Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] 1,4 16V
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] 1,4 16V

Przerywa silnik wysokie wolne obroty
Autor Wiadomość
firefighter 




Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 168
Skąd: Tychy



  Wysłany: Nie Sie 03, 2008 12:58   [R25] 1,4 16V

Witam wszystkich i proszę o pomoc
Wlaśnie wróciłem z urlopu znad morza.Po drodze silnik mojego Roverka zaczął zachowywać sie dziwnie.Po parudziesieciu kilometrach zaczął przerywać podczas jazdy a konkretnie podczas dodawania i ujmowania gazu.Nie dzialo sie to płynnie jak powinno tylko silnik zrywał.jak dodałem mocno gaz szedł OK .Zauważyłem rownież skok wolnych obrotów na światlach podczas postoju miał okolo 1500 obr/min.Nie wiem tylko czy przyczyną była włączona klima czy dzialo się tak również bez klimy.Zrywanie silnikas powtarzało się co około 2 godziny i samo znnikało ale było wkurzające.Co z tym fantem zrobić
Ostatnio zmieniony przez firefighter Nie Sie 03, 2008 16:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 03, 2008 12:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Sie 03, 2008 13:02   

Świece, cewki w porządku ?

Ja obstawiam, że coś nie tak z cewką jest... jeśli chodzi o przerywanie...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
firefighter 




Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 168
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Sie 03, 2008 16:02   

Najbardziej dziwi mnie to, że po kilkuset kilometrach wszystko wracalo do normy i potem znowu to samo. Zastanawiałem się czy to może być wina przepustnicy ale chyba raczej nie.A jesli chodzi o wysokie wolne obroty to co myślicie??
 
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Nie Sie 03, 2008 19:47   

a wjechałeś w jakąś wielka kałużę? z tego co wiem to ta cewka jest w takim miejscu, że jak wpadnie się w dużą kałuże i się ja zaleje to potrafi autko zgasnąć na chwilę, więc być może jakieś niewielkie zalanie może powodować podobne akcje.
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Sie 03, 2008 21:34   

tylko cewka jest na pokrywie zaworów i zakryta plastikiem... ale nie zaszkodzi jej sprawdzić, i całą resztę układu zapłonowego...

Co do obrotów CPP, Krokowy, zasyfiona przepustnica... masz aluminiową przepustnicę czy plastikową bo na plastikowej obroty czasami lubią się wieszać
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Nie Sie 03, 2008 22:01   

jest taka jedna cewka duża za silnikiem w okolicach pompy wody, chyba że ja coś mylę i wiem, że po zalaniu jej mogą się takie rzeczy dziać.
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Nie Sie 03, 2008 22:08   

pietro napisał/a:
jest taka jedna cewka duża za silnikiem w okolicach pompy wody

tak maja starsze silniki np. z modeli 200, 400
 
 
 
timer 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 143
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Nie Sie 03, 2008 22:21   

niech kolega określi sie jaki rodzaj cewki ma zastosowany :) w R 200 była jedna cewka z kopułka i palcem rozdzielacza a w 25 hmm nie wiem, ja w pojemności 1.6 mam dwie cewki pod plastikową pokrywą zaworów , jak jest w 25 i silniku 1.4 ??dowiem sie bo czeka mnie zmiana silnika :( a wracając do tematu ,jak ma kolega jedną cewkę to niech sprawdzi palec rozdzielacza i kopułkę a najlepiej wymieni , kiedy kolega firefighter wymieniał kable i świece ??
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Sie 03, 2008 22:28   

No jak... w R25 były tylko 2 cewki pod plastikową pokrywą...


Sprawdzić cewki i resztę układu zapłonowego... i na pewno tam będzie przyczyna kable,świece,cewki

Motor 1.4-1.8 w R25 75 itp miały 2 cewki pod plastikiem...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
firefighter 




Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 168
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Sie 04, 2008 20:17   

OK postaram się to wszystko posprawdzać na razie jeźdżę trochę przerywa ale nie mam czasu bo pracuję.W kałużę nie wjechałem bo podczs jazdy bylo sucho, po przejechaniu około 50KM sam zaczął przerywać najpierw delikatnie potem coraz mocniej a po 700km sam się naprawił. W drodze powrotnej z Rewala do Wrocławia przerywał a na A4 z Wrocławia doszedł do normy.Teraz po mieście czasem przerywa ale jest to mało odczuwalne.
 
 
 
ajpinus 



Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 42
Skąd: Redditch



Wysłany: Wto Sie 05, 2008 17:34   

25 ma dwie cewki - po angielsku coil, na pierwszej i trzeciej swiecy. Ja mam podobny problrm ale skacze mi tylko na niskich obrotach i bardzo zadko. Wymienilem swiece i kable WN i nic, bede musial sprubowac wymienic cewki. Najlepiej wymieniaj w kolejnosci: swiece, kable WN i cewki na samym koncu i to tez pojedynczo a nie dwie naraz, bo troche kosztuja.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink