Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Trudności z zapaleniem rozgrzanego silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Trudności z zapaleniem rozgrzanego silnika

Mam trudności z odpaleniem wcześniej (ok. 30-60 min) zagrzanego silnika.
Autor Wiadomość
Torek 



Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 18
Skąd: Torki



  Wysłany: Pią Sie 01, 2008 18:33   [R620] Trudności z zapaleniem rozgrzanego silnika
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

Od kiedy kupiłem swojego Roverka zauważałem to zjawisko, ale w zimie mi nie przeszkadzało bo nawet w największe mrozy odpalał na "dyg".
Niestety latem jest o wiele gorzej. Rano co prawda przy odpalaniu nie mam żadnych problemów, ale zauważyłem, że uruchomienie silnika jest niestabilne, tak jakby na jeden baniak, a po jakimś obrocie wału odpalają pozostałe. Bywa, że gdy pozostawiam go na słońcu koło południa gdy temperatura złapie jakieś 30 stopni (w słońcu), samochód ma problem z zapaleniem. Trzeba wtedy kilkakrotnie obrócić wałem, po czym zapala również niestabilnie. Identyczna sytuacja powtarza się po wcześniejszym rozgrzaniu silnika i pozostawieniu go na jakieś 30 - 60 min., po przekręceniu kluczyka w stacyjce, trzeba trochę "pokręcić silnikiem".
Nie wiem o co chodzi. :???: Potrzebuje jakiejś pomocy. Wygląda to jakby załączało się ssanie albo wtryskiwacze nie podawały paliwa. Wcześniej już też opisywałem kilka moich problemów z silnikiem "[620Si 94r] Obroty ssania,słabnięcie,problemy z odpaleniem" może wcześniejszy opis będzie pomocny w rozwiązaniu tego problemu.

Proszę o jakieś wskazówki. :/
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 24, 2011 23:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 01, 2008 18:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 02, 2008 02:45   

a jak się ma układ zapłonowy??
objawy mogą wskazywać na padnięte świece lub inne elementy tego układu... :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Torek 



Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 18
Skąd: Torki



Wysłany: Sob Sie 02, 2008 16:36   

Witam sTERYD.
Jeżeli chodzi o stan układu zapłonowego to:
- kopułkę i palec rozdzielacza wymieniłem ok. rok temu
- świece zapłonowe NGK też zakupiłem rok temu
- wymieniłem również przewody zapłonowe
- ustawiałem zapłon za pomocą stroboskopu według wskazań z "accord94-PL.pdf", co prawda zadziwiające jest to, że prawidłowe wyprzedzenie zapłonu wypada gdy aparat jest w jednej ze skrajnych pozycji.

Wcześniej opisywałem, iż jeden z cylindrów (trzeci) mi jakby słabiej pali, ale kolor świec nie wskazuje na jakieś nieprawidłowości :idea: .

Samochód ten miał zainstalowany gaz I gen. (padaka :roll: ) ale go nie używam i dla tego wyjąłem mikser z kanału dolotowego. Sprawdziłem sprężanie na cylindrach jest ok 11-12.
Wyczyściłem cały układ zasilający (bak paliwa, pompę, przewody, filtr, wtryskiwacze), sprawdziłem też rezystancję rezystorów wtryskiwacz i jest OK. Ustawiałem luzy na zaworach i kilkakrotnie sprawdzałem ich poprawność.
Dziś rozebrałem filtr powietrza i tu okazała się ciekawa rzecz, otóż filtr był w jednym miejscu przepalony i widać było, że jest już trochę zabrudzony.
Próbowałem odpalać samochód bez filtra i było o wiele lepiej ale myślę że jest to nie zdrowe dla samego silnika więc nie wykonywałem wielu prób. Jak myślisz czy to może być przyczyną złego odpalania na rozgrzanym silniku :/ .

Co myślisz o pozostałych objawach :?: dodam, że autko sprawuje się poza tym całkiem nieźle a w trasie przy spokojnej jeździe (90km/h-100km/h) spala mi 6,7l/100km, dla tego też nie sprawdzałem wcześniej filtra powietrza bo wydawało mi się, że jest dobry bo takie spalanie, to całkiem dobry wynik.

Proszę o jakieś przemyślenia i sugestie.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 02, 2008 20:22   

Torek napisał/a:
prawidłowe wyprzedzenie zapłonu wypada gdy aparat jest w jednej ze skrajnych pozycji.

to może rozrząd przestawiony o jeden ząbek :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Torek 



Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 18
Skąd: Torki



Wysłany: Nie Sie 03, 2008 08:44   

Rozrząd też nie jest przestawiony, bo sam kiedyś sprawdzałem poprawność jego ustawienia według FAQ Hondy Accord, i sam próbowałem go przestawić ale po przestawieniu o jeden ząbek silnik na wolnym gazie pracował normalnie ale w czasie jazdy, po dodaniu gazu dawało się słyszeć jakby niedopalone spaliny wywalało w wydech (rytmiczne pukanie przyspieszające wraz ze wzrostem obrotów).
Wczoraj przeczytałem na forum elektrody, że przyczyną może być uszkodzony emulator wtrysków a mam takowy w samochodzie, który pozostał po wyjętej instalacji LPG. :/ , niestety nie wiem czy sam potrafię go poprawnie wyjąć, mam tam jeszcze jedną skrzyneczkę od gazu ale nie mam pojęcia co to :bezradny: .

Może ktoś wie jak to wyjąć i jakie pełniło to zadanie w samochodzie :?:
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 13:03   

Torek napisał/a:
Wczoraj przeczytałem na forum elektrody, że przyczyną może być uszkodzony emulator wtrysków a mam takowy w samochodzie, który pozostał po wyjętej instalacji LPG.

Jeżeli gaz jest elektrycznie odpięty, to ten emulator nie powinien działać.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 15:53   

Sprawdź dokładnie szczelność kolektora wydechowego przed sondą lambda - mam podobnie w R623 i mam pęknięty kolektor wydechowy, co może (choć nie musi być przyczyną takiego zachowania).
I czy nie falują Ci lekko obroty przy nagrzewaniu silnika?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Problemy z zapaleniem silnika.
Manifestus Rover serii 600, Honda Accord 16 Pon Gru 20, 2010 07:38
marthinez
Brak nowych postów [R620] Skrzynia biegów i trudności z wrzucaniem biegów
eugeniusz.kam Rover serii 600, Honda Accord 9 Pon Sie 10, 2009 12:21
borsi
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R620] Typ silnika
Delta3131 Rover serii 600, Honda Accord 8 Sro Gru 22, 2010 07:46
szoso
Brak nowych postów [R620] Czy to koniec silnika ??
dexter182 Rover serii 600, Honda Accord 10 Wto Paź 26, 2010 21:34
zuber84cool
Brak nowych postów [R620] Schemat silnika
jacek007 Rover serii 600, Honda Accord 7 Nie Wrz 23, 2007 16:47
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink