozepnij ją, oczyść obejrzyj i złóż
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Cze 30, 2008 10:17   

dzis przejrzałem wszystkie kostki i nic nie wiem czego to moze byc przyczyna :/
do 2k obr idzie dobrze powyzej zaczyna obortomierz skakac i po chwili zapala sie ta czerwona lampka . Dodam ze na biegu jałowym wszystko jest ok (czyli jak go przytrzymam na 2,5-3k nic sie nie dzieje silnik równo pracuje . Kopcic tez nie kopci za bardzo (tak jak powinien) :neutral:
Hmm nie mam juz słów na niego :mad:
Jak sądzicie czyżby pompa wtryskowa mogła by pójsc ? :roll:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Cze 30, 2008 10:21   

trudno powiedzieć ale nie sądzę. Może coś z ciśnieniem dołądowania sie dzieje i pod obciażeniem czujnik ciśnienia odcina i zabezpiecza silnik przed zniszczeniem. Moze zmierzysz ciśnienie doładowania ?? A sprawdzałęś kody błędów ?? Co wyszło ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Cze 30, 2008 10:23   

Odczytaj może na początek błędy komputera, instrukcja na stronie klubowej w dziale "porady na temat eksploatacji".
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Cze 30, 2008 10:27   

problem w tym ze nie moge u mnie znależc gniazda diagnostycznego ,powinna byc zapewne kostka a u mnie nie ma zadnej wolnej kostki (czy mozliwe zeby je ktos usunął ? nie wiem )

[ Dodano: Pon Cze 30, 2008 10:33 ]
Brt napisał/a:
trudno powiedzieć ale nie sądzę. Może coś z ciśnieniem dołądowania sie dzieje i pod obciażeniem czujnik ciśnienia odcina i zabezpiecza silnik przed zniszczeniem. Moze zmierzysz ciśnienie doładowania ?? A sprawdzałęś kody błędów ?? Co wyszło ??


Bez żartów u mnie nie ma kostki gniazda diagnostycznego :evil: :cry:
Brt a mogłbys cos wiecej powiedziec jak mozna zmierzyc to cisnienie doładowania ?
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Cze 30, 2008 11:02   

jest kostka ;) poszukaj za radiem w konsoli środkowej od tyłu od strony kierowcy. tam ma swoje miejsce w profilu blachy.

Ciśnienie doładowania zmierzysz albo testerem diagnostycznym, albo po prostu jakiś czujnik ciśnienia (nawet traki od ciśnienia powietrza w kołach) musisz wpiąć poprzez trójnik najlepiej w weżyk idący do czujnika ciśnienia (MAP) na ścianie grodziowej. Umiejscowienie tego czujnika jest pokazane w artykule o odczycie błędów.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Cze 30, 2008 16:28   

dzieki Brt , chyba jednak byłem slepy :razz:
po odczytaniu wyskoczyły mi dwa błedy: 19 i 29
(według tabeli 19-czujnik połozenia wału a 29-przepływomierz)

Po skaskowaniu (50 wł) i ponownym sprawdzeniu nie było juz błedów

czy jednak sugerowac sie tymi wczesniejszymi błedami ?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Cze 30, 2008 18:54   

Błąd przepływomierza możesz pominąć, bo pojawił się zapewne dopiero po odpięciu przepływki przez Ciebie. Błąd czujnika położenia wału - podejrzewam że czujnik do wymiany. Niestety nie tania rzecz wiec dobrze byłoby najpierw sprawdzić na jakimś sprawnym czujniku - podmienić na chwilę. Oczywiście na początek obejrzyj ten czujnik ewentualnie sprawdź czy nie ma jakichś luzów przy połączeniu z kostką.

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=960
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Cze 30, 2008 19:19   

thef napisał/a:
Błąd przepływomierza możesz pominąć, bo pojawił się zapewne dopiero po odpięciu przepływki przez Ciebie. Błąd czujnika położenia wału - podejrzewam że czujnik do wymiany. Niestety nie tania rzecz wiec dobrze byłoby najpierw sprawdzić na jakimś sprawnym czujniku - podmienić na chwilę. Oczywiście na początek obejrzyj ten czujnik ewentualnie sprawdź czy nie ma jakichś luzów przy połączeniu z kostką.

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=960


Thef a wiesz moze w którym miejscu znajduje ten czujnik (czy da rade podejsc do niego od góry ? )
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Cze 30, 2008 19:58   

Thef dobrze pisze. Czujnik znajduje się w okolicy turbiny od tyłu koła zamachowego nad prawą półosią, a kostka od niego gdzies nad mechanizmem róznicowym bedzie wisieć.
Dla mnie trochę dziwne te objawy jak na czujnik połozenia koła. Ale może :roll: Narazie nie kupuj innego czasem ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Cze 30, 2008 19:58   

Umiejscowienie tego czujnika:
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Cze 30, 2008 20:46   

Thef dzieki za schemacik i równiez twe wypowiedzi ,Jutro oblukam ten czujnik

Po skasowaniu błedów i jazdzie próbnej
nadal objaw jest ten sam(no moze z 2k poprawiło sie do 2,2k ale nadal nie jest jak powinno byc)

A po przyjezdzie ponownie sprawdziłem błyski i wyskoczył mi bład 19 (czyli ten czujnik)
A za co jest on odpowiedzialny ? jakie jest jego zadanie ? czy moze do zapłonu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220]Silnik regulacji świateł
tysszek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Gru 21, 2008 21:14
tysszek
Brak nowych postów [R220 SDI]Szarpie,przerywa silnik
kadzaf Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lis 07, 2012 19:42
kadzaf
Brak nowych postów [R220 SDi] Jak długo powinien grzać się silnik?
Kh4mell Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 32 Sro Paź 12, 2016 20:40
lukasz18
Brak nowych postów [R220 SDi 98r.] silnik wózka szyb w przednich drzwiach
MaReK Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Wto Maj 08, 2007 07:56
MaReK
Brak nowych postów [r220,97r] Silnik zle pracuje, poszedl prawdopodobnie zawor
swiety18 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Sie 24, 2009 13:17
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink