Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Jazda samochodem może być tania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Jazda samochodem może być tania
Autor Wiadomość
przemek_w 



Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 56
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Lip 10, 2008 07:51   [R416] Jazda samochodem może być tania
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Zachęcam do przeczytania tekstu ze strony:
http://moto.wm.pl/Jazda-s...-jezdzic-,49766

Ale jak to się ma do zdrowia silników z serii K, przy których zalecane jest niby trzymanie obrotów ok 3 tysięcy?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 18, 2011 00:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 10, 2008 07:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Czw Lip 10, 2008 13:36   

przemek_w napisał/a:
Ale jak to się ma do zdrowia silników z serii K, przy których zalecane jest niby trzymanie obrotów ok 3 tysięcy?

że niby gdzie tak jest napisane ?
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 10, 2008 13:47   

Ciufcia napisał/a:
że niby gdzie tak jest napisane ?

Chyba nigdzie. Też mnie to stwierdzenie zdziwiło. :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 10, 2008 13:49   

Takie obroty są zalecane dla zdrowia posiadaczy R z silnikiem K, nie dla silników ;)
_________________
It's all right...
 
 
 
przemek_w 



Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 56
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Wto Lip 15, 2008 10:52   

Kilka razy już na forum znalazłem wypowiedzi, że w tych silnikach zmiana biegów powinna się odbywać przy 3,4 tysiącach. Ale nie miałem cierpliwości tego szukać. A dziś natrafiłem na taki post kolegi tetryka:
http://forum.roverki.eu/v...12b94df1010a688

Więc jak to się ma do jazdy na wysokich biegach po mieście?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 15, 2008 11:44   

przemek_w, silniki serii K ciągną rozsądnie już od ok. 2,5-3krpm. Zmiana biegu powinna się odbywać w "rozsądnym" i uzależnionym od sytuacji na drodze przedziale obrotów.
Najważniejszy nie jest moment zmiany biegu tylko operowanie pedałem gazu.
Wpisz w google "ekonomiczna jazda" albo "ekojazda". ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
martinezz 



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 46
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Lip 15, 2008 12:23   

Witam,

To jak to w koncu jest z tymi obrotami dla silnikow serii K? Co z tymi 3000? Faktycznie tyle sie zaleca czy to wyssane z palca? Czy lepiej wlasnie nieco wiecej trzymac?
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 15, 2008 12:41   

Eee... Poniżej 2 tys. to ich nie należy trzymać i nie należy ostro przyspieszać na niskich obrotach (załóżmy, że poniżej 3 tys. obr.), ale 90% normalnych 4-cylindrowych silników benzynowych jest przystosowana do pracy w zakresie od około 1900-2000 obr/min do... odcięcia!! :D

A jeśli chodzi o jazdę ekonomiczną, to oczywiście trzeba utrzymywać silnik na najniższych obrotach, w których dobrze pracuje i nie należy ostro przyspieszać, więc nawet zakres 2-2,5 tys. obr. jest ok.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Wto Lip 15, 2008 12:41   

Cytat:
o jak to w koncu jest z tymi obrotami dla silnikow serii K? Co z tymi 3000? Faktycznie tyle sie zaleca czy to wyssane z palca? Czy lepiej wlasnie nieco wiecej trzymac?
jak chcesz bardzo szybko przyspieszyc to ciagniesz do 5500 obrotów na minute, a jak chcesz tylko utrzymać predkość to zmieniasz biegi przy 2500-3000
takie jest moje zdanie
ja niekiedy zmieniam bieg przy 2250 i po zmianie trzymam na 1750-2000, ale jak chce przyspieszyc gwałtownie to nie cisne pedału gazu do oporu, tylko najpierw redukuje na odpowiedni bieg
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 15, 2008 13:12   

Ciufcia napisał/a:
jak chcesz bardzo szybko przyspieszyc to ciagniesz do 5500 obrotów na minute,

W przypadku 1.8 tak, bo tam krzywa momentu już idzie w dół, ale w przypadku 1.4 i 1.6 serii K można spokojnie i efektywnie kręcić powyżej 6500rpm :twisted:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
martinezz 



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 46
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Lip 15, 2008 13:38   

A ja mam wlasnie 1,4 to sobie potestuje >5000 ;)
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Wto Lip 15, 2008 14:06   

martinezz napisał/a:
A ja mam wlasnie 1,4 to sobie potestuje >5000

tylko z głową :wink: wczoraj też se tak 'testowałem' i mnie na barierki pociągnęło na zakręcie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Jazda bez silnika krokowego
wady i zalety ?
klozub Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Lip 04, 2008 19:18
Ciufa
Brak nowych postów [R416] uszczelka,blok, a moze glowica?
emei Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pią Lis 16, 2012 14:36
sobrus
Brak nowych postów [R416] Problem z immo, a może akumulator?
KuBaB Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Lut 04, 2009 20:48
wild_weasel
Brak nowych postów [R416] Co to może cykać w kolektorze ssącym?
Lechos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Lip 15, 2007 19:56
AndrewS
Brak nowych postów [R416] Co może być przyczyną wymiany silnika?
lucas84 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Mar 25, 2008 21:31
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink